Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi musta tuntuu, että mitä pärjäävämpi ja sisukkaampi nainen, sitä harvempi "kunnollinen" mies on kiinnostunut?

Vierailija
20.03.2019 |

Eli olen vajaa nelikymppinen, lapseton nainen. Olen tosi urheilullinen, hoikka, korkeakoulutettu ja oikeastaan aika kalassisen kaunis. En ole saanut kotoa eväiksi oikeastaan mitään ja itsetuntoni ei ehkä edelleenkään ole paras mahdollinen. Olen kuitenkin pärjännyt merkittävästi keskimääräistä ikäluokkani edustajaa paremmin ja elämäni on mallillaan (oma, kannattava yritys, kaunis koti, auto, varaa matkustaa).

Olen joutunut elämässäni opettelemaan kaikenlaista. Teininä ompelin vaatteet itse siksi, että kotona ei ollut rahaa minusta muodikkaisiin vaatteisiin. Olen remontoinut asuntoni itse (kyllä, googlannut ohjeet lattian hiomiseen, maalaamiseen, poraamiseen yms). Olen ostanut 18-vuotiaana ekan autoni Autotalli.netin halpisosastolta ja maksanut ajokorttini itse. Olen alkuun vaihtanut renkaat, öljyt yms. asiat alkuun autoihini itse siksi, ettei ole ollut rahaa ulkopuoliseenkaan palveluun. Vähitellen olen vaihtanut autoa halpiksesta ns. premium-merkkiin siksi, että elintasoni on noussut ja minusta on ollut mukavaa palkita itseni jostakin.

Mitä tulee miesrintamalle, siellä on kuollutta. Vedän puoleeni nyhverömiehiä, jotka unelmoivat äitihahmosta ja arjen tukikohtana. Vedän puoleeni epätasapainoisia loosereita, jotka olettavat minun ohjaavan heidätkin raiteilleen. Ne miehekkäät, elämässään pärjäävät miehet haluavat feminiinisen ja jotenkin "avustettavan" naisen.

Minun kanssani samasta taustasta tulleet miehet ovat 4-kymppisenä kuolleita, narkomaaneja tai vankilassa. Siltä ainakin tuntuu. En koskaan kohtaa kunnollista ja miehekästä miestä, jonka kanssa voisin taustani jakaa.

Ostanko suosiolla kissan ja käytän mieshuoraa seksuaalisiin tarpeisiini? Haluaisin oikean ihmissuhteen, jossa minut nähtäisiin sellaisena, kuin olen eli tuhannesta palasta itseni kokoamana mutta silti vakaasti ja omilla jaloillani seisovana.

Kommentit (531)

Vierailija
321/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

runomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

No mietitäänpä asiaa hetki.

Mainitsemasi feminiiniset kodin hengettäret haluavat maskuliinisia ja työelämässä hyvin pärjääviä miehiä, koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Sinun kaltaisesi pärjääjänaiset haluavat maskuliinisia ja työelämässä hyvin pärjääviä miehiä, koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Pähkinänkuoressa: haluat maskuliinisen miehen, vaikka et ole feminiininen nainen.

Kaikille ei riitä maskuliinisia ja työelämässä hyvin pärjääviä miehiä (tai feminiinisiä kodin hengettäriä).

ps. miehille koulutuksella, palkkatasolla tai premium-merkkisellä autolla leveilevä nainen on valtava turn-off. Ei ihme että vedät puoleesi epätasapainoisia luusereita jotka kaipaavat hoivaajaa ja elättäjää.

Ilman tätä voisit hyvinkin löytää mukavan pehmomiehen joka kuitenkin hoitaa asiansa.

Kaipaan miehestä arjen lisäksi myös rakastajaa. Pehmomiehestä ei sellaiseksi valitettavasti mieltymysteni takia ole.

Ilmeisesti ainoa keinoin on muuttaa itseni feminiinisemmäksi (=avuttomammaksi), näinkö siis mielestäsi?

-ap

Minusta ajattelusi on aika kylmää luettavaa. Puhut "pehmomiehistä" ja rinnastat feminiinisyyden avuttomuuteen. Nämä jo kertoo jotain siitä, millainen ihminen olet ja millaisia miehiä tulet löytämään. Jos haluat "pehmomiehen" vastakohdan, niin kyllä saa varautua keskimääräistä tunnekylmempiin, sosiaalisesti taitamattomiin ja moniongelmaisiin miehiin. "Pehmomiehet" ovat pehmoja siksi, että osaavat käsitellä ja ymmärtävät omia ja muiden tunteita. Se vaatii älykkyyttä ja viisautta.

Minä vastasin kirjoitukseen, jossa eroteltiin selkeästi feminiininen nainen maskuliinisesta naisesta. Samalla logiikalla minulle ehdotettiin feminiinistä miestä eli ns. ”pehmomiestä”.

Minä miellän pehmomiehen sellaiseksi, joka kirjoittaa runoja, on olemukseltaan ja piirteiltään naisellinen ja joka ei osaa porata taululle reikiä seinään. Edelleen, en kaipaa avustettavaa ja yhtenään lohdutettavaa miestä arkeani jakamaan. Samoja piirteitä löytyy ystävistäni mutta halutakseni seksiä kumppanin kanssa, hänen pitäisi olla muuta, kuin nainen miehen vaatteissa.

Miksi ihmisten on vaikeaa käsittää sitä, että minun on ollut PAKKO opetella erilaisia taitoja selvitäkseni elämässä? En ole nauttinut remontoinnista tai renkaanvaihdosta mutta kun ei ole ollut ketään auttamassa, on ollut pakko tehdä itse. Elämässäni tämä näkyy kai edelleen ratkaisukeskeisyytenä ja yleisenä reippautena.

Ei erinäisten taitojen omaaminen vie pois sitä, että olen samalla hyvin naisellisen näköinen ja sisimmältäni hyvin herkkä ja empaattinen ihminen.

Jos en itse olisi pyristellyt eteenpäin ja irroittautunut lapsuudenkodistani, olisin ehkä tällä hetkellä jo kuollut. Sekä olisi ollut parempi vaihtoehto? Ehkä minulla olisi äiditön lapsi jonkun vankilakundin kanssa.

Ap, on tietysti todella hankala arvioida, miksi et ole onnistunut löytämään sellaista kumppania, joka sinua miellyttäisi. Emme me voi nähdä, millainen ihminen olet, miten käyttäydyt suhteessa, millaista signaalia lähetät kumppanillesi tai yleensäkään muille ihmisille. Mutta jotain voi kuitenkin vastauksistasi päätellä. Tässä miehen näkökulmaa.

Se, että olet pärjännyt hyvin, ei ole mikään ongelma. Kyllä sellaisia miehiä on, joille hyvinkin kelpaisi nainen, joka osaa pitää huolta asioistaan ja itsestään. Jopa näissä mainisemissasi miehisissä miehissä löytyy sellaisia. Mutta vielä tärkeämpi kriteeri on tuo mainitsemasi empaattisuus. Mies odottaa, että hän voi purkaa huoliaan naiselle - odottaa, että häntä silitetään, hoivataan ja hänestä huolehditaan. 

Esimerkkejä alla. Voi olla, että Ap ei käyttäydy tällä tavoin, joten nämä ovat sitten ihan turhaa spekulaatiota.

Jos mies siivoaa, hän odottaa saavansa kiitokset siitä. Ei arvosteluryöppyä, kuinka "tavarat ovat nyt väärässä paikassa" ja "imurikin on jätetty lattialle". (Huom. jos nainen siivoaa, miehen kuuluu myös kiittää.)

Jos mies tulee töistä väsyneenä ja myöhään, hänen päälleen ei pidä heti kaataa kaikkea sitä, miksi "nyt taaskin työt menivät meidän edellemme" ja "eikö sinun elämässäsi ole muuta". 

Mies kyllä tulee kotiin ja tekee parisuhteen eteen vaikka mitä, jos hänellä on siinä hyvä olla. Saattaisi jopa kirjoittaa jonkin runonkin naisestaan (ainiin, eihän Ap:lle saanut olla runomiestä).

Ap, olisiko sinun vierelläsi hyvä olla? 

Olen ollut jättäjä jokaisessa suhteessani. En usko, että käytökseni on ollut huonoa ja että miehet ovat olleet tyytymättömiä. Olen tapaillut pidemmän sinkkujaksoni (6 vuotta) aikana viittä eri miestä useamman kuukaiden eli yritystä on kyllä ollut.

Vaadin oikeastaan vain kolmea asiaa:

-miehen on tultava toimeen omillaan

-miehen on pystyttävä keskustelemaan ns. "älykkäästi"

-seksielämän on oltava erinomaista (asettaa toki vaatimuksia miehen ulkoiselle habitukselle)

Olen varmaan vain sarjaa "liian kranttu nainen"l

-ap

No häh, onhan täältä luettu pitkä liuta muunlaisia vaatimuksiasi 😂 Mustat laskettelurinteet ja sulkapallon välttäminenkin tuli mainittua ja tuli hyvin selväksi että mikään pehmomies ei sytytä.

Niin tai näin, joku mättää kun kerran et löydä miestä vaatimattomilla kriteereilläsi, kun suurin osa ikäisistäsi on. Ai niin, se, että olet liian hyvä miehille 😜

Valitettavasti sählyä tai sulkapalloa pelaavat miehet eivät ole empiirisen kokemukseni mukaan olleet hyvä seksikumppaneita. Samoin vuoristoratoja pelkäävät miehet ovat olleet seksin suhteen arkoja.

Yleensä miehen kasvonpiirteistä on helppoa tunnistaa se, kuinka maskuliininen mies on. Fakta on se, että sikiö altistuu kohdussa vaihtelevalle määrälle testosteronia ja tämä vaikuttaa sekä ruumiinrakenteeseen etä luonteeseen. Suuri testosteronin määrä miehellä tekee miehestä aggressiivisemman ja enemmän riskejä otavan. Järjellähän fiksumpi mies näitä ominaisuuksia hallitsee. Räyhäävä kehonrakentaja ei todellakaan ole se miestyyppi, johon silmäni isken.

Todellakin tykkään, että mies vie ja minä vikisen. Voin myös viedä ja antaa miehen vikistä, se ei kuitenkaan tuo minulle nautintoa.

Onko tässä nyt jotakin väärää? Kai fiksuilla miehilläkin on stereotypioita naisista? Esim. että että horoskoopeista kiinnostunut lähihoitaja ei ole se ensimmäinen treffeille pyydettävä kandidaatti. Tai että kauttaaltaan tatuoitu lähikaupan 35-vuotias ja kaljuksi itsensä ajellut kassaneiti ei ole sitä, mitä etsitään. Eikö teillä mieheillä ole mitään ennakkokäsityksiä? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä ja jos mies kuin mies voi yhtä lailla ihastua niin jättimäiseen, itseään pidempään amatsoniin kuin höyhenenkevyeen taskuvenukseenkin :)

-ap

Mikä tahansa noista naistyypeistä kuulostaa paremmalta kuin premium-merkkisellä autolla leveilevä entinen lähiöpimu joka kirjoittelee av-palstalla mustista rinteistä ja testosteronitasoista.

Kerrohan, poju, minulle oma kasvuympäristösi niin verrataan, kumpi on jättänyt enemmän menneisyyttään taakseen.

Ja jos joku valitsee kumppanikseen koko uransa kaupan kassalla/kynsiteknikkona/lähihoitajana tehneen naisen, se ei erittäin todennäköisesti ole minulta pois.

-ap

Vierailija
322/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kirjoitellut pitkään aikaa mitään ja päätin nyt lisätä näitä mietteitäni myös tänne vaikka ihan terapiamielessä kirjoittelin ajatuksia ylös.

Olen kohti neljääkymmentä hätyyttelevä mies jolle on ollut koko elämän mahdotonta löytää ketään. Nuorempaa ikää varjosti ylipaino joka aiheutti koulukiusaamista ja itsetunnon laskua. Hyviä kavereita on kyllä ollut koko elämän ajan. Sinne kolmeenkymppiin elämä meni aikalailla omasta syystä ohi tietokoneen ääressä ja itsesäälissä kieriskellessä jonka jälkeen on laitettu elämä remonttiin. Tiputin painoa viitisen vuotta sitten 30 kiloa ja urheilusta sekä paremmista elämäntavoista on tullut tapa.

Viime vuosina on ollut muutamia todella hyviä naispuolisia ystäviä mutta pidemmälle ei ole päässyt. Lähes kaikki miespuoliset kaverit ovat jo perheellisiä ja täysin eri elämäntilanteessa. Välillä iskee edelleen näitä masennuspäiviä kun tuntuu ettei kelpaa kenellekkään vaikka ujous ja muut niinsanotut nörttipiirteet on karistettu. Ylipäätään kenenkään tapaaminen tuntuu olevan aivan järkyttävän vaikeaa kun ei halua käyttää näitä nettideittailu juttuja ja ilmeisesti näissä onkin enemmin ihmisillä haussa jotain muuta kuin vakituista kumppania tai rakkautta.

Uskottelin aina itselleni kunhan pääsen hyvään kuntoon ja olen sosiaalisempi niin jotain tapahtuisi ns. itsestään mutta tullut todettu ettei näin ole. Huolehtiva ja rakastava ihminen ei ilmeisesti niin kovaa huutoa olekkaan. Voi olla, että kaduttaa jo huomenna jos on parempi päivä kun tämän kerran tänne pisti

Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi nörtit ei muka olisi suosittuja naisten keskuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielenkiintoista kuinka WT-taustan näkee ihmisistä jopa anonyymillä keskustelupalstalla. Se ei katoa mihinkään, vaikka kuinka nousisi tulojen perusteella keskiluokkaan. Sama pätee siihen että nainen pitää j.nnämiehistä. Se halu on koodattu mieleen lapsuudessa, kun ap on seuraillut ja ihaillut j.nnämiesten puuhasteluja.

Onnea vain ap:lle lähiötaustaisen, seksissä alistavan, riskejä ottavan ja jännittävän, mutta kiltin, älykkään ja menestyneen jykeväleukaisen testosteronisankarin etsinnässä.

Toivottavasti menee paremmin kuin edelliskerralla. Pahoin pelkään ettei mene.

Vierailija
324/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tässä ketjussa näkee mistä kiikastaa.

Niistä pinnallisista vaatimuksista ei vaan luovuta, ja ne on aina ne samat stereotyyppiset jutut.

Ap vaatii että kun hänellä on rahaa, miehellä pitää olla saman verran tai enemmän.

Myyntiedustajawhatevernaisella oli listassa ykkösenä pituus.

Jos ikää on melkein 40 eikä miestä ole löytynyt edellisten 20 vuoden aikana, niin ehkä kannattaisi vähän joustaa pinnallisista/materialistisista asioista?

"Myyntiedustajawhatevernaisella" viittaat selvästi minuun. Jos olisin myyntiedustaja tai sinne päinkään sen luonteinen, olisin varmasti pystynyt myymään itseni edes yhteen parisuhteeseen, vai mitä luulet? ;)

Mihin järjestykseen minun pitäisi panna pitkä, rauhallinen ja pohdiskeleva, jotta sinä et pitäisi mieltymyksiäni stereotyyppisinä? Juttukaveri tuolla oli lisännyt listaan hoikan, mutta sen minä jo kumosin tuolla kertomalla ihastuneeni pulskaan mieheen.

Uteliaisuus käskee minua myös kysymään sinulta seuraavaa: minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania? Minä olen 178-senttinen, ja koska pidän siitä, että saan halata sylini täydeltä isoa miestä, onko täysin moraalitonta sanoa se ääneen?

152 ja 184

Tätä voisi käyttää esimerkkinä tulevien kissamummojen tilanteesta.

Lähes kaikissa yhdistyy eräs asia. Ominaisuus tai ominaisuudet jotka ovat plussaa miehessä mutta neutraaleja tai negatiivisia naisessa. Näitä vaatimuksia perustellaan samanlaisuudella.

Esimerkkejä:

- haluan pitkän miehen koska olen itsekin pitkä (pituus lisää miehen suosiota, mutta ei naisen suosiota)

- haluan menestyneen/kunnianhimoisen miehen koska olen itsekin menestynyt/kunnianhimoinen (sama kuin yllä)

- haluan rotevan miehen koska olen itsekin roteva (miehessä positiivinen ominaisuus, naisessa negatiivinen ominaisuus)

Ei mitenkään yllättäen, myös feminiinisiä ominaisuuksia omaavat naiset haluavat niitä samoja miehiä, ja yleensä voittavat kisan.
"minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania?"

Miksi se riippuisi sinun pituudestasi? Pituus nostaa miehen tasoa ja on universaalisti haluttu ominaisuus.

Voi hyvänen aika. Olen merkinnyt omat kirjoitukseni alla näkyvillä numeroilla. Lue se, mitä olen sanonut, ja kommentoi vasta sitten, jos aikuismainen keskustelu kiinnostaa. Hosumisestasi ja joka suuntaan huutamisestasi päätellen ei kiinnosta. Nuo turhautuneiden nuorukaisten kiukkupussifoorumeilta kopioimasi kömpelöt listat ja tasomääritelmät eivät sitten sovi lähtökohdaksi.

Nyt ihan yksinkertaisesti: minä pidän isoista, rauhallisista ja pohdiskelevista miehistä. He ovat usein mukavia ja sellaisina ihania halata. Sinä saat minun puolestani pitää ihan oman makusi mukaisista ihmisistä. Minä en sovi sinulle, etkä sinä sovi minulle, ja juuri niin asioiden on hyvä ollakin, vai mitä? :)

152 ja 184 +

Vierailija
325/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

runomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

No mietitäänpä asiaa hetki.

Mainitsemasi feminiiniset kodin hengettäret haluavat maskuliinisia ja työelämässä hyvin pärjääviä miehiä, koska vastakohdat täydentävät toisiaan.

Sinun kaltaisesi pärjääjänaiset haluavat maskuliinisia ja työelämässä hyvin pärjääviä miehiä, koska samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä.

Pähkinänkuoressa: haluat maskuliinisen miehen, vaikka et ole feminiininen nainen.

Kaikille ei riitä maskuliinisia ja työelämässä hyvin pärjääviä miehiä (tai feminiinisiä kodin hengettäriä).

ps. miehille koulutuksella, palkkatasolla tai premium-merkkisellä autolla leveilevä nainen on valtava turn-off. Ei ihme että vedät puoleesi epätasapainoisia luusereita jotka kaipaavat hoivaajaa ja elättäjää.

Ilman tätä voisit hyvinkin löytää mukavan pehmomiehen joka kuitenkin hoitaa asiansa.

Kaipaan miehestä arjen lisäksi myös rakastajaa. Pehmomiehestä ei sellaiseksi valitettavasti mieltymysteni takia ole.

Ilmeisesti ainoa keinoin on muuttaa itseni feminiinisemmäksi (=avuttomammaksi), näinkö siis mielestäsi?

-ap

Minusta ajattelusi on aika kylmää luettavaa. Puhut "pehmomiehistä" ja rinnastat feminiinisyyden avuttomuuteen. Nämä jo kertoo jotain siitä, millainen ihminen olet ja millaisia miehiä tulet löytämään. Jos haluat "pehmomiehen" vastakohdan, niin kyllä saa varautua keskimääräistä tunnekylmempiin, sosiaalisesti taitamattomiin ja moniongelmaisiin miehiin. "Pehmomiehet" ovat pehmoja siksi, että osaavat käsitellä ja ymmärtävät omia ja muiden tunteita. Se vaatii älykkyyttä ja viisautta.

Minä vastasin kirjoitukseen, jossa eroteltiin selkeästi feminiininen nainen maskuliinisesta naisesta. Samalla logiikalla minulle ehdotettiin feminiinistä miestä eli ns. ”pehmomiestä”.

Minä miellän pehmomiehen sellaiseksi, joka kirjoittaa runoja, on olemukseltaan ja piirteiltään naisellinen ja joka ei osaa porata taululle reikiä seinään. Edelleen, en kaipaa avustettavaa ja yhtenään lohdutettavaa miestä arkeani jakamaan. Samoja piirteitä löytyy ystävistäni mutta halutakseni seksiä kumppanin kanssa, hänen pitäisi olla muuta, kuin nainen miehen vaatteissa.

Miksi ihmisten on vaikeaa käsittää sitä, että minun on ollut PAKKO opetella erilaisia taitoja selvitäkseni elämässä? En ole nauttinut remontoinnista tai renkaanvaihdosta mutta kun ei ole ollut ketään auttamassa, on ollut pakko tehdä itse. Elämässäni tämä näkyy kai edelleen ratkaisukeskeisyytenä ja yleisenä reippautena.

Ei erinäisten taitojen omaaminen vie pois sitä, että olen samalla hyvin naisellisen näköinen ja sisimmältäni hyvin herkkä ja empaattinen ihminen.

Jos en itse olisi pyristellyt eteenpäin ja irroittautunut lapsuudenkodistani, olisin ehkä tällä hetkellä jo kuollut. Sekä olisi ollut parempi vaihtoehto? Ehkä minulla olisi äiditön lapsi jonkun vankilakundin kanssa.

Ap, on tietysti todella hankala arvioida, miksi et ole onnistunut löytämään sellaista kumppania, joka sinua miellyttäisi. Emme me voi nähdä, millainen ihminen olet, miten käyttäydyt suhteessa, millaista signaalia lähetät kumppanillesi tai yleensäkään muille ihmisille. Mutta jotain voi kuitenkin vastauksistasi päätellä. Tässä miehen näkökulmaa.

Se, että olet pärjännyt hyvin, ei ole mikään ongelma. Kyllä sellaisia miehiä on, joille hyvinkin kelpaisi nainen, joka osaa pitää huolta asioistaan ja itsestään. Jopa näissä mainisemissasi miehisissä miehissä löytyy sellaisia. Mutta vielä tärkeämpi kriteeri on tuo mainitsemasi empaattisuus. Mies odottaa, että hän voi purkaa huoliaan naiselle - odottaa, että häntä silitetään, hoivataan ja hänestä huolehditaan. 

Esimerkkejä alla. Voi olla, että Ap ei käyttäydy tällä tavoin, joten nämä ovat sitten ihan turhaa spekulaatiota.

Jos mies siivoaa, hän odottaa saavansa kiitokset siitä. Ei arvosteluryöppyä, kuinka "tavarat ovat nyt väärässä paikassa" ja "imurikin on jätetty lattialle". (Huom. jos nainen siivoaa, miehen kuuluu myös kiittää.)

Jos mies tulee töistä väsyneenä ja myöhään, hänen päälleen ei pidä heti kaataa kaikkea sitä, miksi "nyt taaskin työt menivät meidän edellemme" ja "eikö sinun elämässäsi ole muuta". 

Mies kyllä tulee kotiin ja tekee parisuhteen eteen vaikka mitä, jos hänellä on siinä hyvä olla. Saattaisi jopa kirjoittaa jonkin runonkin naisestaan (ainiin, eihän Ap:lle saanut olla runomiestä).

Ap, olisiko sinun vierelläsi hyvä olla? 

Olen ollut jättäjä jokaisessa suhteessani. En usko, että käytökseni on ollut huonoa ja että miehet ovat olleet tyytymättömiä. Olen tapaillut pidemmän sinkkujaksoni (6 vuotta) aikana viittä eri miestä useamman kuukaiden eli yritystä on kyllä ollut.

Vaadin oikeastaan vain kolmea asiaa:

-miehen on tultava toimeen omillaan

-miehen on pystyttävä keskustelemaan ns. "älykkäästi"

-seksielämän on oltava erinomaista (asettaa toki vaatimuksia miehen ulkoiselle habitukselle)

Olen varmaan vain sarjaa "liian kranttu nainen"l

-ap

No häh, onhan täältä luettu pitkä liuta muunlaisia vaatimuksiasi 😂 Mustat laskettelurinteet ja sulkapallon välttäminenkin tuli mainittua ja tuli hyvin selväksi että mikään pehmomies ei sytytä.

Niin tai näin, joku mättää kun kerran et löydä miestä vaatimattomilla kriteereilläsi, kun suurin osa ikäisistäsi on. Ai niin, se, että olet liian hyvä miehille 😜

Valitettavasti sählyä tai sulkapalloa pelaavat miehet eivät ole empiirisen kokemukseni mukaan olleet hyvä seksikumppaneita. Samoin vuoristoratoja pelkäävät miehet ovat olleet seksin suhteen arkoja.

Yleensä miehen kasvonpiirteistä on helppoa tunnistaa se, kuinka maskuliininen mies on. Fakta on se, että sikiö altistuu kohdussa vaihtelevalle määrälle testosteronia ja tämä vaikuttaa sekä ruumiinrakenteeseen etä luonteeseen. Suuri testosteronin määrä miehellä tekee miehestä aggressiivisemman ja enemmän riskejä otavan. Järjellähän fiksumpi mies näitä ominaisuuksia hallitsee. Räyhäävä kehonrakentaja ei todellakaan ole se miestyyppi, johon silmäni isken.

Todellakin tykkään, että mies vie ja minä vikisen. Voin myös viedä ja antaa miehen vikistä, se ei kuitenkaan tuo minulle nautintoa.

Onko tässä nyt jotakin väärää? Kai fiksuilla miehilläkin on stereotypioita naisista? Esim. että että horoskoopeista kiinnostunut lähihoitaja ei ole se ensimmäinen treffeille pyydettävä kandidaatti. Tai että kauttaaltaan tatuoitu lähikaupan 35-vuotias ja kaljuksi itsensä ajellut kassaneiti ei ole sitä, mitä etsitään. Eikö teillä mieheillä ole mitään ennakkokäsityksiä? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä ja jos mies kuin mies voi yhtä lailla ihastua niin jättimäiseen, itseään pidempään amatsoniin kuin höyhenenkevyeen taskuvenukseenkin :)

-ap

Mikä tahansa noista naistyypeistä kuulostaa paremmalta kuin premium-merkkisellä autolla leveilevä entinen lähiöpimu joka kirjoittelee av-palstalla mustista rinteistä ja testosteronitasoista.

Kerrohan, poju, minulle oma kasvuympäristösi niin verrataan, kumpi on jättänyt enemmän menneisyyttään taakseen.

Ja jos joku valitsee kumppanikseen koko uransa kaupan kassalla/kynsiteknikkona/lähihoitajana tehneen naisen, se ei erittäin todennäköisesti ole minulta pois.

-ap

"Kerrohan, poju, minulle oma kasvuympäristösi niin verrataan, kumpi on jättänyt enemmän menneisyyttään taakseen."

Jösses.
"Ja jos joku valitsee kumppanikseen koko uransa kaupan kassalla/kynsiteknikkona/lähihoitajana tehneen naisen, se ei erittäin todennäköisesti ole minulta pois."

Totta. Asian hyvä puoli on että kun sinä valitset väkivaltaisen kahelin, sekään ei ole tasapainoisemmilta ja fiksummilta naisilta pois.

Vierailija
326/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähti korvaan alotuksessa miten puhut toisista ihmisistä, "nyhveröinä" tai "luusereina" jne.

Siihen viitaten, että todellinen arvostus ja rakkaus kanssaeläjiä kohtaan ei ehkä ole huipussaan?

En voi muuta kehottaa, kun pehmennä sydämesi, rakasta, rakasta ja vielä kerran rakasta. Tulet löytämään rakkauden elämääsi. <36

Vierailija
327/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä pinnallisista vaatimuksista ei vaan luovuta, ja ne on aina ne samat stereotyyppiset jutut.

Ap vaatii että kun hänellä on rahaa, miehellä pitää olla saman verran tai enemmän.

Jos ikää on melkein 40 eikä miestä ole löytynyt edellisten 20 vuoden aikana, niin ehkä kannattaisi vähän joustaa pinnallisista/materialistisista asioista?

"Myyntiedustajawhatevernaisella" viittaat selvästi minuun. Jos olisin myyntiedustaja tai sinne päinkään sen luonteinen, olisin varmasti pystynyt myymään itseni edes yhteen parisuhteeseen, vai mitä luulet? ;)

Mihin järjestykseen minun pitäisi panna pitkä, rauhallinen ja pohdiskeleva, jotta sinä et pitäisi mieltymyksiäni stereotyyppisinä? Juttukaveri tuolla oli lisännyt listaan hoikan, mutta sen minä jo kumosin tuolla kertomalla ihastuneeni pulskaan mieheen.

Uteliaisuus käskee minua myös kysymään sinulta seuraavaa: minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania? Minä olen 178-senttinen, ja koska pidän siitä, että saan halata sylini täydeltä isoa miestä, onko täysin moraalitonta sanoa se ääneen?

152 ja 184

Lähes kaikissa yhdistyy eräs asia. Ominaisuus tai ominaisuudet jotka ovat plussaa miehessä mutta neutraaleja tai negatiivisia naisessa. Näitä vaatimuksia perustellaan samanlaisuudella.

Esimerkkejä:

- haluan pitkän miehen koska olen itsekin pitkä (pituus lisää miehen suosiota, mutta ei naisen suosiota)

- haluan menestyneen/kunnianhimoisen miehen koska olen itsekin menestynyt/kunnianhimoinen (sama kuin yllä)

- haluan rotevan miehen koska olen itsekin roteva (miehessä positiivinen ominaisuus, naisessa negatiivinen ominaisuus)

Ei mitenkään yllättäen, myös feminiinisiä ominaisuuksia omaavat naiset haluavat niitä samoja miehiä, ja yleensä voittavat kisan.
"minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania?"

Miksi se riippuisi sinun pituudestasi? Pituus nostaa miehen tasoa ja on universaalisti haluttu ominaisuus.

Voi hyvänen aika. Olen merkinnyt omat kirjoitukseni alla näkyvillä numeroilla. Lue se, mitä olen sanonut, ja kommentoi vasta sitten, jos aikuismainen keskustelu kiinnostaa. Hosumisestasi ja joka suuntaan huutamisestasi päätellen ei kiinnosta. Nuo turhautuneiden nuorukaisten kiukkupussifoorumeilta kopioimasi kömpelöt listat ja tasomääritelmät eivät sitten sovi lähtökohdaksi.

Nyt ihan yksinkertaisesti: minä pidän isoista, rauhallisista ja pohdiskelevista miehistä. He ovat usein mukavia ja sellaisina ihania halata. Sinä saat minun puolestani pitää ihan oman makusi mukaisista ihmisistä. Minä en sovi sinulle, etkä sinä sovi minulle, ja juuri niin asioiden on hyvä ollakin, vai mitä? :)

152 ja 184 +

En huomaa kirjoituksessasi kohtaa jossa kumoat listaamani faktat.

Vierailija
328/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tiedän osittan mistä puhut. Itse tosin romahdin nuorena ja kävin pitkän terapian, opiskelemaan ja töihin sitten pääsin paaaljon myöhemmin kuin ikäiseni. En tiennyt mitään normaaleista tunteista, niin en osannut sellaisia etsiä toisistakaan, niin hukassa olevana teini-ikäisenä päädyin tosi huonoihin suhteisiin.

Sittemmin löysin mukavan miehen ja menin naimisiin alle kolmekymppisenä. Kun kasvoin omaksi persoonakseni, suhde ei enää toiminut, mikä on surullista - mies oli ihana ja rakastava, mutta ei kestänyt sitä, että kasvoin yhteisistä ajoistamme ohi. Mies oli omalla tavallaan hukassa ja pääasiassa työtön suhteemme aikana . Kun itse opiskelin ja menin töihin, mies koki ettei kelpaa, mikä johti ihan älyttömiin riitoihin vakuutteluistani huolimatta. Ne lopulta rikkoivat suhteemme. Kaipaan valtavasti sitä lämpöä, mikä hänessä oli. 

Eron jälkeen olen deittaillut ja ollut suhteessakin, mutta sopivia on todella hankala löytää. En ole kova, kaikkea muuta, mutta terapian ansiosta olen hyvinkin tasapainoinen.

Minut kohtaavat ns. kunnon miehet kauhistuvat sitä, että en omista mitään - eipä siinä työttömän miehen kanssa pitkässä terapiassa omaisuutta hankittu, saati korkeakouluopiskelijana. Kuulostan heistä joltain huithapelilta, joka on rillutellut menemään. En halua kovin pian kertoa, miten huonoista oloista tulen ja miten kauan kesti toipua siitä, eivätkä nämä tyypit ehkä sittenkään ymmärtäisi. En ole päässyt niin pitkälle kenenkään kanssa, että olisi selvinnyt.

Heikommista oloista tulleiden miesten kanssa olisi samanlainen kauhea menneisyys, mutta heillä on yleensä pahoja, hoitamattomia/pahoja mt-ongelmia ja/tai päihdeongelmia.  Enkä etsi hoidettavaa.

Kolmas ryhmä ovat todella erikoiset tyypit, joilla on selkeästi jotenkin vinksahtanut suhde naisiin. Pari tällaista on tullut vastaan ja osaan vältellä nyttemmin. 

Ei auta, vaikka olen poropeukalo muualla paitsi keittiössä, herkkä ja kiltti toisille ihmisille. En sovi oikein mihinkään "normaalin" ihmisen muottiin ja se saa ihmiset epäilemään. En voi moittia, minäkin olisin varmaan toisella taustalla aika varovainen kaltaiseni suhteen. Ja mistä sitä toki tietää, vaikka vika olisikin juuri minussa eikä missään muualla. Olen tavallisen nätti ja liikunnallinen, mutta en mikään erikoinen - se yhdistettynä noihin muihin asioihin on tuskin mikään lottovoitto miehille. Huomiota saan helposti edelleen, mutta se ei kiinnosta, olen parisuhdetyyppiä. Kokeilin kyllä eron jälkeen sinkkusekoilut, oli kamalaa. 

Mutta tsemppiä ap, täältä vähän toisesta vinkkelistä sama kokemus. 

Kiitos ja samoin tsemppiä sinne! Saamistani kommenteista päätellen kukaan tuskin yllättyy siitä, miksi taustastani tuntuu vaikealta puhua. Ehkä pitäisi valehdella. Toisaalta, parisuhteeseen haluaisin sielunkumppanin ja valheen pohjalta sellaista on tosi vaikeaa lähteä rakentamaan.

Pitkän pennin minäkin olen käyttänyt terapiaan. Sitähän täällä moni on suositellut ajattelematta, että olisin ehkä itse jo osannut sinne hakeutua ajat sitten.

Tsemppiä myös sinulle sinne. Tunnen

Se on tämä! Minä tosiaan löysin puolison vaikealla taustalla ja pitkän terapiani käytyäni. Vuosien jälkeen tosiaan vain paljastui, että hänellä on osittain samanlaisia mt-ongelmia tasaisemmasta taustasta huolimatta kuin minullakin. Ei se mitään, hän on silti oikea timantti.

Mutta, ystävyyssuhteiden löytäminen onkin sitten ollut paljon haastavampaa. Se jättää ihmiseen jälkensä, että joutuu nuorena kantamaan paljon vastuuta ja selviytyäkseen työstämään asioita.

Tulokulma moneen asiaan on tämän jälkeen erilainen kuin keskivertoikätoverilla. Tästä johtuen ne ihmiset, joita taustasi ei häiritse, ovat silloin usein arvomaailmaltaan usein jollain tavalla epäsovinnaisia tyyppejä.

Vierailija
329/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luenko minä nyt oikein?

Ap ei ole löytänyt miestä.

Ap:n existä 100% on ollut kelvottomia.

Edellinen veti ap:ta pataan kun tuli ero.

Ja nyt ap kirjoittelee täällä halveksuvaan sävyyn nyhverömiehistä joilla ei ole testoja ja jotka eivät laskettele täysillä mustissa rinteissä? :D :D :D

Vierailija
330/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

152 ja 184

Esimerkkejä:

152 ja 184 +

Faktat? Ihan väkisinkö haluat saada minusta juttukaverin? Käypä hakemassa siistit lähdeviitteet ja oma linkkinsä jokaiselle väitteellesi, niin minä käyn lukaisemassa ja kommentoin vaikka huomisiltana.

152 ja 184 +

P.S. Hikipedia ei sitten käy lähteeksi. Wikipediakaan ei käy. Nyt siirryttiin nimittäin asiatekstin maailmaan.

Vierailija
331/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Pitäisi tehdä tutkimus, sellainen kattava ja rehellinen. Ja puolueeton.

Jos itse olisin mies, en uskaltautuisi kyytiisi. Olen siis onneton kynsiteknitön nyhverö ja sohva-Iita.

Mukavan miehen vaimo. Miehiäkin on joka junaan ja osa on asemilla. Älä ole ainakaan arrogantti,

ihmiset eivät halua sellaisesta seuraa.

Vierailija
332/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen mutta AV-palstalla huomaa sen, kuinka erilaisia ihmiset ovat. Ja mitä yksinkertaisempi ihminen on, sitä raivopäisemmin hän pitää omia näkemyksiään oikeina ja kaiken huippuna vailla minkäänlaisia perusteluja. Surullista.

Vierailija
333/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ap:n kaltainen nainen. Aloitus on kuin suoraan omasta elämästäni, osui ja upposi. Sen sijaan iso osa kommentoijista ei näytä todellakaan ymmärtävän, mitä ap tarkoittaa. No, ihmekö tuo, jos oma tausta ihan eri maailmasta. Ap ei listannut noita "menestyksen meriittejään" sen takia, että haluaisi kehuskella tai latelisi niitä muutenkaan ensitreffeillään. Se oli vaan taustatietoa sille elämäntilanteelle, missä hän elää. Ongelmana kun on se, ettei ap tunnu oikein löytävän kaltaistaan miestä, vaan jotain aivan päinvastaista. Miksi on näin? Eikö sitä jotenkin luulisi, että samankaltaiset ihmiset löytäisivät jotenkin toisensa? 

Olen pyöritellyt mielessäni samanlaisia asioita viime aikoina ja olen itse ehkä läpikäymässä jonkinlaista kriisiä asiaan liittyen. En pelkästään miehiin liittyen, vaan ihan kaikkeen muuhunkin. Olen taustaltani samanlainen, aina on saanut yksin pärjätä, on ollut aivan pakko opetella kaikki itse. Olen reipas, tartun asioihin, en jää tuleen makaamaan. On koulutus, hyvä ansiotaso, osaan remontoida, elämä järjestyksessä jne. Olen aina se, joka tietää, mitä pitää tehdä ja miten ja milloin. Ongelma kuin ongelma, niin mä hoidan. 

Vasta näin kolmenkympin korvilla olen havahtunut tilanteeseen ja siihen, että alan olla aika väsynyt. Toki pakkopärjäämiseni on varmasti vaikuttanut oman pingottuneisuuteeni, mutta tilannetta ei myöskään auta se, että tunnun vetävän puoleeni juuri näitä eri tavoin ongelmaisia ihmisiä. Olen ihmetellyt, miten ihmeessä osaankin houkutella luokseni aina joko mt- tai elämänhallintaongelmaisia miehiä. En sellaisia kuitenkaan tietoisesti halua. SIlti me löydämme aina toisemme :D 

Kai se sitten on niin, että jos pärjää ja on itsenäinen, se ei olekaan niin viehättävää. Silti aika erikoista minun mielestäni.

Ohis: Tähän loppuun voisin muuten kertoa yhden pienen kummallisen asian, jonka olen törmännyt tuolla treffimaailmassa. Olen huomannut, että kun nainen tarjoaa treffeillä vastavuoroisesti takaisin esim. drinkin, tämä karkottaa sellaiset hyvät ns. pärjääjämiehet. Ilta on sujunut ensin kivasti, mies on innoissaan ja kiinnostuneen oloinen, mutta kun minä olen ollut vuorostani maksajana, tunnelma lässähtää välittömästi. Mies hämmentyy, menee jotenkin vältteleväksi ja lopulta jutusta ei tule mitään. Tämä on tapahtunut minulle niin monta kertaa, että voisin väittää asian todella olevan näin. Sitten taas ne miehet, jotka ottavat eleen iloisesti vastaan, ovat näitä, jotka ihan oikeasti odottavat, että nainen maksaa tästä eteenpäin nyt mielellään kaiken. Olisiko tässä sama mekanismi kuin edellisessä ongelmassa?

Vierailija
334/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata morkata itseään, jos sopivaa kumppania ei löydy. Tämä on aika paljon tuuripeliä.

Vierailija
335/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap nyt vaan katsoa peiliin. Kommenteistasi päätellen pidät itseäsi monipuolisena ja kaikin puolin hyvänä naisena, mutta muut (siis oikeanlaiset miehet) eivät sitä näe. Näet itsesi ja käytöksesi selvästi jotenkin väärin.

Kerroit esim:

"olen samalla hyvin naisellisen näköinen ja sisimmältäni hyvin herkkä ja empaattinen ihminen"

Jep, varmasti voit ollakin, mutta syystä tai toisesta se ei välity. Kaikkea ei voi saada ja olla yhtäaikaa. Sitäpaitsi ihminen on kokonaisuus. Moni herkempi mieskin on sisimmältään rohkea ja päättäväinen, mutta ethän sinä sitäkään näe.

Vierailija
336/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

152 ja 184

Esimerkkejä:

152 ja 184 +

Faktat? Ihan väkisinkö haluat saada minusta juttukaverin? Käypä hakemassa siistit lähdeviitteet ja oma linkkinsä jokaiselle väitteellesi, niin minä käyn lukaisemassa ja kommentoin vaikka huomisiltana.

152 ja 184 +

P.S. Hikipedia ei sitten käy lähteeksi. Wikipediakaan ei käy. Nyt siirryttiin nimittäin asiatekstin maailmaan.

Johtavan asiantuntijan (MAT/pariutuminen) ei tarvitse kopioida tekstiä muualta. Lähdeviitteet on tarkoitettu opiskelijoille jotka kopioivat johtavien asiantuntijoiden tekstejä osoittaakseen että läksyt on luettu.

Vierailija
337/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, että miten ei tuollaisella naisella voi olla miestä. Sitten luin myöhempiä vastauksia ja sieltähän ne syyt löytyivät. Taitaa olla mökkihöperyys iskenyt.

Edessä on yksinäinen vanhuus tuolla menolla.

Vierailija
338/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten taas ne miehet, jotka ottavat eleen iloisesti vastaan, ovat näitä, jotka ihan oikeasti odottavat, että nainen maksaa tästä eteenpäin nyt mielellään kaiken. Olisiko tässä sama mekanismi kuin edellisessä ongelmassa?

OMG! Tuo on kuin suoraan edellisestä tapailustani! Mies odotti kahvilassa. Tulin ajoissa. Tarjouduin hakemaan hänellekin, jotta emme menettäisi paikkaa täydessä kahvilassa. Vaihtoehtoisesti mies olisi tietysti voinut herrasmiehenä pyytää minua istumaan ja hakea kahvit.

Jonotin puoli tuntia ja hain kahvit sekä miehen pyytämän mehun. Eipä siinä mitään, minähän olen reipas. Kävi vain todellakin niin, että mies odotti minun jatkossakin maksavan. Kilttinä ja reippaana hetkisen jaksoinkin mutta jossakin vaiheessa tuli raja vastaan. Autoin miestä monenlaisessa muussakin: kuskasin autottomalle tavaraa sinne ja tänne, hain ruokaa, seurasin miestä mahdollisesti kiinnostavia työpaikkoja ja lähettelin linkkejä. Eipä siitä mitään tullut, en kokenut saavani vastineeksi mitään sellaista, mitä minulla ei jo olisi ollut. Sain vain harteilleni ison ja pohjattomalta tuntuvan vatsan omaavan miehen ruokakulut. Muistin miehen synttärit ja nimpparit, ostin kaverinsa synttäreille lahjan meidän molempien puolesta. Mies ei koko aikana yllättänyt minua millään. Rakkauden olisi pitänyt riittää mutta rakkaus on minulle sanahelinän lisäksi myös tekoja.

Vastaavat nahjukset ovat tehneet minusta todella varoivaisen ja siksi haluan, että kumppanini seisoo ihan oikeasti omilla jaloillaan. Vaikuttaa pieneltä vaatimukselta mutta käytännössä vedenjakaja monessa tapauksessa.

Ei ollut muuta lisättävää kirjoitukseesi, samassa veneessä ja kovasti tsemppiä myös sinne.

-ap

Vierailija
339/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiset eivät uskalla vaikealla taustalla edes lähteä kokeilemaan parisuhteisiin hakeutumista. Minä annan ap:lle täydet pisteet siitä, että hän on rohkeasti yrittänyt tätä, vaikka aiemmat kokemukset perhe-elämästä ovat olleet pettymys eikä lapsuudesta ole parisuhteisiin hyvää mallia valmiina.

Vierailija
340/531 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

152 ja 184

Esimerkkejä:

152 ja 184 +

152 ja 184 +

Johtavan asiantuntijan (MAT/pariutuminen) ei tarvitse kopioida tekstiä muualta. Lähdeviitteet on tarkoitettu opiskelijoille jotka kopioivat johtavien asiantuntijoiden tekstejä osoittaakseen että läksyt on luettu.

Niinpä. Sarkasmia on joskus mahdoton erottaa tahattomasta huumorista. :)

152 ja 184 +

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä