Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
1481/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsua ainakaan mulle tullut.. Pisteet 72,2.. Tosin olen toiskertalainen hakija ja en tiedä vaikuttaako se tässä vaiheessa. Toivottavasti ensi viikolla tulisi!

Vierailija
1482/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ja Metropolia röntgenhoitaja - ei oo kutsua näkynyt?? Kuinka paljon pisterajat on oikein noussut? Luulin että 67 pisteellä tulis kutsu kyllä. Pettynyt olen nyt aika pahasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi kaikki koulut ei voisi sitten julkaista niitä pisterajoja jos ne kerran ovat tiedossa. Siitä päätellen ne ovat tiedossa, että ihmiset ovat saaneet kutsuja toissijaisiin valintakohteisiinsa. Vittumaista odotella viikonlopun yli.

No just tää! Miksi niitäkin tietoja pitää pantata?

Mä sain toissijaiseen kohteeseen, ts. ainakin Metropolian pisteet on nousseet todella paljon . Fysioterapeutiksi siis hain. Olisi kiinnostavaa tietää se pisteraja.

Vierailija
1484/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian kaikkien soteli-alojen kutsuja ei ole lähetetty. Siksi eivät julkaise minkään soteli-alan pisterajoja. Mut esim. Oulu on käsittääkseni lähettänyt kaikki kutsut. Voisivat siis julkistaa rajat. Laurea on jo julkistanut.

Vierailija
1485/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurean pisterajat:

https://www.laurea.fi/koulutus/hakeminen/valintakokeet/

Vielä vähän aikaa sitten google löysi 2018 pisterajojen taulukon mut nyt se linkki vie ”sivua ei löytynyt” -sivustolle. Muistelen, että viime vuoden rajat olisi olleet alemmat. Useampikin pisteraja alkoi nelosella. Nyt ei ala yksikään.

Tää ennakoi nousua kaikissa muissakin paikoissa, ainakin isommissa yksiköissä.

Vierailija
1486/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muilla oamkin kutsuja saaneilla liitteitä mukana Kutsussa?

Viestissä luki "lue huolellisesti mukana olevat liitteet", eikä ollut yhtään liitetiedostoa mukana. Lähetin kylläkin jo hakijapalveluihin säpoa asiasta ja koitin soittaa mutta taitavat olla jo viikonlopun vietossa.

Oli liitteet: tarkempi kutsu, eri koulutusalojen pääsykokeiden sijainnit luokittain, ennakkolomake ja tietoa terveysvaatimuksista.

Vierailija
1487/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tuo suora todistusvalinta menee, kun osa valitaan pelkän todistuksen perusteella eikä heidän tarvitse tulla edes pääsykokeeseen. Varmaankin menevät käytännössä ensikertalaisille. 🤔 Eipä sillä, ei minun yo-todistuksella saa kuin 26pst, joten siitä on turha edes haaveilla. Voisikohan pääsykoekutsujen saamisessa kestää sen takia, kun täyttävät eka nuo paikat?

Vierailija
1488/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, että jos sitä valintakoekutsua ei tule, niin tuleeko siitä silti joku viesti tyyliin: ”pisteesi eivät riittäneet valintakokeeseen” tms.?

Laurea ei näköjään sosionomi-pisterajoja vielä julkaissut niin kärvistely jatkuu 😅

Vierailija
1489/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita Savoniaan ensihoitajaksi hakeneita? Ite sain 69.9 pistettä, mutta nyt pelottaa, jos rajat nouseet kovasti.. Viime vuonna päässyt kokeeseen muistaakseni 53 tai 54 pisteellä, mutta silti.. Kaameaa tää odottelu :D

Vierailija
1490/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, no niin! Nyt kaikki pitävät hevosensa kurissa.

Kaikki kutsut eivät ole vielä lähteneet ja viikonloppu alkoi jo.

Odottaminen on kurjaa, mutta nyt nauttikaa äitienpäiväviikonlopusta - mammapalstallahan ollaan - ja maanantaina sitten taas odottavalle kannalle.

Vierailija
1491/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on metropolian sh- päivätoteuksen pisteraja? Onks kellekään selvinny? Entäs diak?

Vierailija
1492/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.laurea.fi/koulutus/hakeminen/usein-kysytyt-kysymykset/

Tosta linkistä löytyy vanhemmat pisterajat Laureaan. About puoleen väliin kun scrollaa.. Otaniemen fysioterapiaan esimerkiksi pisteraja noussut muistaakseni noin 12 pistettä kun vertaa kevään hakuja keskenään.

Vierailija
1493/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna hakeneet: koska pisterajat julkistettiin?

Vierailija
1494/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, jos mun viesti tulee kahteen kertaan, mutta eka tuntuu ainakin multa kadonneen XD

Mutta siis, onko muita Savoniaan ensihoitajaksi hakeneita? Ite sain 69.9 pistettä, mutta nyt jännittää, kun rajat on ilmeisesti monella alalla nousseet.. Viime vuonna kokeeseen pääsi muistaakseni 53 tai 54 pisteellä, mutta silti.. Kaameaa tää odottelu :D

Vierailija
1495/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäiskö joku vielä kerran. et miten tämä toimii jos mun ensimmäinen vaihtoehto on ollut Ouluun terveydenhoitaja ja ja toinen Ouluun sairaanhoitaja. Nyt tuli kutsu sh kokeeseen, mutta jos saisin hyvät pisteet valintakokeessa niin voinko päästä kuitenkin opiskelemaan terveydenhoitajaksi? Vai karsiko tuo esivalinta sen nyt minulta pois?😅 T:tyhmä ensikertalainen

Vierailija
1496/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muilla oamkin kutsuja saaneilla liitteitä mukana Kutsussa?

Viestissä luki "lue huolellisesti mukana olevat liitteet", eikä ollut yhtään liitetiedostoa mukana. Lähetin kylläkin jo hakijapalveluihin säpoa asiasta ja koitin soittaa mutta taitavat olla jo viikonlopun vietossa.

Oli liitteet: tarkempi kutsu, eri koulutusalojen pääsykokeiden sijainnit luokittain, ennakkolomake ja tietoa terveysvaatimuksista.

Kiitos sinulle vastauksesta! Toivottavasti vastaavat ma heti. Ihmeellistä että liitteet jääneet pois. Onneksi hoksasin heti..

Vierailija
1497/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuo suora todistusvalinta menee, kun osa valitaan pelkän todistuksen perusteella eikä heidän tarvitse tulla edes pääsykokeeseen. Varmaankin menevät käytännössä ensikertalaisille. 🤔 Eipä sillä, ei minun yo-todistuksella saa kuin 26pst, joten siitä on turha edes haaveilla. Voisikohan pääsykoekutsujen saamisessa kestää sen takia, kun täyttävät eka nuo paikat?

En usko, että johtuu siitä, koska kevään ylioppilaskirjoitusten tulokset tulee vasta ensi viikolla. Ne todistusvalintapaikathan jaetaan sellaisille hakijoille, jotka ovat osallistuneet soteliin JA saaneet myös kutsun valintakoekutsun.

Vierailija
1498/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pääsykoekutsun Diak:iin sosionomiksi monimuoto koulutukseen. Sen olin laittanut 1. vaihtoehdoksi. Nyt kuitenkin työtilanteeni muuttui ja haluaisinkin ensisijaisesti Laurean verkko-opintoihin, joka oli minulla toisena tai kolmantena.  Onko mitään mahdollisuuksia saada enään vaihdettua toiveiden järjestystä?

Vierailija
1499/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain pääsykoekutsun Diak:iin sosionomiksi monimuoto koulutukseen. Sen olin laittanut 1. vaihtoehdoksi. Nyt kuitenkin työtilanteeni muuttui ja haluaisinkin ensisijaisesti Laurean verkko-opintoihin, joka oli minulla toisena tai kolmantena.  Onko mitään mahdollisuuksia saada enään vaihdettua toiveiden järjestystä?

Järjestystä ei voi enää vaihtaa.

Mutta jos saat kutsun Laurean pääsykokeeseen, jätät vain Diakin kokeeseen menemättä. Paitsi jos on valintakoeyhteistyö, mikään ei enää auta.

Vierailija
1500/4087 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäiskö joku vielä kerran. et miten tämä toimii jos mun ensimmäinen vaihtoehto on ollut Ouluun terveydenhoitaja ja ja toinen Ouluun sairaanhoitaja. Nyt tuli kutsu sh kokeeseen, mutta jos saisin hyvät pisteet valintakokeessa niin voinko päästä kuitenkin opiskelemaan terveydenhoitajaksi? Vai karsiko tuo esivalinta sen nyt minulta pois?😅 T:tyhmä ensikertalainen

Voit päästä, jos hakukohteet tekevät valintakoeyhteistyötä ja siis sairaanhoitaja-puolen valintakoe käy myös th-koulutukseen.  Hyväksyntä tapahtuu aina prioriteettijärjestyksessä eli jos saat siitä varsinaisesta valintakokeesta (sotelia seuraava vaihe), niin paljon pisteitä, että ne riittää sekä 1. että 2. hakukohteeseen, niin sut valitaan 1. hakukohteeseen ja alempi peruuntuu.