Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpputorihinnoittelu 2026

Vierailija
28.06.2026 |

Olen harkinnut taas kerran kirppispaikan ottamista, vaikka kadunkin joka kerta kun niin teen.

Mikä on hinnoittelun tilanne nykyään kivijalkakirppiksillä? Kannattaako viedä myyntiin tai saako yhtään mitään esimerkiksi:

- Sisustuslehdistä? (ihan uusia, ei mitään vuodelta 2015)

- Käyttämättömästä kashmirneuleesta?

- Arabian kannusta 1920-luvulta?

- Airfryerista, joka on vielä käyttämättömänä pakkauksessaan?

- Marimekon mekosta 70-luvulta?

- Calvin Kleinin uudenveroisesta repusta?

Jo viimeksi tuntui siltä, että pelkästään täysin käyttämättömiä tuotteita ja tunnettuja merkkejä kannatti viedä kirppikselle, eikä niistä siltikään olisi saanut pyytää kuin 1-3 euroa. En tiedä maksaako vaivaa taaskaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto!

Vierailija
2/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kirppiksiltähän ne ihmiset ostaa niitä kalliita keräily esineitä halvalla. Kertovat niistä lehdissä, et maksoi vaan kympin ja uudelleen myymällä siitä saa tonnin. Eli en odottas saavani vanhasta Arabian kannusta kirpparilla arvon mukaista rahaa,vaan halvalla se siellä pitää myydä. Ja se pitäs laittaa lasivitriiniin lukkojen taakse siellä myytäväksi. Se on muuten pöytä myynnissä tuhannen palasina siellä lattialla. Ei ihmiset sillä lailla arvosta niitä,et ne varovaisia olisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kirppiksiltähän ne ihmiset ostaa niitä kalliita keräily esineitä halvalla. Kertovat niistä lehdissä, et maksoi vaan kympin ja uudelleen myymällä siitä saa tonnin. Eli en odottas saavani vanhasta Arabian kannusta kirpparilla arvon mukaista rahaa,vaan halvalla se siellä pitää myydä. Ja se pitäs laittaa lasivitriiniin lukkojen taakse siellä myytäväksi. Se on muuten pöytä myynnissä tuhannen palasina siellä lattialla. Ei ihmiset sillä lailla arvosta niitä,et ne varovaisia olisivat.

Niin kai se on. Tosin tietääkseni tämä kirpputori ei ole mikään rymykirppis, se on aika siisti eikä siellä - tietääkseni! - heitellä tavaroita lattialle.

Mutta esimerkiksi juuri Arabia taitaa tällä hetkellä olla sellaista, ettei se ole suosittua eikä siitä saa oikein mistään mitään. En viitsisi laittaa 50 eurolla myyntiin Toriin ja sitten odotella puoli vuotta menisikö se kaupaksi. Mieluummin myisin 10 eurolla kirppiksellä, jos siitä siis ylipäätään saisi 10 euroa. Toisenlaista (uudenveroista) Arabian kannua 50-luvulta yritin myydä noin vuosi sitten 5 eurolla, eikä se mennyt. Toin sen kotiin, koska kismitti myydä keräilykannua 2 eurolla tai jotain. Mietin vain onko tilanne yhtään parantunut. Vai kannattaako kirpputorille ylipäätään viedä enää mitään.

Vierailija
4/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään arvokkaampi tavara kannattaa myydä netissä. Kirpputorille vain sellainen jonka katoaminen tai varastaminen ei harmita. Netissä saa myös paremman hinnan. Kirpputorilla myisin max. 10e arvoisia tavaroita.

Vierailija
5/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat niillä tehdä tiliä, niin ei. Jos haluat päästä halvalla eroon, niin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi