Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi parempi raskaana: 30 tupakkaa päivässä vai nikotiinilaastari?

Vierailija
26.03.2013 |

Olen raskaana viikoilla 11+3. Yrityksiä lopettaa tupakointi on jo monia, muttei pysyviä. En kaipaa nyt niitä "Kyllä kerrasta pystyy lopettamaan!" -huutoja, minä en pysty. Olen todella riippuvainen tupakasta, enkä koskaan edes harkitsisi lopettamista, ellen olisi raskaana... Ehkä se on siksikin vaikeaa, ettei minulla ole mitään motivaatiota itseni vuoksi lopettaa. Nautin polttamisesta. Pelkään vain lapseni puolesta, ja siksi haluan eroon riippuvuudesta!

Olen yrittänyt lopettaa nikotiinipurkan, inhalaattorin ja pelkän tahdonvoiman avulla. En pysty. Parin päivän sisällä olen raivoava hullu, kun riippuvuusoireet ja hormonit heittelee, ja haen tupakkia. Joskus nuorempana olin pari viikkoa lakossa nikotiinilaastarin avulla, mutta neuvolasta sanottiin, että sitä ei saa käyttää.

Miksi nikotiinilaastaria ei saisi käyttää? Onko se oikeasti huonompi vaihtoehto kuin polttaa iso aski päivässä? En pysty edes vähentämään, ahdistun heti. Olen vain pari päivää polttamatta ja hermona, sitten poltan normaalisti viikon, kunnes häpeä ja viha tätä riippuvuutta kohtaan taas kohoaa, ja pelko lapsen puolesta, ja sitten olen taas sen pari päivää polttamatta.

Apua?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän ainakin kaksi odotusaikana runsaasti tupakoinutta: toinen synnytti täysiaikaisen mutta ALLE kaksikiloisen lapsen ja toinen synnytti YHDEN kilon painoisen keskoslapsen. Joten nyt toimi heti ja hanki nikotiinilaastarit ja heitä ne röökit roskakoriin!!!

Vierailija
22/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme sekoilua tämä nyt on? Kyllähän se laastari takuuvarmasti on parempi. Sitä käyttäessä vauva ei ainakaan kärsi hapenpuutteesta johtuvista ongelmista. Niitä korvaustuotteita vain ei suositella raskausaikana, koska paras vaihtoehto olisi lopettaa kokonaan nikotiinin käyttö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on parempi käyttää nikotiinikorvaushoitoa kuin polttaa!! Soita huomenna hengitysliiton Stumppi- neuvontapuhelimeen ja tarkasta asia, muistaakseni laastariakin saa käyttää. Itse soitin sinne useasti kun lopettelin ja sain tosi hyviä neuvoja!

Vierailija
24/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:08"]

miten sä ap aiot sitten olla kun vauva on syntynyt? poltatko sisällä sen vieressä? samalla kun imetät? jätät sen yksin kun menet ulos röökille?

[/quote]

voi pyhä sylvi sentään :D Ei sille lapselle ole siitä mitään haittaa vaikka yksin tupakan ajaksi sisälle jäisikin :D isiootteja on kyllä maailma täys. raahaatko omaa kakaraasi mukanasi kokoajan jokapaikkaa missä itse oletkin :D

Vierailija
25/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kans esikoista odottaessa ymmärtänyt niitä jotka poltti tupakkaa raskausaikana. Itse lopetin heti kun huomasin raskauden. Toisen raskauden aikana en myöskään ymmärtänyt heitä, mutta sain itse lopetettua vasta rv 18. Kolmannen lapsen kohdalla sain lopetettua rv 18 myös, mutta sorruin pian uudelleen polttamaan. Neljännen lapsen kohdalla en edes jaksanut yrittää lopettamista, kun oli niin raskas elämäntilanne. Viidettä odottaessa yritin, mutten onnistunut. Samoin kävi kuudetta odottaessa. Morkkis raskausaikoina oli ihan hirveä ja se aiheutti sen että tupakkaa teki entistä enemmän mieli. Näin itseasian kokeneena sanoisin että YRITÄ lopettaa, ihan tosissaan yritä. MUTTA jos se ei onnistu niin lakkaa sitten syyllistämästä itseäsi. Polta sen mitä poltat, mutta elä haaskaa energiaasi sen asian murehtimiseen. Nauti raskaudesta. Riippuvuus tupakkaan on kova, eikä sitä voi sellainen joka ei itse ole ollut kunnolla riippuvainen edes kuvitella. Muiden on helppo arvostella, haukkua ja kauhistella. He eivät yksinkertaisesti TIEDÄ.

Mun lapsista kevyin on painanu 3,5kg, 2 on painanu yli 4kg ja pari on noiden väliltä.

Mukavaa raskausaikaa!

Vierailija
26/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nikotiini laastaria purkkakäy tai sit yrität pitää määrän alle 10kpl päivässä en mäkään pystyny lopettaa kun odotin mut olis parempi jos pystyis ei meidän muksul siit viel ainakaan mitään seurauksia oo tullu mut aika näyttää.

Vierailija
27/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä onko se laastari vai purkka! Nyt alotat laastarilla ni pääset eroon koko tupakasta. Keuhkolääläriltä kysyin ni laastari on pienempi paha kuin tupakka. Varaa aika neuvolalääkärille ja käytte lopetuksen läpi. En muista onko Champix teratogeeninen.

Vierailija
28/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka ihmeessä sä edes kerkiät polttaa noin paljon päivässä? o_O

Ja koita nyt hyvä ihminen lopettaa se, edes radikaalisti vähentää.

Vierailija
29/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt taas on niin vaikeaa?

Jos yrität lasta, niin et polta ja jos et voi olla polttamatta, niin et yritä lasta.

Sinä olet juuri sellaisen wt-ämmä joka ei ajattele muuta kuin itseään. Tajuatko, että se vauvasi joutuu sietämään ne vieroitusoireet jotka sinulle, aikuiselle, olivat aivan sietämättömiä ja joita et kestänyt paria päivää kauempaa? Pakotat lapsesi käymään läpi helvetin jota et itse kestänyt, raukkis. Voisitko joskus hei tehdä toisillekin ihmisille jotain muuta kuin pahaa? Onnistuisko mitenkään?

Vierailija
30/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 20:03"]

ei nikotiini laastaria purkkakäy tai sit yrität pitää määrän alle 10kpl päivässä en mäkään pystyny lopettaa kun odotin mut olis parempi jos pystyis ei meidän muksul siit viel ainakaan mitään seurauksia oo tullu mut aika näyttää.

[/quote]

Taisi oma äitisi polttaa odotusaikana, vai mitä?

Vierailija
31/37 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Eihän se oo sikiön vika jos äiti on tyhmä ku maapähkinä "

Vierailija
32/37 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 22:57"]

Mikä tässä nyt taas on niin vaikeaa?

Jos yrität lasta, niin et polta ja jos et voi olla polttamatta, niin et yritä lasta.

Sinä olet juuri sellaisen wt-ämmä joka ei ajattele muuta kuin itseään. Tajuatko, että se vauvasi joutuu sietämään ne vieroitusoireet jotka sinulle, aikuiselle, olivat aivan sietämättömiä ja joita et kestänyt paria päivää kauempaa? Pakotat lapsesi käymään läpi helvetin jota et itse kestänyt, raukkis. Voisitko joskus hei tehdä toisillekin ihmisille jotain muuta kuin pahaa? Onnistuisko mitenkään?

[/quote]

Ei ne fyysiset vieroitusoireet ole oikeasti pahoja juuri kenellekään, vaan henkiset. Vauva ei niitä koe. Ne myrkyt ne sikiölle ovat pahimmat, ja hapenpuute. 

Ongelmahan tuossa on se, että ylipäätään on tupakoinut. Tupakoinnin jatkaminen on perseestä. Jos lopettaa, luultavasti stressaantuu, ja taas sikiö kärsii. Jokainen vaihtoehto on huonompi kuin sellaisella, joka ei tupakoi. 

Vierailija
33/37 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champix - http://euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Vierailija
34/37 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lääke taisikin olla CHAMPIX ja vaikuttava-aine Varenikliini

En missään nimessä suosittelisi tätä lääkettä kevein perustein. Sen yksi ei onneksi yleinen, mutta tunnettu sivuvaikutus on itsetuhoisuus ja muut psyykkiset ongelmat.

Ap:lle yksi vaihtoehto voisi olla myös sähkötupakka. Sen avulla moni on onnistunut ensin vieroittamaan itsensä tavallisista savukkeista, ja sitten lopettamaan kokonaan.

Vierailija
35/37 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo lääke taisikin olla CHAMPIX ja vaikuttava-aine Varenikliini

En missään nimessä suosittelisi tätä lääkettä kevein perustein. Sen yksi ei onneksi yleinen, mutta tunnettu sivuvaikutus on itsetuhoisuus ja muut psyykkiset ongelmat.

Ap:lle yksi vaihtoehto voisi olla myös sähkötupakka. Sen avulla moni on onnistunut ensin vieroittamaan itsensä tavallisista savukkeista, ja sitten lopettamaan kokonaan.

Raskaana ja 30tupakkaa päivässä ei ole mikään pieni riippuvuus, todellakin suosittelen pyytämään tuon lääkityksen kokeiluun, silloin on mahdollista päästä eroon kokonaan tupakasta.

Vierailija
36/37 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lasten oppimisvaikeudet.

T. Hän, jonka äiti tupakoi raskauden aikana ja minulla oli koko ala- ja yläasteen vaikeuksia koulussa.

Vierailija
37/37 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat pahoinpidellä lapsesi jo ennen syntymää. Pois nyt se nikotiini. Saat keskittymis ja käytöshäiriöisen lapsen  :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi