Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikamoinen onni että Angelina Jolien biotytöt haluavat olla poikia/kasvaa miehiksi

Vierailija
21.03.2019 |

Näin he tulevat välttymään sukurasitteelta (rintasyöpä ja muut gynekologiset syövät) mikäli kantavat äitinsä geenivirhettä.
Shilohilla on jo hormoniblokkaus aloitettu. Nuorempi tyttö vasta pukeutuu pojaksi, mutta eiköhän hänellekin aloiteta sama hoito aikanaan.

Kommentit (154)

Vierailija
101/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nämä kaikki muunsukupuoliset lapset kasvaa aikuisiksi niin puolet näistä huomaa, että lapsuuden luulo ei olekaan niin kun on ja että ovatkin ihan perus naisia tai miehiä. Siinä sitä sitten ollaan syöty hormoneja ja tehty vaikka mitä korjausleikkauksia. Mielenterveys menee ja elämä pilalla.

Oliko omaa kokemusta. Ai niin ei. No ei ole muutenkaan sinun asia et vain ole niin viisas että sitäkään hahmottaisit. Ongelmista suurin jonka he kohtaavat on sinun asenteesi ei mikään muu. Joten peiliä kohti siellä. 

Vierailija
102/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on taustalla tämä vakava sukurasite, suvun naiset kuolevat syöpiin. Angelina joutui poistattamaan rinnat ja ilmeisesti myös kohdun ja munasarjat. Kun hänen tytöistää kasvaakin poikia, poistuu tuo syöpäpelko.

Eihän se oikea sukupuoli miksikään silti muutu, vaikka itseään kuinka silvotuttaisi ja söisi hormoneita. Tytöksi syntynyt on nainen, vaikka miten roikottaisi housuissa tekomunaa ja poistaisi munasarjat.

Tai toisinpäin.

Ei muutu, etkä sinä mutu sen sivistyneemmäksi käyttämällä tahallisesti loukkaavaa kieltä muista vain koska sinulla itselläsi on paha olla.

Toisten kokema on jotain mitä sinä et voi suoraan ymmärtää, kun sinä et sitä koe. Eikä se ole 100% tarpeenkaan, koska sinä et ole kysymyksessä. Riittää että ymmärrät kunnioittaa muiden elämää sellaisena kuin he itse sen pahaaksi kokevat. Ymmärrätkö tällaista? Mistä sinä oikein loukkaanut kun kimpoat tuomitsemaan tällaista? Puutut asioihin loukaten mitkä eivät kuulu sinulle mitenkään! Minkä se mielestäsi sinusta tekee? Miettippä tätä. Kuvittele vaikka joku kaverisi joka on hieman erilainen saisi kovan tylytyksen ja loukkaavan kohtelun vain koska on oma itsensä, sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ole edes valmiit ottamaan asioista selvää tai ymmärtämään kyseisen henkilön taustoja. 

Ketään minä nyt loukkasi, kun puhuin ilmiöstä, en henkilöstä.

Tottahan se oli mitä sanoin, joka sana, ihan turha vetää hernettä nenään ja uhriutua faktoista. Sukupuoli ei todellakaan leikkaamalla muutu miksikään.

T.se kelle vastasit

Et sinäkään muutu mitenkään älykkäämmäksi sillä ettet hyvä'ksy muuta maailmaa. Se tekee sinusta vain kapeakatseisemman. Kummallista että puutut muiden asioihin miksi? Vastaappa tähän kiitos miksi puutut muiden asioihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nämä kaikki muunsukupuoliset lapset kasvaa aikuisiksi niin puolet näistä huomaa, että lapsuuden luulo ei olekaan niin kun on ja että ovatkin ihan perus naisia tai miehiä. Siinä sitä sitten ollaan syöty hormoneja ja tehty vaikka mitä korjausleikkauksia. Mielenterveys menee ja elämä pilalla.

Oliko omaa kokemusta. Ai niin ei. No ei ole muutenkaan sinun asia et vain ole niin viisas että sitäkään hahmottaisit. Ongelmista suurin jonka he kohtaavat on sinun asenteesi ei mikään muu. Joten peiliä kohti siellä. 

Onhan esimerkkejä niistä, jotka olivat väärässä muunsukupuolisuudesta/transseksuaalisuudestaan. Aika paljonkin on tullut. 

Vierailija
104/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet asiat tulevat ihmisiin ulkopuolelta. Monesti on ajateltu, että ihmisille on ominaista kävellä kahdella jalalla, puhua, hymyillä ja itkeä.

Sitten kun on löydetty näitä lapsia, jotka ovat eläinten kasvattamia, on huomattu, että kahdella jalalla käveleminen, puhuminen, hymyily ja itkeminen onkin ihmisen sosiaalisen kanssakäymisen tulosta. Niitä ei olisi ilman, että ihminen näkee pienestä pitäen miten muut toimii. Nämä täytyy opettaa ihmiselle: "sano äiti" ja vanhempi nostaa lapsen tukea vasten seisomaan. Lapsi näkee, että aikuiset hymyilee, muut itkevät, puhuvat ja muut seisovat kahdella jalalla.

Sen vuoksi ei voi oikein sanoa, että joku vaaleanpunainen väri on tytöillä luonnostaan ja että biologisesti pojat leikkivät autoilla, että se on heillä geeneissä. Silloinhan eläinten kasvattamat lapset pukeutuisivat myös vaaleanpunaiseen tai leikkisivät sotaleikkejä.

Omasta näkökulmastani Jolien lapset ovat terveempiä, kuin vaikkapa sellaisten vanhempien, joiden lapset haluavat kauneusleikkaukseen tai jolta 10v. sokeroidaan häpykarvoja.

Minullakin oli paljon poikien vaatteita pienenä, koska 90-luvun lama ja säästettiin kaikesta. Pikkuveljeni taas piti minun sukkahousujani, kun olivat jääneet mulle pieniksi. Käytin isoveljen paitaa vielä yläasteellakin.

Vierailija
105/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan esimerkkejä niistä, jotka olivat väärässä muunsukupuolisuudesta/transseksuaalisuudestaan. Aika paljonkin on tullut. 

Montako kertaa olet itse vaihtanut? Ai niin et yhtään edelleenkään joten tietosi on selkeä scuuppi. Isoin asia jonka he  joutuvat kohtamaan on sinun idioottimainen asenteesi joka ei hyväksy erilaisuutta. 

Vierailija
106/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa olet itse vaihtanut? Ai niin et yhtään edelleenkään joten tietosi on selkeä scuuppi. Isoin asia jonka he  joutuvat kohtamaan on sinun idioottimainen asenteesi joka ei hyväksy erilaisuutta. 

Sori, unohdin laitttaa, että olin eri kuin aiempi jonka kanssa juttelit. 

Minulla on oikeastaan kokemusta. Kun olin nuori, kuvittelin, että minun olisi kuulunut olla mies. En kuitenkaan koskaan lähtenyt transitioitumaan, koska silloin tämä muusukupuolisuus/trans ei ollut niin iso asia. Luulen, että jos olisin syntynyt sellaiset 10v+ vuotta myöhemmin, olisin minäkin transitioitunut nuorena. Minä kuvittelin silloin, että kaikki ongelmani johtuivat siitä, että olin nainen ja että jos olisin ollut mies, ongelmani olisivat kadonneet. Nyt aikuisena olen vasta ymmärtänyt miten väärässä olin ja että onneksi en koskaan lähtenyt transitioitumaan, koska olisin tehnyt kropalleni sellaisia muutoksia, joita ei voi peruuttaa. Minä uskon, että minulla olisi ollut vielä suurempia ongelmia nyt aikuisena, jos olisin transitioitunut aikaisemmin, koska minä hyväksyn itseni naisena. Ei naiseuteni tee minusta tietynlaista, se vain on osa minua. 

Vierailija
107/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeasti jaksa ymmärtää, miksi sukupuoli on joillekin niin iso juttu.

Ite oon munasarjallinen ja kohdullinen xx-ihminen, mulla on lisäksi vaalea iho, ruskeat silmät ja hiukset ja oon n. 160 cm pitkä. Tällaiset biologiset rakennuspalikat mä olen itselleni saanut.

Se millainen mä olen persoonaltani, mielenkiinnon kohteiltani, elämänvalinnoiltani ja miten käyttäydyn muita kohtaan kertovat minusta henkilönä paljon enemmän ja ovat identiteettini kannalta mielestäni paljon olennaisemmat.

Mä en ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka näkevät minut lähinnä vain sukupuoleni edustajana. Enkä osaa kuvitella tilannetta, jossa sukupuoleni olisi minulle itselleni keskeisin tekijä minussa itsessäni.

Ihan sama minulle, mitä muut ajattelevat omista sukupuolistaan, mutta en yksinkertaisesti ymmärrä, miksi sukupuoliin liitetään niin paljon erilaisia ominaisuuksia ja miksi ne ovat niin tärkeitä. En tarkoita tätä mitenkään pahalla, mutta en vain saa ilmiöstä minkäänlaista otetta. On ihan yhtä puulla päähän lyöty olo, kun yksi horoskooppeihin uskova ystäväni selitti itsestään kaikenlaista perustuen vain siihen, minä päivänä hän oli sattunut syntymään ja mitä muut ovat aikojen saatossa liittäneet hänen horoskooppiinsa ja mitkä hän niistä koki omakseen. Minä nyökyttelin kohteliaasti mutta en saanut lainkaan hänen ajatuksenkulustaan tai prioriteeteistaan kiinni.

Hienoa, että sinulla on näin! Kaikilla ei kuitenkaan ole, ja se selittää ilmiötä. On paljon perheitä, joissa lapsia kasvatetaan ja ohjeistetaan sukupuolen mukaan, ja se luo ahdistusta, rajoitteita, etuoikeuksia ja vihaa. Esimerkkejä: Tyttöjen pitää tehdä enemmän kotitöitä ja hoitaa pienempiä sisaruksia kuin poikien, pojat eivät saa itkeä ja näyttää tunteitaan vaan heidän käsketään lopettaa pillittäminen ja käyttäytyä kuin mies, tyttöjä kehutaan kiltteydestä ja poikia aktiivisuudesta... Ja näistä lapsista kasvaa sitten sukupuolistereotypioiden vankeja, mihin he havahtuvat ehkä vasta aikuisena.

ihan hyvä pointti, mutta sen sijaan, että me alkaisimme sanomaan, että olemme muunsukupuolisia, meidän pitäisi alkaa poistamaan sitä, että tyttöjen pitää olla tietynlaisia ja poikien toisenlaisia. Naiset voivat olla ihan minkälaisia haluavat olla. Miehet voivat olla juuri sellaisia, kuin haluavat olla. Nyt sanomalla olevanne jotain muuta sukupuolta periaatteessa sanotte, että nämä stereotypiat voivat jäädä. Jos joku kokee olevansa nainen, se tarkoittaa, että he pitävät siivoamisesta ja mekoista. 

Olen ihan samaa mieltä, enkä itsekään oikein ymmärrä muunsukupuolisuutta, mutta kun luen tällaisia ketjuja, joissa tyttölapsen mielenterveys ja sukupuoli kyseenalaistetaan siksi, että tyttö käyttää neutraalin värisiä housuja ja paitoja eikä mekkoja, en yhtään ihmettele, miksi jotkut kokevat tarvetta luokitella itsensä muunsukupuolisiksi.

ei täällä kyllä ole lasten pukeutumista hämmästelty, päinvastoin on hämmästelty sitä, miksi pukeut umisen takia pitäisi alkaa leikkiä olevansa toista sukupuolta.

Vierailija
108/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on taustalla tämä vakava sukurasite, suvun naiset kuolevat syöpiin. Angelina joutui poistattamaan rinnat ja ilmeisesti myös kohdun ja munasarjat. Kun hänen tytöistää kasvaakin poikia, poistuu tuo syöpäpelko.

Eihän se oikea sukupuoli miksikään silti muutu, vaikka itseään kuinka silvotuttaisi ja söisi hormoneita. Tytöksi syntynyt on nainen, vaikka miten roikottaisi housuissa tekomunaa ja poistaisi munasarjat.

Tai toisinpäin.

Ei muutu, etkä sinä mutu sen sivistyneemmäksi käyttämällä tahallisesti loukkaavaa kieltä muista vain koska sinulla itselläsi on paha olla.

Toisten kokema on jotain mitä sinä et voi suoraan ymmärtää, kun sinä et sitä koe. Eikä se ole 100% tarpeenkaan, koska sinä et ole kysymyksessä. Riittää että ymmärrät kunnioittaa muiden elämää sellaisena kuin he itse sen pahaaksi kokevat. Ymmärrätkö tällaista? Mistä sinä oikein loukkaanut kun kimpoat tuomitsemaan tällaista? Puutut asioihin loukaten mitkä eivät kuulu sinulle mitenkään! Minkä se mielestäsi sinusta tekee? Miettippä tätä. Kuvittele vaikka joku kaverisi joka on hieman erilainen saisi kovan tylytyksen ja loukkaavan kohtelun vain koska on oma itsensä, sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ole edes valmiit ottamaan asioista selvää tai ymmärtämään kyseisen henkilön taustoja. 

Tottahan se oli mitä sanoin, joka sana, ihan turha vetää hernettä nenään ja uhriutua faktoista. Sukupuoli ei todellakaan leikkaamalla muutu miksikään.

T.se kelle vastasit

Et sinäkään muutu mitenkään älykkäämmäksi sillä ettet hyvä'ksy muuta maailmaa. Se tekee sinusta vain kapeakatseisemman. Kummallista että puutut muiden asioihin miksi? Vastaappa tähän kiitos miksi puutut muiden asioihin?

Toivottavasti käyt juttelemassa joillekin ongelmistasi, ellet ole trolli, vaikutat tosi ahdistuneelta ton kiihkoilusi kanssa. En sano ilkeyttäni, vaan tosissani.

Vierailija
109/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita lapsia. Toivottavasti elävät onnellisen elämän. Ei mulla muuta.

Vierailija
110/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jotenkin huvittavaa, että ihan kuin pukeutuminen olisi se, mikä määrittelee sukupuolen. Todella sairas mielikuva ja minusta on tosi surullista, että terveitä ihmisiä silvotaan ja pumpataan täyteen blokkereita ja hormoneja

Tässä tapauksessa se hormoniblokkaus ehkäisee vaaran sairastua rintasyöpään (90 % riski jos sama geeni kuin äidillä,) ja mm. munasarjasyöpään (50 % riski).

höpö höpö, paskat ehkäisee. Eihän ihmisen geenit miksikään muutu, syöpä iskee vain toiseen kohtaan jos on iskeäkseen.

Angelinalla ja hanen aidillaan pn BRCA-geeni joka aiheuttaa syopaa. Se voi peritya myos miespuolisille sukulaisille. Ei tietaakseni mitkaan hormoonihoidot muuta geenia miksikaan. Myos miehet voivat saada rintasyovan.

Vierailija
111/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että yhteenkään alaikäiseen on mahdollista lain sallimana "pumpata hormoneja" siitä syystä, että tämä tekee tai haluaa vastakkaiselle sukupuolelle joidenkin mieltämiä asioita, vaikka olisikin niin hullut vanhemmat, että kuvittelevat pojan olevan trans vain siksi, että se tykkää pinkistä.

Ja ne vanhemmat, jotka kuvittelevat pojan olevan trans siksi kun se tykkää pinkistä menevät aivan samaan hulluuden laariin niiden vanhempien kanssa, jotka pahoinpitelevät poikaa henkisesti tai fyysisesti saadessaan tietää sen tykkäävän pinkistä ja luulevat siitä tulevan homo.

Vierailija
112/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai toisinpäin.

T.se kelle vastasit

Toivottavasti käyt juttelemassa joillekin ongelmistasi, ellet ole trolli, vaikutat tosi ahdistuneelta ton kiihkoilusi kanssa. En sano ilkeyttäni, vaan tosissani.

Sekö on oikeutuksesi puuttua muiden asioihin? Ellet ole trolli vastaa tähän. Miksi ihmeessä sinun tulisi saada puuttua muiden elämään vai luuletko itseäsi jotenkin asiantuntijaksi? Tyhmyyttä kuvastaa enemminkin se ettei joko ymmärrä kysymystä tai kun ei osaa vastata siihen ja alkaa haukkumaan muita. 

Vierailija
113/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeastaan kokemusta. Kun olin nuori, kuvittelin, että minun olisi kuulunut olla mies. En kuitenkaan koskaan lähtenyt transitioitumaan, koska silloin tämä muusukupuolisuus/trans ei ollut niin iso asia. Luulen, että jos olisin syntynyt sellaiset 10v+ vuotta myöhemmin, olisin minäkin transitioitunut nuorena. Minä kuvittelin silloin, että kaikki ongelmani johtuivat siitä, että olin nainen ja että jos olisin ollut mies, ongelmani olisivat kadonneet. Nyt aikuisena olen vasta ymmärtänyt miten väärässä olin ja että onneksi en koskaan lähtenyt transitioitumaan, koska olisin tehnyt kropalleni sellaisia muutoksia, joita ei voi peruuttaa. Minä uskon, että minulla olisi ollut vielä suurempia ongelmia nyt aikuisena, jos olisin transitioitunut aikaisemmin, koska minä hyväksyn itseni naisena. Ei naiseuteni tee minusta tietynlaista, se vain on osa minua. 

Se ei anna pätevyyttä muiden asioiden vatvomiseen.

T. eri. 

Vierailija
114/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että samassa perheessä kaksi transsukupuolista tytärtä mutta poikalapset eivät ole transsukupuolisia. Ei varmaankaan johdu mistään sukupuolitraumoista tai mahdollisesti äidin epävakaudesta ja julkisuudesta, ihan luonnolliselta kuulostaa. Perin kummallista kyllä! 

Vierailija
115/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne halua olla ne on

Vierailija
116/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikeen vaahtoat siinä? Tottakai osa katuu. Joillakin on lopulta kyse ihan muista identiteetin ongelmista tai itsevihasta jonka vaan on jostain syystä linkittänyt sukupuoleensa

Vierailija
117/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässäpä pähkinä purtavaksesi: luuletko että kaikilla on sama kokemus sukupuolestaan ja syyttävät sukupuoltaan ongelmistaan? minullakin on kokemusta tästä asiasta, en ole ikinä piitannut sukupuolesta joten ei varmaan sitten kukaan muukaan?

Vierailija
118/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sukupuoliroolit on nykyään vapautumisen sijaan vaan tiukentumassa kun pelkkien vaatteiden perusteella aletaan laskea pojaksi

Vierailija
119/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikeen vaahtoat siinä? Tottakai osa katuu. Joillakin on lopulta kyse ihan muista identiteetin ongelmista tai itsevihasta jonka vaan on jostain syystä linkittänyt sukupuoleensa

En tiedä kutsuisinko itse sitä vaahtoamiseksi se on aika tunneperäinen ilmaus ja kertoo kovasti tunnelatauksestasi, mutta kerron vain sinulle että heille isoin ongelma on joutua kohtaamaan sinunlaiset ennakkoluuloiset muiden asioista parmmintietäjät vaikka ovat tehneet itse päätökset elää elämänsä miten pahaaksi näkevät. Sinun asenne ei ainkaan auta tässäkään tilanteessa. Eikä sen pitäisi olla edes mahdollista, kun se asia ei ole sinun asiasi. Varmasti sinä saat heidät katumaan omalla huonolla käytökselläsi ja halveksunnalla, muttei se mitenköään hieno piirre sinussa ole. 

Vierailija
120/154 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässäpä pähkinä purtavaksesi: luuletko että kaikilla on sama kokemus sukupuolestaan ja syyttävät sukupuoltaan ongelmistaan? minullakin on kokemusta tästä asiasta, en ole ikinä piitannut sukupuolesta joten ei varmaan sitten kukaan muukaan?

Missä vaiheessa sanoin, että oma tilanteeni olisi sama kuin muilla? tuolla kysyttiin omakohtaisia kokemuksia, minä kerroin ne. Kuitenkin se määrä mitä ihmisiä on alkanut perumaan transitioitumistaan on aika huomattava ja näyttää kasvavan. Psykologian puolella ei ole tarpeeksi tehty menetelmiä, joissa voitaisiin testata onko kyse oikeasti transsukupuolisuudesta, vai esimerkiksi traumasta, perhadynamiikasta tai jostain muusta. 

Mielestäni aikuiset saavat tottakai transitioitua, mutta lapsille sitä ei pitäisi antaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi