Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Minuakin metropolia kiinnostaa. Ei ole tullut kutsua. Onko joku saanut? Bioanalyytikko-koulutukseen hain.
Joo ei siis ilmeisesti 64,4 pisteellä kannata edes haaveilla fyssariksi...
Mitäääh, kuinka hitsin paljon nää pisteet on voineet tänä keväänä nousta? Hain Metropoliaan tote ja fyssari, eikä kumpaankaan tullut kutsua, pisteet mulla 67,2. En tosin ole ensisijainen jos sil on merkitystä tässä vaiheessa? Ilmeisesti rajat on sit nousseet paljon, voi ei.
Kellään tullut kajaaniin kutsuja??
Äää... onko joku ala jonne ei pääse 74,8 pisteellä??
En kestä odottaa...
Onko jamkiin tullut kutsuja vielä?
Laureaan fyssariksi tullut kutsuja jo? Tai metropoliaan toimintaterapia tai sosionomi?
Vierailija kirjoitti:
Onko jamkiin tullut kutsuja vielä?
Ei ainakaan minulle ja kutsua kyllä uskallan odottaa esivalintakokeen 76.1 pisteillä.
Oliko muilla oamkin kutsuja saaneilla liitteitä mukana Kutsussa?
Viestissä luki "lue huolellisesti mukana olevat liitteet", eikä ollut yhtään liitetiedostoa mukana. Lähetin kylläkin jo hakijapalveluihin säpoa asiasta ja koitin soittaa mutta taitavat olla jo viikonlopun vietossa.
Tää on niiiin perseestä odotella...
Ouluun tuli mulle kutsu. Meneekö tää nyt näin:. Kun oon hakenut samaan koulutukseen ekana vaihtoehtona Jyväskylään, niin joko mulle olis pitänyt tulla Jamkista kutsu TAI Oulusta ei olis pitänyt tulla ollenkaan kutsua, jos pisteet ois riittäneet Jamkiin, ja Jamk ei vielä ole lähettänyt kutsuja?
Eihän ne nyt moneen paikkaan kutsu, jos on kerran sama ala ja valintakoeyhteistyö, näinkö se menee???
Vierailija kirjoitti:
Ouluun tuli mulle kutsu. Meneekö tää nyt näin:. Kun oon hakenut samaan koulutukseen ekana vaihtoehtona Jyväskylään, niin joko mulle olis pitänyt tulla Jamkista kutsu TAI Oulusta ei olis pitänyt tulla ollenkaan kutsua, jos pisteet ois riittäneet Jamkiin, ja Jamk ei vielä ole lähettänyt kutsuja?
Eihän ne nyt moneen paikkaan kutsu, jos on kerran sama ala ja valintakoeyhteistyö, näinkö se menee???
Sun sotelista saadut pisteet ei oo riittänyt JAMK:n, mutta koska ne tekee yhteistyötä voit päästä sinne, jos saat valintakokeesta riittävästi pisteitä.
Rajat on kyllä kouluilla tiedossa, mutta eri asia on se, koska kutsut lähetetään.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä valintakoeyhteistyössä olevat alat? Jos on, niin noin se menee, kun kirjoitit. Eli pisteet ei riittäny ensimmäiseen, jonka vuoksi kutsu toiseen, johon pisteet riitti. Voit kuitenki päästä varsinaisen kokeiden pisteellä Jamkiin, jos pisteet riittää. Mikä ala kyseessä?
No jopa on pisterajat nousseet törkeen paljon?!?!? Mullakin sama sävel kuin muilla: hain Metropoliaan, Turkuun, Jamkiin ja Ouluun - ja Oulusta tuli sit kutsu :( Huonoin mahdollinen vaihtoehto mulle.
Ihmettelen myös, ettei 66,9 pisteet riittäneet Tampereen röntgenhoitajaksi?
Tietääkö teistä joku onko toiskertalaisilla hakijoilla eri pisteet kun muilla? Laurean pisterajan mukaan pisteet pitäisi riittää sinne fysioterapiaan mutta kutsua ei ole tullut.. Voiko johtua siitä että en ole ensikertalainen hakija? Vai onko noi pisterajat kaikilla samat riippumatta siitä? Toivottavasti joku osaisi auttaa.
Onko joku saanut Metropoliaan kutsua, toimintaterapia tai sosionomi. Itsellä pisteet 74,8 eikä ainakaan vielä ole kutsua kuulunut. Sosionomiopinnoissa Laurea tosin oli itsellä ykkösenä.
Joo.. pisteet noussu aika roimasti. Mutta onneksi itelle tuli kutsu ainakin Laureaan sh puolelle. Metropolian kutsut lähetettiin tänään ja lähetys jatkuu ensi viikolla.
Perkele kun on noussu kaikki nuo rajat.. Mikäköhän mahtaa olla Metropoliaan osteopaatiksi rajana?! Pisteitä 56.2 riittääköhän...
Mä en ymmärrä miksi kaikki koulut ei voisi sitten julkaista niitä pisterajoja jos ne kerran ovat tiedossa. Siitä päätellen ne ovat tiedossa, että ihmiset ovat saaneet kutsuja toissijaisiin valintakohteisiinsa. Vittumaista odotella viikonlopun yli.
Onko Metropolian alimmat pisterajat julkistettu netissä jo?