Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
1361/4087 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko kellään kokemusta ensihoidon pääsykokeista? En osaa mitään 

Mikä koulu? Vaihtelee niin paljon riippuen koulusta

Mua kiinnostais Oamkin pääsykokeet.

Vierailija
1362/4087 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita Laurean sosinomin monimuoto- ja verkko-opintoihin hakeneita? Mitä1 pisteitä olette saaneet?

Kanada. Mitä etua muiden pisteiden tietäminen sulle tuo? Jokainen huolehtikoon omista pisteistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/4087 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa että hieman ottaa päähän! Olen ilmeisesti tyhmä koska nyt tuli minulle viesti että en ole hakukelpoinen SAMK:iin ja tälläisen syy: Tutkintosi ei vastaa pohjakoulutusvaatimuksia tähän hakukohteeseen.

Tarkoittaako tämä nyt sitä että en ole hakukelpoinen mihinkään mihin olen hakenut sosionomiksi!? Olen siis käynyt koulutuksen eri alalta.

Täytyy tietää mitä kouluja olet käynyt peruskoulun jälkeen, jotta voi vastata kysymykseesi.

Tein nyt tilin jotta on helpompi tähän vastata. Eli olen käynyt kaksoistutkinnon hotellivirkailija/yo. SAMK:iin monimuotoinen hain mutta tuli viesti etten ole hakukelpoinen. Ja kävin nyt katsomassa sivuilla ja siellä lukee näin: Sosiaalialan monimuotokoulutuksen pohjakoulutusvaatimuksena on sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammatillinen perustutkinto, opistotutkinto tai korkeakoulututkinto.

MUTTA ONKO NÄIN JOKA PAIKASSA!? Olen tyhmä, tiedän 😂

Et ole tyhmä!

Minä olen alanvaihtaja terveydellisistä syistä ja olen saanut apuja ammattilaisilta, Eli ammatillisen kuntoutuksen osaajilta.

Kun itselleni sopiva ammatti lopulta löytyi, minua neuvottiin hakemaan sosionomiksi monimuotona, lähemmäs neljääkymppiä kun olen.

Itse asiaan tutustuin ja huomasin tuon, että pitää olla alalle sopiva koulutus enestään.

Siksi hainkin päiväopetukseen.

Ei edes ne ammattilaiset ole aina perillä näistä asioista.

Vierailija
1364/4087 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita Laurean sosinomin monimuoto- ja verkko-opintoihin hakeneita? Mitä1 pisteitä olette saaneet?

Kanada. Mitä etua muiden pisteiden tietäminen sulle tuo? Jokainen huolehtikoon omista pisteistään.

Hoh hoijaa...Eiköhän se tuo hänelle tietoa siitä, mitkä ovat mahdollisuudet päästä pääsykokeisiin...

Vierailija
1365/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla tulee Oamkin pääsykoekutsut: ”AJANKOHTAISTA AMK-TUTKINTOJEN VALINTAKOKEISTA

Kulttuurialan ja sosiaali- ja terveysalan kaikkiin hakukohteisiin sekä liiketalouden monimuotototeutukseen lähetetään valintakoekutsut sähköpostitse viikolla 19.

Muiden valintakokeiden tiedot päivitetään www-sivuille 10.5. mennessä ja hakijat osallistuvat valintakokeisiin www-sivuilla olevien tietojen perusteella ilman valintakoekutsua.”

Vierailija
1366/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla tulee Oamkin pääsykoekutsut: ”AJANKOHTAISTA AMK-TUTKINTOJEN VALINTAKOKEISTA

Kulttuurialan ja sosiaali- ja terveysalan kaikkiin hakukohteisiin sekä liiketalouden monimuotototeutukseen lähetetään valintakoekutsut sähköpostitse viikolla 19.

Muiden valintakokeiden tiedot päivitetään www-sivuille 10.5. mennessä ja hakijat osallistuvat valintakokeisiin www-sivuilla olevien tietojen perusteella ilman valintakoekutsua.”

Alkaahkohan muistakin paikoista tulemaan tietoja nyt tällä ja ens viikolla? Toivottavasti. Tää odottaminen on ikävää.

Vierailija
1367/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko kellään kokemusta ensihoidon pääsykokeista? En osaa mitään 

Mikä koulu? Vaihtelee niin paljon riippuen koulusta

Mua kiinnostais Oamkin pääsykokeet.

Mua myös! Ensihoito nimenomaan. Ja Lappeenranta myös

Vierailija
1368/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusesta voi muuten käydä vakoilemassa millaisia (ikäryhmä, sukupuoli, paikkakunta, koulutustausta, ensikertalaisuus...) määriä kuhunkin kouluun/alalle on tänä keväänä (ja aikaisemmilla kerroilla) hakenut:

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Oikealta sivupalkista löytyy kenttäluettelo, jonka avulla hakudataa voi pivotoida (esim. Metropolian ensihoitolinjalle hakeneiden ikäjakauma tämän kevään haussa: https://ibb.co/m9j10T3).

Dataa suodattaessa/pivotoidessa kannattaa olla kärsivällinen, selaimella saattaa mennä hetki ruksuttaessa ;-)

Vierailija
1369/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoinen linkki, kiitos!

Nopsaan katsottuna Laurean monimuotoon hakijoita yhteensä 924, joista ensisijaisia 244. Laurean verkko-opintoihin 743 ensisijaista ja yhteensä 1884.

Tuossa aiemmin joku kyseli noihin kohteisiin hakeneiden pisteitä, niin itse hain ko. paikkoihin ja pisteitä sotelista sain 74,8. Mutta kuten näkyy, niin hakijoiden joukko on suuri ja sinne mahtuukin sitten monenlaista pistesaalista mukaan :)

Vierailija
1370/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas mielenkiintoinen linkki, kiitos!

Nopsaan katsottuna Laurean monimuotoon hakijoita yhteensä 924, joista ensisijaisia 244. Laurean verkko-opintoihin 743 ensisijaista ja yhteensä 1884.

Tuossa aiemmin joku kyseli noihin kohteisiin hakeneiden pisteitä, niin itse hain ko. paikkoihin ja pisteitä sotelista sain 74,8. Mutta kuten näkyy, niin hakijoiden joukko on suuri ja sinne mahtuukin sitten monenlaista pistesaalista mukaan :)

Kiitos asiallisesta vastauksesta :)

Vierailija
1371/4087 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään ketä olisi lukemassa Turun amk:in pääsykokeisiin sairaanhoitajaksi? Miltä on materiaali tuntunut? Mun mielestä on ollut aika haastavaa ja mietin vaan että kuinka yksityiskohtaisesti pitäisi asiat opetella. Sitä materiaalia on niiiin paljon ja tuntuu että suurin osa unohtuu samantien mitä lukee, vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää ja painaa mieleen. Aloitin viime viikolla lukemisen ja olen vasta puolessa välissä. Eli kovin montaa kertaa ei kyllä ehdi kahlaamaan edes materiaalia läpi.

Vierailija
1372/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään ketä olisi lukemassa Turun amk:in pääsykokeisiin sairaanhoitajaksi? Miltä on materiaali tuntunut? Mun mielestä on ollut aika haastavaa ja mietin vaan että kuinka yksityiskohtaisesti pitäisi asiat opetella. Sitä materiaalia on niiiin paljon ja tuntuu että suurin osa unohtuu samantien mitä lukee, vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää ja painaa mieleen. Aloitin viime viikolla lukemisen ja olen vasta puolessa välissä. Eli kovin montaa kertaa ei kyllä ehdi kahlaamaan edes materiaalia läpi.

toissa vuonna kävin. piti tietää latinaksi luita ja lihaksia.

Vierailija
1373/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kellonaikaan valintakoekutsut on aiempina vuosina tullut? Muistaako kukaan?

Vierailija
1374/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan jamkin kutsut tulee?

Vierailija
1375/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Olen hakenut sairaanhoitaja koulutukseen Helsingin Metropoliaan, Diak ja Laurea, onko jossakin pääsykoeaineistoa, kota pitää opetella kesäkuun kokeisiin?

Vierailija
1376/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Metropoliaan eikä Laureaan ole ainakaan mitään ennakkomateriaalia. Kokeessa jaetaan materiaali, jonka perusteella vastataan kysymyksiin.

Vierailija
1377/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 48,8 pisteet, riittäisköhän laureaan päivätoteutukseen?

Vierailija
1378/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Oamkista oo tullu pääsykoekutsua vielä kenellekään? Viikko 19 on kohta jo pulkassa eikä kutsua kuulu! Hermostuttaa!! :D

Vierailija
1379/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma Laurea lähettänyt estenomikutsuja jo.

Vierailija
1380/4087 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMrko kirjoitti:

Vipusesta voi muuten käydä vakoilemassa millaisia (ikäryhmä, sukupuoli, paikkakunta, koulutustausta, ensikertalaisuus...) määriä kuhunkin kouluun/alalle on tänä keväänä (ja aikaisemmilla kerroilla) hakenut:

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Oikealta sivupalkista löytyy kenttäluettelo, jonka avulla hakudataa voi pivotoida (esim. Metropolian ensihoitolinjalle hakeneiden ikäjakauma tämän kevään haussa: https://ibb.co/m9j10T3).

Dataa suodattaessa/pivotoidessa kannattaa olla kärsivällinen, selaimella saattaa mennä hetki ruksuttaessa ;-)

Siis miten tuolla voi tehdä hakuja??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän