Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei äänestä? Jos siis poisluetaan nämä täysin aivottomat "ei kiinnosta politiikka" -tapaukset

Vierailija
13.03.2019 |

Miten tuon perustelee itselleen jos päässä liikkuu yhtään mitään?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja nämä ihmiset jotka sanovat, että politiikka ei kiinnosta niin..... hoh hoijaa. Samaan aikaan valittavat pienistä lapsilisistä, verotuksesta, lääkärille pääsyn heikkoudesta, kalliista toisen asteen koulutuksista, huonosti hoidetuista teistä jne. Nämä kaikki ovat poliittisia päätöksiä. Kyllä täytyy tavallisen tyhmä olla jos ei ole yhdeksässä vuodessa koulussa oppinut miten valtio ja yhteiskunta toimii.

Vaikka aina äänestän, tämä asia ei ole ollut yhtään sen parempi, päinvastoin. Kansanedustajat hoitavat vain oman lompakkonsa paksummaksi muiden kustannuksella.

Vierailija
22/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi aivotonta, jos ei kiinnosta politiikka? Miksi se pitäisi kaikkia kiinnostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tiedä, ketä äänestäisin.

Vierailija
24/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis toki mä äänestän, mutta vähän niin kuin velvollisuudentunnosta. Yhteiskunnalliset asiat kyllä kiinnostavat, mutta en näe, että sillä äänestämisellä olisi oikeasti enää kauheasti vaikutusta. Suuryrityksillä on todellinen valta, Suomen poliitikot päättävät sitten niistä asioista, joista heidän annetaan päättää. Se on sellaista näpertelyä. 

Johtuu siitä, että Kokoomus ajaa vain ja ainoastaan suuryritysten asiaa ja heidän aktiiviset äänestäjänsä äänestää heidät hallitukseen. Muut ei sitten edes yritä.

Joo, toki Kokoomus ajaakin yritysten asiaa, mutta sama lopputulema, vaikka Kokoomus ei hallituksessa olekaan. Suomen poliitikoilla ei ole globaalissa liberalistisessa markkinataloudessa juuri valtaa.

Vierailija
25/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nekään olleet kauheen fiksuja, jotka äänesti nykyiset päättäjät eduskuntaan. :D No mutta, saatinpahan aktiivimalli työttömiä kiusamaan, sote kaatui, hallitus kaatui, nipistettiin koulutuksesta, vaikka luvattiin ettei niin tehdä mutta kuinkas sitten kävikään, yli 150 000 nimelllä kerätyn kansalaisalloitteilla ei mitään väliä, kun 200 päättäjää voi ihan tosta vain päättää että se hylätään ja kaikkea muuta paskaa.

Vierailija
26/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kiinnostaa eri asiat. Ei se tarkoita, että olisi aivoton.

Kaikki sinuun liittyvät yhteiskunnalliset asiat ovat poliittisen päätöksen takana. Miten voi olla, että ne eivät sinua kiinnostaisi?

No ei mun niistä tarvitse päättää, menee miten menee. Hengissä olen pysynyt tähän asti 😀

Hengissä pysyy, mutta elämänlaatu voisi parantua oikeilla poliittisilla päätöksillä.

Vierailija
27/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin näihin kiinnostuksen kohteisiin vaikuttaa se, kuka on hallituksessa. Eli on outoa, jos ei äänestä. Varsinkin jos sitten valittaa kaikesta. "Ei minun yksittäinen ääneni merkitse" ajattelee miljoona yksittäistä ihmistä...

No ei kyllä vaikuta mun kiinnostuksen kohteisiin mitenkään.

Eli sua ei kiinnosta mikään?

Vierailija
28/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän kävisi, jos äänioikeuden menettäisi, mikäli ei vaikka viiteen vuoteen käy äänestämässä eikä ole esittää mitään lääkärintodistuksia tms.

Ihmiset eivät tänä päivänä selvästikään arvosta äänioikeutta, vaikka se on erittäin harvinaista herkkua maailman historian mittakaavassa. Jos sen olisi vaarassa menettää, niin ehkä sitten siihen ei suhtauduttaisi enää merkityksettömänä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
29/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ja nämä ihmiset jotka sanovat, että politiikka ei kiinnosta niin..... hoh hoijaa. Samaan aikaan valittavat pienistä lapsilisistä, verotuksesta, lääkärille pääsyn heikkoudesta, kalliista toisen asteen koulutuksista, huonosti hoidetuista teistä jne. Nämä kaikki ovat poliittisia päätöksiä. Kyllä täytyy tavallisen tyhmä olla jos ei ole yhdeksässä vuodessa koulussa oppinut miten valtio ja yhteiskunta toimii.

Vaikka aina äänestän, tämä asia ei ole ollut yhtään sen parempi, päinvastoin. Kansanedustajat hoitavat vain oman lompakkonsa paksummaksi muiden kustannuksella.

No mietipä sitä, kun miljoona sinunlaistasi samoin ajattelevaa tälläkin kaudella jättävät äänestämättä niin mikä on tulos? Suomessa parempiosaiset äänestävät ja heidän mukaansa tämä maa tällä hetkellä pyörii. Ymmärrätkö yhtään mistä on kyse?

Vierailija
30/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä asiat parantuisivat äänestämällä? :D Äänestäjän täytyy olla tyhmä kuin saapas, jos luulee että näennäisdemokratiassa äänestämällä voi vaikuttaa. Äänestäjän kannattaisi pitää turpansa kiinni ja tyytyä osaansa sillä eihän eduskunta voi huonoja päätöksiä tehdä. Heillähän on enemmistön tuki takana.

Vierailija
31/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nekään olleet kauheen fiksuja, jotka äänesti nykyiset päättäjät eduskuntaan. :D No mutta, saatinpahan aktiivimalli työttömiä kiusamaan, sote kaatui, hallitus kaatui, nipistettiin koulutuksesta, vaikka luvattiin ettei niin tehdä mutta kuinkas sitten kävikään, yli 150 000 nimelllä kerätyn kansalaisalloitteilla ei mitään väliä, kun 200 päättäjää voi ihan tosta vain päättää että se hylätään ja kaikkea muuta paskaa.

Uskotko, että ne jotka äänestivät keskustaa niin ovat aikaste tyytyväisiä nykymenoon. Itse äänestin oppositiopuoluetta, joten en ole ollenkaan tyytyväinen hallitukseen ja sen tekemiin päätöksiin.

Vierailija
32/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sinuun liittyvät yhteiskunnalliset asiat ovat poliittisen päätöksen takana. Miten voi olla, että ne eivät sinua kiinnostaisi?

No ei mun niistä tarvitse päättää, menee miten menee. Hengissä olen pysynyt tähän asti 😀

Hengissä pysyy, mutta elämänlaatu voisi parantua oikeilla poliittisilla päätöksillä.

Ei mun elämänlaadussa ole mitään vikaa. Miksi niin luulit? 🤔 😃

Vierailija
33/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäminen on huijaus, jolla yritetään saada tyhmä lammas uskomaan että hän voisi jotenkin vaikuttaa omiin, ja maansa asioihin äänestämällä. Tosiasiassahan raha puhuu, ja äänestit, tai et äänstänyt, tai mitä tahansa äänestitkin, niin leipä viedään joka tapauksessa suusta, kuten myös maksetut eläkkeet, ja kaikki infra myydään pörssiyhtiöille. Äänestämättä jättäminen on ilmoitus siitä, että ei mene tuohon lankaan, että ymmärtää että äänestely on kussetusta, jolla pyritään saamaan ihminen uskomaan että vallitseva  asioidentila on omaa syytä, että mitäs äänestit huonosti. 

Vierailija
34/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin näihin kiinnostuksen kohteisiin vaikuttaa se, kuka on hallituksessa. Eli on outoa, jos ei äänestä. Varsinkin jos sitten valittaa kaikesta. "Ei minun yksittäinen ääneni merkitse" ajattelee miljoona yksittäistä ihmistä...

Luonto, eläimet, elokuvat, kirjat, huvipuistot...

Vierailija
35/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen vakavasti, että jättäisin äänestämättä, koska tarjolla ei ole yhtään sellaista ehdokasta, eikä sellaista puoluetta, jota haluaisin tai oikeastaan edes voisin äänestää.

Sitten äänestä tyhjää. Sillä ilmaiset asiasi.

Tai sitten valitset itsellesi tärkeän asian ja etsit siihen sopivan ehdokkaan.

Vierailija
36/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos valtaan äänestetään persut, jotka avaavat keskitysleirin kaltaisellesi rotupetturille tai vaihtoehtoisesti kommarit jotka avaavat samanleirin kaltaisellesi lahtarille, niin tämä ei vaikutu sinuun millään tavalla?

Kovasti alkoi kiinnostaa, mitä ovat nämä "mun kiinnostuksen kohteisiin"?

Vierailija
37/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhden ihmisen äänellä ole käytännössä mitään väliä.

Mutta pienistä puroista kasvaa iso virta. Nykyisin Suomessa on se tilanne, että oikeistopuolueiden kannattajat käyvät ahkerammin uurnilla ja siksi eduskunta on vinoutunut heidän puolelleen.

Iso-Britanniakaan ei olisi nyt brexit-suossa jos tarpeeksi moni remainer olisi vaivautunut äänestämään. Mutta siellä oli asenne juuri sellainen, että ei mun tarvi käydä, ku ei sillä mitään väliä ole. Brexitin kannattajat sitä vastoin päättivät täyttää kansalaisvelvollisuutensa.

Vastaavasti myös Trumpin voitto USA:ssa todistaa, että äänestämällä saadaan kyllä muutoksia aikaan.

Vierailija
38/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämättä jättäminen voi olla kannanotto myös! Vaikka siitä ettei luota k-edustajien edustavan itseään. Eihän niitä kiinnosta mikään muu kuin oman pankkitilin saldo! Siinä edustavat kansaa hyvin, että pikkujouluissa yms. hillutaan kuten wt-jengi.

Ääestämättä jättäminen ei ole kannanotto, vaan sataa suoraan kaikkein suurimman inhokin laariin. Jos esim hallituspaikkoja olisi tarjolla 10 ja A-puoluetta äänestää 45 %, B-puoluetta 40 % ja C:tä 20 %, niin A voittaa.

Sitten kun tarkastellaan äänestäneitä, voi käydä ilmi, että kaikki 100 A:n kannattajaa äänesti, siinä missä 500 A:ta inhoavaa jätti "kannanottona" äänestämättä, ja näin äänestivät suurimman inhokkinsa valtaan. A siis on pelkästään iloinen, että heitä eniten inhoavat ihmiset eivät äänestä ollenkaan. Siinä sinulle kannanottoa.

Aivan varmasti kaikille löytyy yksi puolue, joka on vähiten huono vaihtoehto, puolueita on muitakin kuin nämä suurimmat. Jos ei ole, ovat kaikki puolueet iloisia, ettet äänestä, silloin annat kaikille yhtä paljon valtaa sen sijaan että ottaisit sitä heiltä pois.

Vierailija
39/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä selität?

t:eri

Vierailija
40/111 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu enää suomessa, joten en äänestä. Mielestäni ei kuulu enää minulle.

Kun vielä asuin, en äänestänyt silloin kun ei ollut sopivaa ehdokasta. Minulla on vahvat mielipiteet tietyistä asioista, ja jos on vain ehdokkaita joilla on jokin näistä päinvastainen kuin minulla, en pysty äänestämään. Esim jos kannatan a, b, c, ja on vain ehdokkaita jotka kannattavat näistä kahta mutta vastustavat yhtä, en pysty äänestämään ketään. Koska silloin myös äänestäisin sitä yhtä asiaa vastaan, enkä halua näin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän