Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
1321/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mitä? Tuleeko ennakkomateriaalin pohjalta jotain tehtäviä vai?

No niin mä ymmärtäisin tuon nettisivun perusteella?

Minusta kyllä siihen tulee jotain oma kirjoitelma tehtävä ja loogisen päättelyn ja matematiikan tehtäviä. Toki voin olla väärässäkin.

Ok, voi olla näinkin. Mitä tuo koulun nettisivuilla lukeva "Soteli-esivalintamateriaalin pohjautuvat kysymykset" sitten tarkoittavat??

Vierailija
1322/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko valintakoepaikan valita vai pitääkö mennä sinne minne kutsu tulee? Ja tuleeko kutsut tosiaan vasta viikkoa ennen? Jos valintakoe on esim. 6.6 niin kutsu tulee vasta ihan toukokuun lopulla? Vai tuleeko kaikkien tiedot yhdellä kertaa? Ensimmäinen mahdollinen valintakoe olisi 29.5. Eli tuleeko kaikki tiedot samassa kutsussa? Hiukka vaikeasti selitetty, mutta ehkä ymmärsitte mitä tarkoitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi valita. Kukin koulu kutsuu erikseen toisistaan riippumatta (ellei ole valintakoeyhteistyö).

Vierailija
1324/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa kuinka tämä toimii, kun olen hakenut neljään eri kouluun kaikissa sama ala eli fysioterapeutti ja 3 näistä kouluista tekee valintakoeyhteistyötä ja ensimmäinen hakukohteeni kuuluu näihin yhteistyötä tekeviin kouluihin. Yksi koulu ei kuulu valintakoeyhteistyöhön ja on 2. valintana minulla, onko siis mahdollista, että jos pisteet riittävät näihin kaikkiin niin saan 2 valintakoekutsua, toisen valintakoeyhteistyön kouluihin ja toisen tähän yksin toimivaan kouluun? Ja en ole enää oikein kiinnostunut menemään tuohon 2. vaihtoehtoon edes niihin pääsykokeisiin ( korkeat rajat kyseisessä koulussa) niin voinko vain olla menemättä tuohon kokeeseen ja mennä vain tuohon valintakoeyhteistyön pääsykokeeseen ja tuo toinen ei vaikuta mitenkään siihen vaikka en menisi ollenkaan eli ei vaikuttaisi näihin yhteistyötä tekevien koulujen hakuihin? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan, olen huono selittämään😅

Vierailija
1325/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku sanoa kuinka tämä toimii, kun olen hakenut neljään eri kouluun kaikissa sama ala eli fysioterapeutti ja 3 näistä kouluista tekee valintakoeyhteistyötä ja ensimmäinen hakukohteeni kuuluu näihin yhteistyötä tekeviin kouluihin. Yksi koulu ei kuulu valintakoeyhteistyöhön ja on 2. valintana minulla, onko siis mahdollista, että jos pisteet riittävät näihin kaikkiin niin saan 2 valintakoekutsua, toisen valintakoeyhteistyön kouluihin ja toisen tähän yksin toimivaan kouluun? Ja en ole enää oikein kiinnostunut menemään tuohon 2. vaihtoehtoon edes niihin pääsykokeisiin ( korkeat rajat kyseisessä koulussa) niin voinko vain olla menemättä tuohon kokeeseen ja mennä vain tuohon valintakoeyhteistyön pääsykokeeseen ja tuo toinen ei vaikuta mitenkään siihen vaikka en menisi ollenkaan eli ei vaikuttaisi näihin yhteistyötä tekevien koulujen hakuihin? Toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan, olen huono selittämään😅

Voit tuossa tapauksessa saada kaksi valintakoekutsua. Ymmärtääkseni pääsykokeesta pois jääminen vaikuttaa vain siten ettet luonnollisesti voi tulla valituksi ko paikkaan, muuten prosessi menee ihan normaalisti.

Vierailija
1326/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit tuossa tapauksessa saada kaksi valintakoekutsua. Ymmärtääkseni pääsykokeesta pois jääminen vaikuttaa vain siten ettet luonnollisesti voi tulla valituksi ko paikkaan, muuten prosessi menee ihan normaalisti.

Okei,kiitos!

Vierailija
1327/4087 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään joka olisi ollut Oamk:n järjestämässä valintakokeessa, hakukohteena toimintaterapeutti (monimuoto)?

Kiinnostaisi tietää vähän etukäteen millainen pääsykoe on. Pitääkö ennakkomateriaali opetella ulkoa, ei varmaankaan saa aineisto olla kokeessa mukana? Millainen ryhmätehtävä mahtaa olla?

Kiitos jo etukäteen jos on joku joka jaksaa vähän valaista mitä on odotettavissa! :)

Vierailija
1328/4087 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisilla pisteillä on mahdollista päästä todistusvalinnan kautta sosionomiksi Turun amkkiin päivätoteutukseen tai sitten salon toimipisteelle monimuotoon?

Vierailija
1329/4087 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään kokemuksia fysioterapian valintakokeesta? Haen Tampereelle ja uskoisin saavani kutsun.

Vierailija
1330/4087 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 56,3 pistettä, hain metropoliaan ja laureaan pk-seudulla terveydenhoitajaksi ja sairaanhoitajaksi.

Mulla loppui aika kesken, en ehtinyt vastata n. 10 kohtaan aineistotehtävässä, ja tästä lähti vielä miinuspisteitäkin, kun 10 kohtaa jäi tyhjäksi. Muuten koe meni hyvin.

Uskon saavani kutsun aiempien pisterajojen perusteella laurea terveydenhoitajan valintakokeeseen ja noihin kaikkiin sairaanhoitajapääsykokeisiin, mihin luin.

Vierailija
1331/4087 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin tekemään kokeen olosuhteiden pakosta töissä. Käytin siihen aikaa 63 minuuttia, koska enempään ei ollut mahdollisuutta. Kokeen teon ohessa valvoin oppilaita (12 neljäsluokkalaista) ja vastailin silloin tällöin heidän kysymyksiinsä ja annoin ohjeita. Materiaalin olin lukenut kerran ja se oli minulla mukana.

Arvaa, kuinka paljon sain pisteitä?

Olisit vaikka ottanu töistä palkattoman päivän/ vapaata kokeen ajaksi...

Vierailija
1332/4087 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten harjoittelette varsinaiseen valintakokeeseen??

Vierailija
1333/4087 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta metropolian tai diakin terveydenhoitajan tai suuhygienistin pääsykokeista viimevuonna? Mitä kannattais siis vähän miettiä etukäteen? Paitsi matikan kertausta kun ei ole ennakkomatskui tänävuonna 🤔

Vierailija
1334/4087 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku onko Turun sairaanhoitajien pääsykokeessa monivalintakysymyksiä vai avovastauksia?

Vierailija
1335/4087 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina Turus ainaki ollu vaa monivalintaa kuten myös monissa muissakin kouluissa.

Vierailija
1336/4087 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa minkälainen valintakoe on luvassa, kun sivuilla lukee: "valintakoe on psykologinen soveltuvuustutkimus, joka sisältää kirjallisia tehtäviä ja haastattelun". Voiko siis etukäteen harjoitella jotain?

Vierailija
1337/4087 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti, ellei sitten lue esimerkiksi ajankohtaisia uutisia joita mahdolliset aineistot saattavat käsitellä.

Vierailija
1338/4087 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valmistautua kertomaan itsestäsi hyvät ja huonot puolet juuri siinä työssä, johon olet hakemassa opiskelemaan. Miksi haluat alalle/olisit sinne soveltuva (oikea vastaus ei sitten todellakaan ole "haluan auttaa" tai "tykkään ihmisistä"). Miten toimit ryhmässä, millainen hoitaja/mihin  haetkaan sinä olisit, missä näet itsesi 10 vuoden päästä jne.

Eli aika samaa kamaa kuin työhaastatteluissa. Ole oma itsesi, koska et kuitenkaan pysty feikkaamaan ammattilaiselle olevasi jotenkin erilainen. Harjoittele vaikka puhumaan videolle - se on tosi hermostuttavaa! - ja kun osaat puhua kameralle luonnollisesti, osaat puhua haastattelijallekin.

Vierailija
1339/4087 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin tekemään kokeen olosuhteiden pakosta töissä. Käytin siihen aikaa 63 minuuttia, koska enempään ei ollut mahdollisuutta. Kokeen teon ohessa valvoin oppilaita (12 neljäsluokkalaista) ja vastailin silloin tällöin heidän kysymyksiinsä ja annoin ohjeita. Materiaalin olin lukenut kerran ja se oli minulla mukana.

Arvaa, kuinka paljon sain pisteitä?

Olisit vaikka ottanu töistä palkattoman päivän/ vapaata kokeen ajaksi...

Eipä tuokaan aina onnistu. Itse otin omalla ilmoituksella sairaslomaa, että pääsin tekemään tuon kokeen. En saanut muuten vapaaksi. Samanlailla joudun "sairastamaan" tuon varsinaisen valintakoepäivänkin, koska meillä pitäisi anoa vapaapäivä 3 viikkoa aikaisemmin, ja jos tuo koepäivä ilmoitetaan vain viikkoa ennen...

Vierailija
1340/4087 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samk lähetti kutsun sosionomi monimuodon pääsykokeisiin tänään. Milloinkohan alkaa tulemaan soteli paikoista. Hamkin kiinnostaa eniten. Olisi reissu kesäkuun alussa ja just Turun ja laurean kokeet 6.6 jolloin olisin poissa. Ei oikein tiedä mitä tehdä .Milloinkohan noista vois ne kutsut tulla jos on tulossa. Hamkin koe on 29.5 eli sen pitäis tulla ekana. Inhottavaa tää odottaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi