Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi musta tuntuu, että mitä pärjäävämpi ja sisukkaampi nainen, sitä harvempi "kunnollinen" mies on kiinnostunut?

Vierailija
20.03.2019 |

Eli olen vajaa nelikymppinen, lapseton nainen. Olen tosi urheilullinen, hoikka, korkeakoulutettu ja oikeastaan aika kalassisen kaunis. En ole saanut kotoa eväiksi oikeastaan mitään ja itsetuntoni ei ehkä edelleenkään ole paras mahdollinen. Olen kuitenkin pärjännyt merkittävästi keskimääräistä ikäluokkani edustajaa paremmin ja elämäni on mallillaan (oma, kannattava yritys, kaunis koti, auto, varaa matkustaa).

Olen joutunut elämässäni opettelemaan kaikenlaista. Teininä ompelin vaatteet itse siksi, että kotona ei ollut rahaa minusta muodikkaisiin vaatteisiin. Olen remontoinut asuntoni itse (kyllä, googlannut ohjeet lattian hiomiseen, maalaamiseen, poraamiseen yms). Olen ostanut 18-vuotiaana ekan autoni Autotalli.netin halpisosastolta ja maksanut ajokorttini itse. Olen alkuun vaihtanut renkaat, öljyt yms. asiat alkuun autoihini itse siksi, ettei ole ollut rahaa ulkopuoliseenkaan palveluun. Vähitellen olen vaihtanut autoa halpiksesta ns. premium-merkkiin siksi, että elintasoni on noussut ja minusta on ollut mukavaa palkita itseni jostakin.

Mitä tulee miesrintamalle, siellä on kuollutta. Vedän puoleeni nyhverömiehiä, jotka unelmoivat äitihahmosta ja arjen tukikohtana. Vedän puoleeni epätasapainoisia loosereita, jotka olettavat minun ohjaavan heidätkin raiteilleen. Ne miehekkäät, elämässään pärjäävät miehet haluavat feminiinisen ja jotenkin "avustettavan" naisen.

Minun kanssani samasta taustasta tulleet miehet ovat 4-kymppisenä kuolleita, narkomaaneja tai vankilassa. Siltä ainakin tuntuu. En koskaan kohtaa kunnollista ja miehekästä miestä, jonka kanssa voisin taustani jakaa.

Ostanko suosiolla kissan ja käytän mieshuoraa seksuaalisiin tarpeisiini? Haluaisin oikean ihmissuhteen, jossa minut nähtäisiin sellaisena, kuin olen eli tuhannesta palasta itseni kokoamana mutta silti vakaasti ja omilla jaloillani seisovana.

Kommentit (531)

Vierailija
361/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikkukakkonen!

Koska vastaat kysymykseeni?

Olet kirjoittanut että mieheltä vaaditaan kovempaa tasoa seksisuhteissa kuin pariutumisessa (koska kysynnän ja tarjonnan laki jne), ja että ulkonäön merkitys korostuu enemmän seksisuhteissa.

Mitenkäs sitten on mahdollista että sinä olet saanut seksisuhteita mutta parisuhdetta ei näy eikä kuulu?

Ja miksi kiltillä ja kunnollisella parisuhdemiehellä on seksisuhteita?

Vastaatko, vai kysynkö tiedätkylläkeneltärekkautuneeltanaiselta? ;)

Olen vastannut tuohon kysymykseen useaan otteeseen. Ymmärrän että opeilleni on kysyntää, mutta en millään ehdi selittämään kaikille samoja asioita moneen kertaan.

Mitään epämääräisiä vihjailuja en kommentoi.

Vierailija
362/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tykkään, että mies vie ja minä vikisen. Voin myös viedä ja antaa miehen vikistä, se ei kuitenkaan tuo minulle nautintoa.

-ap

Otsikossa kuitenkin ihmettelet, miksei sisukas nainen kelpaa. Jos kerran olet niin sisukas, miksi vikiset?

Taidat olla aika hukassa vieläkin oman itsesi kanssa. 

Roolien vaihto voi olla joskus virkistävää. En jaksa vääntää enempää rautalangasta siksi, ettet siltikään ymmärtäisi.

-ap

Ymmärrän oikein hyvin, että sinun ongelmasi on juuri se, ettet sillä sisukkaalla asenteellasi

a) kiinnosta niitä miehiä, jotka tykkäävät vikisevistä naisista, etkä

b) osoita tarpeeksi nopeasti, että sinä saattaisit joskus haluta roolien vaihtoa. 

Sinä et voi muuttaa muita, voit muuttaa vain itseäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miellän pehmomiehen sellaiseksi, joka kirjoittaa runoja, on olemukseltaan ja piirteiltään naisellinen ja joka ei osaa porata taululle reikiä seinään. Edelleen, en kaipaa avustettavaa ja yhtenään lohdutettavaa miestä arkeani jakamaan. Samoja piirteitä löytyy ystävistäni mutta halutakseni seksiä kumppanin kanssa, hänen pitäisi olla muuta, kuin nainen miehen vaatteissa.

------

Ei erinäisten taitojen omaaminen vie pois sitä, että olen samalla hyvin naisellisen näköinen ja sisimmältäni hyvin herkkä ja empaattinen ihminen.

Tsiisus. Minä luen runoja JA osaan porata reiän seinään. Minä käyn oopperassa JA osaan tehdä nuotiotulen. Jukra. Tuliko sinulle yllätyksenä? Mikä on "yhtenään" lohdutettava mies? Sellaista miestä en ole tavannut, mutta jokainen ihminen kaipaa välillä lohdutusta. Etkö halua sitä parisuhteessa toiselle suoda? En ole fyysisesti feminiinisen enkä ylikorostuneen maskuliinisen näköinen, vaan suomalainen tavis.

Sinua mukaillakseni:

Ei se että olen herkkä ja empaattinen ihminen vie pois sitä, että osaan erinäisiä taitoja.

Mun ex on (oli) vähän tollanen yhtenään lohdutettava mies. Hänen puolestaan piti hoitaa lähes kaikki asiat, koska ei itse joko saanut aikaiseksi, tai häntä ei kiinnostanut. Vähän elämänhallinta hukassa. En tiedä, onko vanhemmat hoitaneet asiat aina hänen puolestaan, mutta tyyppiä piti muistutella milloin opintotuen määräajoista, milloin puhelinlaskun tai vuokran eräpäivästä.

Mä vaadin kumppanilta sitä, että kykenee hoitamaan tuollaiset elämän perusjutut itsenäisesti. Ei siinä, jos silloin tällöin unohtuu, sitä sattuu itsellenikin. Mutta, että jatkuvasti pitää olla varmistamassa, että aikuinen ihminen saa hommat hoidettua on parisuhteessa aika raskasta pitemmän päälle.

Miksi huolehtia ja olla äitinä, antaa vaan hänen asioiden palaa pohjaan niin oppii kantapään kautta että niistä on pakko huolehtia, itse.

Vierailija
364/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat usein niin täynnä itseään ja se kyllä näkyy ja kuuluu. Miehille menestyminen on normaalimpaa, eikä niitä henkseleitä tarvitse koko ajan paukuttaa.

Vierailija
365/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiahan suomalaiset miehet. Mammanpoikia jotka tarvitsee äitihahmoa eikä osata omatoimisesti vaihtaa lamppua vaan äiti senkin hoitaa ja syöttää jopa aikuista miestä. Siksi vaihdoin alkoholisoituneen tai mammanpojan arabimieheen.

Vierailija
366/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiahan suomalaiset miehet. Mammanpoikia jotka tarvitsee äitihahmoa eikä osata omatoimisesti vaihtaa lamppua vaan äiti senkin hoitaa ja syöttää jopa aikuista miestä. Siksi vaihdoin alkoholisoituneen tai mammanpojan arabimieheen.

Et sinä mitään vaihtanut, harhaisia juttuja kirjoittelet sieltä kissan pissan hajuisesta yksiöstäsi.

Vierailija
367/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään vaihtanut, harhaisia juttuja kirjoittelet sieltä kissan pissan hajuisesta yksiöstäsi.

Et viitsisi puhua paskaa. Oot vain katkera kun sun mies rintamalla on mennyt huonosti. Otan aina raamikkaan ja aina selvänä olevan arabin

Vierailija
368/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova elämä jättää yleensä jonkinlaiset jäljet ihmisten välisiin sosiaalikykyihin, ei kaikissa mutta yleensä tärkeimmissä (töissä ihan fine, mutta "lähemmässä piirissä" vähän haastavampaa). jos ongelmana ei ole vaihtoehtojen saaminen, vaan niiden oikeiden puuttuminen, ehkä kannattaisi yrittää jossain muualla?

Vierailija
369/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tässä ketjussa näkee mistä kiikastaa.

Niistä pinnallisista vaatimuksista ei vaan luovuta, ja ne on aina ne samat stereotyyppiset jutut.

Ap vaatii että kun hänellä on rahaa, miehellä pitää olla saman verran tai enemmän.

Myyntiedustajawhatevernaisella oli listassa ykkösenä pituus.

Jos ikää on melkein 40 eikä miestä ole löytynyt edellisten 20 vuoden aikana, niin ehkä kannattaisi vähän joustaa pinnallisista/materialistisista asioista?

"Myyntiedustajawhatevernaisella" viittaat selvästi minuun. Jos olisin myyntiedustaja tai sinne päinkään sen luonteinen, olisin varmasti pystynyt myymään itseni edes yhteen parisuhteeseen, vai mitä luulet? ;)

Mihin järjestykseen minun pitäisi panna pitkä, rauhallinen ja pohdiskeleva, jotta sinä et pitäisi mieltymyksiäni stereotyyppisinä? Juttukaveri tuolla oli lisännyt listaan hoikan, mutta sen minä jo kumosin tuolla kertomalla ihastuneeni pulskaan mieheen.

Uteliaisuus käskee minua myös kysymään sinulta seuraavaa: minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania? Minä olen 178-senttinen, ja koska pidän siitä, että saan halata sylini täydeltä isoa miestä, onko täysin moraalitonta sanoa se ääneen?

152 ja 184

Tätä voisi käyttää esimerkkinä tulevien kissamummojen tilanteesta.

Lähes kaikissa yhdistyy eräs asia. Ominaisuus tai ominaisuudet jotka ovat plussaa miehessä mutta neutraaleja tai negatiivisia naisessa. Näitä vaatimuksia perustellaan samanlaisuudella.

Esimerkkejä:

- haluan pitkän miehen koska olen itsekin pitkä (pituus lisää miehen suosiota, mutta ei naisen suosiota)

- haluan menestyneen/kunnianhimoisen miehen koska olen itsekin menestynyt/kunnianhimoinen (sama kuin yllä)

- haluan rotevan miehen koska olen itsekin roteva (miehessä positiivinen ominaisuus, naisessa negatiivinen ominaisuus)

Ei mitenkään yllättäen, myös feminiinisiä ominaisuuksia omaavat naiset haluavat niitä samoja miehiä, ja yleensä voittavat kisan.
"minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania?"

Miksi se riippuisi sinun pituudestasi? Pituus nostaa miehen tasoa ja on universaalisti haluttu ominaisuus.

Voi hyvänen aika. Olen merkinnyt omat kirjoitukseni alla näkyvillä numeroilla. Lue se, mitä olen sanonut, ja kommentoi vasta sitten, jos aikuismainen keskustelu kiinnostaa. Hosumisestasi ja joka suuntaan huutamisestasi päätellen ei kiinnosta. Nuo turhautuneiden nuorukaisten kiukkupussifoorumeilta kopioimasi kömpelöt listat ja tasomääritelmät eivät sitten sovi lähtökohdaksi.

Nyt ihan yksinkertaisesti: minä pidän isoista, rauhallisista ja pohdiskelevista miehistä. He ovat usein mukavia ja sellaisina ihania halata. Sinä saat minun puolestani pitää ihan oman makusi mukaisista ihmisistä. Minä en sovi sinulle, etkä sinä sovi minulle, ja juuri niin asioiden on hyvä ollakin, vai mitä? :)

152 ja 184 +

En huomaa kirjoituksessasi kohtaa jossa kumoat listaamani faktat.

Faktat? Ihan väkisinkö haluat saada minusta juttukaverin? Käypä hakemassa siistit lähdeviitteet ja oma linkkinsä jokaiselle väitteellesi, niin minä käyn lukaisemassa ja kommentoin vaikka huomisiltana.

152 ja 184 +

P.S. Hikipedia ei sitten käy lähteeksi. Wikipediakaan ei käy. Nyt siirryttiin nimittäin asiatekstin maailmaan.

Johtavan asiantuntijan (MAT/pariutuminen) ei tarvitse kopioida tekstiä muualta. Lähdeviitteet on tarkoitettu opiskelijoille jotka kopioivat johtavien asiantuntijoiden tekstejä osoittaakseen että läksyt on luettu.

Niinpä. Sarkasmia on joskus mahdoton erottaa tahattomasta huumorista. :)

152 ja 184 +

Jos sinulle ei kelpaa asiantuntijoiden (Isä Laasanen, allekirjoittanut) kirjoittamat tekstit, pituusaiheesta löytyy useita yliopistotasoisia tutkimuksia. Kaikissa päädytään samaan lopputulokseen. En nyt ehdi auttamaan kädestä pitäen, jos et keksi millä hakusanoilla sellaisia mahtaisi löytyä.

Myös Chapman Universityn laajempi tutkimus vetovoimatekijöistä pariutumisessa kannattaa lukea, jos englanninkielinen teksti ei aiheuta ylitsepääsemättömiä ongelmia.

Eikö tuo siis tosiaan ollut sarkasmia? Hulvatonta.

Keitä ovat Isä Laasanen ja allekirjoittanut? Jollet osaa antaa viitteitä, käy kopioimassa se "sama lopputulos" jostakin, minä en nimittäin lähde etsimään ja lukemaan pieniä enkä isoja tekstejä sinun kitinäsi vuoksi. Hassusti muuten yrität letkautella minulle rivien välistä muun muassa kielitaidon puutteesta. Mistä moinen asiattomuus kumpuaa? Avuttomuuden ja aseettomuuden tunteestako?

Vielä on selvittämättä se, mitä sinulla on minun miesmakuani vastaan. Kerro ihan omin sanoin.

152 ja 184 +

Vierailija
370/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n pitää ottaa ohjat omiin käsiinsä jos olet "miesten vedettävänä" niin et löydä sellaista joka olisi hyvä sinulle ja olisi arvoillesi sopiva. 

Korkeakoulutuksestasi "en välitä" mutta ”esittelytekstin” perusteella olisit minulle hyvä kumppani ehdokas. Mutta en tiedä löytäisinkö sinua ja jos löytäisin niin olisiko tarpeeksi fyysistä vetovoimaa välillämme. Itsekin olen alta 40v, ja olen ainoastaan yhdestä netti deitti palvelusta. Mutta et tule löytämään minua koskaan tinderistä. Voisin ehdotella jotain muuta palvelua kuin tinderiä sinulle. ;)

Vierailija
371/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syy miksi et kiinnosta hyviä, kunnollisia miehiä; halveksit muita!

Mikään ei ole niin luotaan työntävää kuin halveksiva käytös.

Se että häpeät taustaasi, ei johdu siittä että muut arvostelisivat sitä, vaan sinä itse halveksit ja arvostelet ihmiset taustansa mukaan. Siksi koitat todistella ettet ole samanlainen kuin muut samalla taustalla olevat ja piilottelet taustaasi.

Puhut todella rumasti toisista, haukut naiset ja miehet, jotka eivät ole samanlaisia kuin sinä tai sellaisia kuin haluat.

Vierailija
372/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäävät naiset ovat valitettavan usein v*ttumaisia. Tietämättään.

Kateellisten panettelua.

Ei se ole. Harva mies haluaa kumppanikseen vttumaisinta kaveriaan. Sori.

Eli nainen on vmäinen kun on omillaan pärjäävä ja itsenäinen? Tokihan se munattomien vetelysten näkökulmasta on noin.

Tuskin sitä itse edes tajusitkaan miten todistit, että vmäisyys on suomalaisella naisella ihan perusluonteenpiirre ja omillaan pärjäävillä ja itsenäisillä naisilla tuo ominaispiirre vaan korostuu ja voimistuu.

Vierailija
373/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnon mies ja tutustuisin mielelläni ap:n kaltaiseen itsenäiseen ja neuvokkaaseen naiseen. Valitettavan harvinaisia kun ovat omalla kohdalla ja yleensä vedän puoleeni sellaisia uusavuttomia.

Vierailija
374/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä muutama naisjohtaja, ja ovat kyllä ihmisinä aika hirveitä. Oma universumi koostuu kolmesta ihmisestä, joiden nimet ovat Me, Myself & I. Kaikkien pitäisi olla ihmisinä samanlaisia kuin he, muuten ovat paarialuokkaa. Muita arvostellaan kokouksissa ääneen että "ei siitä ole siihen ja tuo ei pärjää tehtävässään". Sitten jos sattuu toinen samanmoinen äärikunnianhimoinen narsisti-opportunisti samaan pöytään niin kissatappelun uhka on ilmeinen.

Näitä kun on vuosikausia seurannut niin on huomannut, että itsevarmalla käytöksellä pääsee hyvin elämässään eteenpäin vaikka olisi varsinaisista asioista pihalla kuin tamppoonin naru. Jokaista auki olevaa ylempää positiota kannattaa hakea jotta varmasti saavuttaa pätemättömyytensä tason.

Vierailija
375/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et viitsisi puhua paskaa. Oot vain katkera kun sun mies rintamalla on mennyt huonosti. Otan aina raamikkaan ja aina selvänä olevan arabin

No mutta hupsista! Hetki sitten sinulla oli arabimies, mutta nyt oletkin vasta "ottamassa" sitä. On tainnut ammoniakki pehmentää pään pahasti.

Vierailija
376/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto yhdistettynä "vahvaan ja pärjäävään" naiseen tarkoittaa surullisen usein myös sitä, että sekä henkinen, että fyysinen väkivaltakin luonnistuvat varsin hyvin. Oma äitini oli juuri sellainen ja pari naisystävää myös. Lopulta ymmärsin etsiä naisellisen, mukavan ja oikealla tavalla henkisesti tasapainoisen ja vahvan naisen.

Vierailija
377/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäävät naiset ovat valitettavan usein v*ttumaisia. Tietämättään.

Kateellisten panettelua.

Ei se ole. Harva mies haluaa kumppanikseen vttumaisinta kaveriaan. Sori.

Eli nainen on vmäinen kun on omillaan pärjäävä ja itsenäinen? Tokihan se munattomien vetelysten näkökulmasta on noin.

Tuskin sitä itse edes tajusitkaan miten todistit, että vmäisyys on suomalaisella naisella ihan perusluonteenpiirre ja omillaan pärjäävillä ja itsenäisillä naisilla tuo ominaispiirre vaan korostuu ja voimistuu.

Näköjään se koira älähtää, johon kalikka kajahtaa.

Vierailija
378/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nuori itsenäinen nainen. Olen omillaan pärjäävä. En sanoisi erityisen menestyneeksi. Onhan nykyaikana jo paljon itsenäisiä uranaisia mutta tuntuu kyllä siltä että ne eivät miehiä kiinnosta. Ehkä sattumastakin joskus kyse?

Miksi kukaan mies kiinnostuisi teistä "itsenäisistä naisista" ? Ei sillä että siinä olisi mitään väärää mutta naisista jotka mainostavat sitä jatkuvasti saa sellaiset vibat että mielellään myös pysyvät itsenäisinä eivätkä tartte mitään miehiä. Täällä myös mainittu että mies mielellään tuntee olevansa hyödyksi minkä voin ainakin itse allekirjoittaa, itsenäiset naiset ei mitään apuja tarttee missään asiassa(varsinkaan miltään mieheltä).

Vierailija
379/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenut keskiluokkaisuudesta eliittiammattiin. Taustalla on myös vuosikymmenten joukkueurheilu, välivuosia, hanttihommia, eri kouluja ja kaikkea muuta, jossa on saatu hyvin kattava kuva suomalaisesta miehisyydesta kaikilla koulutus- ja älykkyystasoilla.

Empiirisen tutkimukseni tulo on, että kaikki miehet ovat sikoja vain yksittäiä poikkeuksia lukuunottamatta.

M40

Vierailija
380/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nuori itsenäinen nainen. Olen omillaan pärjäävä. En sanoisi erityisen menestyneeksi. Onhan nykyaikana jo paljon itsenäisiä uranaisia mutta tuntuu kyllä siltä että ne eivät miehiä kiinnosta. Ehkä sattumastakin joskus kyse?

Miksi kukaan mies kiinnostuisi teistä "itsenäisistä naisista" ? Ei sillä että siinä olisi mitään väärää mutta naisista jotka mainostavat sitä jatkuvasti saa sellaiset vibat että mielellään myös pysyvät itsenäisinä eivätkä tartte mitään miehiä. Täällä myös mainittu että mies mielellään tuntee olevansa hyödyksi minkä voin ainakin itse allekirjoittaa, itsenäiset naiset ei mitään apuja tarttee missään asiassa(varsinkaan miltään mieheltä).

Täällä on toistuvasti aloituksia, missä selviää ettei mies suostu tekemään kotonaan mitään vaikka nainen kuinka anelisi. Silloin naisella ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa asiat yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi