Millainen ihminen ei rahaa säästääkseen syö työpäivän aikana lounasta?
Kuilottaa nälissään, syö ehkä kotoa tuomaansa suklaata ja karkkia ja sanoo syövänsä "sitten kotona".
Kommentit (66)
Ettekö saa lounasseteleitä tai ruokalippuja? Ei se lounas maksa mitään 7-9 € vaan ruokalipuilla noin 5.60. Lounaalla pystyy syömään monipuolisesti, kun ottaa salaattipöydästä kunnon annoksen. Lounaalla käyminen on myös sosiaalinen tapahtuma ja katkaisee työpäivän kivasti. Kotona ehtii syödä niitä voileipiä ihan tarpeeksi.
Kuilottaa! Toka kerta elämässäni kun kuulen tuon verbin ja vasta nyt, ehkä, ymmärrän mitä se tarkoittaa :D
Mä en kuilota, mutten syö työpaikkalounasta siksi, että meillä jää aina jotain jämää edellisistä päivälliseltä kotoa. Ei kuitenkaan niin paljoa, että sillä olisi mitään merkitystä seuraavan päivän ruualla. Neljä suuta ja mahaa pöydässä.
Toisaalta, olen osa-aikatöissä, tuntipalkka pikkusen päälle 9,- tunti, ainoa palkansaaja perheessä, joten ns. halpakin työpaikkalounas on mulle kallis.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 00:07"]
Kuilottaa! Toka kerta elämässäni kun kuulen tuon verbin ja vasta nyt, ehkä, ymmärrän mitä se tarkoittaa :D [/quote]
No mitä se tarkottaa?
En käy ikinä lounaalla töissä vaan otan aina kotoa eväät mukaan. Koska se tosiaankin on niin kallista, 7-9 euroa viikossa. Huh huh oon varmaan pihi, mutta en viitsi semmosta summaa maksaa. Toiseksi niistä ruuista ei ikinä tiiä mitä niihin tungettu. Herkkävatsainen, kun vielä olen.
Minä.
Teen kuuden tunnin päivää ja en halua käyttää pitkään lounaaseen ajansäästöä, jonka lyhyemmäst päivästä saan (pienet lapset päiväkodissa).
Tässä muita syitä:
- 9 euroa on lounaasta paljon (lounasseteli)
- syön todella pieniä annoksia, joten noin puolet normiannoksista menee roskiin
- pärjään hyvin työpäivän eväillä, kokoustarjoiluilla jne
- työpaikkaruokalan ruoat ovat pahoja; osaa niistä en söisi maksustakaan
- olen hidas syömään; senkin vähän mitä syön, syön hitaasti. miespuoliset työkaverini ovat ahmijoita ja en ehdi heidän tahdissaan syömään juuri mitään.
- välillä haen esim. patongin kaupasta ja kahvilasta
- työpaikalla on tarjolla monesti hedelmiä, leivonnaisia, pikkusuolaista. sen lisäksi tietysti kahvia, teetä
Mä en pysty enää jatkamaan työntekoa jos syön kunnolla. Kaikki veri menee mahaan ja musta tulee laiskiainen joka vain silmät lasittuneina tuijottaa ruutua. Joo, on ongelmia verensokerin kanssa...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 23:55"]
Kaikki ne lounaan väliin jättävät jotka tunnen, ovat ylipainoisia.
[/quote]
Monet ei halua syödä työkaverien kanssa sen vuoksi, että sellaiset kuin sinä kyttää jokaista suupalaa. Ja siitä vielä pitäisi maksaa lähes kymppi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 23:51"]
Ettekö saa lounasseteleitä tai ruokalippuja? Ei se lounas maksa mitään 7-9 € vaan ruokalipuilla noin 5.60. Lounaalla pystyy syömään monipuolisesti, kun ottaa salaattipöydästä kunnon annoksen. Lounaalla käyminen on myös sosiaalinen tapahtuma ja katkaisee työpäivän kivasti. Kotona ehtii syödä niitä voileipiä ihan tarpeeksi.
[/quote]
Hassua että joku luulee ateriaedun olevan joku normi. No, ei ole. Ei ole ollut lounasseteleitä tai ruokalippuja sitten 90-luvun ja ensimmäisten työpaikkojen (yllätys, yllätys, kunnallisella työnantajalla noita oli)
Meidän toimiston lounasravintolassa lounas maksaa 8,80, keittolounas muitaakseni 6,50 ja ihan omalla rahalla se maksetaan.
Ruoka on ihan hyvää, ei valittamista, mutta en todellakaan maksa jostain makaronilaatikosta melkein 9 euroa vaan mieluummin otan kotoa eväät mukaan, ihan periaatteesta. Jos joka päivä söisi lounasravintolassa, se olisi melkein 50 € viikossa ja sillä saa jo tosi hyvän ruoan ravintolassa vaikka viikonloppuna.
Ja eväslounas on meidän työpaikalla myös sosiaalinen tapahtuma, koska en ole mielipiteeni kanssa yksin.
Joo, kun sä kuilotat, sä saat olla edes lounastauolla erossa tollasesta rouva Dominasta!
Vastaus ap:n kysymykseen: no ihminen, joka haluaa säästää rahaa? Mitäpä sitä ihmettelet. Minä en käy usein työpaikkaruokalassa, syitä on monia. Yhdessä ei saanut ottaa itse anosta vaan tiskiltä annostetiin kaikille. Lautasella oli mulle siten usein liikaa ruokaa, mutta koska en kehdannut jättää hirveästi jäljellekään, söin niin että tuli huono oli. Vaikka ruoan saisi annostella itsekin, tulee usein otettua liian paljon, kun nälkäisenä ottaa.
Yhdessä työmaaruokalassa ruoka ei yksinkertaisesti ollut laadukasta ja hyvää.
En myöskään pidä suuressa laumassa syömisestä ja pitkät täydät ruokalan pöydät ahdistaa. Mieluummin söisin vain muutaman henkilön seurassa. Mulla onkin useimmiten eväät mukana.
Työkaverina nainen joka vetää pelkästään kahvia, röökiä ja salmiakkia. Fyysisesti raskas työ. Aika hoikka on. Elämäntavat surkeat ja kyllä sen näkee naamasta. Hän kehuskelee kuinka vähällä selviää. Muutaman kerran olen pukuhuoneessa yllättänyt syömässä leipää. Taukotilassa ei syö. Esittää köyhää ja siksi käytän sanaa esittää koska hänellä on varaa polttaa aski päivässä. Eikä ostele mitään halpistupakoita vaan joka aamu rutiininomaisesti hakee tupakkaa ja karkkia lähikaupasta. Tupakka- ja karkkirahoilla taatusti olisi varaa ostaa enemmän ruokaa lapsilleen. Äidillä menee röökiin useampi satanen kuussa mutta lapsen piti lopettaa harrastus joka maksaa 30e kuussa.
Työkaveri ei syö koskaan työnantajan tukemaa lounasta. Se siis maksaa 8e tai jotain. Käy ostamassa 3-4e hintaisen mikroaterian kaupasta. Työnantajan lounaassa on kaikki salaatit, leivät, pari eri ruokavaihtoehtoa jne. jälkkärikin. Säästäähän siinä jotain kymppejä per kuukausi, kun vetää aina sellaisen mikropaskan.
Me säästämme ottamalla työlounaan kotoa, jotain edellisen päivän ruokaa.
Minä. En kyllä mitään kuilota. En vaan koe tarvetta syödä vain siksi, että sinulle tulisi parempi mieli. Syön aamiaisen ja päivällisen kotona. Töissä vain juon, vettä ja/tai kahvia. Säästän rahaa ja säännöstelen kalorien saantia.
Mulle 7 euroa päivässä on liikaa. Tienaan nettona n. 1800, mutta kaikki menee laskuihin. Olen helvetin köyhä, mulla ei ole varaa syödä töissä.En yleensä syö suklaata tai mitään kotoa tuomaani, vaan juon kahvia ja yritän olla sortumatta kekseihin. Joskus pahimpaaan nälkään käyn salaa ahmimassa työporukan kahvikeksejä, kourakaupalla...