Tuleeko toimeen yksin 1490€:lla?
Oon vasta eronnut. Saan tuon verran nettona. Niin huono kokemus parisuhteesta että tuskin enää siihen rupean
Kommentit (38)
Jos puhutaan yhdestä päivästä niin kyllä.
Riippuu menoista. Asuminen jne. Hyvin pärjää jos osaa elää säästeliäästi.
Itse saisin tuosta jäämään säästöön 500 euroa.
Itsellä jäisi ainakin 900e millä mällätä vuokran ja kuukausittaisten laskujen jälkeen.
Menot tällä hetkellä suuret kun yhteinen talo vielä rasitteena. Mutta lähinnä mietin tuleeko tuolla toimeen? Esim jos vuokra on 600€ ei autoa
Ap
Puolet vuodesta voi asua teltassa. Järvestä saa kalaa ja vettä, metsästä marjoja. Torista saa ilmaiseksi vanhan polkupyörän liikkumiseen. Hyvin vähällä rahalla tulee kyllä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Puolet vuodesta voi asua teltassa. Järvestä saa kalaa ja vettä, metsästä marjoja. Torista saa ilmaiseksi vanhan polkupyörän liikkumiseen. Hyvin vähällä rahalla tulee kyllä toimeen.
Kuulostaa Risto Murron vinkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Menot tällä hetkellä suuret kun yhteinen talo vielä rasitteena. Mutta lähinnä mietin tuleeko tuolla toimeen? Esim jos vuokra on 600€ ei autoa
Ap
Kyllä riittää
Vierailija kirjoitti:
Ap
Laske tulot ja menot taulukkoon. Jos et osaa, käy tekoälyn kanssa läpi tulosi ja menosi. Siitä näet mihin on varaa asunnon suhteen. Tärkeää on saada vuokrakuluiltaan mahdollisimman edullinen mutta siten, että pääset hyvin töihin jne
Minä saan tuon verran kuussa, vuokra on 800. Kyllä nippa nappa pärjää, jos syö viisaasti eikä hurvittele kapakoissa.
Saan tuon verran tukia ja asun Helsingissä, helposti olen pärjännyt jo viimeiset 7 vuotta.
Mä saisin säästöönkin. Vuokra + vesi 605 e. Sähkö 17 e ja kerran kolmessa kuukaudessa siirtolasku n 25 e. Puhelin & netti 20 e. Bussikortti 65 e talviaikaan. Suoratoistot & Bookbeat n 50 e/kk, ruokakauppaan menee noin 150 e / kk. Loput on vapaasti käytettävissä tai säilöttävissä.
Mulla hirveä pelko että joudun asunnottomaksi
Ap
No mä saan yli satasen vähemmän, mutta vuorani on vain 400. Pärjään.
Saan tuon verran viikossa ja hyvin saa kaikki menemään
Vierailija kirjoitti:
Riippuu menoista. Asuminen jne. Hyvin pärjää jos osaa elää säästeliäästi.
Töihin menen arkipäivisin en paljon muualle.
No sehän riippuu menoista ja siitä kuinka hyvin osaat pihistellä. Mä asun yksin omakotitalossa 1400€:n nettotuloilla ja voin sanoa, että varsinkin talvella tekee tiukkaa. Talvella isommat laskut sähköstä ja kaukolämmöstä. Esim. tammikuun kaukolämpölasku oli 310€. Kyllä pitää tinkiä omasta ruoasta monesti ja kyttäilen ilta-aleista ruokia. En ala myymään taloa väliaikaisen elämän tilanteen vuoksi. Pitää jaksaa tätä 3-4 vuotta. Koitan kyllä saada lisätuloja.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sulla on vuokra vain 600€, eikä autoa, niin pitäisihän tuolla pärjätä.
No mitä sulla on kuukaudessa pakolliset kulut? Ei meillä kristallipalloa ole.