Mikko ja Anna ostivat tunkkaisen talon 70-luvulta ja remontoivat itse katosta lattiaan
Mun mielestä lopputulosta on aika...kauhea. Sekamelska, esim. lattiat erilaisia joka huoneessa, tapetit ja tehosteseinät aika karseat. Mutta toisaalta, itsellehään rakensivat ja näemmä itse tykkäävät.
En vaan tajua, miksi tästä piti joku juttu tehdä?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84254dd1-6e09-4b37-8511-6ba…
Kommentit (219)
Kaikkein suurimman mokan teki tämä ammattitaidoton (=sisustusjuttuihin ilman mitään tyylisilmää sotkeutunut) toimittaja. Kun teki jutun talosta. Jos toimittajalla olisi ollut vähänkin designin ja visuaalisuuden ymmärrystä, ei olisi valtakunnallisen median ja somen räävittäväksi tätä kämppää esitellyt.
Harkinta ja osaaminen hänellä nyt petti.
Tuli nuorille kosolti pahaa mieltä. Minkäs teet että nuoruus on harjoittelua. Ja perhe itse on (oli ennen somekommentteja?) tyytyväinen.
Kannattaisi pysyä vain toimittajan meikkivinkeissä, kun ei osaaminen riitä arkkitehtuuriin tai sisustussuunnitteluun.
Hauska miten porukka täällä tietää että lattian olisi saanut kuntoon hiomalla. Kaveri muutti 70-luvun taloon jossa oli alkuperäinen parketti ja se oli oikeasti liian kulunut kunnostamiseen. Parketti alkoi heti ulko-ovelta, siihen oli yli 50 vuoden ajan kävelty märillä kengillä ja se oli lohkeillut läpi asti. Osa liimauksista oli pettänyt nurkasta jos toisestakin. Jotta tuon lattian olisi saanut kuntoon, jostain olisi pitänyt haalia neliömetrikaupalla samanlaista parkettia, liimata se paikoilleen, hioa ja lakata. Uuden laittaminen oli pikkuisen helpompi ratkaisu. Mikään ei ihan oikeasti kestä ikuisesti.
Ja anteeksi, tuolla aiemmin piti sanoman 40 vuotta mutta tämä kivikautinen leipä ei anna korjata kuin pyyhkimällä kaiken ennen sitä ja uusiksi en aio kirjoittaa. Koettakaa kestää.
Järkky sillisalaattilattia ja totaalisen mauton se mikä on ainakin olkkarissa. Takkakin ihan telkkarin ruma.
Nuorten kämppä lytättiin somessa kuus-nolla. Mutta someklikkejähän tämä lehtijuttu saa huimasti. Jutun kirjoittanut toimittaja saa varmaan huomenna toimituksessa pullakahvit.
Vierailija kirjoitti:
Hauska miten porukka täällä tietää että lattian olisi saanut kuntoon hiomalla. Kaveri muutti 70-luvun taloon jossa oli alkuperäinen parketti ja se oli oikeasti liian kulunut kunnostamiseen. Parketti alkoi heti ulko-ovelta, siihen oli yli 50 vuoden ajan kävelty märillä kengillä ja se oli lohkeillut läpi asti. Osa liimauksista oli pettänyt nurkasta jos toisestakin. Jotta tuon lattian olisi saanut kuntoon, jostain olisi pitänyt haalia neliömetrikaupalla samanlaista parkettia, liimata se paikoilleen, hioa ja lakata. Uuden laittaminen oli pikkuisen helpompi ratkaisu. Mikään ei ihan oikeasti kestä ikuisesti.
Ja anteeksi, tuolla aiemmin piti sanoman 40 vuotta mutta tämä kivikautinen leipä ei anna korjata kuin pyyhkimällä kaiken ennen sitä ja uusiksi en aio kirjoittaa. Koettakaa kestää.
Silti lattia olisi siedettävämpi jos se olisi yhtenäinen ja sopisi kattoon ja ikkunapieliin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehtiin talon tekniikalle? Lämmitykselle, ilmastoinnille, jne. ? Tästä puolesta ei kerrottu mitään.
Pienellä paikkakunnalla 70-luvun talo, joka on varsin omaperäisesti sisustettu. Onnea vaan myyntiin. Senkin aika kun tulee. Aivan varmasti.
Lähtökohtaisesti remonteissa pitäisi ajatella myyntiä. Ellei sitten ole rikas ja on varaa ottaa takkiin kymmeniä tuhansia euroja. Harvalla meistä on.
Olen siinä eri mieltä, että remontissa pitäisi ajatella myyntiä. Mulle koti on niin tärkeä paikka, etten halua viettää vuosia jollei vuosikymmeniä elämästäni jossain mahdollisimman neutraalisti laitetussa asunnossa. Juuri siksi muutin vuokralta pois alunperinkin. Tietty jos tarkoitus on muuttaa muutaman vuoden päästä muualle, kannattaa kaksi kertaa miettiä kovin päällekäyviä sisustusratkaisuja.
Noin pieni talo ja vei kaksi vuotta. Ilmeisesti tehtiin vain pintaremonttia. Mieheni teki saman puolessa vuodessa ja vielä paljon, paljon enemmän päälle. Olisi varmaan pitäny lehteen soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas väitän, että tuo asunto "pilattiin" noilla kuvilla! Vääristymiä, outoja/ epäedullisia kuvakulmia, keinovaloa. Laittakaapa itse illalla hämärässä valot päälle ja kiivetkää huoneen nurkkaan sohvan taakse jonkun jakkaran päälle ja ottakaa sieltä "raikas" ja "sisustuksellinen“ kuva, niin että samassa kuvassa samaan aikaan näkyy kaikki mahdollinen huoneessa oleva lattiaa ja kattoa myöten! Tuo perhepotretti on ainoa kuva, joka on otettu suht hyvästä kuvakulmasta (ei täydellinen sekään) ja kivassa valossa. Takana oleva sisustus näyttää heti paljon paremmalta.
Katsoin samaa, että kuka nuo kuvat on oikein ottanut. Ihan hirveät ja aivan pimeät.
No juu. Nuoret ihmiset remontoineet, kyllä se maku vielä kehittyy.
Olisin itse tuon terassin tehnyt maan tasoon niin että sinne olisi sisältä tullessa portaan tai parin laskeutuminen, nyt se näyttää aika hassulta, korkealta ja liian massiiviselta tuon matalan talon kyljessä. Siten oltaisiin vältytty myös tekemästä noita kaiteita jotka tekevät tilasta karsinamaisen ja estävät viereisen ikkunan näkymää pihalle.
Lisäisivät valaistusta niin näyttäisi jo vähemmän tunkkaiselta.
Kiva ja persoonallinen remppa. Mielipide on tämä, mutta minähän oonkin vain suunnittelualan ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiva ja persoonallinen remppa. Mielipide on tämä, mutta minähän oonkin vain suunnittelualan ammattilainen.
Mitä sinä suunnittelet? 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä suunnittelet? Videopelejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän mä tiedän mikä tuosta tyylistä tulee mieleen! 80-luvun ekat videopelit! Terävät kulmat, räikeät värit, vähän neon-värejä, kolmiota, neliötä, viivaa ja eksoottisia eläimiä! Laseria, valoputkia, mustaa valkoista harmaat, pikselimössöä, piipahduksia.
Siis ihan oikeasti. Tuonne kun lisäisi vaikka led-valoliuskaa lattioihin ja kattoihin ja strobo-valot ja eri värisen valaistuksen huoneisiin, niin se alkaisi olla jo aika hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän mä tiedän mikä tuosta tyylistä tulee mieleen! 80-luvun ekat videopelit! Terävät kulmat, räikeät värit, vähän neon-värejä, kolmiota, neliötä, viivaa ja eksoottisia eläimiä! Laseria, valoputkia, mustaa valkoista harmaat, pikselimössöä, piipahduksia.
Siis ihan oikeasti. Tuonne kun lisäisi vaikka led-valoliuskaa lattioihin ja kattoihin ja strobo-valot ja eri värisen valaistuksen huoneisiin, niin se alkaisi olla jo aika hauska.
+Jarrea taustalle soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Lastenhuoneetkin on ahdistavan levottomat.
Tuota saunaa katsoessa tulee fyysisesti paha ja oksettava olo. Kamala sekamelska koko talo. Mikään ei sovi yhteen minkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen sen sisustuksen sitten pitäisi olla, ettei tulisi lähes sataa haukkuviestiä?
Lisäksi on varsin typerää kommentoida kenenkään ulkonäköä, se kun ei liity remonttiin mitenkään. Toisaalta, mitäpä muuta mammoilta voi odottaakaan kuin negatiivista ulinaa aiheeseen liittymättömistä asioista.
Ihan normaalisti remontoitu koti, käyttivät materiaaleja, joista pitävät. Uskon vakaasti, että tuo koti on kauniimpi kuin valtaosan tähän ketjuun osallistuneiden kodeista.
Antakaa alapeukkuje sataa, arvon mammelit.
Hauskaa, että valitat aiheen ohi valittamisesta ja mitä teet itse - valitat aiheen ohi :D Hirsi omassa silmässä vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella teistä oli parikymppisenä pettämätön tyylisilmä? Itselläni ei ainakaan, vaan se kehittyy yleensä ajan myötä. Ei tuo varmaan jäänyt parin viimeiseksi remontiksi. Nyt oli tätä, ensi kerralla ehkä jotain muuta.
Taiteellinen lahjakkuus on lahjakkuutta, jota joko on, tai ei ole. Jonkin verran sitä voi toki opiskella. Osa meistä erottaa värit tarkasti, näkee symmetriat, osaa sommitella ja asetella. Osa ei. Kyse on eräästä lahjakkuuden muodosta, verrattavissa vaikkapa matemaattiseen/musikaaliseen/kineettiseen älykkyyteen.
Ei tämä ole välttämättä mikään joko tai -ominaisuus. Silmä eri tyyleille ja esimerkiksi sille miten värit sointuvat yhteen voi aivan varmasti kehittyä, jos vain näihin asioihin kiinnittää huomiota, ne kiinnostavat ja käyttää aivojaan. Myös tietoisuus omasta tyylistä ja siitä mikä viehättää kehittyy aivan takuulla iän myötä, jos nämä asiat kiinnostavat. Voihan ihminen olla vaikka musikaalinen, mutta jos ei kehitä ja käytä taitoaan, ei hän osaa soittaa, ellei harjoittele. Ihan älytöntä ajatella, että sisustamisessa ei voisi kehittyä.
No tuolla edellähän se on tyhjentävästi selitetty.
Nuo nyt laitetut on rumia jo alun perin, eivät miellytä silmää, eivätkä edes kestä.
Aiemmat ovat kestäneet aikaa hyvin. Lattian saa kuntoon hiomalla ja seiniin voi edelleen laittaa jopa samnalaiset tapetit.