En kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta
Onko minun lisäkseni joku toinenkin, joka ei kannata tasa-arvoista avioliittolakia tai adoptio-oikeutta samaa sukupuolta oleville?
Kommentit (288)
"Perustelut vastakkaisesta tai puolesta ovat turhia, ei mielipide tarvitse perusteluita." Ei toki tarvitse, mutta perustelematon mielipide on arvoton yhteiskunnan kannalta (vaikka tietysti saat senkin ilmaista vaaleissa). Tietysti osoittaa poikkeuksellista rehellisyyttä todeta, ettei minulla ole tähän asiaan mitään perusteluja, vaan vain omat ennakkoluuloni. Useimmat yrittävät riipiä hajanaisia ajatuksia sieltä ja tuolta, joiden uskottavuus valuu kuin vesi hanhen selästä.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:37"]
Miksi sitten esim. avioeron mahdollisuus tai esiaviollisen seksin mahdollisuus ei pilaa sinun liittosi pyhyyttä? Koska itse olet (oletan) elänyt, ja elät jatkossakin, oman liittosi pyhyyden edellyttämällä tavalla. Eikö niin?
[/quote]
Aivan, vastasitkin siihen jo itse.
[/quote]
Aivan, joten kaiken järjen mukaan liitossasi ei mikään muutu homoliittojenkaan sallimisen myötä. Edelleen sinä voit elää omassa liitossasi kaikkien pyhyyssääntöjesi mukaisesti. Sinulla ei siis ole syytä vastustaa homoliittoja.
[/quote]
...paitsi tietenkin jos olet piilohomo ja alitajuisesti haluaisit mennä naimisiin oman sukupuolesi edustajan kanssa, ja pelkäät että kun se tulee laillisesti mahdolliseksi niin kiusaus tulee olemaan sinulle ylivoimaisen suuri. Muuten en voi käsittää, miksi jonkun homomparin oikeus mennä naimisiin vaikuttaisi kielteisesti sinun omaan avioliittoosi. Varsinkin kun kerrot, että muiden erot ja esiaviolliset suhteetkaan eivät vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:45"]
Juuri sen vuoksi tarvitaan tasa-arvoinen avioliittolaki, ettei avioliitto ole enää määritelty naisen ja miehen väliseksi vaan kahden aikuisen ihmisen väliseksi liitoksi. Sen jälkeen kaikki avioliitot ovat normaalia ja tavallista elämänmenoa. Perinteisen perheen asema ei heikkene millään tavalla.
Monissa heteroperheissä elää lapsia, jotka eivät ole pariskunnan yhteisiä. Samalla tavalla lapsia on myös nais- ja miesparien perheissä. Tasa-arvoinen avioliitto tekee erilaisten perheiden lasten aseman yhtäläiseksi.
[/quote]
Tasa-arvoinen rekisteröinti ajaisi saman asian. Kyllä naisen ja miehen välillekin saa jotain jäädä, ilman että sekin suhde pitää raiskata.
[/quote] Olen samaa mieltä. Minusta naisen ja miehen välisen liiton tulee pysyä erityislaatuisena. Vaihdetaan sitten sen nimi. Niin saadaan edes jotenkin erotettua se, että nyt ei ole kyse homostelusta vaan oikeasta järjestyksestä.
Mutta homot haluavat kiihkossaan raiskata kaiken muille arvokkaan. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisten ihmisten arvoja kohtaan. Pidän homoja erittäin suvaitsemattomina ja loukkaavina ihmisinä.
[/quote]
Miksi pitää pysyä erityislaatuisena? Mikä tekee miehen ja naisen välisestä liitosta yhtään sen erityislaatuisemman kuin miehen ja miehen, tai naisen ja naisen?
Minun liittoani tai sen erityislaatuisuutta ei uhkaa, vähennä tai haittaa tippaakaan homojen avioliitot. Minä en päättänyt ryhtyä heteroksi, satuin vaan syntymään sellaiseksi, joten olen iloinen että saan elää ja mennä naimisiin miehen kanssa. Miksi homot eivät saisi tehdä samaa? Hekin ovat vain sattuneet syntymään homoiksi.
T: harmaasilmäinen heteronainen
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:01"]
mielenkiintoinen näkemys..... no saavatko ne koirat lapsia jotka nylkyttävät..... no höh EI.... ja miten voi verrata koiraa ja ihmistä..... ??? joten en ikinä kuuna päivänä voi hyväksyä, että kaksi samaa sukupuolta olevaa toimivat lapsen vnhempina.... se on LUONNOTONTA..... tämä on ainut perusteluni asialle.... muuten minunpuolestani jokainen elää niinkuin haluaa en karsasta heidän elämäntapaansa jos ovat ítse onnellisia..... ystäväpiiristänikin heitä löytyy.... ihmisinä samanlaisia kuin muutkin mutta...... tuossa kulkee raja.... En tule laittamaan nimeäni adressiin.....
[/quote]
Kyllä se muuten on anaaliseksikin aika luonnotonta heteroiden kesken. Silti sitä kuulemma heterot harrastaa ja samaan aikaan huutavat kuinka homous on luonnotonta :) Ja eikös luonto ja eläimet elä aika luonnollista elämää? Kuinka siis eläimissäkin on homoja? Voiko luonto siis olla luonnoton?
Luonnollinen ja luonnoton on aika mielenkiintoisia kysymyksiä, niitä kun voidaan venyttää ja käännellä ja väännellä kulloisenkin tarpeen mukaan. Muutenkin heterot vois alkaa elää sitä luonnollista elämää vähän enemmänkin, tää meidän nykyinen meininki kun on aika luonnotonta menoa. Mutta ei, vaaditaan vaan muita elämään luonnollisesti kun itse ollaan kuin ellun kanat. Tai ehkä olis helpointa kun ei enää vedottais mihinkään luonnollisuuteen, kun ei sellaista enää tässä meidän elämässä ole.
Juuri sen vuoksi tarvitaan tasa-arvoinen avioliittolaki, ettei avioliitto ole enää määritelty naisen ja miehen väliseksi vaan kahden aikuisen ihmisen väliseksi liitoksi. Sen jälkeen kaikki avioliitot ovat normaalia ja tavallista elämänmenoa. Perinteisen perheen asema ei heikkene millään tavalla.
Monissa heteroperheissä elää lapsia, jotka eivät ole pariskunnan yhteisiä. Samalla tavalla lapsia on myös nais- ja miesparien perheissä. Tasa-arvoinen avioliitto tekee erilaisten perheiden lasten aseman yhtäläiseksi.
[/quote]
Tasa-arvoinen rekisteröinti ajaisi saman asian. Kyllä naisen ja miehen välillekin saa jotain jäädä, ilman että sekin suhde pitää raiskata.
[/quote] Olen samaa mieltä. Minusta naisen ja miehen välisen liiton tulee pysyä erityislaatuisena. Vaihdetaan sitten sen nimi. Niin saadaan edes jotenkin erotettua se, että nyt ei ole kyse homostelusta vaan oikeasta järjestyksestä.
Mutta homot haluavat kiihkossaan raiskata kaiken muille arvokkaan. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisten ihmisten arvoja kohtaan. Pidän homoja erittäin suvaitsemattomina ja loukkaavina ihmisinä.
[/quote]
Sinun ja kaltaistesi käsitykset tulevat ajan myötä muuttumaan. Ennakkoluulo ja pelko hälvenevät, kun huomaat, että mitään kamalaa ei tapahtunutkaan. Kyse on vain tasa-arvosta lain edessä, se ei ole keneltäkään pois mutta helpottaa monen aikuisen ja lapsen elämää.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:08"]
Aivan, joten kaiken järjen mukaan liitossasi ei mikään muutu homoliittojenkaan sallimisen myötä. Edelleen sinä voit elää omassa liitossasi kaikkien pyhyyssääntöjesi mukaisesti. Sinulla ei siis ole syytä vastustaa homoliittoja.
[/quote]
Tottakai mun liitossani muuttuisi ihan kaikki mikä on ennen edustanut mulle jotain tärkeetä. Mutta eiköhän kirkko keksi jotain tilalle.
[/quote]
No miksi sitten avioeron laillistaminen ei pilannut liittoasi? Ja haluaisitko että esiaviollinen seksikin kriminalisoitaisiin, jotta sinun liittosi ei vain tahriinnu?
Niin, siis kai te vastustajat kuitenkin ymmärrätte, että tuo lakimuutos tulee menemään läpi, ennemmin tai myöhemmin? Ja kai te ymmärrätte, että lapsenne ja lapsenlapsenne tulevat häpeämään taantumuksellisia mielipiteitänne?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:00"]
Miksi samalle asialle pitää olla kaksi eri nimitystä? Miksi pitää olla kaksi eri lakia täysin samasta asiasta? Jos kerran avioliitto ja rekisteröity parisuhde on tasan sama asia, niin miksi niillä pitäisi olla eri nimet? Eikö tuo nyt ole ihan pelkkää silmänlumetta? Aikusten oikeesti, eikö tuo ole naurettavaa itsensä pettämistä.
[/quote]
Siksi että erotettaisiin miesnaisliitot ja homoliitot, ne nyt ei mitenkään koskaan muutenkaan voi olla sama asia, vaikka miten haluttaisiin. En sanonut että ne olisi tasan sama asia vaan ajaisi saman asian.
[/quote]
Miksi ne pitää erottaa? Mitä hyötyä siitä olis sulle tai mulle? Missä asiassa tämä olis tärkeä asia tietää? Homous kun ei ole laitonta, niin miksi se pitäisi erikseen ilmoittaa ja kenelle? Pitääkö heterouskin tuoda jossain asiassa ilmi? Vai palveleeko tämä vain joidenkin ihmisten uteliaisuutta ja varsinkin syrjimisenhalua? Ei voi syrjiä muita, jos ei tiedä kuka on homo ja kuka ei.
En kannata minäkään. Eikä siihen mitään muita perusteluita tarvitse kuin, että on luonnotonta ja vastenmielistä ja lapsella on oikeus äitiin ja isään. Lapsella ainakin on oikeus niin tavalliseen elämään kuin suinkin mahdollista. Aikuiset voivat keskenään tehdä mitä lystäävät mutta lapsia on suojeltava. Mikäli halauamme jatkossakin edes suht täyspäisiä aikuisia, ei saa sotkea lasten elämää aikuisten itsekkyyden takia.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:15"]
Miksi pitää pysyä erityislaatuisena? Mikä tekee miehen ja naisen välisestä liitosta yhtään sen erityislaatuisemman kuin miehen ja miehen, tai naisen ja naisen?
T: harmaasilmäinen heteronainen
[/quote]
No jos tässä oikein tasa-arvoisuutta halutaan, niin poistettakoon heteroliitoista lisääntymismahdollisuudet !! Siinä sitten tasa-arvoa kaikille! Samat oikeudet!!
Koska kokoonnutaan eduskuntatalon eteen?
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:08"]
[/quote]
Tottakai mun liitossani muuttuisi ihan kaikki mikä on ennen edustanut mulle jotain tärkeetä. Mutta eiköhän kirkko keksi jotain tilalle.
[/quote]
No miksi sitten avioeron laillistaminen ei pilannut liittoasi? Ja haluaisitko että esiaviollinen seksikin kriminalisoitaisiin, jotta sinun liittosi ei vain tahriinnu?
[/quote]
Entäpä miksi liittoasi ei pilaa se, että homomies saa mennä avioliittoon homonaisen kanssa, siten, että liiton ainoana tarkoituksena on pitää yllä heterouden kulissia? Onko tämä mielestäsi jotenkin pyhempää ja oikeampaa kuin se, että sama homomies menisi avioon todellisen rakastettunsa kanssa? Miksi ensimmäinen tilanne ei pilaa sinun liittoasi mutta jälkimmäinen pilaa? Ja vieläpä se pilaa IHAN KAIKEN, mikä on ollut sinulle tärkeää? Esimerkiksi rakkaus ei sitten varmaan ole sinulle tärkeää, vaan lähinnä se, minkä merkkisiä sukuelimiä avioliiton siunauksen alla sovitellaan yhteen. Siinäkö tosiaan IHAN KAIKKI, mikä sinulle on avioliitossa tärkeää??
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:20"]
Niin, siis kai te vastustajat kuitenkin ymmärrätte, että tuo lakimuutos tulee menemään läpi, ennemmin tai myöhemmin? Ja kai te ymmärrätte, että lapsenne ja lapsenlapsenne tulevat häpeämään taantumuksellisia mielipiteitänne?
[/quote]
Eiköhän kirkko keksi muun instituution jossain vaiheessa kuin avioliitto.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:18"]
[/quote]
[/quote]
Sinun ja kaltaistesi käsitykset tulevat ajan myötä muuttumaan. Ennakkoluulo ja pelko hälvenevät, kun huomaat, että mitään kamalaa ei tapahtunutkaan. Kyse on vain tasa-arvosta lain edessä, se ei ole keneltäkään pois mutta helpottaa monen aikuisen ja lapsen elämää.
[/quote] Kyse ei ole pelosta eikä ennakkoluulosta vaan moraalista ja oikeasta järjestyksestä ja arvoista. Mutta onneksi tämä kaikki on Jumalan kädessä, ettekä te väärämieliset ihmiset voi täällä tehdä mitään Jumalan sallimatta.
"Se on luonnotonta!"
Aivan, ja kunnon ihminen ei harrasta mitään luonnottomuuksia, kuten silmälaseja, sähkölaitteita saati länsimaisen lääketieteen tarjoamaa terveydenhuoltoa.
"Se on vastenmielistä!"
Sinä olet myös, mutta ei sinuakaan ole vielä lailla kielletty.
"Lapsella on oikeus isään ja äitiin!"
Lähtökohtaisesti omiin biologisiin vanhempiinsa kyllä, mutta jos nämä eivät voi tai halua kasvattaa lasta, hänet annettakoon ihmiselle/ihmisille, jotka hänestä parhaiten voivat huolehtia. En tiedä mitä teidän perheessä harrastetaan, mutta normaalisti lapsia ei kasvateta sukupuolielimillä, joten niiden malli ei ole olennainen asia valittaessa sopivia kasvattajia. Tiesitkö, että nainen voi myös yksin adoptoida lapsen? Järkkyä, toivottavasti pidät myös meteliä näiden lasten oikeuksista. Eikun ainiin, homofoobikoille tärkeintä olikin se, mitä aikuiset ihmiset harrastavat makuuhuoneessa kahdestaan.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 14:59"]
Minä vastustan tasa-arvoista avioliittolakia, koska inhoan tätä punavihreiden arvojen pakkosyöttöä, mitä nykyinen julkisuus ja poliittinen korrektius vaativat. Haluan ajatella itse, en tarvitse arrogantteja vihreitä arvojohtajia siihen hommaan.
Taustoistani, olen 28-vuotias maisteri ja hyvissä töissä. Omassa ikäluokassani olen sosiaalinen paaria, jos ilmaisen nämä ajatukseni julkisesti.
[/quote]
Tottakai olet paaria, sillä tuon ikäiseltä ei enää pitäisi mennä merkityksiltään sekaisin "itsenäinen ajattelu" ja "nännännännännää, en varmaan tee kun käsket". Maisterisihmiseltä vielä.
Homoutta rinnastetaan huonoon näköön tai sinisilmäisyyteen?
Joopa joo...
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:23"]
En kannata minäkään. Eikä siihen mitään muita perusteluita tarvitse kuin, että on luonnotonta ja vastenmielistä ja lapsella on oikeus äitiin ja isään. Lapsella ainakin on oikeus niin tavalliseen elämään kuin suinkin mahdollista. Aikuiset voivat keskenään tehdä mitä lystäävät mutta lapsia on suojeltava. Mikäli halauamme jatkossakin edes suht täyspäisiä aikuisia, ei saa sotkea lasten elämää aikuisten itsekkyyden takia.
[/quote]
Tiedoksi sinulle ja muille lasten elämän kauhistelijoille. Homoparien kasvatuksessa on tälläkin hetkellä aika liuta lapsia. Myös niillä miespareilla. Syynä on se, että homot ovat loistavia sijaisperhe-ehdokkaita ja heillä on sijoituslapsia – lapsia niistä täydellisistä heteroperheistä, joissa lasten ei vaan jostain kumman syystä ole hyvä kasvaa, vaikka isi ja äiti siellä sukuelimineen ovatkin näyttämässä heteroelämän mallia.
Tietysti sitten ovat homo- ja lesboparien aikaisemmista suhteista ja muumimukein ja hedelmöityshoidoin hankitut lapset.
Ja tiedoksi: näillä lapsilla on asiat ihan hyvin.
Ainiin, ja se paras:
"Mutku Raamattu!"
Minulle Raamattu on Harry Potteria huonompi satukirja. Nyt puhutaan lakimuutoksesta, johon uskonnoilla ei ole mitään sanottavaa. Uskontokuntanne voi ihan keskenään päättää, mitä mieltä asiasta olette, mutta lakimuutoksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Sitten kun homot pystyvät keskenään luonnolliseen lisääntymiseen , he voivat solmia avioliiton. Ei ennen sitä. Piste.
"Perustelut vastakkaisesta tai puolesta ovat turhia, ei mielipide tarvitse perusteluita." Ei toki tarvitse, mutta perustelematon mielipide on arvoton yhteiskunnan kannalta (vaikka tietysti saat senkin ilmaista vaaleissa). Tietysti osoittaa poikkeuksellista rehellisyyttä todeta, ettei minulla ole tähän asiaan mitään perusteluja, vaan vain omat ennakkoluuloni. Useimmat yrittävät riipiä hajanaisia ajatuksia sieltä ja tuolta, joiden uskottavuus valuu kuin vesi hanhen selästä.