Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Mistä on peräisin tieto, että Metropolia on lähettänyt kaikki kutsut?
Itse olen hakenut sinne toimintaterapeutiksi eikä kutsua ole ainakaan vielä tullut. Jännittää tuleneekohan. 64 ja rapiat tuli esivalintakokeest pisteitä.
Onko kukaan muu saanut vielä Metropolian tote -kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa sähköiseen AMK-valintakokeeseen saavat osallistua kaikki hakijat. Siihen ei edes lähetetä erikseen kutsuja eikä ole mitään esivalintoja.
Sitten 2020 alkaen on tarkoitus, että todistusvalinta on pääväylä korkeakouluihin. Sähköinen valintakoe on siis sekä sellaisia varten, joiden todistuksella ei voi hakea todistusvalinnassa, että niille, joiden todistus ei ole tarpeeksi hyvä valituksi tulemiseen.
Olen näiden asioiden parissa töissä :)
Eli tuo uusi valintakoe on samalla idealla kuin Soteli nyt. Kaikki osallistuvat siihen ilman mitään esikarsintaa tai kutsua.
Kai nyt jatkossakin hoitoalalle pysyy soveltuvuuskokeet? Eihän ällän ylioppilas mitenkään automaattisesti ole hoitajaksi soveltuva.
Ei tule. Tämä on uudistuksen meininki. Halutaan helpottaa väylää lukion ja korkea-asteen välillä, ei välivuosia, ripeä valmistautuminen = pidempiä työuria. Korkeakoulut myös säästää rahaa tässä paljon. Yliopistoissa tulee olemaan sama juttu.
Jaahas, luovutan tämänkin päivän osalta, ei tule Jamkin kutsua. Korkkasin ison paketin Ben&Jerryä ja aion vaan lojua loppuillan. Eihän tässä ole kuin perjantaista lähtien stressattu, kun monet koulut alkoi jo silloin lähetellä kutsuja.
Jännittynyt odottaja kirjoitti:
Mistä on peräisin tieto, että Metropolia on lähettänyt kaikki kutsut?
Itse olen hakenut sinne toimintaterapeutiksi eikä kutsua ole ainakaan vielä tullut. Jännittää tuleneekohan. 64 ja rapiat tuli esivalintakokeest pisteitä.
Onko kukaan muu saanut vielä Metropolian tote -kutsua?
Minä sain 68,2 pistettä ja hain toteksi Metropoliaan, Jamkiin ja Oamk:iin. Viimeiseen vaihtoehtoon tuli kutsu. Täällä ja jodelissa on ollut paljon toteksi hakeneita, joille on Metropoliaan tullut kutsu. Selaa tätä ketjua taaksepäin ja lue itse. Alin pistemäärä, jonka olen kutsun saaneella nähnyt oli 69,9. Hän siis kirjoitti tänne av:lle.
Onko TAMK lähettänyt jo kutsut vai? en oo ite saanu mitää
tai Savoniaan??
Onko muille tullut saimiasta jo kutsuja? Ensihoitoon hain pisteillä 65 luulis että kutsu ehkä tulis
Vierailija kirjoitti:
tai Savoniaan??
Mulle tuli tänään molempiin. Mihin hait, mitkä pisteet?
Vierailija kirjoitti:
Onko muille tullut saimiasta jo kutsuja? Ensihoitoon hain pisteillä 65 luulis että kutsu ehkä tulis
Pisterajat on jo tullu, sinne alimmat pisteet millä on ensihoitoon päässy niin 65,7.
Vierailija kirjoitti:
tai Savoniaan??
Sain TAMK:iin puoliltapäivin, mut kyllä niitä pitkin viikkoo lähetellään niin ei syytä hätään :)
Tamkiin kutsu tuli tänään kakkosvaihtoehtoon eli röntgenhoitajaks....toivottavasti pääsen terveydenhoitajakokeisii myös🙄
hain tamk ensihoitoon pisteillä 65,3
ei kai sit riittäny....
onnee kaikille jotka pääs
vois ite näköjää sit raapia pyllyä vielä kolmannen vuoden
Vierailija kirjoitti:
hain tamk ensihoitoon pisteillä 65,3
ei kai sit riittäny....
Ei kyllä valitettavasti oikein mitään tsäänssiä.
Vierailija kirjoitti:
onnee kaikille jotka pääs
vois ite näköjää sit raapia pyllyä vielä kolmannen vuoden
Käsi pois pyllystä! Ilmoittaudut elokuussa polkuopintoihin ja menet sitä kautta. Ehdit sopivasti säästää rahaakin jos se siitä on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tote ja Metropolia Jodelissa:
https://aijaa.com/oqF6Up
Jodelissa varsinkin on niin helppo jakaa kuviakin, että suhtautuisin HYVIN suurella kriittisyydellä noihin, jotka vaan heittävät jotain pistemääriä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tote ja Metropolia Jodelissa:
https://aijaa.com/oqF6UpJodelissa varsinkin on niin helppo jakaa kuviakin, että suhtautuisin HYVIN suurella kriittisyydellä noihin, jotka vaan heittävät jotain pistemääriä...
No minä tiedän omat pisteeni ja tiedän, etten saanut Metropoliasta kutsua 68,2 pisteillä. Enkä Jamkistakaan, kun kerran Oulusta tuli jo kutsu.
Voin ottaa kuvakaappaukset näistä tiedoista mutta nekin voi sanoa feikiksi. Sanonpa vaan, että Metropolian toten pisteraja on ainakin 68,3. Saattaa olla yli 69 myös.
Oulussa toten pisterajat nousseet viime kevään 49 pisteestä tämän kevään 63,1 pisteeseen. Jos Oulussa on tänä vuonna kovempi pistemäärä kuin Metropoliassa viime vuonna, niin tästäkin voi päätellä jotain.
Googlaa, niin voit lukea itse.
Eikö Metropolian pisterajoja vieläkään kuulu?
Eli tuo uusi valintakoe on samalla idealla kuin Soteli nyt. Kaikki osallistuvat siihen ilman mitään esikarsintaa tai kutsua.
Kai nyt jatkossakin hoitoalalle pysyy soveltuvuuskokeet? Eihän ällän ylioppilas mitenkään automaattisesti ole hoitajaksi soveltuva.