Millainen ihminen ei rahaa säästääkseen syö työpäivän aikana lounasta?
Kuilottaa nälissään, syö ehkä kotoa tuomaansa suklaata ja karkkia ja sanoo syövänsä "sitten kotona".
Kommentit (66)
Samaa mieltä, kasin kanssa!
Syön joskun työpaikkaruokalassa ja aina syödessäni mietin, miksi maksan tästä? Kotona saan paremman makuista ja lisäksi terveellisempää ruokaa
Ateria maksaa 8.5 euroa, keittolounaan saa 7.5 eurolla. Useille sadoille kun valmistetaan lounasta, ei varmaankaan terveellisyys ole asia 1.
Eväitä kuljetan mielelläni, on siis itse tekemää ruokaa.
Eiks työehtosopimus kiellä "kuilottamista"? Ja kai nyt jokin peruste löytyy sille, että "kuilottaja" saa lopputilin. Ei semmosta piä suvvaita!
Miksi se joitain ärsyttää, jos joku ei syö töissä?
Karppiintumiseni jälkeen en ole minäkään töissä lounasta enää syönyt ja hyvin jaksan työpäivän ilman ruokaa. Syön tukevasti aamiaisen, töissä juon kahvia johon lisään kookosöljyä ja kermaa, illalla kotona syön taas tukevan päivällisen. Työpöydän laatikossa on hätätilannetta varten mantelipussi, mutta eipä siitä ole tullut syötyä.
Pihi olen, sen myönnän, mutta todellinen syyni lounaan skippaamiseen on yksinkertaisesti se, että ei ole nälkä eikä tarvetta syödä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 14:20"]
Kuilottaa nälissään, syö ehkä kotoa tuomaansa suklaata ja karkkia ja sanoo syövänsä "sitten kotona".
[/quote]
Hupasa mielipide :-). Ei 8h ruuatta ole mikään ihmeellinen aika eikä tuona aikana kerkee mikään nälkä edes tulemaan. Ihan näin tietona tyhmälle, että sä et kuole nälkään, jos sä et saa ruokaa 4h välein. Et sä yölläkään mitään syö ja selviät ihmeesti siitäkin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 14:27"]
Syön kyllä lounaan, mutta en työpaikan ruokalasta. Se maksaisi 5,90 e/kerta, ja veloitettaisiin seuraavasta palkasta. En syö velaksi, vaan tuon mieluummin kotiruoan tähteitä tai ostan jonkin punaisen leiman eineksen lähikaupasta.
[/quote]
Ai hitsi, en ole ajatellut työpaikkaruokailua velaksi syömisenä. On kai se teoriassa niinkin, mutta yhtä hyvin voisi ajatella, että ravintolassa pitäisi aina maksaa ensin, koska muuten "syö velaksi". Pikaruokapaikkoja lukuunottamatta niin ei kuitenkaan toimita.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 15:23"]
Hupasa mielipide :-). Ei 8h ruuatta ole mikään ihmeellinen aika eikä tuona aikana kerkee mikään nälkä edes tulemaan. Ihan näin tietona tyhmälle, että sä et kuole nälkään, jos sä et saa ruokaa 4h välein. Et sä yölläkään mitään syö ja selviät ihmeesti siitäkin.
[/quote]
Mitään väliä ei siis ole sillä, että yöllä lepää ja päivällä tekee työtä/liikkuu jne.? Ilmeisesti raskasta ruumiillista tekevä ei tarvitse yhtään enempää ravintoa kuin istumatyötä tekevä.
Joillakin oikea syy on se, ettei kykene sontimaan työpaikallaan, joten keksii sitten tuollaisen tekosyyn.
Aloituksesta ei selvinnyt, että johtuuko syömättömyys rahan säästämisestä, vai olettaako ap sen olevan syynä. Minä en syö allergiasyistä. Ja mulla sattuu olemaan lyhyet työpäivän muutenkin, niin pikku välipalalla pärjää ja iltapäivällä syön sitten kotona.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 15:23"]
[/quote]
Mitään väliä ei siis ole sillä, että yöllä lepää ja päivällä tekee työtä/liikkuu jne.? Ilmeisesti raskasta ruumiillista tekevä ei tarvitse yhtään enempää ravintoa kuin istumatyötä tekevä.
[/quote]
Ën ole tuo vastaaja, mutta teen melko raskasta ruumiillista työtä 8h päivässä, enkä silti syö KOSKAAN lounasta töissä. Menen töihin klo 6, sitä ennen en ole syönyt mitään, ei ole nälkä. Syön kevyen aamiaisen n. klo 8.30, sitten mennään muutamalla kahvikupillisella klo 15.30 asti jolloin syödään kotona koko perhe päivällinen. Muuta en sitten syökään. Viikonloppuisin vielä iltapala. En vain kaipaa enempää ruokaa.
Mä en syö juuri koskaan mitään varsinaista lounasta. Kevyt aamupala ja menoks (okei, joskus se on kahvila ja pullakahvit :D ) ja käyn ruokiksella kotona syömässä. Yleensä pari tukevampaa voileipää tms. Syön sitten illalla paremmin, kun tuun kotiin ja laitan lapsille ruuan. Joudan kyllä puputtamaan illan mittaan välipalan poikineen...
Laiha olen, joten varmaan tarttis syödä pari lämmintä ateriaa, mutta ei mulla nyt vaan oo nälkä kunnolla vielä lounasaikaan... Viikonloppuisin syön aamupalankin vasta klo 10 aikoihin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 14:24"]
Hoikka? Mä muistan yhden tosi hoikan työkaverin, joka ryysti kahvia, skippasi lounaan ja sanoi syövänsä sitten kotona kunnolla. Hän ei kyllä mässännyt karkkia tai muutakaan ruoan korviketta.
[/quote]Tai sitten lihava. Itselläni oli ennen tapana syödä ensimmäisen kerran vasta kotona töiden jälkeen, en syönyt siis mitään ennen iltapäivää. Tuolla metodilla lihoin melkein 30 kiloa. Kotona oli karmea nälkä ja syömiset sen mukaan.
Laihdutusprojektin yhteydessä opettelin syömään aamupalan ja lounaan, nyt tuleekin syötyä puolte päivän kaloreista ennen päivällistä ja paino pysyy kurissa.
Mutta en minäkään käy työpaikan viereisessä lounaspaikassa. Ei vaan huvita maksaa kahdeksaa euroa lounasta, tai ehkä suurepi syy on se että sillä käymiseen menee paljon aikaa ja se on työajasta pois. Tuon kotoa eväitä, tai teen työpaikan keittiössä jotain helppoa ruokataulla. Toisekseen kaloreiden laskeminen on helpompaa kuin ei kävele valmiille ruualle.
Minä. Tai ei kyseessä pelkästään raha vaikka työpaikkaruokassa maksaisi 7,20 €. Minulla eväinä hedelmä ja mahdollisesti ehkä pala leipää. Kevyt istumatyö ja kaksi lämmintä ateriaa päivässä olisi ainakin minulle ihan liikaa. Siitä syystä en ota edes ruokaa evääksi töihin vaan syön kevyesti. Kotona syön runsaan aamiaisen ja sillä pärjää pitkälle. Olen melkoisen pienikokoinen joten minun kaloritarpeeni on myös pieni. Työpäivän jälkeen kuitenkin kotona ruokailu on sellainen perheen yhteinen hetki enkä sitä halua korvata "tyhjällä lautasella" istuen vain seuran vuoksi. Olisin huono esimerkkikin.
Minä kävin harvoin työpaikan ruokalassa koska ruoka oli niin pahaa.
Sellainen, jonka mielestä tarjolla olevan lounaan hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan.
Näin siis jos motivaatio on nimenomaan rahansäästö.
No onhan leipä ja hedelmä lounasta! En minäkään monesti sen kummempaa syö ja kyllä ihan lasken sen lounaaksi.
Sellainen ihminen joka mieluimmin käyttää ne säästetyt noin 2000€/vuosi matkusteluun.
Minä en suostu maksamaan 6-7 e työpaikkaruokalani pahanmakuisesta ruuasta. Ja jos sitten kerran kuussa on jotakin hyvänmakuista, niin syön aina liian paljon kun lounaaseen kuuluu se jälkiruokakin. Sitten alkaa väsyttää liian tuhti lounas, ja loppupäivä ei mene niin suurella teholla. Joten olen huomannut minulle parhaaksi vaihtoehdoksi sen, että teen itse kotona terveellisen salaatin ja syön sen lounasaikaan. Kevyttä, terveellistä ja maukasta. Ja salaatteja voi tehdä niin monenlaisia, laittaa ripaus pähkinää mukaan, eriliasta proteiinin lähdettä (broileria, tonnikalaa, raejuustoa, tummaa lihaa, lohta jne), juureksia pilkottuna jne. Ja olen pirteä ja energinen koko päivän lounaan jälkeen.
Masentunut, tai mahdollisesti vain omasta terveydestään välinpitämätön henkilö. Kokemusta on. Tunnustan itse jättääneeni lounaan väliin monesti, ja on sitä sitten otettu ns. takaisin päivällisellä. Vaarana on että tulee lisää painoa. Sama pätee yösyöpöttelyyn jos jättää useamman aterian väliin.
Juhani, 32