Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikko ja Anna ostivat tunkkaisen talon 70-luvulta ja remontoivat itse katosta lattiaan

Vierailija
16.03.2019 |

Mun mielestä lopputulosta on aika...kauhea. Sekamelska, esim. lattiat erilaisia joka huoneessa, tapetit ja tehosteseinät aika karseat. Mutta toisaalta, itsellehään rakensivat ja näemmä itse tykkäävät.
En vaan tajua, miksi tästä piti joku juttu tehdä?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84254dd1-6e09-4b37-8511-6ba…

Kommentit (219)

Vierailija
181/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei mikään häiritse niin paljon kuin panelin pätkistä kyhätyt verholaudat,oli vielä tummaksi käsitelty.

Onneksi ei silloin aikoinaan menty itse siihen lankaan.🤮

Vierailija
182/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on 2021 vuoden tunkkainen. Harmaa, musta, vähän valkoista. Musta möhkälemäinen vuolukivitakka, 80 luvun unelma. 

En pystyisi asumaan tuossa hetkeäkään, valitettavasti. 

Ja ei, en ole kateellinen. Mulla on jo 3. itselle suunniteltu ja rakennettu okt joka on valoisa ja värikäs. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ja persoonallinen remppa. Mielipide on tämä, mutta minähän oonkin vain suunnittelualan ammattilainen. 

Yhtä persoonallinen kuin kaikissa suomalaisissa raksaohjelmissa esitellyt remontit. Jotkun valkoisia jotkut harmaita ja jotkut mustia. Ei ikinä mitään muuta millä todella personoitaisiin koti. 

toinen sisustussuunnittelija joka välttää noita kolmea väriä.

Vierailija
184/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, tosi ruma sisustus. Mutta kukin tykkää mistä tykkää. Itse pidän luonnonmateriaaleista, vaaleista sävyistä ja minimalismista, joten tuo pariskunta inhoaisi varmasti kotiani. Jos mietit, miksi tällainen juttu on pitänyt tehdä, keltaisen lehdistön lukijoita ja ihmisiä ylipäätään kiinnostaa todella paljon enenn ja jälkeen-jutut. Jos lopputulos olisi yleisen mittapuun mukaan/sinun mielestäsi upea, et ihmettelisi jutun tekoa lainkaan. 

Itse kyllä ihmettelen verkkojutun pohjaa. Minkä takia jälkeen-kuvat esitetään ensin?

Vierailija
185/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä tuhlattu posketon summa mauttomaan "remonttiin"! Tai pintaremonttihan tuo vain on. Tuolla summalla saisi tehtyä jotain uudistuksia rakenteisiinkin, jos itse tekee työn. Edes noita vaarallisia verholaudan takana olevia loisteputkia ei ole poistettu/vaihdettu.

Saman aikakauden talon omistajana olisin ollut kiinnostunut kuulemaan mitä on tehty salaojille, lämmitysjärjestelmälle, kattorakenteille, kylppärille ja myös tuon varaavan takan vuoksi on varmaan täytynyt vahvistaa perustuksia, siitä olisi voitu kertoa lisää. 

Myöskin kylmien ja lämpimien sävyjen yhdistelmä on jotenkin kammottava. Makkarissa on lämpimän ruskea lattia ja katto, mutta musta-valkoiset kylmät seinät. Keittiössä kylmänharmaa lattia ja mustavalkoiset kaapistot, silti lämpimän puun värinen pöytäryhmä. Ja miksi on maalattu jotain erikoisia tehosteseiniä kun lähes samalla vaivalla olisi maalannut ikkunapokat valkoiseksi. Ja katon. Näin olisi saatu paljon yhtenäisempi ja tyylikkäämpi sisustus. 

Terassi on kamala, kuin esiintymislava. Tuohon olisi voitu tehdä isompi, ainakin osittain katettu terassi maan tasalle. Tuo kellertävä puu ei myöskään sovi talon kylmänväriseen ulkopintaan, mutta toisaalta se mukailee sitten sisätilojen linjaa...

Se terassi on uusi ja käsittelemätön, suositellaan käsiteltävän vasta seuraavana kesänä. Ei kai se nyt tuonväriseksi jää.

Vierailija
186/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa, sinistä, vihreää, ruskeaa, harmaata, valkoista... Tämähän on oikea sekamelska-painajainen. Saisin tuolla migreenin. Kun ei vaan itse osaa, kannattaisi tuhrata se muutaman satanen asiantuntijasuunnittelijaan. Talon ulkovuorauskin pitäisi vielä käsitellä, Siloksan tai vastaava, niin ulkokuoresta edes saisi kauniin.

Vai on isäntä oikein "ammatillisesti urakkatöitä tehnyt laminaattiasentaja". Eipä uskoisi. "Jälkikäteen ajateltuna vinyylilankku olisi voinut olla vielä parempi ratkaisu, mutta remontin tekohetkellä, pari vuotta sitten niitä ei ollut vielä niin paljon markkinoilla." Lattioiden asiantuntija on sitten laittanut kylmimmän mahdollisen materiaalin pikkulapsiperheen olohuoneeseen = laminaatti. Että vuonna 2017 ei ollut vinyylilankkuja juurikaan markkinoilla? Missä todellisuudessa tämä "ammattilainen" elää? Silmät kiinni joka tapauksessa. 

Harmi, talosta olisi voinut saada ihan näpsäkänkin, nyt se on edelleen tunkkainen - vain eri värimaailmalla.

Vierailija
187/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on todella kiva ja onnistunut lopputulos. Minun makuuni turhan väritön ja pliisu, itse asiassa, odotin kommenttien perusteella räväkämpää lopputulosta.

Vierailija
188/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kiva että lapset saa itse valita oman huoneensa värit. Aika tympeää jos vanhemmat päättäisi ihan vaan jotta "sopii muiden huoneiden kanssa".

Vierailija
189/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos huokuu kyllä maaseudun amista, sorry

Vierailija
190/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustaa, sinistä, vihreää, ruskeaa, harmaata, valkoista... Tämähän on oikea sekamelska-painajainen. Saisin tuolla migreenin. Kun ei vaan itse osaa, kannattaisi tuhrata se muutaman satanen asiantuntijasuunnittelijaan. Talon ulkovuorauskin pitäisi vielä käsitellä, Siloksan tai vastaava, niin ulkokuoresta edes saisi kauniin.

Vai on isäntä oikein "ammatillisesti urakkatöitä tehnyt laminaattiasentaja". Eipä uskoisi. "Jälkikäteen ajateltuna vinyylilankku olisi voinut olla vielä parempi ratkaisu, mutta remontin tekohetkellä, pari vuotta sitten niitä ei ollut vielä niin paljon markkinoilla." Lattioiden asiantuntija on sitten laittanut kylmimmän mahdollisen materiaalin pikkulapsiperheen olohuoneeseen = laminaatti. Että vuonna 2017 ei ollut vinyylilankkuja juurikaan markkinoilla? Missä todellisuudessa tämä "ammattilainen" elää? Silmät kiinni joka tapauksessa. 

Harmi, talosta olisi voinut saada ihan näpsäkänkin, nyt se on edelleen tunkkainen - vain eri värimaailmalla.

What? Miksi laminaatti olisi kylmempi kuin esim. kivilaatta? Ja laatta on erityisen huono pikkulapsiperheessä, kun kaatuillaan jne.

Vierailija
191/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa kohdin rikottu rakennusmääräyksiä, kuten tuulikaapin purku ei ole laillista tuossa tönössä

Teimme ison rempan 79 valmistuneessa talossa ja kysyttiin kunnan rak.tarkastaja asioita ja hän sanoi, että talon sisällä saatte tehdä mitä vain. Kantavat seinät vain huomioitava.

Onneksi meillä ei ole kantavia seiniä kuin ulkoseinät.

Ehkä on kuntakohtaista.

Vierailija
192/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas kateelliset vauhdissa, kun jotkut ovat omalla rahalla ja työllä remontoineet talon itselleen.

Vierailija
193/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassi on kamala, kuin esiintymislava. Tuohon olisi voitu tehdä isompi, ainakin osittain katettu terassi maan tasalle. Tuo kellertävä puu ei myöskään sovi talon kylmänväriseen ulkopintaan, mutta toisaalta se mukailee sitten sisätilojen linjaa...[/quote]

Se on painekyllästettyä puuta, tuon väristä aluksi, ennen kuin öljytään tms. halutunväriseksi.

"Uuden painekyllästetyn kestopuun on hyvä antaa kuivua vähintään yhden kesän ajan ennen puun pintakäsittelyä"

Vierailija
194/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt näin nätisti, että kyllä on makuja monenlaisia...

Vierailija
195/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

What? Miksi laminaatti olisi kylmempi kuin esim. kivilaatta? Ja laatta on erityisen huono pikkulapsiperheessä, kun kaatuillaan jne.

Verrattuna esim parkettiin/puulattiaan laminaatti on kyllä sellainen kylmän ja muovisen tuntuinen. Kopiseva myös kovuutensa tähden.

Vierailija
196/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso ongelma on tuo tumma katto, joka matalassa tilassa näyttää väkisin tunkkaiselta.

Vierailija
197/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu kyllä vastasi erittäin hyvin otsikkoa, jossa kerrottiin pariskunnan remontoineen talo ”halvalla”. Jokainen toki sisustaa ja remontoi talonsa juuri niinkuin tykkää mutta en ymmärrä miksi ihmeessä heistä on juttu tehty iltalehteen? Suomessa on niin paljon vanhoja taloja jotka on remontoitu TYYLIKKÄÄSTI vanhaa kunnioittaen hyvällä maulla. Tässä on yritetty tehdä vanhasta talosta uusi ja yhdistetty joka ikinen väri, materiaali, kuosi ja ”trendi” mikä mieleen juolahtaa, jolloin lopputuloksena on kamala sekamelska ilman mitään punaista lankaa.

Vierailija
198/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kiva että lapset saa itse valita oman huoneensa värit. Aika tympeää jos vanhemmat päättäisi ihan vaan jotta "sopii muiden huoneiden kanssa".

Aloin miettimään, että olenkohan liian ”natsimutsi” kun meillä lapset eivät ole saaneet valita seiniensä väriä, vaan myös lastenhuoneen seinät on valittu juurikin muuhun sisustukseen sopiviksi, niin että molempien lasten huoneissa on yksi tehosteseinä, joka on hillitty ja neutraali väriltään. Itselleni olisi järkytys, jos kotonani olisi vaikkapa myrkynvihreä tai sininen seinä. Pääsee myös helpommalla, kun seinää ei tarvitse muutaman vuoden välein maalata kun kyllästyy.

Vierailija
199/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarisauna oli niin märkä, että annettiin kuivua yli vuoden ja sitten samoihin tiloihin tehtiin taas sauna?! Onko toi vitsi vai? Oikeestiko toi remonttireiska luulee, että kosteuden syy oli muovimatto ja kun se otettiin pois niin kaikki on ok? Siinä ei paljon ledivalaistus ilahduta kun on kellari homeessa.

Sisustus sitten taas on katakombi, johon on oksennettu.

Vierailija
200/219 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään, että olenkohan liian ”natsimutsi” kun meillä lapset eivät ole saaneet valita seiniensä väriä, vaan myös lastenhuoneen seinät on valittu juurikin muuhun sisustukseen sopiviksi, niin että molempien lasten huoneissa on yksi tehosteseinä, joka on hillitty ja neutraali väriltään. Itselleni olisi järkytys, jos kotonani olisi vaikkapa myrkynvihreä tai sininen seinä. Pääsee myös helpommalla, kun seinää ei tarvitse muutaman vuoden välein maalata kun kyllästyy.

Kumpi siellä huoneessa on enemmän, lapsi vai sinä? Ja yhden tehosteseinän maalaaminen ei kauheasti vaadi, teini voi hoitaa sen jo itsekin.