Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itku ja hammastenkiristys(sis. valitusta parisuhteesta)

Vierailija
20.03.2013 |

Hei ja anteeksi. Pakko valivali valittaa tänne,kun ei ole muutakaan paikkaa.

Voihan se olla,että en saa yhtään myötätuntoista vastausta tai mielipidettä, mutta otan riskin. Siis:

meillä on uusperheessä omat rahat kummallakin,ja tietysti omat tienestit. Kummallakin on lapsia mutta ei yhteisiä. Kumpikin huolehtii omien lasten menoista(ei pieniä lapsia enää) ja sitten on jaettu asumiseen ja elämiseen liittyvät kulut niin että mies maksaa talon lainat,autoon liittyvät menot ja lämmityksen ja jätelaskun ja vakuutukset8joihin ei vuodessa mene juuri mitään kun mies on irtisanonut kotivakuutuksen). Mulla on ruoka(+kaikkimarkettitavarat eli hygienia ja paperit) , vesi ja sähkö,oma ja tytön puhelin,laajakaista ja mokkula, lehdet. Mulla menee tili tähän, itselle ei jää mitään.Kun tyttärelle pitää hankkia kuitenkin koulutarvikkeet,kirjat,bussikortti ja antaa rahaa hengailuun(n 20-30€ kk) ja vaatteet. Joskus jos olen jotain itselle laittanut niin tili menee nollille ja joudun lainaamaan äidiltä. 

Meillä oli eilen riita, kauneudenhoidosta. Mies sanoi että sellaisiin en anna rahaa penniäkään. Eli mun pitäis itse leikata tukkani ja pärjätä alle kympin värillä, ja naamaan ei tarvi laittaa rahaa,on kuulemma turhaa. No hyvähän se on että kelpaa miehelle tällaisenaan mutta joskus vaan olis kiva käydä oikealla kampaajalla tai laittaa naamaan muutakin kuin perusvoidetta. Olen käynyt kampaajalla kerran vuodessa lyhentämässä pitkiä hiuksia jotka ohuet lirut. Mitään muodikkaampaa kampausta ei voi harkita koska sitä joutuis sitten parsimaan kuukausittain.

Minusta mies voisi kustantaa minulle jotain kauneudenhoitoon liittyvää, muulloinkin kuin kerran vuodessa sen 35€ lahjakortin, koska hänellä jää rahoistaan säästöön ja minulla ei. Vai pitäisikö minun tehdä radikaalimuutos tuohon perheen ruokailuun, joka vie suurimman osan tuloistani?

Perheessä on bodausta harrastavia miehiä 3 kappaletta,ja ne vaativat joka päivä isoja määriä lihaa ja rahkoja ja raejuustoja, keittoa ei miehen lapset suostu syömään eikä muutakaan halpaa ruokaa.

Meneekö tämä muiden mielestä oikein- valitanko turhasta? Onko kaikki vain omaa syytäni kun olen tähän ruvennut? 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on palkkasi?

Paljon miehen palkka?

Paljonko sulla menee ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
2/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:31"]

mies maksaa talon lainat,autoon liittyvät menot ja lämmityksen

[/quote]

Ja nyt elämä kohtelee kaltoin sinua kun miehesi ei maksa meikkia ja kampaamoa? Mikäs iilimato sinä olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaan menee enemmän kuin sinun tulosi periaatteessa mahdollistavat, on miehen myös osallistuttava ruokakuluihin.

Ei tuo vain käy päinsä, paremmin pärjäisit ilman ukkoa silloin.

Vierailija
4/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän palkat ovat suurinpiirtein samaa luokkaa. Ruokamenot(johon kuuluu siis pesuaineet ja paperit) kuukaudessa n 1400-1500€. 

Niin olenko iilimato kun maksan mieheni ja hänen poikansa jokapäiväiset broilerinleikkeet,ja kaiken sähkön jonka hänen poikansa kuluttavat pelaamalla netissä jokapäivä yömyöhään ja kaikkien saunomiset ym + jokapäiväiset suihkussa käynnit. Ehkä minä sitten olen, se iilimato.

Vierailija
5/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta äkkiseltään kuulosti että menot meni aika tasan...! riippuu paljonko talon (auton?) lainaan menee kuukausittain sekä bensoihin nämä voivat nimittäin olla aika isoja summia ja auton korjauksetkaan ei mitään ilmasia ole...! Lisäksi olit laittanut omiin kuluihin "henkilökohtaisi" omia kuluja esim.lapsen maksuja jotka ilmeisesti mies myös maksaa omilta lapsiltaan joten ei mun mielestä voi jaottelussa laskea! Mutta kaikenkaikkiaan hieman hankala kommentoida ilman tarkkoja lukuja!                                     Teillä olisi myös miehen kans ehkä hyvä laskea ja katsoa paperilla miten kulut menee....!

Vierailija
6/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tuosta on puhua. Siis yleensä ottaen siitä, että jos sulle ei jää yhtään rahaa käteen tai omaan ylellisyyteen ja JOS tuntuu siltä, että miehelle jää. Tietty kulut jaetaan ja molemmat osallistuu.

Mutta koska tilanteesta hyötyy molemmat (kaksi aikuista saman katon alla maksaa on halvempaa kuin yksin) niin molempien pitäsi myös sijoittaa tilanteeseen.

Keskustelisin ensin, ennen kuin laittaisin tuulemaan. Mutta tilanteessasi tein itse niin, että päätin että KAIKKI syö sitä mitä minäkin, ja jos se nyt sattuu olemaan perunakeittoa niin sitten on. Eihän se lihaa ole ja grillille piti lähteä. Mutta ei mun rahoilla.

Vierailija
7/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein että maksat enemmän kuin mies.

Nuo ruokakulut ovat AIVAN hirvittävät.

Kyllä jokaiselle pitää jäädä myös omaa rahaa, sinähän kidut tuossa!

Nyt kyllä sanot että joko laitatte menot uusiksi tai muutat pois.

Sinähän olet IHAN MAKSUMIES tossa systeemissä.

Vierailija
8/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 08:48"]

Pakkohan tuosta on puhua. Siis yleensä ottaen siitä, että jos sulle ei jää yhtään rahaa käteen tai omaan ylellisyyteen ja JOS tuntuu siltä, että miehelle jää. Tietty kulut jaetaan ja molemmat osallistuu.

Mutta koska tilanteesta hyötyy molemmat (kaksi aikuista saman katon alla maksaa on halvempaa kuin yksin) niin molempien pitäsi myös sijoittaa tilanteeseen.

Keskustelisin ensin, ennen kuin laittaisin tuulemaan. Mutta tilanteessasi tein itse niin, että päätin että KAIKKI syö sitä mitä minäkin, ja jos se nyt sattuu olemaan perunakeittoa niin sitten on. Eihän se lihaa ole ja grillille piti lähteä. Mutta ei mun rahoilla.

[/quote]

Tätä minäkin mietin, että teen tuohon ruokaan muutoksen vaikka siitä nutinaa tuleekin. Tiedän että siinä käy niin että mies alkaa hakeen siwasta lihaa että hänen poikansa saa laittaa siitä omaa ruokaa.

Talon lainan lyhennys on aika pieni, jotain 450€ kk ja autoon mene kohtalaisen vähän, bonukset on ja ei paljoa ajella, käydään enimmäkseen pyörillä töissä. Kyllä miehellä jää säästöön, sillä on rahaa laittaa pojalleen ajokortti, mulla ei.

Nämä kauneudenhoitoon ja vaatetukseen liittyvät asiat ovat vaikeita, minä ymmärrän että ne ovat sellaisia että minun pitäisi pystyä hoitamaan ne omillani. Harmittaa vain kun koskaan ei saa mitään laitettua. Ei sitä aina kaipaa, mutta nyt kun kevät kolkuttelee ovella niin jotenkin tuntuu että vois olla piristyksen paikka. 

Taidan tehdä niin että siivoan tuon ruokaostoslistan. Pakko kelvata välillä vähän halvempikin ruoka. 

Vierailija
9/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tilanne. Eli uusperhe, 2 lasta molemmilla. Miehen talo ja mies maksaa lainan, vakuutukset, muut kulut talosta ja kaikki autoihin liittyvät huollot, renkaat ym. Minä maksan kaikki kaupasta hommattavat eli ruuat, pesuaineet jne. Miehellä nelinkertaiset tulot minuun nähden, mutta molemmilla omat rahat. Mulle itsestäänselvyys, en ole ikinä ottanut/pyytänyt mieheltä euroakaan. Jos tarvitsen ylimääräistä, teen ylitöitä, vien romuja kirppikselle tms. Mulla ei jää mitään palkasta "käteen" tai säästöön, mutta oon asian kanssa ihan sinut. Kampaajalla oon käynyt viimeksi vuosi sitten, en ole varmaan 15 vuoteen ottanut värjäystä kampaajalla koska en halua edes omia rahoja käyttää sikakalliiseen kampaajavärjäykseen. Castingilla mennään ja hyvin kelpaa :) Joskus menee tili miinukselle ja ketuttaa, mutta ainakin seison omilla jaloillani ja olen siitä ylpeä, enkä ole riippuvainen miehestäni. exäni maksaa minimielatusmaksut ja teen kaikki lasten hankinnat, lääkärikäynnit, KAIKEN itse ja yksin, Eli elarit ja lapsilisät loppuu aika nopeasti ennenkuin hankinnat on tehty. Mutta oma elämä, omat valinnat ja parisuhde on parisuhde. Toisaalta mun mies on niin fiksu ja ihana, että kun teen kotityöt ja ruoka on valmiina, niin mulle satelee kukkia, hierontalahjakortteja, suklaata, koruja jne, ei nyt jatkuvasti mutta kuitenkin. Olen tyytyväinen tilanteeseen. Teidän kannattaa keskustella ja löytää yhteinen sävel talouskuvioissa :)

Vierailija
10/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tilanne. Eli uusperhe, 2 lasta molemmilla. Miehen talo ja mies maksaa lainan, vakuutukset, muut kulut talosta ja kaikki autoihin liittyvät huollot, renkaat ym. Minä maksan kaikki kaupasta hommattavat eli ruuat, pesuaineet jne. Miehellä nelinkertaiset tulot minuun nähden, mutta molemmilla omat rahat. Mulle itsestäänselvyys, en ole ikinä ottanut/pyytänyt mieheltä euroakaan. Jos tarvitsen ylimääräistä, teen ylitöitä, vien romuja kirppikselle tms. Mulla ei jää mitään palkasta "käteen" tai säästöön, mutta oon asian kanssa ihan sinut. Kampaajalla oon käynyt viimeksi vuosi sitten, en ole varmaan 15 vuoteen ottanut värjäystä kampaajalla koska en halua edes omia rahoja käyttää sikakalliiseen kampaajavärjäykseen. Castingilla mennään ja hyvin kelpaa :) Joskus menee tili miinukselle ja ketuttaa, mutta ainakin seison omilla jaloillani ja olen siitä ylpeä, enkä ole riippuvainen miehestäni. exäni maksaa minimielatusmaksut ja teen kaikki lasten hankinnat, lääkärikäynnit, KAIKEN itse ja yksin, Eli elarit ja lapsilisät loppuu aika nopeasti ennenkuin hankinnat on tehty. Mutta oma elämä, omat valinnat ja parisuhde on parisuhde. Toisaalta mun mies on niin fiksu ja ihana, että kun teen kotityöt ja ruoka on valmiina, niin mulle satelee kukkia, hierontalahjakortteja, suklaata, koruja jne, ei nyt jatkuvasti mutta kuitenkin. Olen tyytyväinen tilanteeseen. Teidän kannattaa keskustella ja löytää yhteinen sävel talouskuvioissa :)

Vierailija
11/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta lihaa niin mies ostaa sitä kaupasta.

Tee budjetti joka ei saa mennä yli 800 e.

Teet joka pv jotain laatikkoruokaa tai pastaa.

MIES KYLLÄ HAKEE KALLIIT LIHANSA ITSE. hän saa siis syödä lihaa mutta sinä et saa ostaa vaatetta itsellesi?

VITUn paska mies.käyttää sua hyväksi.

Vierailija
12/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä ihan tyhmiä miehiä tai sitten ette osaa vain vaatia muuta kuin paskaa..

Vierailija
13/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei,tuokin kuulostaisi minun korviini paremmalta kuin nykytilanne: kukkia ja hierontalahjakortteja,koruja ja suklaataa...

Meillä kuitenkin se yks hyvä, että kun käydään reissussa, niin mies maksaa ravintolassa minun ateriani. Sen hän tekee, eikä siitä koskaan valita. Mutta jos minun lapseni ovat matkassa,niin silloin ei maksa tietenkään muut kuin omansa.

Vierailija
14/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:07"]

Voi ei,tuokin kuulostaisi minun korviini paremmalta kuin nykytilanne: kukkia ja hierontalahjakortteja,koruja ja suklaataa...

Meillä kuitenkin se yks hyvä, että kun käydään reissussa, niin mies maksaa ravintolassa minun ateriani. Sen hän tekee, eikä siitä koskaan valita. Mutta jos minun lapseni ovat matkassa,niin silloin ei maksa tietenkään muut kuin omansa.

[/quote]

tämä oli siis ap:n vastaus 10/11:lle

Vierailija
15/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa...mun mies antaisi mule varmaan niin paljon rahaa kuin haluaisin ja pyytäisin, mutta en ymmärrä miten hänen rahansa mulle kuuluisi? Jos asuisin lasten kanssa sinkkuna, niinkuin joku täällä viittasi, ei asuminen olisi ilmaista? Eli loppuviimein kustannukset olisi samat? Mun miehen exä ajatteli juurikin noin, eli sai "kaiken haluamansa" ja oli kampaajalläkäyntiä lisäkarvaa naamassa ja varaa "omiin juttuihin". No, ukko ei saanut siitä(kään)eli exä on nyt exä. Ennen eroa ukko pani toista akkaa muutaman vuoden. Mutta pääasia tietty jos haluu kivan värin päähän ;)

Vierailija
16/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€uron ruokalaskusta ei ole mahdotonta säästää 100€uroa/kk, että pääsee kampaajalle. Pitääkö aina olla kuppaamassa muita? Pitää ottaa vastuu itsestä.

Vierailija
17/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kustannukset yhteen ja sitten puoliksi kulut. Auttaisiko se? Ja kotivakuutus olisi kyllä parempi olla olemassa, ihan noin oman turvan takia. Eli yhteinen tili, johon kumpikin laittaa rahaa niin, että sillä katetaan nuo yhteiset kulut ja ruuat. Ja bodarikin elää kyllä muullakin kuin täyslihalla:) 

Vierailija
18/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 11 vaikutttaa nyt vielä tyhmemmältä akalta mun korviin.

Otat sitten miehen joka petti entistä vaimoaan panella toista akkaa pari vuotta.

Ja vielä ylpeilet sillä :D hahahah

No älä sä mee kampaajalle, jos luulet sillä säästyvän pettämiseltä!

Vierailija
19/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:08"]

11 jatkaa...mun mies antaisi mule varmaan niin paljon rahaa kuin haluaisin ja pyytäisin, mutta en ymmärrä miten hänen rahansa mulle kuuluisi? Jos asuisin lasten kanssa sinkkuna, niinkuin joku täällä viittasi, ei asuminen olisi ilmaista? Eli loppuviimein kustannukset olisi samat? Mun miehen exä ajatteli juurikin noin, eli sai "kaiken haluamansa" ja oli kampaajalläkäyntiä lisäkarvaa naamassa ja varaa "omiin juttuihin". No, ukko ei saanut siitä(kään)eli exä on nyt exä. Ennen eroa ukko pani toista akkaa muutaman vuoden. Mutta pääasia tietty jos haluu kivan värin päähän ;)

[/quote]

En oikein ymmärrä, miksi kerskailet tilanteella? Miksi olla parisuhteessa, jos jokaisen tulee pärjätä ihan yksin? Elelisin silloin mielummin yksin. Ja älä käsitä väärin, olen maksellut yhteisiä ulkomaanmatkoja yms. kun miehellä on ollut huono rahatilanne. Vastaavasti mies osallistuu nyt enemmän, koska minulla on vähemmän rahaa. Eikö parisuhde ole yhteen hiileen puhaltamista kaikissa asioissa? Aina kun näen parisuhteen, jossa laskeskellaan kahden maidon kauppaostoksestakin minkä verran toinen on velkaa, huomaa näissä suhteissa ajan saatossa paljon muitakin vakavia ongelmia.

En ymmärrä ihmisten suurta rakkautta rahaan ja omaisuuteen, rakastaisitte toisianne samalla intohimolla. Siitä ne kestävät parisuhteet tehdään, ollaan toinen toistemme tukena myötä- ja vastoinkäymisissä. Nykymaailma on mennyt ihan kummaksi.

Vierailija
20/62 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai otatte huomioon aina näissä jaotteluissa sen, että jos toinen maksaa oman asunnon lainaa, menee tuo raha oikeastaan maksajalle itselleen. Se kartuttaa maksajan omaisuutta. Rahan käyttö ei siis mene tasan; ruoan maksaja raha menee, no, pöntöstä alas.