Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku ja hammastenkiristys(sis. valitusta parisuhteesta)

Vierailija
20.03.2013 |

Hei ja anteeksi. Pakko valivali valittaa tänne,kun ei ole muutakaan paikkaa.

Voihan se olla,että en saa yhtään myötätuntoista vastausta tai mielipidettä, mutta otan riskin. Siis:

meillä on uusperheessä omat rahat kummallakin,ja tietysti omat tienestit. Kummallakin on lapsia mutta ei yhteisiä. Kumpikin huolehtii omien lasten menoista(ei pieniä lapsia enää) ja sitten on jaettu asumiseen ja elämiseen liittyvät kulut niin että mies maksaa talon lainat,autoon liittyvät menot ja lämmityksen ja jätelaskun ja vakuutukset8joihin ei vuodessa mene juuri mitään kun mies on irtisanonut kotivakuutuksen). Mulla on ruoka(+kaikkimarkettitavarat eli hygienia ja paperit) , vesi ja sähkö,oma ja tytön puhelin,laajakaista ja mokkula, lehdet. Mulla menee tili tähän, itselle ei jää mitään.Kun tyttärelle pitää hankkia kuitenkin koulutarvikkeet,kirjat,bussikortti ja antaa rahaa hengailuun(n 20-30€ kk) ja vaatteet. Joskus jos olen jotain itselle laittanut niin tili menee nollille ja joudun lainaamaan äidiltä. 

Meillä oli eilen riita, kauneudenhoidosta. Mies sanoi että sellaisiin en anna rahaa penniäkään. Eli mun pitäis itse leikata tukkani ja pärjätä alle kympin värillä, ja naamaan ei tarvi laittaa rahaa,on kuulemma turhaa. No hyvähän se on että kelpaa miehelle tällaisenaan mutta joskus vaan olis kiva käydä oikealla kampaajalla tai laittaa naamaan muutakin kuin perusvoidetta. Olen käynyt kampaajalla kerran vuodessa lyhentämässä pitkiä hiuksia jotka ohuet lirut. Mitään muodikkaampaa kampausta ei voi harkita koska sitä joutuis sitten parsimaan kuukausittain.

Minusta mies voisi kustantaa minulle jotain kauneudenhoitoon liittyvää, muulloinkin kuin kerran vuodessa sen 35€ lahjakortin, koska hänellä jää rahoistaan säästöön ja minulla ei. Vai pitäisikö minun tehdä radikaalimuutos tuohon perheen ruokailuun, joka vie suurimman osan tuloistani?

Perheessä on bodausta harrastavia miehiä 3 kappaletta,ja ne vaativat joka päivä isoja määriä lihaa ja rahkoja ja raejuustoja, keittoa ei miehen lapset suostu syömään eikä muutakaan halpaa ruokaa.

Meneekö tämä muiden mielestä oikein- valitanko turhasta? Onko kaikki vain omaa syytäni kun olen tähän ruvennut? 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 13:09"]

Jos mies voi yksipuolisesti muutella laskujaan esim irtisanomalla kotivakuutuksen niin kyllähän sinäkin voit sitten yksipuolisesti muuttaa sinun osuuttasi kulutuksesta. Lihan määrän tiputat normaaliin ja ostat paljon edullisia juureksia ym. mistä teet ruokaa.

Suoraan sanottuna jos talo on miehen nimissä niin hänhän säästää itselleen omaisuutta ja sinä puolestasi täytät teidän likakaivoa omalla tililläsi.

Tietysti jos miehen mielestä teillä on täysin tasa-arvoinen tilanne niin vaihda osia. Ota sinä lainanlyhennykset ym. maksaaksesi ja mies puolestaan kaikki teidän yhteiset kulut joita sinä olet aiemmin maksanut. Eihän sillä ole väliä jos kerta miehen mielstä tilanne on reilu. Sitäpaitsi näin mieskin havahtuisi huomaamaan mitä bodareiden proteiinipitoinen ruoka oikein maksaa ja kun kuulostaa pihiltä niin itsekkin ehkä rupeaisi hieman toppuuttelemaan ruokakustannuksia.

[/quote]

Olen niin samaa mieltä tästä. Jos miehesi mielestä kotivakuutus on turha, niin sinä voit päättää, että päivittäinen liha on turhaa. Voit perustella kasvisruuan ekologisuudella ja taloudellisuudella. Lisäksi miesväki on varmasti syönyt päivässä jo yhden proteiinipitoisen liha-aterian joten toinen ei ole välttämättömyys. Ja lasten harrastuksethan molemmat maksaa itse...

Voisit myös minusta pyytää vaihtamaan vaihtelun vuoksi vastuualueita. Mies saisikin hoitaa ruokaostokset (muista vaatia paljon hedelmiä ja kaikkea eksoottista) ja sinä hoidat vakuutukset yms. Ehkä mieskin sitten huomaisi miten paljon rahaa menee, vaikka varmaan jättäisi sitten normaaliruuat vähemmälle jotta saisi ostettua lihat ja silti säästettyä.

Vierailija
62/62 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt homma ei toimi. 

Entäs jos teillä olisi yhteinen taloustili? Johon kumpikin laittaisi vaikka 90% tuloistaan. Sopisitte erikseen mitä kaikkea sieltä maksetaan, ja mitä kuuluu kummankin aikuisen itse maksettaviin juttuihin.

Miksi tanssit toisten pillin mukaan?

Jos sinä olet taloutenne ruokavastaava, niin sinä voit laittaa niitä keittoja ja edullisia laatikkoruokia, ja kertoa ihan suoraan että sinulla ei rahat riitä heidän toivomiinsa kalliisiin ruokiin, ja että jos miehenalut vaativat rahkaa ja paljon lihaa niin sanot vaan että eikun kesätöihin tienaamaan. Että terveellistä perusruokaa on tarjolla tässä, ole hyvä ota tai jätä. Pidä huoli että ruokaa on aina tarjolla reilusti, mutta ei sen tarvitse olla mitään kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla