Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei äänestä? Jos siis poisluetaan nämä täysin aivottomat "ei kiinnosta politiikka" -tapaukset

Vierailija
13.03.2019 |

Miten tuon perustelee itselleen jos päässä liikkuu yhtään mitään?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ihmiset ajattelee, että kun ei kerran ole yhtään puoluetta, joka ajaisi vain ja ainoastaan minun, Lissu Lippasen asioita, niin empä äänestä ollenkaan, ähäkutti! Ihan samis vaik nats it ois vallassa, kun ei kukaan oo kaikessa just mun kaa samaa mieltä esim postilaatikoiden väristä.

Kyse ei ole postilaatikoiden väristä vaan isoista periaatekysymyksistä. Mietipä omalle kohdalle jos valittavana olisi vaikka:

A - puolue joka kannattaa haluamiasí arvoja mutta myös pe do fi liaa.

B - puolue joka kannattaa puolta arvoistasi, vastustaa puolta, ja lisäksi vaatii naisten ajo-oikeuden kieltämistä.

C - puolue joka ei kannata mitään arvojasi, mutta ei myöskään mitään ihan kamalaa.

mille puolueelle annat äänesi?

Tietenkin C. Osaan sen verran ajatella, että on olemassa huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Varsinkin kun nykypuolueet eivät kannata pedo filiaa tai naisten ajo-oikeuksien kieltoa.. jos minä äänestäisin tyhjää, saisivat puolueet A ja B suhteessa enemmän ääniä.

Vierailija
102/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertaiselle kysyjälle yksinkertainen vastaus.

En kannata demokratiaa, koska se ei toimi. Äänestäminen on kannanotto demokratian puolesta. Ihmiset eivät ymmärrä, että myös tyhjä ääni on kannanotto. Yhteiskunta on epäonnistunut palvelemaan kansalaisiaan, kun yhteiskunnassa on paljon ihmisiä jotka eivät ole kiinnostuneita yhteiskunnasta ja yhteisistä asioista. Äänestämättömyys on ainoastaan seurausta tästä, eikä alkuperäinen juurisyy millekkään.

Toissijainen syy on olla kannattamatta korruptoitunutta julkista sektoria ja puolueiden toimintaa. Rationaalisesti perusteltuna voi todeta myös, että yksi ääni joka minulla on käytettävissäni, ei vaikuta mihinkään eikä yhden äänen turvin yksikään kansanedustaja pääse vaaleissa läpi, ja vaikka pääsisi, yksittäinen kansanedustaja ei saa eduskunnassa aikaan yhtään mitään vaan on ainoastaan pisara valtameressä.

Mitä muuta haluat tietää? En äänestä vaikka kuinka propagoisit äänestämisen puolesta ja kehotan kaikkia muitakin ihmisiä jättämään äänestämättä. Jos kukaan ei äänestäisi, puolueillakin olisi tulosvastuu tekemisistään, mutta nyt parin kuukauden (tai viikon) aikana masinoidulla propagandalla ilman tulosvastuuta vaalien jälkeen saadaan aina 4 vuodeksi eteenpäin turvattua puolueen possujen tulevaisuus verorahoilla kustannettuna. Ihmiset ovat käsittämättömän tyhmiä kun eivät tajua tätä, vaan kulkevat vaaliuurnille yhtä kuuliaisesti kuin 4 vuotta sittenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en äänestä vaikka politiikka ja yhteiskunnalliset asia kiinnostavat enemmän kuin koskaan. En halua antaa ääntäni ja legitimiteettiä. Odotan jonkinlaista ryhtiliikettä jota luonnollisesti ei koskaan tule. En voi sietää populismia joka liittyy politiikkaan ja politiikan kielenkäyttöön. Huom.! tällä en tarkoita populismia jota mediassa toitotetaan vaan aivan kaikkien puolueiden löyhää retoriikkaa ja tapaa pitää itseään tärkeämpinä kuin kansalaisia. Voisi harkita äänestämistä jos poliitikot johtaisivat ns. edestä. Ottaisivat kaikki negatiivisesti kansalaisiin vaikuttavat muutokset ensin itse vastaan eli ottaisivat ns. ensin itse turpaan. Mutta tällaistahan ei tapahdu. Poliitikot ovat Suomessa(kin) koskemattomia ja tavallisen kansan yläpuolella eivät rinnalla tai mikä parempi alapuolella palvelijoina.

Ei se mitään, luultavasti olen sinua pätevämpi päättämään asioista muutenkin. Kun sinä äänestät tyhjää, et ainakaan anna minkäänlaista valtaa minun kannattamani puolueen vastustajille. En usko, että osaisit valita sopivaa puoluetta joten on parempi jättää nämä hommat muille.

Kyllä tämä minulle sopii. Valehtelisin toki jos väittäisin ettei asioiden seuraaminen ketuta. Mutta ketuttaisi ihan helvtisti enemmän jos olisin kaiken lisäksi äänestänyt.

Luotan siis siihen että sinä yhtenä äänestäjistä ette tee täysin tolloja valintoja. Itse keskityn siihen mihin voin vaikuttaa esimerkiksi vaurastumiseen. Ei ole nähtävissä sellaista Suomea jossa vaurastuminen omilla valinnoilla ei olisi mahdollista. Se riittää minulle. Minua ei nähdä pahoittamassa mieltään.

Vierailija
104/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en äänestä vaikka politiikka ja yhteiskunnalliset asia kiinnostavat enemmän kuin koskaan. En halua antaa ääntäni ja legitimiteettiä. Odotan jonkinlaista ryhtiliikettä jota luonnollisesti ei koskaan tule. En voi sietää populismia joka liittyy politiikkaan ja politiikan kielenkäyttöön. Huom.! tällä en tarkoita populismia jota mediassa toitotetaan vaan aivan kaikkien puolueiden löyhää retoriikkaa ja tapaa pitää itseään tärkeämpinä kuin kansalaisia. Voisi harkita äänestämistä jos poliitikot johtaisivat ns. edestä. Ottaisivat kaikki negatiivisesti kansalaisiin vaikuttavat muutokset ensin itse vastaan eli ottaisivat ns. ensin itse turpaan. Mutta tällaistahan ei tapahdu. Poliitikot ovat Suomessa(kin) koskemattomia ja tavallisen kansan yläpuolella eivät rinnalla tai mikä parempi alapuolella palvelijoina.

Ei se mitään, luultavasti olen sinua pätevämpi päättämään asioista muutenkin. Kun sinä äänestät tyhjää, et ainakaan anna minkäänlaista valtaa minun kannattamani puolueen vastustajille. En usko, että osaisit valita sopivaa puoluetta joten on parempi jättää nämä hommat muille.

Kyllä tämä minulle sopii. Valehtelisin toki jos väittäisin ettei asioiden seuraaminen ketuta. Mutta ketuttaisi ihan helvtisti enemmän jos olisin kaiken lisäksi äänestänyt.

Luotan siis siihen että sinä yhtenä äänestäjistä ette tee täysin tolloja valintoja. Itse keskityn siihen mihin voin vaikuttaa esimerkiksi vaurastumiseen. Ei ole nähtävissä sellaista Suomea jossa vaurastuminen omilla valinnoilla ei olisi mahdollista. Se riittää minulle. Minua ei nähdä pahoittamassa mieltään.

Juuri näin. Äänestäjänä et sinä päätä mistään. Jos ehdokkaasi pääsee läpi ei hän aja sinua asioitasi. Miten hän edes voisi? Suomessa kun sattuu olemaan vaalisalaisuus. Ei hän tiedä sinusta tai sinun haluistasi. Edustaja ajaa niitä asioita jotka eduskuntaryhmä päättää. Voit tietenkin ottaa yhteyttä edustajaan mutta niin voi jokaisen äänesti tai ei. Silloin kyseessä on oma aktiivisuutesi eikä liity äänestämiseen.

Vierailija
105/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
106/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis ihmiset ajattelee, että kun ei kerran ole yhtään puoluetta, joka ajaisi vain ja ainoastaan minun, Lissu Lippasen asioita, niin empä äänestä ollenkaan, ähäkutti! Ihan samis vaik nats it ois vallassa, kun ei kukaan oo kaikessa just mun kaa samaa mieltä esim postilaatikoiden väristä.

Kyse ei ole postilaatikoiden väristä vaan isoista periaatekysymyksistä. Mietipä omalle kohdalle jos valittavana olisi vaikka:

A - puolue joka kannattaa haluamiasí arvoja mutta myös pe do fi liaa.

B - puolue joka kannattaa puolta arvoistasi, vastustaa puolta, ja lisäksi vaatii naisten ajo-oikeuden kieltämistä.

C - puolue joka ei kannata mitään arvojasi, mutta ei myöskään mitään ihan kamalaa.

mille puolueelle annat äänesi?

Jos eletään kuitenkin elävässä elämässä, niin yksikään puolue ei aja minun etujani. Vaalikoneiden perusteella vaaleista toiseen 4-6 puolueen välille ei synny tilastollisesti merkittäviä eroja. Sinällään se on tragikoomisella tavalla hauskaa, että vasemmisto ja kokoomus voivat olla parin kokonaispisteen päässä toisistaan.

Vierailija
107/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette selkärangattomia hölmölän kansalaisia

Vierailija
108/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette selkärangattomia hölmölän kansalaisia

Vain hölmöläinen uskoo, että saman ideologian soveltaminen kaikkiin yhteiskunnallisiin ongelmiin on paras ratkaisu. Tuplahölmöläinen ei vaadi kannatuksellensa mitään vastinetta sillä muotoa, että edes omista sanoista pidettäisiin parhaan mukaan kiinni. Maailma olisi täydellisessä anarkiassa, jos ihmiset olisivat yhtä epäluotettavia ja toimisivat yhteiskunnassa samalla tavalla kuin poliitikot hoitavat yhteisiä asioitamme. Siitähän lopulta on kyse, ei mistään sairaasta valtapelistä, jota nykyisin joudumme todistamaan.

Vierailija
109/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä ei oo mitään hyötyä mulle.

Vierailija
110/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä politiikkaa, en halua sotkeurua siihen.

Vierailija
111/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden kasvu luonnosta piittaamatta ei kiinnosta. Rahanahneet kyrvänsyylät kiillottaa omaa kupoliaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän