Mikä on aivojesi sukupuoli? Testi!
Täällä voi tehdä testin omien aivojen sukupuolesta. On vähän pitkähkö (ei mahdoton kuitenkaan) mutta mun mielestä hauska ja mielenkiintoinen. Joku on kyllä saattanut tehdäkin, koska tämä on aika vanha.
Mikä tulee sukupuoleksesi ja vastaako se ihan käytännön elämän mielikuvaasi siitä, miten "mies" tai "nainen" olet? Mä olin ihan keskellä, siis yhtä paljon miestä ja naista. Intuitiivisesti se sopii kuvaan, koska olen aina tuntenut olevani jossain asioissa ei niin stereotyyppinen nainen, mutta sitten en kuitenkaan mikään "poikatyttökään" vaan naismaisiakin puolia löytyy.
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex/add_user.shtml
Ai niin ja vinkki: sanatehtävässä sanat voi kirjoittaa suomeksikin.
Kommentit (30)
No ihan kiva varmana olis, jos osais englantia.
No eikö tuo nyt ole ihan perusnenglantia... Ilmetehtävässä tosin munkin piti pitää sanakirja.orgia auki että sain käännettyä muutaman vieraan sanan. Unohtui tosiaan mainita että testi on englanninkielinen, mutta ei mitään ylivoimaista englantia jos jokin perusosaaminen löytyy.
ap
Himppusen enemmän miesaivot. :D Ehkä johtui siitä, että mun nimettömät on hiukan pidemmät kuin etusormet ja siitä, että en keksinyt kuin 4 synonyymiä niille sanoille.
Mitä siinä ykköstehtävässä oli se juju? En jaksanut lukea ohjetta, joten en jaksanut sitten tehdä tehtävääkään...
Meen uudestaan jos joku valaisee asiaa...
mulla on 25 prosenttiset naisaivot.
pitää vaan painaa siitä viuhkasta sitä kohtaa missä kulmassa se tikku sun mielestä on.
joo vielä, en ollut hyvä kasvojen ilmeiden tunnistaja.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 19:03"]
Mitä siinä ykköstehtävässä oli se juju? En jaksanut lukea ohjetta, joten en jaksanut sitten tehdä tehtävääkään...
[/quote]
Siinä piti siitä "viuhkasta" klikata sitä viivaa joka on sama/samansuuntainen sen ylempänä olevan yksittäisen viivan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 19:03"]
[/quote]
Siinä piti siitä "viuhkasta" klikata sitä viivaa joka on sama/samansuuntainen sen ylempänä olevan yksittäisen viivan kanssa.
[/quote]
Kiitos! Ilmankos ei tullut kuin yksi oikein.
Mun aivot on testin mukaan puoliksi miehen ja puoliksi naisen. Ei yllättänyt. :)
Naisaivot siinä 25:n kohdalle painottuneesti, no, nainen olenkin. Tikkukulma-osiossa tuli 17 / 20 eli maskuliininen tulos, toisaalta systeemipainotteisuutta ei ole vaan suuri empaattisuuspainotus, vaikken tunne itseäni mitenkään erityisempaattiseksi.
Olen näköjään mies, mutta se voi johtua siitä, etten edes yrittänyt kunnolla sanatehtävää.
Preferoiko joku muuten feminiinisiä kasvonpiirteitä miehillä tuon testin mukaan? Jotenkin vaikea uskoa minusta.
olen aikuinen mies, hetero, naimisissa ja tulos oli 25 pinnaa nainen
No mun aivot on keskivertomiehen, siis siinä 50:n kohdalla. Ja olen siis nainen. Tosin tieteellisellä alalla ja niin poispäin.
50% miehisen puolelle meni. tikuista 16/20 eroista vain 21%
oikea aivolohko dominoi, empathising8/20 systemising8/20
silmistä 4/10, kasvoista valitsin enemmän maskuliinisia, 3Dmuodoista 12/12
25%, kallistui miesaivojen puolelle. Olen nainen, mutta pidän itseäni kyllä aika miehisenä kiinnostuksenkohteiden ja ajattelutapojen osalta. Hauskinta oli, että sain tuossa avaruudellista hahmotuskykyä mittaavassa tehtävässä 11/12 oikein, tuloksissa kyseltiin 10-12p saaneilta, onko heillä tieteellistä taustaa tai ovatko insinöörejä. Olen aina pitänyt itseäni huonona hahmottamaan kolmiulotteisia muotoja, enkä todellakaan ole insinööri. Toisaalta sitten siinä tavaroiden paikkojenmuistamistehtävässä sain 100% oikein, mikä on feminiinisten aivojen piirre. Ja se tehtävä oli ihan helppo nakki.
Kokeilin tuota testiä pari kuukautta sitten useamman kerran, mutta kone meni jumiin aina ennen kuin ehdin kokeen loppuun saakka. Se siis jumittui joka kerta siinä samassa tehtävässä.
Eri tehtävistä tuli kuitenkin vaihtelevasti tuloksia. Hämmästyttävää, jos joku muisti 100 % oikein siinä tehtävässä, missä piti muistaa tavarat ja niiden paikat. Itselläni se tehtävä nimittäin meni 100 % väärin. Muistin pari oikein ja pari ihan väärin ja muita en ollenkaan, joten tulos oli plus miinus nolla.
Suuntatehtävä meni kokonaan oikein ja avaruudellisessa hahmottamisessa olen hyvä. Myös sormien kokojen perusteella mulla on miesaivot. Toisaalta olen tunteellinen enkä päätöksissä perusta järkeen kovin paljon. Itken herkästi elokuvissa ja tosielämässäkin.
Todellisuudessa olen siis nainen.
50% miesaivot. Sama kuin keskimäärin miehillä.
50% mies. Ei kai tuo insinöörimies ole muokannut aivojani väärään suuntaan?
Kun ymmärtää sanan sieltä toisen täältä, ei oikein voi tuota testiä tehdä. Kun sais suomeks, niin vois tehäki.
Mä olin testin mukaan mies.
Tosin kämmäsin siinä kohtaa kun piti niitä sanoja kirjoittaa... ne piti erottaa pilkulla toisistaan ja minäpä vedin ne alekkain. Siinä meni naispisteitä pois ;)