Miksi musta tuntuu, että mitä pärjäävämpi ja sisukkaampi nainen, sitä harvempi "kunnollinen" mies on kiinnostunut?
Eli olen vajaa nelikymppinen, lapseton nainen. Olen tosi urheilullinen, hoikka, korkeakoulutettu ja oikeastaan aika kalassisen kaunis. En ole saanut kotoa eväiksi oikeastaan mitään ja itsetuntoni ei ehkä edelleenkään ole paras mahdollinen. Olen kuitenkin pärjännyt merkittävästi keskimääräistä ikäluokkani edustajaa paremmin ja elämäni on mallillaan (oma, kannattava yritys, kaunis koti, auto, varaa matkustaa).
Olen joutunut elämässäni opettelemaan kaikenlaista. Teininä ompelin vaatteet itse siksi, että kotona ei ollut rahaa minusta muodikkaisiin vaatteisiin. Olen remontoinut asuntoni itse (kyllä, googlannut ohjeet lattian hiomiseen, maalaamiseen, poraamiseen yms). Olen ostanut 18-vuotiaana ekan autoni Autotalli.netin halpisosastolta ja maksanut ajokorttini itse. Olen alkuun vaihtanut renkaat, öljyt yms. asiat alkuun autoihini itse siksi, ettei ole ollut rahaa ulkopuoliseenkaan palveluun. Vähitellen olen vaihtanut autoa halpiksesta ns. premium-merkkiin siksi, että elintasoni on noussut ja minusta on ollut mukavaa palkita itseni jostakin.
Mitä tulee miesrintamalle, siellä on kuollutta. Vedän puoleeni nyhverömiehiä, jotka unelmoivat äitihahmosta ja arjen tukikohtana. Vedän puoleeni epätasapainoisia loosereita, jotka olettavat minun ohjaavan heidätkin raiteilleen. Ne miehekkäät, elämässään pärjäävät miehet haluavat feminiinisen ja jotenkin "avustettavan" naisen.
Minun kanssani samasta taustasta tulleet miehet ovat 4-kymppisenä kuolleita, narkomaaneja tai vankilassa. Siltä ainakin tuntuu. En koskaan kohtaa kunnollista ja miehekästä miestä, jonka kanssa voisin taustani jakaa.
Ostanko suosiolla kissan ja käytän mieshuoraa seksuaalisiin tarpeisiini? Haluaisin oikean ihmissuhteen, jossa minut nähtäisiin sellaisena, kuin olen eli tuhannesta palasta itseni kokoamana mutta silti vakaasti ja omilla jaloillani seisovana.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäävät naiset ovat valitettavan usein v*ttumaisia. Tietämättään.
Kateellisten panettelua.
Ei se ole. Harva mies haluaa kumppanikseen vttumaisinta kaveriaan. Sori.
Eli nainen on vmäinen kun on omillaan pärjäävä ja itsenäinen? Tokihan se munattomien vetelysten näkökulmasta on noin.
Tuskin sitä itse edes tajusitkaan miten todistit, että vmäisyys on suomalaisella naisella ihan perusluonteenpiirre ja omillaan pärjäävillä ja itsenäisillä naisilla tuo ominaispiirre vaan korostuu ja voimistuu.
Näköjään se koira älähtää, johon kalikka kajahtaa.
Niin näytit älähtävän ja tuohon se heikko itsetunto aina johtaa.
Miehet haluavat nuoren ja hyvännäköisen naisen.
Sillä ei ole väliä oletko menestynyt, pärjäävä, tehokas, laiska, vätys, opiskellut, kärsinyt lapsuudessasi, punainen, sininen, älykäs, tyhmä. Sivuseikkoja, mies ei välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nuori itsenäinen nainen. Olen omillaan pärjäävä. En sanoisi erityisen menestyneeksi. Onhan nykyaikana jo paljon itsenäisiä uranaisia mutta tuntuu kyllä siltä että ne eivät miehiä kiinnosta. Ehkä sattumastakin joskus kyse?
Miksi kukaan mies kiinnostuisi teistä "itsenäisistä naisista" ? Ei sillä että siinä olisi mitään väärää mutta naisista jotka mainostavat sitä jatkuvasti saa sellaiset vibat että mielellään myös pysyvät itsenäisinä eivätkä tartte mitään miehiä. Täällä myös mainittu että mies mielellään tuntee olevansa hyödyksi minkä voin ainakin itse allekirjoittaa, itsenäiset naiset ei mitään apuja tarttee missään asiassa(varsinkaan miltään mieheltä).
Täällä on toistuvasti aloituksia, missä selviää ettei mies suostu tekemään kotonaan mitään vaikka nainen kuinka anelisi. Silloin naisella ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa asiat yksin.
Ongelmahan on siinä, ettei nykypäivän nainen Suomessa enää tiedosta olevansa nainen. Kaikki naisellisuus alkaa olla kadonnut kokonaan. Miehen rooli on lähinnä olla vain olkapäänä, sponsorina ja se toinen jätkä parisuhteessa. Ei me miehet sellaisilla naisilla mitään tehdä.
Olen varma, että myös ongelmat sängyssä pohjautuvat siitä, ettei maskuliinisesti käyttäytyvä nainen ole haluttava.
Pakko se on ottaa kun miehet eivät. Valitettavan monissa perheissä mies on perheen teini-ikäinen.
Must taas tuntuu et moni Heikko mies ei kestä semmosta 😁
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole väliä oletko menestynyt, pärjäävä, tehokas, laiska, vätys, opiskellut, kärsinyt lapsuudessasi, punainen, sininen, älykäs, tyhmä. Sivuseikkoja, mies ei välitä.
Teiltä vanhoilta ja vähemmän kauniilta naisilta "unohtuu" aina se seikka, että myös luonne merkitsee todella paljon. Ainakin tällä palstalla hengaavilla naisilla luonteen mukavuus on suhteessa ulkonäköön ja tyytyväisyyteen omaan itseensä. Siksipä on aivan luonnollista, että miehet hakeutuvat nuorten, mukavien ja kauniiden naisten seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka elättelee toiveita perheestä haluaa hedelmällisessä iässä olevan naisen eli voi olla yli 30v. Tuossa iässä naisen kannattaa miettiä mitä haluaa ja ehkä laskea tasovaatimusta että ei jää luu käteen.
Kyl joillekki On väliä, et mitä muuta tekee elämässö😁 vaikka ulkonäön täytyisi olla hyvä nii silti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nuori itsenäinen nainen. Olen omillaan pärjäävä. En sanoisi erityisen menestyneeksi. Onhan nykyaikana jo paljon itsenäisiä uranaisia mutta tuntuu kyllä siltä että ne eivät miehiä kiinnosta. Ehkä sattumastakin joskus kyse?
Miksi kukaan mies kiinnostuisi teistä "itsenäisistä naisista" ? Ei sillä että siinä olisi mitään väärää mutta naisista jotka mainostavat sitä jatkuvasti saa sellaiset vibat että mielellään myös pysyvät itsenäisinä eivätkä tartte mitään miehiä. Täällä myös mainittu että mies mielellään tuntee olevansa hyödyksi minkä voin ainakin itse allekirjoittaa, itsenäiset naiset ei mitään apuja tarttee missään asiassa(varsinkaan miltään mieheltä).
Täällä on toistuvasti aloituksia, missä selviää ettei mies suostu tekemään kotonaan mitään vaikka nainen kuinka anelisi. Silloin naisella ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa asiat yksin.
Ongelmahan on siinä, ettei nykypäivän nainen Suomessa enää tiedosta olevansa nainen. Kaikki naisellisuus alkaa olla kadonnut kokonaan. Miehen rooli on lähinnä olla vain olkapäänä, sponsorina ja se toinen jätkä parisuhteessa. Ei me miehet sellaisilla naisilla mitään tehdä.
Olen varma, että myös ongelmat sängyssä pohjautuvat siitä, ettei maskuliinisesti käyttäytyvä nainen ole haluttava.
Pakko se on ottaa kun miehet eivät. Valitettavan monissa perheissä mies on perheen teini-ikäinen.
Jos tuo pitäisi paikkansa, niin silloin ei voi syyttä kuin itseään huonosta valinnasta. Käytännössä tuo on kuitenkin vain naisten keksimää höpöpuhetta. Tuollaisten puhujilla harvemmin on koko miestä. Lukekaapas joskus edes hiukan kriittisemmin mitä te naiset täälläkin keskenänne kirjoittelette, niin varmasti jossain vaiheessa heräätte huomaamaan, ettei kovinkaan moni nainen aikuistu oikeasti koskaan. Ja yleensä se "aikuisuus" on juuri tuollaista perätöntä miesten nälvimistä.
Tiiän ite miehiä, jotka kattelin mua ku olin kauneimmillaan, koska ei uskaltanut. Sit ku lihoin, nii uskalsin kyllä haukkua😁mut tollasii miehiin ei paljoo kyl oo. Ei riitä rahkeet kauniiseen, haaveissa kyl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo pitäisi paikkansa, niin silloin ei voi syyttä kuin itseään huonosta valinnasta. Käytännössä tuo on kuitenkin vain naisten keksimää höpöpuhetta. Tuollaisten puhujilla harvemmin on koko miestä. Lukekaapas joskus edes hiukan kriittisemmin mitä te naiset täälläkin keskenänne kirjoittelette, niin varmasti jossain vaiheessa heräätte huomaamaan, ettei kovinkaan moni nainen aikuistu oikeasti koskaan. Ja yleensä se "aikuisuus" on juuri tuollaista perätöntä miesten nälvimistä.
Meillä perheen lapset kärsivät siitä, että laiskan isän takia äiti oli koko ajan kuormittunut ja purki stressiään lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten olisi se että ollaan tasavertaisia suhteessa eikä kumpikaan ole toisesta riippuvainen? Kuulostaako ihan hullulta? Onko miehille joku parisuhteen edellytys se että nainen "tarvitsee" miestä johonkin? Eikö voi olla vain suhteessa koska viihdytään yhdessä ja pidetään toisistaan henkisellä tasolla? Miksi miesten mielestä heidän tulisi olla jotain omistajia tai holhoojia naisille?
Hei ap. Kaikki mitä kerrot itsestäsi, on todella hienoa. Saavutuksesi ovat vaikuttavat. Mutta asenteesi miehiin taas ei. Haluavat feminiinisiä ja "avustettavia" naisia? Niin haluavat. Yritä ajatella asiaa heidän näkökulmastaan. Haluaisitko kumppanin, joka ei tarvitse sinua mihinkään ja alleviivaa sitä koko ajan? Kuka haluaa tuntea itsensä tarpeettomaksi naiselle? Olen paininut pitkään saman ongelman kanssa ja tullut siihen tulokseen, että juuri tästä syystä olen yksin, ja ansaitusti. Me saamme sitä, mitä tilaamme, ellemme opi tulemaan sinuiksi myös tarvitsevan puolemme kanssa. Se on niin yksinkertaista. Ja reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten olisi se että ollaan tasavertaisia suhteessa eikä kumpikaan ole toisesta riippuvainen? Kuulostaako ihan hullulta? Onko miehille joku parisuhteen edellytys se että nainen "tarvitsee" miestä johonkin? Eikö voi olla vain suhteessa koska viihdytään yhdessä ja pidetään toisistaan henkisellä tasolla? Miksi miesten mielestä heidän tulisi olla jotain omistajia tai holhoojia naisille?
Kuulostaa, t. ohis. Kuulostaa pelkäävän ja vieraantuneen ihmisen mentaliteetilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, t. ohis. Kuulostaa pelkäävän ja vieraantuneen ihmisen mentaliteetilta.
Eikä kuulosta. Se, että mies haluaa naisen, joka tarvitsee miestä, on pelkäävän ihmisen mentaliteettia. Kun on nainen, joka tarvitsee miestä, niin sehän on miehestä riippuvainen eikä miehen tarvitse pelätä naisen häipyvän. Jos nainen on itsenäinen ja pärjäävä, miehen täytyy käyttäytyä, koska jos sikailee, niin nainen häipyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kuulosta. Se, että mies haluaa naisen, joka tarvitsee miestä, on pelkäävän ihmisen mentaliteettia. Kun on nainen, joka tarvitsee miestä, niin sehän on miehestä riippuvainen eikä miehen tarvitse pelätä naisen häipyvän. Jos nainen on itsenäinen ja pärjäävä, miehen täytyy käyttäytyä, koska jos sikailee, niin nainen häipyy.
Ei tarvitse pelätä, mutta nainen häipyy kuitenkin. Kunnollisella eli työssäkäyvällä miehellä on ihan tarpeeksi hommaa yleensä itselläänkin, ei jaksa enää naisen tilitystä työongelmista kuunnella. Sillä juuri niistä 'pärjäävä, sisukas' (lue: äänekäs) nainen yleensä enimmäkseen puhuu, ja on selkeästi tarve puhua.
Minä olen työelämässä menestynyt, hyvää palkkaa tienaava korkeakoulutettu nainen.
Minulla on mies ja kaksi lasta. Aina on miehiä riittänyt. Ja siihen on itsetunto syynä, ei kaipaa miehestä mitään pelastajaa itselleni. Minulla on kaikki kunnossa, ja uskon, että muut ihmiset tietävät sen.
Itsetunto kiehtoo. Sitä, että tietää kuka on, ja mikä on itselle tärkeää. Niin miehissä kuin naisissakin.
Ja iloinen sekä naurava luonne.
Sinkkuaikoina erehdyin pari kertaa treffeille miesten kanssa, jotka eivät sitten kestäneetkään sitä, että minulla olikin oma tahto, omat mielipiteet, oma elämä.
Se, etten ole päällekäyvä Justiina, varmaankin hämäsi heitä. Olen rauhallinen, hyväntuulinen, joustava ihmisten kanssa. Osaan keskustella, olin tuolloin ihan nättikin. Mutta auta armias, kun en taipunut kummallisiin oikkuihin tai vaatimuksiin, ja kun lähdinkin ystäväni kanssa baariin enkä sinä iltana siis voinut nähdä. Yksi vaikeroi, kun hänen veljelläänkin on sellainen sporttinen tyttöystävä, että miksi minä en ole. Muistutin, että hänen veljensä on kilpaurheilija, hän ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työelämässä menestynyt, hyvää palkkaa tienaava korkeakoulutettu nainen.
Minulla on mies ja kaksi lasta. Aina on miehiä riittänyt. Ja siihen on itsetunto syynä, ei kaipaa miehestä mitään pelastajaa itselleni. Minulla on kaikki kunnossa, ja uskon, että muut ihmiset tietävät sen.
Itsetunto kiehtoo. Sitä, että tietää kuka on, ja mikä on itselle tärkeää. Niin miehissä kuin naisissakin.
Ja iloinen sekä naurava luonne.
Sehän on hauskaa, että sinulla on ollut niin mukava elämä, että oikein naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuaikoina erehdyin pari kertaa treffeille miesten kanssa, jotka eivät sitten kestäneetkään sitä, että minulla olikin oma tahto, omat mielipiteet, oma elämä.
Se, etten ole päällekäyvä Justiina, varmaankin hämäsi heitä. Olen rauhallinen, hyväntuulinen, joustava ihmisten kanssa. Osaan keskustella, olin tuolloin ihan nättikin. Mutta auta armias, kun en taipunut kummallisiin oikkuihin tai vaatimuksiin, ja kun lähdinkin ystäväni kanssa baariin enkä sinä iltana siis voinut nähdä. Yksi vaikeroi, kun hänen veljelläänkin on sellainen sporttinen tyttöystävä, että miksi minä en ole. Muistutin, että hänen veljensä on kilpaurheilija, hän ei ole.
Ei nämä nykyjonnet kestä mitään muutakaan. Mutta jos se tulee jo ensimmäisillä treffeillä ilmi, se kestävyys, niin jo on maailman meno mennyt mahdottomaksi.