Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Mulla myös juurikin sen verran pisteitä kuin olin itsekin laskenut. Kummastakin korjatusta kysymyksestä sain pisteet, vastasin äikässä korjatun version mukaan ja ennakkomateriaalissa ensin ilmoitetun oikean vastauksen. Onhan se ihan mahdollisuuksien rajoissa että jos tämä palstan ilmiö on todellinen, vastapuolella on käynyt joku kämmi (automaattisen) laskennan kanssa.
Epäilisin sitä preventiokysymystä jossa ainoana oli hyväksytty useampi vastaus oikeaksi. Mitä te olette vastanneet siihen? Tarkoitan että ne myöhemmin hyväksytyt vaihtoehdot olisi vahingossa laskettu edelleen vääräksi. Toisaalta omien pisteiden väärin laskeminen se yksinkertaisempi selitys. Kertokaahan tilanne jos/kun sinne päin tehtyihin kyselyihin vastataan.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt vuoden opiskellut sairaanhoitajaksi. Omasta mielestä tuntuu siltä kuin amiksessa opiskelisi. Ei kyllä ole vaatimukset ja taso mistään kotoisin. En tiedä onko joskus ollut toisin. Kouluna Turun Amk.
Itse taas koen että on huomattavasti haastavampaa kuin amiksessa ja hyvä niin. Ei toki kaikkien aineiden osalta, mutta esim.anatomia ja lääkelaskut on paljon vaativampia sairaanhoitajille kuin lähihoitajilla. Opiskelen monimuotona joten itsenäisesti pitää opiskella suurinosa kaikesta.
MUTTA, paljon helpompaa on silti ollut kuin kuvittelin. Monelta olin kuullut miten sh opiskelu on niin vaativaa ja raskasta ja ekat puoli vuotta on pahin. Varsinkin jos on pieniä lapsia. Ihan kivaa on kyllä ollut, ei raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ennakosta meni 15 väärin, niin 40-15=25 ?
Kyllä, ja tuosta 25 pisteestä miinustetaan vielä väärin menneiden vastausten pisteet, eli 15*0,3=4,5, yhteensä ennakosta siis 20,5 pistettä.
Jouduin tekemään kokeen olosuhteiden pakosta töissä. Käytin siihen aikaa 63 minuuttia, koska enempään ei ollut mahdollisuutta. Kokeen teon ohessa valvoin oppilaita (12 neljäsluokkalaista) ja vastailin silloin tällöin heidän kysymyksiinsä ja annoin ohjeita. Materiaalin olin lukenut kerran ja se oli minulla mukana.
Arvaa, kuinka paljon sain pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Jouduin tekemään kokeen olosuhteiden pakosta töissä. Käytin siihen aikaa 63 minuuttia, koska enempään ei ollut mahdollisuutta. Kokeen teon ohessa valvoin oppilaita (12 neljäsluokkalaista) ja vastailin silloin tällöin heidän kysymyksiinsä ja annoin ohjeita. Materiaalin olin lukenut kerran ja se oli minulla mukana.
Arvaa, kuinka paljon sain pisteitä?[/quot
No varmaan sit yli 70 p.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ennakosta meni 15 väärin, niin 40-15=25 ?
Kyllä, ja tuosta 25 pisteestä miinustetaan vielä väärin menneiden vastausten pisteet, eli 15*0,3=4,5, yhteensä ennakosta siis 20,5 pistettä.
Paitsi jos tämä henkilö kertoi saaneensa 23 oikein ja 15 väärin. Silloin ei ole vastannut kahteen = 23 oikein ja 17 väärin
17×0,3=5,1, yhteensä ennakosta 17,9pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Itelläni oli kans pisteet ihan samat mitä olin itse laskenut. Jos ne korjatut vastaukset sekoittaa.
Tuleeko kutsut pääsykokeisiin tosiaan vasta puolen kuun paikkeilla. Niitä ei siis ennen tiedä. Tiukille menee. Varmaan tartteis alkaa lukemaan vaan varoiks...
Mitä luulette, nouseeko pisteet huimasti joka paikassa? Vai onko se kuitenkin sitä samaa luokkaa mitä ennenkin. Kuinka moni on varma pääsystään pääsykokeisiin. Millä pisteillä ootte melko varmoja. Sosionomiksi itse hakemassa.
Sosionomiksi myös hakemassa, ja aika positiivinen olen jatkoon pääsystä, 63 pistettä.
Ei aineistossa voi vastata "en tiedä". Vastaukset ovat joko oikein tai väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sit yli 70 p.
No en sentään :) Mut olin yllättynyt, että 62,4 pistettä. Musta se on panostukseen nähden aika hyvin.
Pisteet samat kuin mitä itsekin laskin. Tein kokeen yksin ja luin ennakkomateriaalin useampaan kertaan hyvin, matikkaa tuli kertailtua useampi kuukausi. Hyvin meni ja jatkoon varmasti. Toivottavasti pääsis opiskelemaan, motivaatio on kova ja ala kiinnostaa. Tsempit kaikille pääsykokeisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan sit yli 70 p.
No en sentään :) Mut olin yllättynyt, että 62,4 pistettä. Musta se on panostukseen nähden aika hyvin.
Pieni omakehu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös juurikin sen verran pisteitä kuin olin itsekin laskenut. Kummastakin korjatusta kysymyksestä sain pisteet, vastasin äikässä korjatun version mukaan ja ennakkomateriaalissa ensin ilmoitetun oikean vastauksen. Onhan se ihan mahdollisuuksien rajoissa että jos tämä palstan ilmiö on todellinen, vastapuolella on käynyt joku kämmi (automaattisen) laskennan kanssa.
Epäilisin sitä preventiokysymystä jossa ainoana oli hyväksytty useampi vastaus oikeaksi. Mitä te olette vastanneet siihen? Tarkoitan että ne myöhemmin hyväksytyt vaihtoehdot olisi vahingossa laskettu edelleen vääräksi. Toisaalta omien pisteiden väärin laskeminen se yksinkertaisempi selitys. Kertokaahan tilanne jos/kun sinne päin tehtyihin kyselyihin vastataan.
Täällä on yksi tai kaksi, jotka eivät osaa laskea pisteitään ja loput ovat saman trollin kirjoituksia, jonka vastaukset olivat muka vaihtuneet, joka oli vahingossa poistanut valintakoelinkin jne. Luultavasti tulee tänne vielä kirjoittamaan, kuinka on ottanut yhteyttä kouluihin ja sai pisteensä nousemaan tarkastuslaskennan jälkeen tai muuta bullshittiä...
Vierailija kirjoitti:
Arvaa, kuinka paljon sain pisteitä?
Just joo. Minäkin siivosin koko talon, tein viikon ruoat, hoidin kymmentä lasta ja käytin vielä koiran lenkillä ja täydet tuli!!! Ihan oikeasti, antakaa mun kaikki kestää..
Hei, onko kellään kokemustametropolian pääsykokeesta? Millainen kurjallinen ja keskystelu? Haen monimuotoon toteksi :)
Vierailija kirjoitti:
Hei, onko kellään kokemustametropolian pääsykokeesta? Millainen kurjallinen ja keskystelu? Haen monimuotoon toteksi :)
Antakaa anteeksi kirj.virheet, pitkä yövuoro takana 😅
Hei! Onko täällä muita jotka on menossa Vaasassa sosionomi/terveydenhoitaja/sairaanhoitaja pääsykokeeseen? Tai viimevuotisia, minkälaiset pääsykokeet olivat? Amk:n sivuilla lukee, että pääsykoe koostuu:
-Matematiikan osiosta
-Luetun ymmärtämisestä
-SOTELI -esivalinta-aineistoon perustuvista kysymyksistä
-Lisäksi soveltuvuuskokeeseen sisältyy ryhmähaastattelu.
Onkohan matikka suunnilleen samanlaista kuin Sotelissa? Tuleeko mukaan lääkelaskut? Onko luetunymmärtäminen suomeksi vai myös englanniksi? Ja eniten mietityttää minkälaisia kysymyksiä tulee Sotelin ennakkomateriaalista, kun materiaali ei varmastikaan saa olla mukana?! Eli pitääkö nyt alkaa pänttäämään tuota nippelitietoa ulkoa :D
Vierailija kirjoitti:
Hei! Onko täällä muita jotka on menossa Vaasassa sosionomi/terveydenhoitaja/sairaanhoitaja pääsykokeeseen? Tai viimevuotisia, minkälaiset pääsykokeet olivat? Amk:n sivuilla lukee, että pääsykoe koostuu:
-Matematiikan osiosta
-Luetun ymmärtämisestä
-SOTELI -esivalinta-aineistoon perustuvista kysymyksistä
-Lisäksi soveltuvuuskokeeseen sisältyy ryhmähaastattelu.Onkohan matikka suunnilleen samanlaista kuin Sotelissa? Tuleeko mukaan lääkelaskut? Onko luetunymmärtäminen suomeksi vai myös englanniksi? Ja eniten mietityttää minkälaisia kysymyksiä tulee Sotelin ennakkomateriaalista, kun materiaali ei varmastikaan saa olla mukana?! Eli pitääkö nyt alkaa pänttäämään tuota nippelitietoa ulkoa :D
Ai että mitä? Tuleeko ennakkomateriaalin pohjalta jotain tehtäviä vai?
Ai että mitä? Tuleeko ennakkomateriaalin pohjalta jotain tehtäviä vai?[/quote]
No niin mä ymmärtäisin tuon nettisivun perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Ai että mitä? Tuleeko ennakkomateriaalin pohjalta jotain tehtäviä vai?
No niin mä ymmärtäisin tuon nettisivun perusteella?
Minusta kyllä siihen tulee jotain oma kirjoitelma tehtävä ja loogisen päättelyn ja matematiikan tehtäviä. Toki voin olla väärässäkin.
Matskussa tosiaan mulla meni 3 väärin ei ollut siis yhtään en tiedä osiota. Eli laskin et sain matskusta 11,1