Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi musta tuntuu, että mitä pärjäävämpi ja sisukkaampi nainen, sitä harvempi "kunnollinen" mies on kiinnostunut?

Vierailija
20.03.2019 |

Eli olen vajaa nelikymppinen, lapseton nainen. Olen tosi urheilullinen, hoikka, korkeakoulutettu ja oikeastaan aika kalassisen kaunis. En ole saanut kotoa eväiksi oikeastaan mitään ja itsetuntoni ei ehkä edelleenkään ole paras mahdollinen. Olen kuitenkin pärjännyt merkittävästi keskimääräistä ikäluokkani edustajaa paremmin ja elämäni on mallillaan (oma, kannattava yritys, kaunis koti, auto, varaa matkustaa).

Olen joutunut elämässäni opettelemaan kaikenlaista. Teininä ompelin vaatteet itse siksi, että kotona ei ollut rahaa minusta muodikkaisiin vaatteisiin. Olen remontoinut asuntoni itse (kyllä, googlannut ohjeet lattian hiomiseen, maalaamiseen, poraamiseen yms). Olen ostanut 18-vuotiaana ekan autoni Autotalli.netin halpisosastolta ja maksanut ajokorttini itse. Olen alkuun vaihtanut renkaat, öljyt yms. asiat alkuun autoihini itse siksi, ettei ole ollut rahaa ulkopuoliseenkaan palveluun. Vähitellen olen vaihtanut autoa halpiksesta ns. premium-merkkiin siksi, että elintasoni on noussut ja minusta on ollut mukavaa palkita itseni jostakin.

Mitä tulee miesrintamalle, siellä on kuollutta. Vedän puoleeni nyhverömiehiä, jotka unelmoivat äitihahmosta ja arjen tukikohtana. Vedän puoleeni epätasapainoisia loosereita, jotka olettavat minun ohjaavan heidätkin raiteilleen. Ne miehekkäät, elämässään pärjäävät miehet haluavat feminiinisen ja jotenkin "avustettavan" naisen.

Minun kanssani samasta taustasta tulleet miehet ovat 4-kymppisenä kuolleita, narkomaaneja tai vankilassa. Siltä ainakin tuntuu. En koskaan kohtaa kunnollista ja miehekästä miestä, jonka kanssa voisin taustani jakaa.

Ostanko suosiolla kissan ja käytän mieshuoraa seksuaalisiin tarpeisiini? Haluaisin oikean ihmissuhteen, jossa minut nähtäisiin sellaisena, kuin olen eli tuhannesta palasta itseni kokoamana mutta silti vakaasti ja omilla jaloillani seisovana.

Kommentit (531)

Vierailija
401/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n pitää ottaa ohjat omiin käsiinsä jos olet "miesten vedettävänä" niin et löydä sellaista joka olisi hyvä sinulle ja olisi arvoillesi sopiva. 

Korkeakoulutuksestasi "en välitä" mutta ”esittelytekstin” perusteella olisit minulle hyvä kumppani ehdokas. Mutta en tiedä löytäisinkö sinua ja jos löytäisin niin olisiko tarpeeksi fyysistä vetovoimaa välillämme. Itsekin olen alta 40v, ja olen ainoastaan yhdestä netti deitti palvelusta. Mutta et tule löytämään minua koskaan tinderistä. Voisin ehdotella jotain muuta palvelua kuin tinderiä sinulle. ;)

Valitettavasti yhdyssanavirheet ovat minulle asia, jota on vaikeaa sivuuttaa. Ylipäätään arvostan taitoa kirjoittaa sujuvasti. Minusta se kertoo siitä, että asiat liikkuvat sujuvasti myös pään sisällä. Yleensä paljon lukevat ihmiset oppivat automaattisesti myös kirjoittamaan oikein.

-ap

Vierailija
402/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nuori itsenäinen nainen. Olen omillaan pärjäävä. En sanoisi erityisen menestyneeksi. Onhan nykyaikana jo paljon itsenäisiä uranaisia mutta tuntuu kyllä siltä että ne eivät miehiä kiinnosta. Ehkä sattumastakin joskus kyse?

Miksi kukaan mies kiinnostuisi teistä "itsenäisistä naisista" ? Ei sillä että siinä olisi mitään väärää mutta naisista jotka mainostavat sitä jatkuvasti saa sellaiset vibat että mielellään myös pysyvät itsenäisinä eivätkä tartte mitään miehiä. Täällä myös mainittu että mies mielellään tuntee olevansa hyödyksi minkä voin ainakin itse allekirjoittaa, itsenäiset naiset ei mitään apuja tarttee missään asiassa(varsinkaan miltään mieheltä).

Öö, miten olisi se että ollaan tasavertaisia suhteessa eikä kumpikaan ole toisesta riippuvainen? Kuulostaako ihan hullulta? Onko miehille joku parisuhteen edellytys se että nainen "tarvitsee" miestä johonkin? Eikö voi olla vain suhteessa koska viihdytään yhdessä ja pidetään toisistaan henkisellä tasolla? Miksi miesten mielestä heidän tulisi olla jotain omistajia tai holhoojia naisille?

Öö se on vähän eri asia haluta auttaa ja tuntea itsensä hyödylliseksi kuin olla naisen omistaja/holhooja. Juuri tuollainen triggeröityminen avun tarjoamisesta saa ainakin minut pysymään loitolla itsenäisista naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap,

Miehet ja naiset odottavat toisiltaan hyvin erilaisia piirteitä ja osaamisia. Et voi kilpailla kunnollisten ja miehekkäiden miesten kanssa sillä osaamisella ja luonteella, mikä miehellä jo on. Mutta jos osaat tehdä ruokaa, neuloa villasukat ja olet luonteeltasi huomaavainen, silloin varmasti miehet kiinnostuvat. Tämä voi kuulostaa ikävältä, mutta kaikki nuo upeat piirteet mitä itsestäsi kirjoitit, ne ovat vain plussaa. Se naisen syvin olemus, joka miehekkäitä, osaavia ja väkeviä miehiä kiinnostaa, liittyy juuri feminiinisiin naisellisiin piirteisiin. En usko, että hyvät miehet torjuvat sinut noiden mainitsemiesi osaamisien takia, vaan kenties siksi etteivät näe tai koe sinussa niitä naisellisia piirteitä, joita mies kaipaa ja arvostaa naisessa.

Nuo mainitsemani ruoanlaitto, villasukat jne. olivat vain kärjistettyjä esimerkkejä mutta kaikki jotka ymmärtävät mitä tarkoitan, osaavat ajatella vastaavanlaisia osaamisia...

Vierailija
404/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Ap,

Miehet ja naiset odottavat toisiltaan hyvin erilaisia piirteitä ja osaamisia. Et voi kilpailla kunnollisten ja miehekkäiden miesten kanssa sillä osaamisella ja luonteella, mikä miehellä jo on. Mutta jos osaat tehdä ruokaa, neuloa villasukat ja olet luonteeltasi huomaavainen, silloin varmasti miehet kiinnostuvat. Tämä voi kuulostaa ikävältä, mutta kaikki nuo upeat piirteet mitä itsestäsi kirjoitit, ne ovat vain plussaa. Se naisen syvin olemus, joka miehekkäitä, osaavia ja väkeviä miehiä kiinnostaa, liittyy juuri feminiinisiin naisellisiin piirteisiin. En usko, että hyvät miehet torjuvat sinut noiden mainitsemiesi osaamisien takia, vaan kenties siksi etteivät näe tai koe sinussa niitä naisellisia piirteitä, joita mies kaipaa ja arvostaa naisessa.

Nuo mainitsemani ruoanlaitto, villasukat jne. olivat vain kärjistettyjä esimerkkejä mutta kaikki jotka ymmärtävät mitä tarkoitan, osaavat ajatella vastaavanlaisia osaamisia...

Keksisitkö kärjistämättömiä esimerkkejä naisellisista piirteistä?

Vierailija
405/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Ap,

Keksisitkö kärjistämättömiä esimerkkejä naisellisista piirteistä?

Isot tissit - ohis.

Vierailija
406/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työelämässä menestynyt, hyvää palkkaa tienaava korkeakoulutettu nainen. 

Minulla on mies ja kaksi lasta. Aina on miehiä riittänyt. Ja siihen on itsetunto syynä, ei kaipaa miehestä mitään pelastajaa itselleni. Minulla on kaikki kunnossa, ja uskon, että muut ihmiset tietävät sen. 

Itsetunto kiehtoo. Sitä, että tietää kuka on, ja mikä on itselle tärkeää. Niin miehissä kuin naisissakin. 

Ja iloinen sekä naurava luonne

En käsitä, miksi naisen pitäisi olla "iloinen ja naurava". En itse kestäisi päivääkään miestä, joka virnistelee yhdelle jos toiselle asialle ja on koko ajan "hauskuuttamassa". Tämä on yksi syy, jonka vuoksi olen useammankin deittiehdokkaan hyllyttänyt. Tyhjännaurajia minun mielestäni.

Minulle sopii paremmin vähän yrmy mies siksi, etten koe muuten kuin sarkastisen kuivakkaasti naurahtelevaa miestä seksikkäänä.

Ja kyllä, seurustelukumppanini ovat pitäneet minusta juuri siksi, että olen ollut heille paras kaveri, jonka kanssa voi keskustella vakavistakin aiheista ja jolta voi oikeasti kysyä mielipidettä niin talous- kuin perhehuolissa.

Vierailija
407/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia sinunlaisiasi, enkä kommentillani nyt tule viittamaan kehenkään muuhun yksilöön, mutta ehkä tuon vähän lisää perspektiiviä keskusteluun, lähinnä miesnäkökulmasta. Tosiaan tunnen monia samankaltaisia nuoria parikymppisiä naisia. Fiksuja, koulutettuja, pitävät huolta itsestään jne.

Kokemukseni mukaan heitä yhdistää se piirre, että enemmän tai vähemmän tahattomasti ja tiedostomattomasti he käyttäytyvät luontaantyöntäviltä. Sen näkee ilmaisuista, sen näkee tavasta miten he kantavat itseään ja miten he kehonkielellä ilmaisevat itseään. Itsevarma, tietoinen, omatoiminen, itsenäinen.

Onhan kenessä tahansa naisessa ihan samoja piirteitä ja saa ollakkin ja siinnä ei ole mitään väärää, mutta ehkä erona on se, että nämä tuntemani naiset kantaa eräänlaista haarniskaa yllä ja he eivät ole tottuneet näyttämään sitä toista ihmistä tarvitsevaa puoltaan. Sellaista ihmistä on vaikea lähestyä kun he ovat kokoajan varutuneita eivätkä osaa rentoutua. Tiedän sen hyvin, jaan tämän piirteen heidän kanssaan.

Lisäksi koska he ovat fiksuja, heillä on korkeat vaatimukset ja ennakko-odotukset kumppanille. Tämä on ihan ok, ei mitään väärää vaan on hyvä tietää mistä tykkää ja mistä ei. Ongelmana vain on se parisuhteissa sukupuoleen ja identiteettiin katsomatta, että mitä enemmän asettaa rajauksia, sitä pienempi on se määre ihmisiä jotka vastaavat näitä rajauksia ja sitä vaikeampi on löytää sopivaa kumppania. Lisäksi sitä suurempi joukko muita kustakin piirteestä kiinnostuneita ihmisiä kasvaa ja täten kilpailukin heistä kasvaa.

Nämä tuntemani kouluttautuneet ja menestyneet naiset tahattomasti itsevarmuudellaan ovat joustamattomia He tietävät tasantarkkaan mitä haluavat, miten haluavat ja eivät ole tekemässä kompromisseja. Itsevarmuus on ihailtavaa, mutta kyllähän jokainen ymmärtää, että parisuhteissa kompromissit ja neuvottelutaidot ovat tärkeitä piirteitä. Tämä jo ihan senkin takia, että usein ne omat tavat ja kumppanin ennakko-odotukset ovat ristiriidassa keskenään.

Toistan lopuksi, että en tällä viittaa kehenkään yksilöön taikka yritä syyllistää ketään mistään vaan tarkoitus on tuoda omia havaintoja tuntemistani menestyneistä nuorista naisista. On hyvä pohtia ja tutkia omaa tilannettaan, minäkin pohdin ihan samoja asioita aika ajoin. En anna vastauksia siitä onko mitään mihin kiinnittä huomiota tai miten voi itse itseään kehittää, tämä on ihan puhtaasti tarkoitettu kuvailevaksi pohdiskelun aiheeksi.

Vierailija
408/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti samasta taustasta ap:n kanssa ponnistaneet sosioekonomisessa nousussa vähemmän onnistuneet kiltit ja tunnlliset miehet eivät kelpaa.

Vierailija
409/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työelämässä menestynyt, hyvää palkkaa tienaava korkeakoulutettu nainen. 

Minulla on mies ja kaksi lasta. Aina on miehiä riittänyt. Ja siihen on itsetunto syynä, ei kaipaa miehestä mitään pelastajaa itselleni. Minulla on kaikki kunnossa, ja uskon, että muut ihmiset tietävät sen. 

Itsetunto kiehtoo. Sitä, että tietää kuka on, ja mikä on itselle tärkeää. Niin miehissä kuin naisissakin. 

En käsitä, miksi naisen pitäisi olla "iloinen ja naurava". En itse kestäisi päivääkään miestä, joka virnistelee yhdelle jos toiselle asialle ja on koko ajan "hauskuuttamassa". Tämä on yksi syy, jonka vuoksi olen useammankin deittiehdokkaan hyllyttänyt. Tyhjännaurajia minun mielestäni.

Minulle sopii paremmin vähän yrmy mies siksi, etten koe muuten kuin sarkastisen kuivakkaasti naurahtelevaa miestä seksikkäänä.

Ja kyllä, seurustelukumppanini ovat pitäneet minusta juuri siksi, että olen ollut heille paras kaveri, jonka kanssa voi keskustella vakavistakin aiheista ja jolta voi oikeasti kysyä mielipidettä niin talous- kuin perhehuolissa.

Juuri tuollainen vaatimus, että naisen pitäisi olla iloinen ja naurava ja vain hymyillä, altistaa naisen suvakkiudelle ja matupatjakierteelle. Samat miehet sitten itkee täällä netissä, että miten tässä näin kävi. Niin, miettikää sitä. Minä olen nainen, joka uskaltaa puhua kylmää faktaa ja on samaan aikaan kaunis, rohkea eikä ole kirkumassa miestä apuun joka paikassa.

Vierailija
410/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti samasta taustasta ap:n kanssa ponnistaneet sosioekonomisessa nousussa vähemmän onnistuneet kiltit ja tunnlliset miehet eivät kelpaa.

Kiltti ja kunnollinen mies minulla on haussakin. Eri asia on sitten se. miellyttääkö tämän "kiltin ja kunnollisen" miehen muut luonteenpiirteet sekä ulkoinen habitus.

Käsittämätön oletus, anteeksi nyt vain. "Kiltti ja kunnollinen" on äärimmäisen suppea määrite ihmisestä psykofyysisenä kokonaisuutena.

-ap

Vierailija
411/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut nyhveröistä ja loosereista. Tuollaiset sanat eivät kuulu sydämellisen ihmisen suuhun. Muutenkin sinulla vaikuttaisi olevan henkisellä puolella tekemistä, kun mainitset itsestäsi vain saavutuksia. Olet siis ahkera ja pärjäät yksin (mutta mies kelpaisi silti), muuta en saanut irti. Terapia, päiväkirja, itsereflektio ja humanistisen sivistyksen hankkiminen voisivat olla hyviä ideoita.

Vierailija
412/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollainen vaatimus, että naisen pitäisi olla iloinen ja naurava ja vain hymyillä, altistaa naisen suvakkiudelle ja matupatjakierteelle. Samat miehet sitten itkee täällä netissä, että miten tässä näin kävi. Niin, miettikää sitä. Minä olen nainen, joka uskaltaa puhua kylmää faktaa ja on samaan aikaan kaunis, rohkea eikä ole kirkumassa miestä apuun joka paikassa.

Unohtui laittaa, että olen myös vanhapiika.

Vierailija
413/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet ihmiset kaipaa kumppaniksi sellaista ihmistä, joka kokee ne hyödylliseksi itselleen.

Eli, voisit kokeilla avata elämääsi sellaiseksi mahdolliselle kumppanille, että se kokee olevansa sulle jollakin tavalla hyödyllinen.

Miehet varsinkin usein hakee sellaista arvostusta siitä miten "hyödyllisiä" ne on, varsinkin sun haluamat miehekkäät miehet.

Minä en ainakaan ala esittää avutonta naista, joka ei saa lamppua kattoon.

(En ap)

Ei tarvitsekaan. Kuitenkin jos sinulla on lamppu vaihdettavana, niin kannattaa pyytää mies (josta olet kiinnostunut/jonka kanssa seurustelet) vaihtamaan sen. Se on miehen mielestä kivaa, että voi olla "hyödyksi" tällaisissa asioissa. Kyllähän jokainen osaa lampun vaihtaa, siitä ei ole kyse. Ei se vie sinua mihinkään alennustilaan, että tuotat miehelle mielihyvää "epärehellisesti".

Vierailija
414/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet ihmiset kaipaa kumppaniksi sellaista ihmistä, joka kokee ne hyödylliseksi itselleen.

Eli, voisit kokeilla avata elämääsi sellaiseksi mahdolliselle kumppanille, että se kokee olevansa sulle jollakin tavalla hyödyllinen.

Miehet varsinkin usein hakee sellaista arvostusta siitä miten "hyödyllisiä" ne on, varsinkin sun haluamat miehekkäät miehet.

Minä en ainakaan ala esittää avutonta naista, joka ei saa lamppua kattoon.

(En ap)

Ei tarvitsekaan. Kuitenkin jos sinulla on lamppu vaihdettavana, niin kannattaa pyytää mies (josta olet kiinnostunut/jonka kanssa seurustelet) vaihtamaan sen. Se on miehen mielestä kivaa, että voi olla "hyödyksi" tällaisissa asioissa. Kyllähän jokainen osaa lampun vaihtaa, siitä ei ole kyse. Ei se vie sinua mihinkään alennustilaan, että tuotat miehelle mielihyvää "epärehellisesti".

Ohis. Millä tavalla miestä pyydetään vaihtamaan lamppu niin, että mies ei koe tulleensa käsketyksi ja naisen ei tarvitse tekeytyä osaamattomaksi?

Vierailija
415/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tässä ketjussa näkee mistä kiikastaa.

Niistä pinnallisista vaatimuksista ei vaan luovuta, ja ne on aina ne samat stereotyyppiset jutut.

Ap vaatii että kun hänellä on rahaa, miehellä pitää olla saman verran tai enemmän.

Myyntiedustajawhatevernaisella oli listassa ykkösenä pituus.

Jos ikää on melkein 40 eikä miestä ole löytynyt edellisten 20 vuoden aikana, niin ehkä kannattaisi vähän joustaa pinnallisista/materialistisista asioista?

"Myyntiedustajawhatevernaisella" viittaat selvästi minuun. Jos olisin myyntiedustaja tai sinne päinkään sen luonteinen, olisin varmasti pystynyt myymään itseni edes yhteen parisuhteeseen, vai mitä luulet? ;)

Mihin järjestykseen minun pitäisi panna pitkä, rauhallinen ja pohdiskeleva, jotta sinä et pitäisi mieltymyksiäni stereotyyppisinä? Juttukaveri tuolla oli lisännyt listaan hoikan, mutta sen minä jo kumosin tuolla kertomalla ihastuneeni pulskaan mieheen.

Uteliaisuus käskee minua myös kysymään sinulta seuraavaa: minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania? Minä olen 178-senttinen, ja koska pidän siitä, että saan halata sylini täydeltä isoa miestä, onko täysin moraalitonta sanoa se ääneen?

152 ja 184

Tätä voisi käyttää esimerkkinä tulevien kissamummojen tilanteesta.

Lähes kaikissa yhdistyy eräs asia. Ominaisuus tai ominaisuudet jotka ovat plussaa miehessä mutta neutraaleja tai negatiivisia naisessa. Näitä vaatimuksia perustellaan samanlaisuudella.

Esimerkkejä:

- haluan pitkän miehen koska olen itsekin pitkä (pituus lisää miehen suosiota, mutta ei naisen suosiota)

- haluan menestyneen/kunnianhimoisen miehen koska olen itsekin menestynyt/kunnianhimoinen (sama kuin yllä)

- haluan rotevan miehen koska olen itsekin roteva (miehessä positiivinen ominaisuus, naisessa negatiivinen ominaisuus)

Ei mitenkään yllättäen, myös feminiinisiä ominaisuuksia omaavat naiset haluavat niitä samoja miehiä, ja yleensä voittavat kisan.
"minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania?"

Miksi se riippuisi sinun pituudestasi? Pituus nostaa miehen tasoa ja on universaalisti haluttu ominaisuus.

Tähän sortuvat miehetkin usein. "Minulle kuuluu hyvännäköinen treenattu nainen, koska olen itsekin hyvännäköinen ja treenattu. T: Työn ja sosiaalisen elämän ulkopuolella oleva mies"

Vierailija
416/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jaksavat aina sössöttää, että vahva, koulutettu ja itsenäinen nainen pelottaa miehiä. Pelko on vähän turhan voimakas ilmaisu, koska kyseessä on oikeasti varovaisuus ja vastenmielisyys. Mies siis joutuu olemaan alati varuillaan tuollaisen naisen seurassa, koska nainen saattaa kilahtaa tai loukkaantua ihan mistä tahansa. Samalla naisesta huokuu, että naisellisuus ja pehmeys ovat kadonneet jo kauan sitten, eli nainen alkaa tuntua vastenmieliseltä. Suomalainen nainen ei ikävä kyllä osaa enää olla nainen, eikä ole enää nainen sillä tavalla mikä meitä miehekkäitä miehiä kiinnostaisi. Siksi minäkin otin vaimon toisesta kulttuurista. Hän on vahva, mutta myös lempeä ja ilo silmälle. Poikkeuksena verrattuna suomalaisiin naisiin, että hän ihan oma-alotteisesti haluaa olla aina seksikäs silmissäni. Jopa lapsen syntymän jälkeen yksi tärkeimmistä asioista oli saada vartalo yhtä kauniiksi kuin ennen lasta. Ottakaa siitä mallia.

Vierailija
417/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset jaksavat aina sössöttää, että vahva, koulutettu ja itsenäinen nainen pelottaa miehiä. Pelko on vähän turhan voimakas ilmaisu, koska kyseessä on oikeasti varovaisuus ja vastenmielisyys. Mies siis joutuu olemaan alati varuillaan tuollaisen naisen seurassa, koska nainen saattaa kilahtaa tai loukkaantua ihan mistä tahansa. Samalla naisesta huokuu, että naisellisuus ja pehmeys ovat kadonneet jo kauan sitten, eli nainen alkaa tuntua vastenmieliseltä. Suomalainen nainen ei ikävä kyllä osaa enää olla nainen, eikä ole enää nainen sillä tavalla mikä meitä miehekkäitä miehiä kiinnostaisi. Siksi minäkin otin vaimon toisesta kulttuurista. Hän on vahva, mutta myös lempeä ja ilo silmälle. Poikkeuksena verrattuna suomalaisiin naisiin, että hän ihan oma-alotteisesti haluaa olla aina seksikäs silmissäni. Jopa lapsen syntymän jälkeen yksi tärkeimmistä asioista oli saada vartalo yhtä kauniiksi kuin ennen lasta. Ottakaa siitä mallia.

Millä tavoin naisesi on "vahva"? Toistaako hän sukunsa traditioiden opettamia käytäntöjä vai onko hän ensin kokenut itsensä erillisenä ihmisenä ja sen jälkeen omassa päässään järkeillyt hänelle opetetut asiat uusiksi?

Itse pitäisin vahvana ihmisenä vain jölkimmäistä. Jälkimmäinen ymmärtää erillisyytensä mutta ymmärtää silti tarvitsevansa muita ihmisiä. Jälkimmäinen ihminen osaa soveltaa, osaa ymmärtää erilaisesta arvomaailmasta tulevia (hyväksyminen on eri asia kuin ymmärtäminen) ja osaa asettaa rajat huonolle, itseään vahingoittavalle käytökselle.

Todella usein kuulee sitä, että jostakin "vieraasta" kulttuurista tullut puolison on "vahva". Palan halusta tietää, mitä tämä mystinen, mahdollisesti kansanperinteenä kulkeva vahvuus mahtaa olla.

Vierailija
418/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tässä ketjussa näkee mistä kiikastaa.

Niistä pinnallisista vaatimuksista ei vaan luovuta, ja ne on aina ne samat stereotyyppiset jutut.

Ap vaatii että kun hänellä on rahaa, miehellä pitää olla saman verran tai enemmän.

Myyntiedustajawhatevernaisella oli listassa ykkösenä pituus.

Jos ikää on melkein 40 eikä miestä ole löytynyt edellisten 20 vuoden aikana, niin ehkä kannattaisi vähän joustaa pinnallisista/materialistisista asioista?

"Myyntiedustajawhatevernaisella" viittaat selvästi minuun. Jos olisin myyntiedustaja tai sinne päinkään sen luonteinen, olisin varmasti pystynyt myymään itseni edes yhteen parisuhteeseen, vai mitä luulet? ;)

Mihin järjestykseen minun pitäisi panna pitkä, rauhallinen ja pohdiskeleva, jotta sinä et pitäisi mieltymyksiäni stereotyyppisinä? Juttukaveri tuolla oli lisännyt listaan hoikan, mutta sen minä jo kumosin tuolla kertomalla ihastuneeni pulskaan mieheen.

Uteliaisuus käskee minua myös kysymään sinulta seuraavaa: minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania? Minä olen 178-senttinen, ja koska pidän siitä, että saan halata sylini täydeltä isoa miestä, onko täysin moraalitonta sanoa se ääneen?

152 ja 184

Tätä voisi käyttää esimerkkinä tulevien kissamummojen tilanteesta.

Lähes kaikissa yhdistyy eräs asia. Ominaisuus tai ominaisuudet jotka ovat plussaa miehessä mutta neutraaleja tai negatiivisia naisessa. Näitä vaatimuksia perustellaan samanlaisuudella.

Esimerkkejä:

- haluan pitkän miehen koska olen itsekin pitkä (pituus lisää miehen suosiota, mutta ei naisen suosiota)

- haluan menestyneen/kunnianhimoisen miehen koska olen itsekin menestynyt/kunnianhimoinen (sama kuin yllä)

- haluan rotevan miehen koska olen itsekin roteva (miehessä positiivinen ominaisuus, naisessa negatiivinen ominaisuus)

Ei mitenkään yllättäen, myös feminiinisiä ominaisuuksia omaavat naiset haluavat niitä samoja miehiä, ja yleensä voittavat kisan.
"minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania?"

Miksi se riippuisi sinun pituudestasi? Pituus nostaa miehen tasoa ja on universaalisti haluttu ominaisuus.

Tähän sortuvat miehetkin usein. "Minulle kuuluu hyvännäköinen treenattu nainen, koska olen itsekin hyvännäköinen ja treenattu. T: Työn ja sosiaalisen elämän ulkopuolella oleva mies"

Kuinka niin sortuvat? Miksei hyvännäköinen ja treenattu ihminen saisi haluta samankaltaista kumppania? Se, jos asenne on "minulle kuuluu", ei ole muiden murhe, koska kenelläkään ei ole velvollisuutta järjestää toiselle kumppania tai tarjoutua itse. Jos minä haluan kumppanikseni miljonäärin, mutten saa, ei kai se muiden murhe ole?

Vierailija
419/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tekee miehekkään?

Vierailija
420/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tekee miehekkään?

Pysytellään mieluummin aiheessa, eikä siirrytä henkilökohtaisten ominaisuuksien vatvomiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä