Millainen ihminen ei rahaa säästääkseen syö työpäivän aikana lounasta?
Kuilottaa nälissään, syö ehkä kotoa tuomaansa suklaata ja karkkia ja sanoo syövänsä "sitten kotona".
Kommentit (66)
Vintti kirjoitti:
Kuilottaa tarkoittaa kituuttaa. Ei kovin vaikea päätellä.
No onhan. Lähinnä tulee mieleen ruokalan ovella nälkäisenä, kaula pitkällä uteliaana muiden eväitä kuikuileva laiha pitkänhuiskea, kolhohko ja pitkänenäinen naishenkilö.
Tässä varmaan haettiin sellaisia, jotka skippaa lounaan kokonaan.
Itse syön aina omia eväitä koska kun teen itse ison annoksen soppaa tms. syön alle 1e ateria. Työpaikkaruokalassa lounas maksaa 6-9e/päivä valinnasta riippuen. Helppo yhtälö 9*22=198e vs. 2*22=44e, vähän pyöristäen. Joka kuukausi noin 150e säästöä. Tällä kustannustasolla mulla on muutakin käyttöä tolle rahalle. Toki söisin eväitä vaikkei rahaasta olisi tiukkaa koska niin saa parempaa ja terveellisempää ruokaa. MM. omista eväistä harvemmin saa vatsanväänteitä loppupäiväksi.
Meillä ruokatauko on vain 15 minuuttia. Ei siinä paljoa ehdi. Mieluummin juon kahvit ja käyn ulkona haukkaamassa happea.
Nämä pihistelijät sitten lämmittävät ja mussuttavat mössöjään kahvihuoneessa ja pesevät kippojaan ja jättävät ympäriinsä.
No mä pätkäpaastoilijana voin kyllä olla hyvin syömättä työpäivän. Syön illalla klo 20 aikaan ravitsevan aterian ja seuraavan kerran vaikka sitten työpäivän jälkeen klo 17. Kannattaa kokeilla.
Minä. Osa-aikatyö, pieni palkka. Syön suklaapatukan tai jäätelötuutin, työnantaja tarjoaa kahvin ja maidon, joskus pullaa. Energiataso hyvä, työ fyysistä, alipainon puolella olen. Kotona syön lämpimän ruoan. Näin toiminut jo 25 vuotta, veriarvot hyvät, edes työterveys ei valita asiasta :)