Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hyvää päivää!! Toimiiko joku muukin näin?

Vierailija
18.03.2013 |

Esikoinen 8v oli eilen iltapäivällä leikkimässä naapurissa parhaan ystävänsä luona. Pojat leikkivät todella usein toistensa, yökyläillään yms. Eilen olivat sitten naapureilla, koska meillä pikkuveli kipeänä kotona. Iltaruoalle tullessaan poika mainitsi ohimennen, että voisiko meilläkin olla pullaa vaikka jälkkäriksi. Naapurissa olivat juoneet oman perheen kesken iltapäiväkahvit kun poikamme oli siellä leikkimässä, ja siis vain oman perheen lapset olivat syöneet pullaa - perheen äiti oli niitä juuri leiponut. Meidän poikaa ei oltu pöytään pyydetty ja kuulemma ikinä ei vastaavissa tilanteissa pyydetäkään.

Musta kerrassaan outoa käytöstä!! Ymmärrän hyvin ettei ruokaa tarjota ylimääräisille vieraille tai heitä nyt muutenkaan koko ajan syötetä mutta mulle ei tulis mieleenkään leipoa pullaa ja pyytää sitten vain omat lapset maistelemaan lämpimäisiä jos heidän hyvät ystävänsä ovat kylässä. Siis aivan käsittämätöntä!!

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne joille sosiaalisuus on leikkien sijaan sitä, että lapset istuu pöydässä keksipaketin kanssa jatkakoot haluamallaan tavalla. Meillä ei tarjoilla leikkijöille, ja onneksi naapurit on siinä samoilla linjoilla, joten ei ole eikä tule ongelmia. Synttäreillä sitten herkutellan vuoroin vieraissa.

Vierailija
102/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:29"]

Toimin noin. Kotini ei ole päiväkoti eli meille koko päiväksi ilman erillistä pyyntöä majoittuvan pitää ottaa eväät mukaan. Sunnuntai olisi meillä perhepäivä ellei naapurin mielestä se olisi juuri se päivä, jolloin heidän lapset on meillä.

[/quote]

Että perhepäivä:D tarjoatko omillekaan tutuillesi mitään jos piipahtavat?  Moukkamainen käytös on moukkamaista käytöstä vaikka sille mikä nimen antaisi. Minäkään en pidä päiväotia, mutta sen verran lähimäistäni arvostan että on varaa pulla omistaan antaa. Tuntisin itseni idiootiksi jo talossani olisi lapsi kieli pitkällään samalla kun itse vietämme kahvihetkeä. Minnusta se on jopa jonkinlaista kiusaamista. Sen ymmärrän jos olet varannut vaikka pihvin per nuppi ja on liikaa pilkkoa niitä, mutta en tuollaista. Minusta on suuri ilo kun pullantuoksuisessa kahvipöydässä istuu iloisia lapsia. Huomaan että monet perheen ovat todella nuivia, osassa lapseni ei halua käydä edes leikkimässä vaan leikkivät vain meillä. On kuulemma outo tunnelma. Että kannanpa korteni kekoon yhteiseen lastensuojeluun sitten. Vähänpä olet sinäkin elämältä saanut kun ei tuon enempää ole varaa eteenpäin antaa.

[/quote]

En minä pese naapurin lapsen likaisia vaatteitakaan, vaikka omien vaatteet menevät pesukoneeseen. Enkä ompele irronnutta nappia lapsen kaverin takista tai vaihda siihen vetoketjua, vaikka oman lapsen vaatteita korjaan.

Olisihan se suuri ilo olla alueen ilmainen vaatehuoltaja ja muiden perheiden vanhemmat varmasti arvostaisivat, mutta silti en noin tee. Jos olen leipomassa pullaa, en tarjoa siitä kenellekään ylimääräiselle, en ovelle tulevalle kaupustelijalle, lasten kavereille tai miehen pomolle. Kahvia ja pullaa saa vaikka ABC:lta, ei sitä varten tarvitse tulla minun keittiööni kärttämään. En tarjoa jehoville lihapullia ja muusia, jos tulevat ruoka-aikaan ovelle.

Enkä todellakaan oleta, että lapseni ruokitaan naapurissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:41"]

Ihme vastauksia. Itse en voi sietää sitä, että jos lapseni käyvät kylässä kutsumatta kavereillaan, jonkun äiti tunkee joka kerta karkkia/pullaa/muuta herkkua lapsille ja sitten ei ruoka maistu. Jokainen syöttäköön jälkikasvunsa itse. Itse en ikinä tarjoa nurkissa pyöriville lapsille mitään. Lähetän koteihinsa kun meillä aletaan syödä, oli se syöminen mitä tahansa. Ja toivon todella, ettei kukaan koskaan enää anna lapsilleni herkkuja heidän ollessaan kavereillaan sisällä. Tosin - olen tämän vuoksi kieltänyt sisälle menemiset, lapset leikkiköön kavereiden pihoissa mieluummin.

[/quote]

Onko koskaan käynyt mielessä kummasta lapsesi hyötyy enemmän, sun karkkikontrollista vai hyvistä ihmissuhdetaidoista?

[/quote]

Kuule, ihmissuhdetaitojen kehitys ei edisty karkkia syömällä. Lihavuus kyllä.

[/quote]

Mutta sulta menikin se pointti ohi ankea ihminen. Ap:n tapauksessahan se koko perhe mussutti niitä pullia, mutta eivät tarjonneet lapselle! Se oli se pointti.

Ja kyllä meilläpäin lapset osaavat kieltäytyä tarjotusta herkusta... Se on kasvatuksesta kiinni. Naapurin lapsen ollessa meillä lauantaina käymässä tarjottiin sitten karkkia kun otettiin karkkipussi esille, niin naapurin lapsi (koululainen) sanoi, että hänellä on ollut jo karkkipäivä eilen. Ei saa siis syödä tänään enää karkkia. Ja se oli ihan Ok hänelle (tietenkin kohteliaana emäntänä sitten vedin karkkipussin takaisin kaappiin myöhemmin samana iltana mussutettavaksi, koska meille se nyt on sama milloin se syödään).

Että kasvatappas niitä lapsiasi, niin ne muutkin tekevät.

Vierailija
104/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien ystävien kanssa ollaan sovittu säännöt saako tarjota ruokaa/herkkua jne. Tai saatan kysäistä äidiltä että sopiiko jos xx syö meillä tai voiko xx ottaa välipalaa myös.

Itse jos leivon niin saatan pakata pussiin pullat jos huomaan että pihalla on lapsilla kavereita. Saavat sitten jokainen ottaa pullan. Tuttuja lapsia siis niin tiedän allergioista. Jos joku kaveri sisällä niin en koskaan jättäisi pyytämättä pöytään! Oli sitten kyse ruuasta tai herkusta. Jos sen verran herkkuja ettei vieraalle riitä niin sitten ei ota kukaan.

Itse maalaiskodista tulleena olen tottunut vieraanvaraisuuteen ja ruokaa tarjotaan sekä kutsutuille että yllätysvieraille, samoin kahvien ja pullien kanssa. Leivontapäivänä yleensä lapset kiikuttaa pariin naapuriinkin lämpimäispussin iltakahville :)

Omia lapsia olen ohjeistanut niin että mitään ei pyydetä, mutta voi ottaa jos tarjotaan. Jossain paikoissa tarjotaan, jossain ei.

Vierailija
105/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä tapana, että satunnainen vieras - lapsi tai aikuinen - tuo tarjottavat mukanaan ja talonväki tarjoaa kahvit ja mehut. Siksi meillä lapset menevät kavereilleen aina pieni täytekakku tai vähintää leivosrasia mukanaan, koska kuuluu hyviin tapoihin tuoda tuliaiset. Ilman muuta emännälle hankitaan kukkakimppu, koska osoittaa kohteliaisuutta muistaa kaverin äitiä ja hänen vaivannäköään.

Meillä ei odoteta, että talonväki tarjoaa yllätysvieraille yhtään mitään.

Vierailija
106/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:55"]

En todella tiedä, millaisissa oloissa elätte, mutta meillä koulutettujen hyvätuloisten alueella ei todellakaan ole normaalia tarjota lapsille herkkuja tai ylipäätään syötävää, eikä todellakaan ole normaalia mennä kyläilemään sopimatta siitä aikuisten kesken. Kutsuvieraille toki on tarjoilut, mutta arkivierailut hoituvat ihan leikkien merkeissä. Yleensä näistä pelisäännöistä on ihan aikuisten kesken sovittu kun on tutustuttu ja kaikki ovat olleet harvinaisen yksimielisiä siitä, että a) ei tarjoiluja ja b) poikkeuksia lukuunottamatta lapset leikkivät ulkona ellei muuten ole sovittu ja poikkeuksenkin sattuessa lapsen vanhemmille soitetaan, että "lapsi on meillä, sopiiko"

[/quote]

Kyllä meilläkin vierailut sujuvat pääsääntöisesti leikkien merkeissä. Mielestäni tässä ketjussa ei olekaan kyse siitä, että lapsille mukamas varta vasten tulisi tarjota ruokaa aina kyläillessä. Kyse on ennemminkin siitä, että JOS perheessä tarjotaan omalle väelle jotakin pientä ruokaa kuten pullaa, on vain kohteliasta ja hyvien tapojen mukaista tarjota vieraallekin.

Ja tuo, ettei todellakaan ole lasten normaalia mennä kylään toistensa luokse, ilman että asiasta sovitaan AIKUISTEN kesken, kuulostaa kyllä aika erikoiselta. Eivätkö lapsesi saa päättää mistään itse vai pitääkö aina kysyä aikuiselta lupa? Oppivatko he tarpeeksi omatoimisuutta tai tekemään itse päätöksiä jos eivät saa kavereitaankaan tuoda spontaanisti kotiinsa? Onhan kotinne myös lastenne koti.

Vai onko kyse kenties jostain kulisseista? Roskat ja perheriidat piiloon ennen kyläilyjä, etteivät vieraat lapset kerro kauhuista omille vanhemmilleen? Huhhuh.

Vierailija
107/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitäkin taloja, jonne lapset ei saa mennä leikkimään sisälle ollenkaan, sitten tämä lapsi kulkee talosta taloon kaveria vailla. Ja äiti ihmettelee, ettei ole kavereita, Ja niin uskovaisia ovat ja isä ajaa vieraat lapset aina pois pihasta kirosanoin saatellen. Se kuuluu varmaan taloon, missä ei mitään tajottaskaan, jos sinne menis. Kyllä lapselle on parempi, että kavereita saa tuoda kotiin ja äiti tarjoaa kavereillekin. Se kantaa sitten murkkuiässä tulosta. Lapset tohtii tulla kotiin ja kaverit tohtii pyytää sulta apua, jos sieltä ahdasmielisestä kodista ei uskalla. Näin ainakin meillä ja ylpeänä autan lapsia hädässä. Ei oo multa pois. Rahaa ei ole varaa tarjota, mutta aina ruokaa ja tarvittaessa yösija.

Vierailija
108/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:50"]

Perisuomalaista junttiköyhäkulttuuria eli vaalitaan pulliakin kuin viimeisiä tuhkia pesässä, ettei kukaan vaan saa meiltä mitään ilman.

Törkee, mutta varmaan tyypillinen suomalaisämmä!

[/quote]

En todella tiedä, millaisissa oloissa elätte, mutta meillä koulutettujen hyvätuloisten alueella ei todellakaan ole normaalia tarjota lapsille herkkuja tai ylipäätään syötävää, eikä todellakaan ole normaalia mennä kyläilemään sopimatta siitä aikuisten kesken. Kutsuvieraille toki on tarjoilut, mutta arkivierailut hoituvat ihan leikkien merkeissä. Yleensä näistä pelisäännöistä on ihan aikuisten kesken sovittu kun on tutustuttu ja kaikki ovat olleet harvinaisen yksimielisiä siitä, että a) ei tarjoiluja ja b) poikkeuksia lukuunottamatta lapset leikkivät ulkona ellei muuten ole sovittu ja poikkeuksenkin sattuessa lapsen vanhemmille soitetaan, että "lapsi on meillä, sopiiko"

[/quote]

Hellanlettas, että ihan koulutettujen hyvätuloisten alueella. Koulutettujen hyvätuloisten alueella lienee kuitenkin itsestään selvää, että perhe voi mussuttaa keskenään vastaleivottua pullaa ja vierailulla oleva lapsi istuu sen aikaa yksin? Teille ei varmaankaan saa edes aikuisten kaverit pistäytyä kylään ilman ennakkoaikatauluttamista, ja jos saakin, ei tarjota mitään, ellei ole etukäteen asiasta sovittu? Ja juu: ei ole Ihan Eri Asia.

Vierailija
109/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta! jos omalle lapselleni sattuisi samanlaista, niin sanoisin naapurin akalle suorat sanat ja auttaisin lastani löytämään uusia kavereita...Vaikea edes uskoa, että noinkin ajattelemattomia ihmisiä löytyy. Voisin vielä ymmärtää, jos lapsesi olisi vaikeasti ylipainoinen, moniallerginen tai hänellä olisi diabetes.

Vierailija
110/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:29"]

Toimin noin. Kotini ei ole päiväkoti eli meille koko päiväksi ilman erillistä pyyntöä majoittuvan pitää ottaa eväät mukaan. Sunnuntai olisi meillä perhepäivä ellei naapurin mielestä se olisi juuri se päivä, jolloin heidän lapset on meillä.

[/quote]

Että perhepäivä:D tarjoatko omillekaan tutuillesi mitään jos piipahtavat?  Moukkamainen käytös on moukkamaista käytöstä vaikka sille mikä nimen antaisi. Minäkään en pidä päiväotia, mutta sen verran lähimäistäni arvostan että on varaa pulla omistaan antaa. Tuntisin itseni idiootiksi jo talossani olisi lapsi kieli pitkällään samalla kun itse vietämme kahvihetkeä. Minnusta se on jopa jonkinlaista kiusaamista. Sen ymmärrän jos olet varannut vaikka pihvin per nuppi ja on liikaa pilkkoa niitä, mutta en tuollaista. Minusta on suuri ilo kun pullantuoksuisessa kahvipöydässä istuu iloisia lapsia. Huomaan että monet perheen ovat todella nuivia, osassa lapseni ei halua käydä edes leikkimässä vaan leikkivät vain meillä. On kuulemma outo tunnelma. Että kannanpa korteni kekoon yhteiseen lastensuojeluun sitten. Vähänpä olet sinäkin elämältä saanut kun ei tuon enempää ole varaa eteenpäin antaa.

[/quote]

En minä pese naapurin lapsen likaisia vaatteitakaan, vaikka omien vaatteet menevät pesukoneeseen. Enkä ompele irronnutta nappia lapsen kaverin takista tai vaihda siihen vetoketjua, vaikka oman lapsen vaatteita korjaan.

Olisihan se suuri ilo olla alueen ilmainen vaatehuoltaja ja muiden perheiden vanhemmat varmasti arvostaisivat, mutta silti en noin tee. Jos olen leipomassa pullaa, en tarjoa siitä kenellekään ylimääräiselle, en ovelle tulevalle kaupustelijalle, lasten kavereille tai miehen pomolle. Kahvia ja pullaa saa vaikka ABC:lta, ei sitä varten tarvitse tulla minun keittiööni kärttämään. En tarjoa jehoville lihapullia ja muusia, jos tulevat ruoka-aikaan ovelle.

Enkä todellakaan oleta, että lapseni ruokitaan naapurissa!

[/quote]

Oletko seonnut päästäsi vai mikä sua vaivaa?

Vierailija
111/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osalla menee puurot ja vellit tosiaan sekaisin kun vauhkotaan siitä ettei naapureiden kuulu ruokkia toisten lapsia tai että lasten kaverivierailussa ei saa ole kyse keksien syönnistä. Sellaista ainakaan ap ei käsittääkseni ole väittänytkään, alkuperäinen tilannehan oli tosiaan se, että muu perhe söi vastaleivottuja pullia ja ap:n lapselle ei mitään tarjottu. Mielestäni tällainen on vain yksiselitteisen tökeröä ja surkeaa käytöstä. Jos kerran ei halua tai saa (tai jos on naapuruston kanssa sovittu) ettei toisten lapsille mitään tarjota, niin sitten olisi voinut a) pyytää kaveria poistumaan tai vaikka b) odottaa että hän poistuu ennen kuin mussutetaan itse.

Vierailija
112/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen vieraan lapsen on saatava kaikki sama kuin omien? Puen hänet aamulla yöpukuun, koska meillä koko perhe kulkee yötamineissa, sitten katsotaan yhdessä telkkaria, luetaan sanomalehteä, lapset laittaa isän kanssa lounasta ja minä silitän (tietty silitän sen vieraan lapsen vaatteet myös) jne. Sitten syödään pitkän kaavan mukaan eikä kukaan saa nousta pöydästä ennen kuin kaikki on valmiita eli vaikka 2 tuntia kuluu siinä.

Onko ne lapset pakko laittaa naapuriin juuri sunnuntaina, kun meillä olisi kerrankin aikaa vain olla? Jos olisi oman lapsensa kanssa kotona leipomassa pullaa, niin ei tulisi sanomista siitä, että taas on yksi kaveri vaivoina.

Vierailija
113/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:54"]

Ei leikkimässä olevia lapsia tarvitse/kuulu ruokkia. Ne on vaan käymäseltään vähän aikaa leikkimässä. Eihän sitten enää voisi kotiin koskaan päästää lapsia leikkimään jos aina pitäisi varautua myös niiden syöttämiseen!

[/quote]

Mitä tarkoittaa KÄYMÄSELTÄÄN? :D

Vierailija
114/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ymmärtänyt että pulla näyttelee näin merkittävää osaa ihmisten elämässä. Anteeksi. herraties kenelle olen mennyt tarjoamaan ruokaa, pullaa, välipalaa, iltapalaa, aamupalaa. Kyllä on varmaan moni pahoittanut mielensä meillä käydessään. En ole myöskään ymmärtänyt kuinka paljon olen aiheuttanut vahinkoa ITSELLENI kun olen vaan mennyt ja tarjonnut. Vaikka toisaalta, sekoja on niin monenlaisia, että ehkä jatkan tällä linjalla. Pilaan toisten lasten elämät tarjoamalla heille PULLAA. Tästä lähtien ihan tahallani. Ja voisin tehdä pannukakkuakin. haha, ei jää mitään jäljelle lapsista.

Vierailija
115/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:14"]

Meillä on kyllä tapana, että satunnainen vieras - lapsi tai aikuinen - tuo tarjottavat mukanaan ja talonväki tarjoaa kahvit ja mehut. Siksi meillä lapset menevät kavereilleen aina pieni täytekakku tai vähintää leivosrasia mukanaan, koska kuuluu hyviin tapoihin tuoda tuliaiset. Ilman muuta emännälle hankitaan kukkakimppu, koska osoittaa kohteliaisuutta muistaa kaverin äitiä ja hänen vaivannäköään.

[/quote]

Porvoosta taas sitä huudellaan. Mahtoiko niin paljon ärsyttää oma moukkamaisuus, että pitää provoilla? Ärsytääkö, että muut osaavat ottaa vieraat huomioon. Teillä varmaan syödään pullat perheen kesken, ja jätetään vieraat ilman.. Moukka.

Vierailija
116/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:30"]

Täällä osalla menee puurot ja vellit tosiaan sekaisin kun vauhkotaan siitä ettei naapureiden kuulu ruokkia toisten lapsia tai että lasten kaverivierailussa ei saa ole kyse keksien syönnistä. Sellaista ainakaan ap ei käsittääkseni ole väittänytkään, alkuperäinen tilannehan oli tosiaan se, että muu perhe söi vastaleivottuja pullia ja ap:n lapselle ei mitään tarjottu. Mielestäni tällainen on vain yksiselitteisen tökeröä ja surkeaa käytöstä. Jos kerran ei halua tai saa (tai jos on naapuruston kanssa sovittu) ettei toisten lapsille mitään tarjota, niin sitten olisi voinut a) pyytää kaveria poistumaan tai vaikka b) odottaa että hän poistuu ennen kuin mussutetaan itse.

[/quote]

Todennäköisesti tuntitolkulla nurkissa luuhanneelle lapselle sanottiin, että aika mennä kotiin, mutta hän sanoi, että jää odottamaan. Ja koska lapsen haluttiin oikeasti lähtevän, ei tarjottu pullaa. Perhe pettyi isosti, kun ipana jäi aina vaan vaivoiksi eikä tajunnut, että heippa tarkoittaa lopettamista ja lähtöä kotiin.

Vierailija
117/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:14"]

[/quote]

Porvoosta taas sitä huudellaan. Mahtoiko niin paljon ärsyttää oma moukkamaisuus, että pitää provoilla? Ärsytääkö, että muut osaavat ottaa vieraat huomioon. Teillä varmaan syödään pullat perheen kesken, ja jätetään vieraat ilman.. Moukka.

[/quote]

Ei vaan meillä vieras tuo tarjottavat, jotta ei ole talonväelle vaivaa. Ihan yleinen käytäntö ja toimii!

Vierailija
118/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla ei ole ruokkimista, vaan pullan syömistä.

Tosin siitä voisi päätellä, että poika on kyläillyt jonkun pienituloisemman perheen luona, koska hyvätuloiset kai nyt harvemmin leipovat pullaa, eiköhän se ole alemman sosiaaliluokan juttu.

Mutta aika tiukilla saa talous olla, jos ei ole varaa tarjota kyläileville lapsille pullaa.

Muuten nille, jotka sanovat, että ei ole varaa ruokkia lasten kavereita. Miten paljon teillä oikein niitä kavereita käy??? Meillä on kolme lasta 6-13v, ja viikossa ehkä yhteensä käy joku 6 kaveria jos tosi vilkas viikko (kaikilla yhteensä), mutta aina ei käy sitäkään. En mä ainakaan menisi konkurssiin jos pitäisi tarjota niille jotain välipalaa vaikka joka kerta kun käyvät.

Vierailija
119/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:54"]

Ei leikkimässä olevia lapsia tarvitse/kuulu ruokkia. Ne on vaan käymäseltään vähän aikaa leikkimässä. Eihän sitten enää voisi kotiin koskaan päästää lapsia leikkimään jos aina pitäisi varautua myös niiden syöttämiseen!

[/quote]

Mitä tarkoittaa KÄYMÄSELTÄÄN? :D

[/quote]

Se tarkoittaa "vain vähän aikaa" tai "vain käymässä". Kyseenomaisen tekstin voisi siis korjata: "Ne on vaan vain käymässä vähän aikaa leikkimässä. Kyseenomainen äiti katsos ei ole kovin lapsirakas. Parempi vain kun omien muksujen kaverit on mahdollisimman vähän aikaa heillä sisällä senkin jälkeen kun on erikoislupa kysytty! Luonnollisesti sitten tätä mahdollisimman lyhyttä vierailua korostaa hän tekstissään täällä.

Ilkeilen, mutta kyllä vähän ilettääkin. :/

Vierailija
120/132 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 15:32"]

Eli sen vieraan lapsen on saatava kaikki sama kuin omien? Puen hänet aamulla yöpukuun, koska meillä koko perhe kulkee yötamineissa, sitten katsotaan yhdessä telkkaria, luetaan sanomalehteä, lapset laittaa isän kanssa lounasta ja minä silitän (tietty silitän sen vieraan lapsen vaatteet myös) jne. Sitten syödään pitkän kaavan mukaan eikä kukaan saa nousta pöydästä ennen kuin kaikki on valmiita eli vaikka 2 tuntia kuluu siinä.

Onko ne lapset pakko laittaa naapuriin juuri sunnuntaina, kun meillä olisi kerrankin aikaa vain olla? Jos olisi oman lapsensa kanssa kotona leipomassa pullaa, niin ei tulisi sanomista siitä, että taas on yksi kaveri vaivoina.

[/quote]

Jos sulla ei ole ole lääkitystä niin hae ihmeessä. Naapurin vikako se on ettet sinä osaa ovella sanoa että nyt meille ei sovi tulla leikkimään?? Muu tekstisi olikin ihan sekopäistä, taidat olla tuo edellinen sekopää.