Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä: Työssäkäyvä perheenäiti lenkkeilen 5Xvko ja käyn salilla 3Xvko

Vierailija
25.03.2013 |

ja aika riittää aivan mainiosti. Toisaalta roikun netissä max 30min/pvä ja katon telkkaria n. 1h/pvä jos sitäkään. Ihan hyvin ehtii kun priorisoi asiat oikeaan järjestykseen. Minulle oman kunnon ylläpitäminen ja kropasta sekä mielestä huolehtiminen on kuitenkin em. asioita paljon tärkeämpiä.

Kiire on huono tekosyy, koska se on itseaiheutettua. 

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahahhaaaa, vai lajin parhaimmistoa. Tekstistäsi löysin heti kolme asiavirhettä, mitkä osoittaa, että et ole urheilijaa nähnytkään :)

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 19:48"]taidat tosiaan "treenailla" aika kevyesti. Raskaampaa liikuntaa harrastava tarvitsee vähintään yhden lepopäivän. Et viittis mennä vaikka Pakkotoistoon pätemään, saisit ehkä palautuksen maan pinnalle. EI se lenkkeilykävely mitään tee paitsi antaa raitista ilmaa. Kuntosalilla lehden luku kävelymatolla ei sekään ole kovin kummoista liikuntaa. [/quote]

En ole ap, mutta entinen urheilija kylläkin, ja on ihan pakko kommentoida tätä "tietäjää". Luuletko tosiaan, että jokaisen treenin jälkeen tarvitaan lepopäivä? Mites ammattilaiset homman hoitaa -- suuri osa lajin kuin lajin huipuista suomessakin treenaa 2 kertaa päivässä.... 

Itse liikun tätä nykyä noin 5-6 kertaa viikossa (1 x todella tiukka kiertoharjoitus isohkoilla painoilla salilla, 2 kertaa peruslenkki eli 45 min reipasta hölkkää, kerran pitkä lenkki eli noin 2-2,5 tuntia rauhallista hölkkää TAI lyhyt mutta tiukka vetoharjoitus, lisäksi 1 tai 2 x 90 minuuttia erittäin dynaamista joogaa). Tarvitsen yhden lepopäivän viikossa, en tosiaankaan joka treenin jälkeen. Lisäksi pidän noin joka neljännen viikon vähän kevyempää treeniä, lyhennän ja hidastan lenkkejä ja vaihdan vedot/pitkän lenkin vaikka rauhalliseen kilometsin uintiin ja lempeään venyttelyyn. Vetoja juoksen harvemmin kuin pitkää lenkkiä, ehkä joka kolmas viikko. Kun kilpaurheilin, totaalisia lepopäiviä oli  pari kuukaudessa, mutta toki kevyempiä päiviä siellä joukossa. Toisaalta treenimäärät oli varmaan kolminkertaisia nykyisiin verrattuna -- tyyliin aamulla peruslenkki ja illalla vedot tai salitreeni ja niin edelleen. Hiilareita ja lepoa siinä välissä.

Ja joo, olin lajissani Suomalaista parhaimmistoa, en missään nimessä maailman tai euroopankaan kärkeä. Ap:n treenimäärät kuulostavat ihan hyviltä ja mahtuu noihin tiukkaakin treeniä :)  

[/quote]

Vierailija
22/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut, Parempi se on, että lapset on kavereillaan, kuin vanhempien kanssa illalla vaikka pelaamassa lautapeliä tai laskemassa mäkeä tai tekemässä yhdessä läksyjä tms.

Lapsi pärjää illan hyvin kotona myös yksin, jos ei pääse kavereilleen. Omat vanhemmat ja heidän seura on kaikkein pahinta nykyajan lapsille. Lapsista pitää päästä äkkiä eroon.

Huono on se äiti, joka haluaa viettää aikaa lastensa kanssa.

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:14"]

Joo, onhan se lapsille parempi että äiti on illat kotona, vahtaa Salkkareita ja roikkuu AV.ll. Onhan se äiti sentään kotona :D

Nykyään on helppo olla täydellinen äiti kun se ei muuta vaadi kuin sohvalla makaamisen ja astainpesukoneen täyttämisen

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aloituksen, jossa olen sitä mieltä, että minun tapani elää on se kaikken paras, ne, jotka eivät elä kuten minä tai pyri siihen, ovat väärässä. Minä tiedän kyllä, mihin ihminen kykenee ja mihin ei, koska eihän ihmisillä voi olla erilaisia elämäntilanteita tai mitkään muutkaan asiat eivät voi olla eri tavalla kuin minulla (esim. asuinpaikka, työmatkat, puolison työ, lasten määrä ja heidän tarpeensa jne.)

Miten ihmiset voivat suutahtaa tällaisesta? Eivätkö he tajua, että minä olen oikeassa? Kaikkien toista mieltä olevien täytyy olla sohvalla istuvia, Salkkareita katsovia, sipsiä ja siideriä mussuttavia läskipalleroita, jotka ovat liikkuneet viimeksi peruskoulun liikkatunnilla.

AP

Vierailija
24/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:22"]

Totta puhut, Parempi se on, että lapset on kavereillaan, kuin vanhempien kanssa illalla vaikka pelaamassa lautapeliä tai laskemassa mäkeä tai tekemässä yhdessä läksyjä tms.

Lapsi pärjää illan hyvin kotona myös yksin, jos ei pääse kavereilleen. Omat vanhemmat ja heidän seura on kaikkein pahinta nykyajan lapsille. Lapsista pitää päästä äkkiä eroon.

Huono on se äiti, joka haluaa viettää aikaa lastensa kanssa.

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:14"]

Joo, onhan se lapsille parempi että äiti on illat kotona, vahtaa Salkkareita ja roikkuu AV.ll. Onhan se äiti sentään kotona :D

Nykyään on helppo olla täydellinen äiti kun se ei muuta vaadi kuin sohvalla makaamisen ja astainpesukoneen täyttämisen

[/quote]

[/quote]

Täällä ei ole kukaan sanonut olevansa KOKO illan treenaamassa. Ihminen joka tajuaa jotain liikkumisesta, tietää ettei sitä edes tarvitse harrastaa tuntitolkulla yhteen pötköön. Sulle tämä on ilmeisesti uusi juttu.

Jos olen kotona klo 17 ja käyn salilla (klo 18-19) kun lapset ovat Parkourissa (1h) niin kerrotko miten tämä on sama juttu kuin lapset palloilisivat keskenään tunteja illassa?

Vierailija
25/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo entinen kilpaurheilija vielä täsmentää että tekee lyhennettyä työpäivää kun esikoinen on ekaluokkalainen. Menen joko aikaisin aamulla töihin tai lenkille, mies hoitaa pienemmän päiväkotiin ja esikoisen kouluun. MInä haen toisen kolmen jälkeen päiväkodista ja soitan esikoiselle, että kotiuduhan ip:stä. Sitten tehdään läksyt, jutellaan kuulumiset ja laitetaan ruokaa aj syödään. lapset lähtevät kavereilleen ja/tai meille tulee kavereita ja jompi kumpi aikuisista harrastaa (lue: urheilee) tai vie isompaa urheilemaan. Enää ei joka treenejä seistä kentän laidalla, vaan siinä ehtii myös vetäistä pikku lenkin ja silti näkee osan treeneistä. Toinen on lapsille/lapselle läsnä. Pitkät lenkit ja toinen jooga sijoittuu aina viikonloppuun. En näe että lapset kärsivät, jompi kumpi aikuinen on läsnä koko illan ja koko perhe saa olla yhdessäkin pari, kolme tuntia illassa. Viikonloppuisin tehdään juttuja yksin ja erikseen, koko perheenä ja pareittain. Kaikille jää aikaa harrastaa ja kaikki nauttivat harrastuksistaan. MInua säälittää ne perheet joissa harrastukset on varattu miehille ja lapsille ja äidut senkuin passaa muita. Mutta en arvostele ketään -- jokainen tyylillään :)

Vierailija
26/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin kuntoilen, mutta silti en käy lenkillä viittä kertaa viikossa ja salilla kolmea kertaa. Vietän paljon aikaa lasten kanssa. Itse asiassa en käy salilla ollenkaan. Teen kahvakuulatreeniä kotona. 

Minusta lapset menee kaiken edelle ja aika heidän kanssaan on tärkeintä. Mutta en olekaan urheilija, pelkkä kuntoilija. Ja ei ole tarkoitustakaan laittaa liikuntaa etusijalle elämässä. 

Paras maratonaika on tällä hetkellä 3.48. Olen punninnut asiaa mielessäni, että onko parempi aika tärkeämpää ja siihen lisääntynyt treeni, vai aika lasten kanssa. Olen valinnut lapset, koska en ole mikään kilpaurheilija.Liikun vain omaksi ilokseni sen verran, että pysyn kunnossa.

Hatun nosto ap.lle, kun ehtii ja jaksaa tehdä 8 treeniä viikossa. Olet todella kovakuntoinen nainen. Minä en siihen tässä elämäntilanteessa kykene, enkä haluakaan. Joten tyydyn huonompiin aikoihin ja huonompaan kuntoon. Liikun sitten enemmän, kun lapset ovat kasvaneet. Ikää on nyt 43v. Ehkä sitten 50v sarjassa alitan 3.30 ajan maratonilla, kun on aikaa enemmän itselleni ja harrastuksille.

Vierailija
27/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:19"]

ahahhaaaa, vai lajin parhaimmistoa. Tekstistäsi löysin heti kolme asiavirhettä, mitkä osoittaa, että et ole urheilijaa nähnytkään :)

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 19:48"]taidat tosiaan "treenailla" aika kevyesti. Raskaampaa liikuntaa harrastava tarvitsee vähintään yhden lepopäivän. Et viittis mennä vaikka Pakkotoistoon pätemään, saisit ehkä palautuksen maan pinnalle. EI se lenkkeilykävely mitään tee paitsi antaa raitista ilmaa. Kuntosalilla lehden luku kävelymatolla ei sekään ole kovin kummoista liikuntaa. [/quote]

En ole ap, mutta entinen urheilija kylläkin, ja on ihan pakko kommentoida tätä "tietäjää". Luuletko tosiaan, että jokaisen treenin jälkeen tarvitaan lepopäivä? Mites ammattilaiset homman hoitaa -- suuri osa lajin kuin lajin huipuista suomessakin treenaa 2 kertaa päivässä.... 

Itse liikun tätä nykyä noin 5-6 kertaa viikossa (1 x todella tiukka kiertoharjoitus isohkoilla painoilla salilla, 2 kertaa peruslenkki eli 45 min reipasta hölkkää, kerran pitkä lenkki eli noin 2-2,5 tuntia rauhallista hölkkää TAI lyhyt mutta tiukka vetoharjoitus, lisäksi 1 tai 2 x 90 minuuttia erittäin dynaamista joogaa). Tarvitsen yhden lepopäivän viikossa, en tosiaankaan joka treenin jälkeen. Lisäksi pidän noin joka neljännen viikon vähän kevyempää treeniä, lyhennän ja hidastan lenkkejä ja vaihdan vedot/pitkän lenkin vaikka rauhalliseen kilometsin uintiin ja lempeään venyttelyyn. Vetoja juoksen harvemmin kuin pitkää lenkkiä, ehkä joka kolmas viikko. Kun kilpaurheilin, totaalisia lepopäiviä oli  pari kuukaudessa, mutta toki kevyempiä päiviä siellä joukossa. Toisaalta treenimäärät oli varmaan kolminkertaisia nykyisiin verrattuna -- tyyliin aamulla peruslenkki ja illalla vedot tai salitreeni ja niin edelleen. Hiilareita ja lepoa siinä välissä.

Ja joo, olin lajissani Suomalaista parhaimmistoa, en missään nimessä maailman tai euroopankaan kärkeä. Ap:n treenimäärät kuulostavat ihan hyviltä ja mahtuu noihin tiukkaakin treeniä :)  

[/quote]

[/quote]

NO laitapa virheet tiskille -- todennäköisesti tunnistat nimeni vaikka huippuajoista onkin jo 15 vuotta :)

Vierailija
28/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet se sama aaveen huippu-urheilija, joka täällä aina esiintyy asiantuntijana :D

Urheile sinä vaan siellä läppärin ääressä ja mussuta suklaata ja unelmoi, että jaksaisit sauvakävellä edes kilometrin.

Palstamammathan on kaikki ihan superjuoksijoita, jotka kipittää kevyesti kympin aikaan 37 minuuttia tuosta noin vain parin kuukauden treenillä :D

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

NO laitapa virheet tiskille -- todennäköisesti tunnistat nimeni vaikka huippuajoista onkin jo 15 vuotta :)

[/quote]

Vierailija
29/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeassa olet, kiire on huono tekosyy. Itse olen melko huono lähtemään lenkille vaikka siitä pidänkin. Ehkä nyt taas kun alkaa tiet olla sulat...

Kyllä liikunnasta saa lisää energiaa ja onhan se terveysriski jos ei sykettä nostavaa liikuntaa ollenkaan harrasta.

Itse olen onneksi luonnostaan hoikka, joten painosta ei ole ongelmaa. Olen vaan laiska lähtemään yksin liikkumaan. Kuntosalia inhoan, todella tylsää touhua.

Mutta joo, mulla on yksi intohimo ylitse muiden, käsityöt. Mieluiten näperrän kaiken perheeltä liikenevän ajan tekeleitteni parissa, vaikka tiedänkin että urheilu olisi todella tärkeää. Luen myös ja pyörin jonkun verran netissä, tv.tä taas en katsele juuri ollenkaan.

Hyvä että muistutit liikunnan tärkeydestä, pitää yrittää tsempata, sillä tiedän ettei terveyden kustannuksella kannattaisi löysäillä!

Vierailija
30/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapset saa traumoja, kun istut illat vain käsitöitä tehden kotona. Kunnon palstamamma töistä tullessaan syöksyy salille heti tunniksi treenaamaan ja sen jälkeen pariksi tunniksi lenkkeilemään. Kehuu ystäville, kuinka itsenäisiä hänen lapsensa ovat, kun eivät tarvitse äitiä lainkaan. Kuinka hyvin ne pärjää itsekseen tai sitten kavereidensa luona.

Hyh hyh, käsitöitä. Kuka viitsii kotona viettää aikaa.

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:46"]

ihan oikeassa olet, kiire on huono tekosyy. Itse olen melko huono lähtemään lenkille vaikka siitä pidänkin. Ehkä nyt taas kun alkaa tiet olla sulat...

Kyllä liikunnasta saa lisää energiaa ja onhan se terveysriski jos ei sykettä nostavaa liikuntaa ollenkaan harrasta.

Itse olen onneksi luonnostaan hoikka, joten painosta ei ole ongelmaa. Olen vaan laiska lähtemään yksin liikkumaan. Kuntosalia inhoan, todella tylsää touhua.

Mutta joo, mulla on yksi intohimo ylitse muiden, käsityöt. Mieluiten näperrän kaiken perheeltä liikenevän ajan tekeleitteni parissa, vaikka tiedänkin että urheilu olisi todella tärkeää. Luen myös ja pyörin jonkun verran netissä, tv.tä taas en katsele juuri ollenkaan.

Hyvä että muistutit liikunnan tärkeydestä, pitää yrittää tsempata, sillä tiedän ettei terveyden kustannuksella kannattaisi löysäillä!

[/quote]

Vierailija
31/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:42"]

olet se sama aaveen huippu-urheilija, joka täällä aina esiintyy asiantuntijana :D

Urheile sinä vaan siellä läppärin ääressä ja mussuta suklaata ja unelmoi, että jaksaisit sauvakävellä edes kilometrin.

Palstamammathan on kaikki ihan superjuoksijoita, jotka kipittää kevyesti kympin aikaan 37 minuuttia tuosta noin vain parin kuukauden treenillä :D

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:36"]

no, sinähän se vasta suloinen olet :) Kiristääkö housunkaulus vai tuliko tehtyä liian monta lasta väärälle miehelle ? 

MInä taidan käydä kolmatta urheiluaiheista keskusteluani AV:llä ikinä (varmaan kymmenettä muutenkin) -- aika kun menee perheen kanssa ja liikkuessa. Ja hei, että vielä vääntäisin veistä haavassasi, meillä harrastetaan myös taiteita!

Asiantuntijana esiinnyn vain työssäni oman lajini tutkijana ja joskus harvoin OKM:n liikuntayksikössä, terveisiä tutuille jos tunnistatte :)

Se wannabe-huippu-urheilija-todellisuudessa-suklaata-mussuttava-sauvakävelijä 

Vierailija
32/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas superäidit, jotka notkuvat päivät pitkät netissä, yrittävät nostaa päätään. Älä välitä ap ja muut liikkujat. Katetuttahan tämä vaan on kun laiskiaiset yrittävät pönkittää omaa paremmuuttaan vaikka itsekin tietävät etteivät ole sen enempää lastensa kanssa läsnä kuin paljon harrastavakaan.

Vierailija
33/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 19:25"]

ja aika riittää aivan mainiosti. Toisaalta roikun netissä max 30min/pvä ja katon telkkaria n. 1h/pvä jos sitäkään. Ihan hyvin ehtii kun priorisoi asiat oikeaan järjestykseen. Minulle oman kunnon ylläpitäminen ja kropasta sekä mielestä huolehtiminen on kuitenkin em. asioita paljon tärkeämpiä.

Kiire on huono tekosyy, koska se on itseaiheutettua. 

[/quote]

Onnea sinulle, olet täydellinen ihminen.

Sinulla ei ilmeisesti mene työmatkaan 4 tuntia päivässä kun tuommoista suustasi päästelet. Tai sitten et halua viettää lainkaan aikaa lastesi kanssa.

Ihan vaan tiedoksi, että kaikilla ei ole samanlainen elämäntilanne kuin sinulla. Kaikilla ei ole työpaikka lähellä kotia. Vaikka se alunperin olisikin ollut, voi työpaikka muuttaa hornan tuuttiin. Siinäpä sitä sitten aika menee työmatkoihin >:(

Vierailija
34/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei riitä kaikkeen. Niin se vain on. Kotityöt, lapset, työ ja uni vie suurimman osan ajasta. Niihin ei oikein voi vaikuttaa, vaikkei olisikaan mikään himosiivooja. Se aika mikä noista jää jäljelle, ihminen käyttää omien mieltymystensä ja taitojensa mukaan. Jollekin liikunta on onnellisen elämän kannalta hyvin tärkeää, toiselle se on kirjojen lukeminen. Toinen kaipaa lenkkeilyä, toinen hyvien elokuvien katselemista. Kun ensin on tehnyt sen mitä eniten kaipaa omalla vapaa-ajallaan, liikunnalle ei enää jää välttämättä aikaa. Tämä on priorisointikysymys ja ihan itsestään selvää, että kukaan ei voi lähteä suorilta käsin arvostelemeen, miten toisen tulisi aikansa käyttää. On elettävä niin, että on itse onnellinen. Joku haluaa aamulenkkinsä, toinen taas haluaa käyttää sen aikansa joko nukkumiseen tai lehden lukemiseen. 

Fakta on siis se, että jos urheilee, se on aina jostakin toisesta asiasta pois. Itse pidän paljon liikunnasta, joten valitettavasti minulta jää monia muita mukavia asioita pois. Haluaisin enemmän lukea kirjoja, katsella hyviä keskusteluohjelmia, leipoa jne. Myöskin perheiden tilanteet vaihtelee. Oma jaksaminen oli aivan mitätöntä kun lapset oli pieniä. Toiset myös tarvitsevat enemmän ihan vain oleilemista perheen kanssa enemmän kuin toiset. 

Vierailija
35/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua huvittaa nämä tämän palstan huippu-urheilijat ja kovakuntoiset :DDDDD

Kun oikea totuus siellä koneen äärellä on ihan toinen. Ei ole Suomessa kovempikuntoisten foorumia kuin aihe vapaa. pakkotoistokin jää toiseksi tämän rinnalla :DDDDD

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 13:54"]

Täällä taas superäidit, jotka notkuvat päivät pitkät netissä, yrittävät nostaa päätään. Älä välitä ap ja muut liikkujat. Katetuttahan tämä vaan on kun laiskiaiset yrittävät pönkittää omaa paremmuuttaan vaikka itsekin tietävät etteivät ole sen enempää lastensa kanssa läsnä kuin paljon harrastavakaan.

[/quote]

Vierailija
36/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Pakkoko niitä kakaroita on tehdä ja muuttaa kauas työpaikalta.

Elämä on valintoja. Itse asun työpaikan lähellä ja olen hommannut turvaverkot lapselle ja mummi asuu lähellä. Lapsia tein vain yhden, että on omaakin elämää, enkä muuttanut mihinkään korpeen.

valintoja ihmiset ja turvaverkkojen hankitaa

Vierailija
37/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt noin provosoituko sentään! Porukka vaan vetelee niistä naruista, joista tietää muiden suuttuvan. Äitiys, hoikkuus, urheilullisuus, tehokkuus, mallin työt... you name it, I troll it.

Meikäläinenkin on esiintynyt täällä ainakin SM-tason urheilijana, alusvaatemallina, julkkisten tyttö- tai poikaystävänä sekä sikarikkaana aatelisena, joka säästää lapsilleen tuhansia euroja kuussa. Uskomatonta, mutta uppoaa joka kerta kuin kuuma veitsi voihin!

Lähdenkin tästä seuraavaksi OKM:n liikuntayksikköön... ;D

Vierailija
38/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla keneltäkään teiltä pois, jos joku jaksaa huolehtia kunnostaan vaikkapa niin että herää aamulla aikaisin lenkille?? (eikös ap:kin niin jossain viestissä kertonut)

Kyllä täällä on ihme kateellista palstamammaa taas foorumi täynnä. Menkää tekin ylös, ulos ja lenkille niin aivonne saavat ehkä vähän happea. Aika surkastuneelta tällä hetkellä vaikuttavat olevan kun noin hirveää tuomitsemista jonkun liikunnallisuutta kohtaan. 

Ei hyvää päivää..

Vierailija
39/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuntoilee. Hyvä. Kaikkia kiinnostaa? näköjään...

Vierailija
40/107 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pysynyt hoikkana ja timminä, kun kuntoilen. Toisin kuin läskit palstamammat, jotka istuu koneella ja mässyttää suklaata ja sipsejä.

Ymmärrän, että teitä vituttaa, kun miehenne katsovat perääni. En ole antanut itseni lihoa, vaan teen viitenä päivänä viikossa kunnon salitreenin ja sen päälle vielä liikkuvuustreeniä. Rinnat ovat pysyneet kiinteinä ja pystyinä ja peppu pinkeänä.

Kannattaa pitää itsestää huoli, että mies pysyy senkin jälkeen kun lapset lähtee maailmalle. Ei kukaan mies jaksa katsoa läskiä ja laiskaa vaimoa. Salilla kuulee monesti, kun miehet valittaa, että heidän vaimo omistautuu vain lapsille. Ovat suunnattoman hämmätyneitä, kun kuulevat, että minulla on 3 lasta ja silti olen näin timmissä kunnossa ja viitsin edelleen treenata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi