Miesten kärsimä huomiotyhjiö netissä
Nainen saa paljon eroottista huomiota ja hellyyttä vain olemalla nainen. Toki naisella on joitakin asioita mitä miehellä ei ole, mutta myös päinvastoin. Jos nainen menee chat-huoneeseen, on se juttukaverina olevalle miehelle heti virkistävä asia.
Molemmilla sukupuolilla on jonkinlainen huomion ja hyväksytyksi tulemisen sekä halutuksi tulemisen tarve. Ihmisen luontainen tila on syödä kaikki ruoka mikä eteen tulee ja rakastella niin paljon kuin mahdollista. Työelämä ja muut velvollisuudet ja pinnistely eivät ole millään tavalla luonnollisia asioita. Ihminen pyrkii luonnostaan helppoon elämään. Kotikoira nukkuu suuren osan ajasta, koska koira ajattelee että ei kannata kuluttaa kaloreita turhaan säntäilyyn.
Naisen elämä onkin johdonmukaista, koska nainen saa miehiltä mielikuvituksen rikastetta ja ihailua ihan vain löhöämällä. Naisten vartalon ympärille on myös rakennettu keinotekoisia myyttejä, jotka eivät perustu objektiiviseen reaalitodellisuuteen. On päätetty, että naisen vartalo on ihmeellisempi kuin miehen, että naisen ylävartalo on ihmeellisempi kuin miehen ja jopa vastenmieliset ruumiintoiminnot on kulttuurillisesti ulkoistettu miehille.
Heti kun nainen menee nettiin, nainen saa tuntea itsensä tärkeäksi; miehet tai pojat kyselevät tarkkaan kaikki asiat pikkuhousujen väristä kynsiväriin ja hiusten pituudesta häpykarvojen malliin ja herrasmiehet samalla kelaavat läpi myös lempivärit ja harrastukset. Oli vastaus mikä tahansa, miehen reaktio on melkein aina positiivinen. Mieheltä taas ei kysytä mitään, paitsi ehkä oikein hohtimilla repien. Mies on nopeampi, vahvempi, lihaksikkaampi, joistakin ruumiinosista notkeampi, suurempi, sitkeämpi, rohkeampi ja miehen lisääntymiselimistö on niin monimutkainen, etteivät tiedemiehet tunnu keksivän miesten ehkäisypilleriä vielä pitkään aikaan. Kaikki tämä on kuitenkin yhtä ulosteen kanssa tosimaailmassa.
Myös miehet kaipaavat huomiota, vaikkei se välttämättä realisoituisi lihallisessa elämässä. Jos mies on kaupan kassalla, koulussa, työmaalla tai muualla koko päivän ja häntä onnistaa, voi hän seuraavana iltana saada luvan kysyä noita asioita naiselta ilman että nainen suuttuu ja häviää, vaikka mies kirjoitti täydellisessä äidinkielellä ja hienotunteisesti. Objektin asemaan mies ei kuitenkaan pääse.
Kommentit (148)
Miesten altruistisesta seksuaalisuudesta.. Ei kukaan tee toiselle "seksuaalisia palveluksia" tai mitään muutakaan palveluksia hyötymättä niistä itse mitenkään. Jos homomiehet harrastaa anonyymejä suihinottoja niin jotain tyydytystä he siitä saa itse. Myöskään heteromies ei "palvo" naisen vartaloa siksi että naiselle tulisi tosi hyvä olo. Yleensä naiset ei halua sellaista palvontaa mitä olisi tarjolla eikä myöskään halua vastavuoroisesti osallistua sellaiseen kommentoimalla miehen vartaloa. AP:n mielestä tämä on kiittämättömyyttä ja pihtaamista, naisten mielestä se tarjolla oleva muka molemminpuolinen itsetunnonkohotus ja hyvän olon luominen on yksipuolista miehen itsetyydyttämisleikkiä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 01:21"]
Miksi aloitteen teko on erilaista miehelle kuin naiselle? Yleensä olen kuullut vain että miehet joutuu tekemään paljon enemmän aloitteita, en että määrän lisäksi se on muutenkin miehelle raskaampaa. Toki on varmaan eri asia kaksien hyvin menneiden trefgien lopulla ehdottaa seksiä kuin mennä ehdottamaan treffejä ventovieraalle joka ei ole huomannutkaan sinua. Mutta että samassa tilanteessakin aloite olisi miehelle vaikeampi, en usko.
[/quote] Miehet ja naiset eivät koskaan ole samassa tilanteessa. Mies on naiselle pelottava tai neutraali lihasäkki, jonka pitää tempuillaan murtaa ennakkoluulot. Vaikka mies saisikin naisen ihailuun perustuvaa saamisseksiä hyvin helposti, se on ihan eri asia kuin ihailun saaminen. Miehelle seksin saaminen voi tuntua jopa pahalta, koska naisen seksuaalisuus on masokistinen ja perustuu miehen ottamaksi tulemiseen ja 'tuhmuuteen'.
Miehelle tarjolla oleva seksi = saamisseksi (jos mies yrittää rikkoa tämän asetelman, jää ilman. Jos olet mies, älä ikinä kysy "miten koskettaisin sinua?" tai "päätä sä" tai "mitä haluisit?" koska se sammuttaa naisen todella tehokkaasti. Nainen on OBJEKTI eikä himoja omaava tekijämies)
Naiselle tarjolla oleva seksi = ihailuseksi (jos naiselta kysytään mitä hän haluaisi, nainen pyörittelee silmiään vittuuntuneena, koska nainen ei halua miehestä lähtökohtaisesti yhtään mitään, vaan haluaa nähdä miehen menevän villiksi kuin kehitysmaan lapsi karkkikaupassa ja tyydyttävän itsensä naisen vartalolla epätavallisen isolla peniksellä ja siinä samassa naisen hyväksynnän tarpeen)
Miehellä ei ole sisäsyntyistä valtaa tehdä naiselle hyvää. Miehellä on vain koosta johtuva sisäsyntyinen kyky tehdä naiselle pahaa. Naisella ei ole sisäsyntyistä hellyyden ja tyydytyksen tarvetta samalla tavalla kuin miehellä, vaan se herää vasta hurmausshown myötä. Tällöin myös mies muuttuu harmaasta patsaasta lihalliseksi olennoksi, vaikkakin on ilmeisesti naisen silmissä edelleen jonkinlainen epämääräinen varjohahmo joka aiheuttaa hyvää oloa. Mies ei koskaan pääse paistattelemaan löysänä ja regressiivisenä kauneusvauvana, joka voi spagettikätensä kosketuksella piristää äkillisesti naisen huonoa päivää ja joka voi itkeä, möykätä ja keimailla yhtaikaa ja olla heikko ja silti niin vahva.
Ne ovat eri maailmoissa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 01:48"]
Miksi aloitteen teko on erilaista miehelle kuin naiselle? Yleensä olen kuullut vain että miehet joutuu tekemään paljon enemmän aloitteita, en että määrän lisäksi se on muutenkin miehelle raskaampaa. Toki on varmaan eri asia kaksien hyvin menneiden trefgien lopulla ehdottaa seksiä kuin mennä ehdottamaan treffejä ventovieraalle joka ei ole huomannutkaan sinua. Mutta että samassa tilanteessakin aloite olisi miehelle vaikeampi, en usko.
[/quote] Miehet ja naiset eivät koskaan ole samassa tilanteessa. Mies on naiselle pelottava tai neutraali lihasäkki, jonka pitää tempuillaan murtaa ennakkoluulot. Vaikka mies saisikin naisen ihailuun perustuvaa saamisseksiä hyvin helposti, se on ihan eri asia kuin ihailun saaminen. Miehelle seksin saaminen voi tuntua jopa pahalta, koska naisen seksuaalisuus on masokistinen ja perustuu miehen ottamaksi tulemiseen ja 'tuhmuuteen'.
Miehelle tarjolla oleva seksi = saamisseksi (jos mies yrittää rikkoa tämän asetelman, jää ilman. Jos olet mies, älä ikinä kysy "miten koskettaisin sinua?" tai "päätä sä" tai "mitä haluisit?" koska se sammuttaa naisen todella tehokkaasti. Nainen on OBJEKTI eikä himoja omaava tekijämies)
Naiselle tarjolla oleva seksi = ihailuseksi (jos naiselta kysytään mitä hän haluaisi, nainen pyörittelee silmiään vittuuntuneena, koska nainen ei halua miehestä lähtökohtaisesti yhtään mitään, vaan haluaa nähdä miehen menevän villiksi kuin kehitysmaan lapsi karkkikaupassa ja tyydyttävän itsensä naisen vartalolla epätavallisen isolla peniksellä ja siinä samassa naisen hyväksynnän tarpeen)
Miehellä ei ole sisäsyntyistä valtaa tehdä naiselle hyvää. Miehellä on vain koosta johtuva sisäsyntyinen kyky tehdä naiselle pahaa. Naisella ei ole sisäsyntyistä hellyyden ja tyydytyksen tarvetta samalla tavalla kuin miehellä, vaan se herää vasta hurmausshown myötä. Tällöin myös mies muuttuu harmaasta patsaasta lihalliseksi olennoksi, vaikkakin on ilmeisesti naisen silmissä edelleen jonkinlainen epämääräinen varjohahmo joka aiheuttaa hyvää oloa. Mies ei koskaan pääse paistattelemaan löysänä ja regressiivisenä kauneusvauvana, joka voi spagettikätensä kosketuksella piristää äkillisesti naisen huonoa päivää ja joka voi itkeä, möykätä ja keimailla yhtaikaa ja olla heikko ja silti niin vahva.
Ne ovat eri maailmoissa.
[/quote]
Ai olikin kyse patologisista suhteista ja jostain Sinkkuelämää-jutuista. No ilmankos tämä Vauva-palsta ei oikein ymmärrä.
Miltä kuulostaa näin päin? Ihan yhtä (epä)tosi tai ainakin (vain) osa totuutta.
Vaikka nainen saisikin miehen himoihin perustuvaa antamisseksiä hyvin helposti, se on ihan eri asia kuin ihailun saaminen. Naiselle seksin saaminen voi tuntua jopa pahalta, koska miehen seksuaalisuus on sadistinen ja perustuu omien fyysisten tarpeiden tyydyttämiseen naisen vartalolla.
Niin, ei tästä kyllä taas tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Varsin herkullinen yhdistelmä salaliittoteoreetikoiden ja fundamentalistiuskovaisten agumentointityyliä tämä kyllä on.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 02:04"]
Miltä kuulostaa näin päin? Ihan yhtä (epä)tosi tai ainakin (vain) osa totuutta.
Vaikka nainen saisikin miehen himoihin perustuvaa antamisseksiä hyvin helposti, se on ihan eri asia kuin ihailun saaminen. Naiselle seksin saaminen voi tuntua jopa pahalta, koska miehen seksuaalisuus on sadistinen ja perustuu omien fyysisten tarpeiden tyydyttämiseen naisen vartalolla.
[/quote] Joidenkin miesten seksuaalisuus on sadistinen, mutta sellaisille miehille on paljon kysyntää. Esim.minä olin pari kesää sitten kiinnostunut eräästä mesetutusta, jonka kuvittelin myös olevan neitsyt. Paljastuikin että hän oli harrastanut seksiä todella monien miesten kanssa, vaikka oli alle 20-vuotias. Pohdimme yhdessä mistä tuo seksikokeneisuus johtuu, ja hän koki jonkinlaisen pikkuvalaistuksen kun hän tajusi, minun johdatteluni avulla, että se johtuu siitä, että nämä kovakouraiset hoidot tai poikaystävät ilmaisevat himonsa niin lujaa, että se imartelee häntä paljon, vaikkei itse seksi sinänsä kiinnosta. Tyttö myös kertoi miten häntä ällötti, kun hänen veljensä kaverit tulivat suihkusta alasti hänen silmiensä alla.
Olin tuohon aikaan hyvin yksinäinen ja lievitin yksinäisyyttäni mm.juttelemalla hänelle siirappisia juttuja ja yritin keksiä ratkaisuja hänen valittamiinsa ongelmiin. Siitä ei tosin ollut mitään hyötyä, koska hän ei etsinyt ratkaisuja. Hän ei myöskään ollut kiinnostunut tapaamaan minua. Vaikka se oli minulle luonnotonta, kokeilin joskus kirjoitella hänelle alistavia juttuja, ja silloin hän valitti että sellainen kiihottaa häntä, joten lopetin.
Niin, että miesten rooli on aika rajallinen. Nainen voi olla passiivinen panonukke, yläpuolella leijuva jumalatar tai jotain siltä väliltä. Mies ei voi koskaan olla passiivinen. Voitteko kuvitella tilanteen, jossa nainen tarjoaisi miehelle kahisevaa, että saisi riisua ja tunnustella miehen paikkoja? Entäs sen, että naista kiihottaisi ajatus siitä, että joku mies (ilman tunnesidettä) hyväilisi hänen alapäätään? Naisille miehen vartalo on toiminnallinen työkalu ja jos se ei tee työtä, se on rikki.
Mies ei voi tyydyttää naisen tarpeita miehenä koska a) naisella ei ole sisäsyntyisiä tarpeita, joihin mies voisi vastata ja b) jos mies tekee hyvää, se johtuu tunnesiteestä. Nainen voi sanoa nauttivansa miehen hyväilystä, koska se saa naisen tuntemaan itsensä niin arvokkaaksi. Siinä ei ole kyse siitä että nainen pitäisi miehen vartalosta itsessään, vaan ainoastaan miehen reaktioista ja sosiaalisista eduista, jotka siitä seuraavat. Miehelle taas naisen vartaloon käsiksi pääseminen on jo hyvä asia sinänsä, siksi mies voi pitää esim.nukkuvan naisen koskettamisesta ja katselusta (ilman että nainen on vetänyt hurmausshown ja luonut tunnesiteen) ja olisi iso plussa, jos miehellä olisi myös valta tehdä hyvää. Jos miehen kosketus tuntuisi hyvältä, miehen ei tarvitsisi maksaa siitä, että pääsee tunnustelemaan naisen vartaloa. Mutta miehen pitää maksaa heteronaiselle ja homon heteromiehelle.
tuntuu olevan kirjoittajalla aika vinksahtanut käsitys hellyydestä. naiset eivät välttämättä pidä ollenkaan ahdistelevista kysymyksistä, ja liian monet miehet eivät tunnu tätä ymmärtävän ja katsovat oikeudekseen kohdella naista miten vain piittaamatta siitä, mitä nainen kokee.
Aloittaja tarkoittanee tilannetta, joka vallitsee ikäluokassa 20-30-vuotiaat. Keskimääräinen nainen on tuolloin kaikkein halutuimmillaan ikänsä ansiosta, kun taas keskimääräinen mies ei ole. Tämä taas johtuu siitä, että naiset arvottavat miehen menestymisen ja varallisuuden kaikkea muuta korkeammaksi. Tätä menetystä ja työllä ansaittua varallisuutta ei useinkaan vielä parikymppisellä kundilla ole. Tästä seuraa se, että 20-30-vuotiaana melkein jokainen nainen saa elää sellaista elämää, josta samanikäisten miesten valtaosa näkee kateellisena päiväunia.
Iän karttuessa tilanne alkaa tasoittua. Kolmenkympin korvilla vaakakuppi kääntyy jo joidenkin menestyneiden ja itsestään huolehtineiden miesten eduksi, kun nuoruutensa rillutelleet naiset biologisen kellon tikittäessä haluaisivat hankkia perheen ja lapsia. Ja mitä enemmän ikää kertyy, sitä enemmän miehet pääsevät sanelemaan ehtoja naisille. Usein näin myös tapahtuu, osittain "because I can" -periaatteella ja toisekseen siksi, että miehet haluavat eräällä tavalla kostaa naisille laittamalla heidät matelemaan samalla tavalla kuin he joutuivat itse tekemään parikymppisinä. Tällainen käytös ei tietenkään päde kaikkiin miehiin, eivätkä kaikki naiset matele.
Aloittaja on siis erittäin oikeassa, joskin se pätee vain tiettyyn ikäryhmään eikä tokikaan kaikkiin yksilöihin. Ruma ja lihava nainen kokee syystäkin ahdistusta, koska ei pysty täyttämään miesten asettamaan feminiinistä rooliodotetta olla hoikka ja kaunis. Köyhä, kouluttamaton ja laiha mies kokee syystäkin ahdistusta, koska ei pysty täyttämään naisten asettamaa maskuliinista rooliodotetta olla varakas, koulutettu ja lihaksikas.
Miehet ovat jatkuvasti kusi sukassa ja pelkäävät jokaista sanaa ja elettään, jottei naisia alkaisi pelottamaan ja ällöttämään.
Toisin sanoen pelkäät pakkien saamista. Tähän ei ole muuta keinoa kuin oppia järjestämään tilanne sellaiseksi, että pakkien saaminen sattuu mahdollisimman VÄHÄN. Naisethan eivät iske miehiä, paitsi ehkä sitä kaikkein himotuinta 1% osaa.
1) Avaa keskustelu viimeistään kolmen sekunnin kuluttua kiinnostavan naisen ilmaannuttua näkökenttääsi. Tällä tavalla et käytä turhaan aikaa repliikkiesi miettimiseen.
2) Jos tilanne etenee kahvilareffeihin asti, asennoidu siten, ettei nainen ilmesty edes paikalle tai muuten vain osoittaa, ettei häntä kiinnosta. Tämä auttaa kestämään mahdolliset oharit ja pakit.
3) Älä laita itseäsi likoon henkisesti ennen kuin vasta piiiitkän yhdessäolon jälkeen. Tällä tietenkin suojelet itseäsi mahdollisten pakkien tai jättämisten tullessa. Laasasen sanoin "miehet objektivoivat naisia, koska objektilta saatu torjunta sattuu vähemmän kuin rakkauden kohteen torjunta".
=> Se naisten kokema epätoivottu huomio on varmasti osittain seurausta juuri siitä, että miehet kokevat aloitteen tekemisen olevan pakollinen velvollisuus, mutta haluaisivat kuitenkin satsata siihen aloitteeseen mahdollisimman vähän aikaa, vaivaa ja rahaa. Tämä tietysti siksi, että sijoituskohteena nainen on ehkä maailman epävarmin.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:31"]
. Sitten kun mies on ollut platoninen hupieunukki tarpeeksi pitkään ja tuottanut kuvan itsestään turvallisena viihdekoneena, mies voi pikkuhiljaa ruveta hivuttamaan seksuaalisuutta ja fyysisyyttä takaoven kautta.
[/quote]
Minkä ikäinen olet? Tulee mieleen 14-vuotias joka on tuskissaan kun tyttöystävä "ei anna".
[/quote]
Eli suomeksi sanomasi on "ei oo noin, ei oo ollenkaan noin". Aloittaja on ihan oikeassa siinä, että (miehen näkökulmasta) naisen hurmaaminen on teatteriesitys, joka miehen on pakko vetää tietyllä tavalla, mikäli mielii saada haluamansa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että miehen täytyy pidättäytyä keskustelemasta tietyistä aiheista, vaikka ne kuinka olisivat hänelle tärkeitä. Esimerkiksi nainen saa kysyä ensitreffeillä, haluaako mies lapsia. Mies ei kuitenkaan voi sanoa ensitreffeillä haluavansa harrastaa nopeasti seksiä ja kysyä perään, onko nainen posliini.
Jälleen kerran tämä kuvio pätee varsinkin 20-30-vuotiaissa, jolloin mies on selkeä altavastaaja. Nyt yli kolmikymppisenä olen ollut treffeillä esimerkiksi 36-vuotiaan lapsettoman naisen kanssa, jolle olisin voinut asettaa melkein millaisia ehtoja tahansa. Olen itse akateemisesti koulutettu, maailmaa nähnyt, kehonrakennusta harrastava ja lapseton mies, joka kuitenkin haluaa lapsia. Puntit ovat selvästi alkaneet kääntyä: nyt MINÄ pääsen asettamaan ehtoja. Parikymppisenä hintelänä korkeakouluopiskelijana olin naisille pelkkää ilmaa, mutta en ole enää.
[/quote]
Niin, että miesten rooli on aika rajallinen. Nainen voi olla passiivinen panonukke, yläpuolella leijuva jumalatar tai jotain siltä väliltä. Mies ei voi koskaan olla passiivinen. Voitteko kuvitella tilanteen, jossa nainen tarjoaisi miehelle kahisevaa, että saisi riisua ja tunnustella miehen paikkoja? Entäs sen, että naista kiihottaisi ajatus siitä, että joku mies (ilman tunnesidettä) hyväilisi hänen alapäätään? Naisille miehen vartalo on toiminnallinen työkalu ja jos se ei tee työtä, se on rikki.
Mies ei voi tyydyttää naisen tarpeita miehenä koska a) naisella ei ole sisäsyntyisiä tarpeita, joihin mies voisi vastata ja b) jos mies tekee hyvää, se johtuu tunnesiteestä. Nainen voi sanoa nauttivansa miehen hyväilystä, koska se saa naisen tuntemaan itsensä niin arvokkaaksi. Siinä ei ole kyse siitä että nainen pitäisi miehen vartalosta itsessään, vaan ainoastaan miehen reaktioista ja sosiaalisista eduista, jotka siitä seuraavat. Miehelle taas naisen vartaloon käsiksi pääseminen on jo hyvä asia sinänsä, siksi mies voi pitää esim.nukkuvan naisen koskettamisesta ja katselusta (ilman että nainen on vetänyt hurmausshown ja luonut tunnesiteen) ja olisi iso plussa, jos miehellä olisi myös valta tehdä hyvää. Jos miehen kosketus tuntuisi hyvältä, miehen ei tarvitsisi maksaa siitä, että pääsee tunnustelemaan naisen vartaloa. Mutta miehen pitää maksaa heteronaiselle ja homon heteromiehelle.
[/quote]
Bla bla bla. Turhahan tähän on vastata koska sinulla on kiveen veistetty kuva 'naisesta' ja 'miehestä' etkä ilmeisesti kykene näkemään ihmisyyden moninaisuutta. Ylipäätänsä, että keskittyy noin paljon miesten ja naisten eroihin rajoittaa jo heti kättelyssä huomiomaista maailmaa eri kulmista. Oman kokemukseni mukaan eroja on yksilöiden välillä enemmän kuin miesten ja naisten. On tietenkin niitä, jotka ovat jumahtaneet joihinkin kulttuurillisiin rooleihin kiinni, mutta onneksi suurin osa ihmisistä haluaa olla oma itsensä. Ja parisuhteen yksi suurimmista ihanuuksista onkin juuri se, että lötyy turvallinen kumppani jonka kanssa on mahdollista 'löytää oma itsensä' ja irrottautua esim. lapsuuden kotinsa mekanismeista.
Seksistä ja seksuaalisuudesta. Minä ainakin nautin katsella miestäni. Kehun hänen ulkonäköään huomattavasti useammin kuin hän minun (enkä tosiaan ole ruma). Olen usein sanonut hänen penistään ihanaksi ja sanon sen aina sydämestäni, koska tosiaankin tarkoitan sitä, enkä sano sitä saadakseni jotain. Hän menee usein minua aikaisemmin nukkumaan ja on ihanaa haistella hänen lämmintä ihoaan, katsella hänen kaunista selkäänsä, liuttaa käsi hänen reisiensä väliin... enkä tosiaankaan odota häneltä mitään. Minä olen viimeaikoina ollut se seksissä aktiivinen ja intohimoinen, otan häneltä suihin, ratsastan ja ehkä lopuksi vielä masturboin... Eikä siinä mitään, tämä on tällainen vaihe, pitkässä suhteessa niitä ehtii tulla monenlaisia.
Aikaisemmissakin suhteissa on ollut eri vaiheita. Mieheni lisäksi minulla on ollut vain kaksi vakavampaa ja pidempää suhdetta, mutta tällaisen suppeankin otannan perusteella uskallan väittää, että miesten seksuaalisuus ei ole noin yksiviivaista kuin väität. Ensimmäinen poikaystäväni oli tällainen 'aina valmiina' tyyppi, mutta oli hänelläkin kausia jolloin oli haluttomampi. Eikä hän ollut mikään imartelija eikä lässyttäjä -onneksi. Minä kun en yhtään lämpiä sellaiselle. Positiivista huomio on kivaa, mutta sen pitää myöskin perustua johonkin. Samoin minä annan positiivista huomiota miehille, minusta se on täysin luontevaa silloin kun on aihetta (eikä myöskään aiheuta kohtuutonta vaivaantuneisuutta toisessa).
Kunnon keskustelu vaikka nyt toisen ja itseni maailmankatsomuksista (tai ylipäätään jaetaan tuntemuksia ja asioita todellisesta elämästä ja merkitsevistä asioista), taas saa minut lämpiämään aina. Tulee tunne, että on saanut todellisen yhteyden toiseen. Ja älykäs huumori. Ja tämä vielä höystettynä samanaikaisella metsäkävelyllä, niin minä olen onnellinen ja tunnen luottamusta ja kiintymystä siihen kumppaniin. (Jos siihen päälle kumppanini vielä alkaisi vihjailemaan hehkuvasta olemuksestani tai jotain muuta, niin tiedä sitä mihin pusikkoon sitä vielä päädytään -ja ollaan päädyttykin...)
Tiedätkö mikä ihmetyttää ja hieman jopa hirvittää? Miesten pakko-ajatukset (puhutaan nyt laasaslaisista). Minä olen tavallisen näköisenä naisena saanut lukuisia kertoja pakit miehiltä, mutta ei ole tullut mieleenkään että minun pitäisi "laittaa matelemaan" joko nykyinen kumppanini tai (treffiseuralaiseni jos olisin sinkku) kostoksi siitä että jotkut täysin eri miehet eivät ole pitäneet minua mielenkiintoisena.
Et voi olla joka ikisen vastaantulijan mielestä viehättävä. Se on vaan hyväksyttävä. Pakit tuntuu pahalta mutta on sairasta ja jo itsensäkin kannalta haitallista hautoa vuosia tuollaisia tunteita, että ne pakit antaneet ovat sinulle jotain velkaa.
Parisuhde syntyy, kun kaksi ihmistä ovat kiinnostuneita toisistaan. Sitä ennen on todennäköisesti käyty puolin ja toisin läpi tilanteita, joissa molemminpuolista kiinnostusta ei ole syntynyt.
Ihan sama kuin työnhaussa: päteväkin ihminen saattaa saada kymmeniä/satoja "kiitos, mutta ei kiitos" -meilejä kunnes viimein tärppää. Kun hän epätoivoissaan mietti, tuleeko ikinä saamaan töitä, kumpi on terveempi ajattelumalli: a) jatkat hakemista, ja jos et tule valituksi, se paikka ei ollut sinua varten. Mieti, mitä voisit tehdä toisin ja kysy onnistuneilta neuvoja. Älä ajattele, että olet viallinen ja tuhoon tuomittu, vaan että se sinulle sopiva paikka on tuolla jossakin. b)työmarkkinoissa on vika. Kaikki työpaikat menee suhteille eikä paskahommista makseta. Naapurin Perttikään ei ole päässyt mihinkään vaikka hakenut jo kaksi vuotta. Ihan turha noita hakemuksia on väsätä, menevät mappi ööhön. Kirjaudun mielummin keskustelupalstalle haukkumaan työnantajia ja jakamaan kokemuksia siitä miten pätevyydellä ei ole enää mitään merkitystä. Jotkut aivopestyt lässyttää että kun ei anna periksi ja on ahkera niin tärppää, ne on vaan systeemin aivopesemiä hihhuleita jotka ei tajua että niitä viedään kuin pässiä narussa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 01:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 01:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 00:46"]
Laasanen linjoilla....
Hyvien miesten ei tarvitse tällaisia itkeä.
[/quote] Miten hyvä mies käyttäytyy netissä? Vaistoavatko naiset hyvyyden?
[/quote]
No todellakin vaistoavat. Se tulee käytöksessä esiin luonnostaan, kun ihminen on hyvä. Sinä et ole, ja se karkoittaa naiset ympäriltäsi.
T. Netistä miehen löytänyt
[/quote] No sinunkin miehesi joutui tyytymään aika vähään, kun viattomia ihmisiä rienaavan ilkiön joutui ottamaan. Varmaan haukut omankin miehesi luuseriksi, jos hän tietää liikaa.
[/quote]
Sinä mikään viaton ole. Täällä pauhaat rienaavia yleistyksiäsi naisista (ja miehistä) omaamatta minkäänlaista kokemusta aiheesta. Ei siinä ole mitään ilkeää, että yrittää ravistaa sinut hereille. Niin kauan, kun sinä ajattelet naisista noin, niin tulet olemaan yksin. Piste. Ei kukaan täysjärkinen nainen ole kiinnostunut miehestä, jolla on tuollaisia ajatuksia. Jos joskus haluat rakkautta, niin terapiaan ensin irrottautumaan noista älyttömistä kuvitelmista, että olet joku uhri. Se ei ketään ole koskaan auttanut.
Kyllä, naiset tarvitsevat yleensä jonkinlaisen tunnesiteen nauttiakseen seksuaalisesta huomiosta, jos ei kyseessä ole itsestään epävarma nuori. Mutta, kun tunneside on olemassa, niin kyllä mekin ihan pyyteettömästi nautitaan. Halutaan tehdä miehelle hyvää. Ei se ole mikään kaupankäynnin väline todellakaan. Kauheaa, että ajattelet niin! Eikä siinä ole yhtään mitään vikaa, että me se tunneside tarvitaan ensin. Miksi ihmiset pitäisi nähdä objekteina? Siksi, koska itsekeskeiset miehet niin tekevät? Joo nehän ne standardit asettavatkin. Ei ole mitään vikaa siinä, että ihmistä ei näe objektina vaan kokonaisena henkilönä, jota kohtaan halut herää siinä vaiheessa, kun henkilöön ihastuu. Sinä et vaan ole koskaan herättänyt ihastusta naisessa, niin et noiden halujen kohteeksikaan ole päässyt. Nyt sitten satuilet itsellesi, että ne ovat teeskentelyä ja naiset ovat todellisuudessa kylmiä kaloja, jotka vaan haluavat huomioita. Ihan sairasta soopaa.
Ja kyllä se on aika outoa ja epätoivoisen oloista, jos ekoilla treffeillä kysyy suoraan haluaako mies lapsia, ilman että mies on mitenkään vienyt keskustelua siihen suuntaan. Tai jos kysyy että onko ajatellut kesä- vai talvihäitä, olisiko oranssi hyvä teemaväri, sinistä on turha sanoa koska mun siskon häissä oli sininen väriteemana ja mun silmät on ruskeat et ei se sovi yhtään. Tai hei mikä sun sukunimi on ja mitä nimiä olet ajatellut lapsille, musta olisi tosi söpöä kun olisi kahden vuoden ikäerolla Linus ja Lennietta. Se on miehestä kiinni riittääkö tuollainen käytös siihen että ei enää hirveästi kiinnosta tavata. Kuka ajattelee, että tuollainen on naiselta ihan ok eikä lainkaan neuroottisen ja pelottavan oloista? Kuka neuvoisi tyttökavereilleen, että kannattaa ekoilla treffeillä tuollaiset tärkeät asiat selvittää heti, se antaa hyvän kuvan miehelle ja rohkaisee pyytämään uudestaan treffeille...
Ihan niin kuin yleensä ei ole mieheltä hyvä tutustumisen alkuun alkaa kysellä seksistä tai kovin selvästi kouria, jos toinen ei anna mitään merkkejä siihen suuntaan.
Mutta tosielämässä erilaisia mokia voi saada treffeilläkin anteeksi, jos toinen osapuoli huomaa että sitä jännittää ja on sen takia noin kömpelö, ja jos se kömpelösti ilmaistu asia ei ole täysin vastenmielinen. Seksistäkin voi kyllä puhua tosi suoraankin, jos välit on sopivat, samoin kuin perhehaaveista ja sellaisesta voi puhua suoraan sopivassa yhteydessä. Yleensä se edellyttää ainakin sitä että haaveet ei suoraan kohdistu siihen keskustelukumppaniin, vaan puhutaan yleisellä tasolla.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 11:52"]
Ja kyllä se on aika outoa ja epätoivoisen oloista, jos ekoilla treffeillä kysyy suoraan haluaako mies lapsia, ilman että mies on mitenkään vienyt keskustelua siihen suuntaan. Tai jos kysyy että onko ajatellut kesä- vai talvihäitä, olisiko oranssi hyvä teemaväri, sinistä on turha sanoa koska mun siskon häissä oli sininen väriteemana ja mun silmät on ruskeat et ei se sovi yhtään. Tai hei mikä sun sukunimi on ja mitä nimiä olet ajatellut lapsille, musta olisi tosi söpöä kun olisi kahden vuoden ikäerolla Linus ja Lennietta. Se on miehestä kiinni riittääkö tuollainen käytös siihen että ei enää hirveästi kiinnosta tavata. Kuka ajattelee, että tuollainen on naiselta ihan ok eikä lainkaan neuroottisen ja pelottavan oloista? Kuka neuvoisi tyttökavereilleen, että kannattaa ekoilla treffeillä tuollaiset tärkeät asiat selvittää heti, se antaa hyvän kuvan miehelle ja rohkaisee pyytämään uudestaan treffeille...
Ihan niin kuin yleensä ei ole mieheltä hyvä tutustumisen alkuun alkaa kysellä seksistä tai kovin selvästi kouria, jos toinen ei anna mitään merkkejä siihen suuntaan.
Mutta tosielämässä erilaisia mokia voi saada treffeilläkin anteeksi, jos toinen osapuoli huomaa että sitä jännittää ja on sen takia noin kömpelö, ja jos se kömpelösti ilmaistu asia ei ole täysin vastenmielinen. Seksistäkin voi kyllä puhua tosi suoraankin, jos välit on sopivat, samoin kuin perhehaaveista ja sellaisesta voi puhua suoraan sopivassa yhteydessä. Yleensä se edellyttää ainakin sitä että haaveet ei suoraan kohdistu siihen keskustelukumppaniin, vaan puhutaan yleisellä tasolla.
[/quote]
Ai niin, myös mieheltä olisi aika outoa ekoilla treffeillä maalailla tulevaa perheidylliä tuntemattomalle naiselle, pelkästään siksi että on mies ja nainen ja treffit. Moni nainen ajattelisi, että sillä on varmaan jäänyt jonkun exän kanssa perheleikki kesken ja se etsii nyt jotakin vaan siihen unelmaansa tuuraajaksi. Joku höperömpi voi tietysti ajatellakin, että ihanaa, mennään heti naimisiin.
Samoin on miehiä, jotka ei hirveästi arvosta suoraan asiaan menemistä naiselta, tai ainakin suhteen suunta muuttuu siitä.
Jos etsii jonkun mielenkiintoisen yksityiskohdan ihmisten välisestä kanssakäymisestä, alkaa suurennella sitä, ja rakentaa sen varaan jotain järjestelmää ja pakottaa kaikki havaintonsa tähän malliin, niin aika pieleen menee, valitettavasti. Ei se tarkoita että se alkuperäinen havainto olisi väärä. Kuten että miehet saattaa maksaa seksistä ja naiset ei yleensä tykkää tuntemattomien miesten kourimisesta. Mutta ei se tarkoita etteikö olisi naisia jotka voi maksaa seksistä eikä sitä että kukaan nainen ei välittäisi kenenkään miehen suorasta lähestymisestä (ensimmäiseksi tulee mieleen vanhempi, ehkä varakkaampi nainen ja nuorempi mies, siinäpä ne roolit jo kääntyykin). Eikä tuollaisen havainnon pohjalta voi tehdä mitään aina ihmissuhteessa näin joka tilanteessa - johtopäätöksiä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 01:17"]
Äh, kyllä tästä tuli myös vähän paha mieli. Monet laasaslaiset vaikuttavat olevan niin syvällä noissa kuvitelmissaan naisten pahuudesta, etten tiedä, miten sieltä voisi nousta pois. Läheisyydenkaipuu ja seksuaaliset turhaumat voivat kiertyä niin tiiviisti ihmisen ympärille, ettei sieltä keskeltä enää näe todellisuutta. Sitten ne epätoivoiset lähestymisyritykset toista sukupuolta kohtaan ovat niin outoja ja irrallisia normaalista ihmistenvälisestä kanssakäymisestä, että vastapuoli juoksee karkuun ja lujaa. Kierre on valmis, vaikka kyseessä olisi sisimmältään ihan tavallinen, mukava mies.
[/quote]
Niinpä, ja sitten ei osata nähdä sitä omaa käytöstä outona, vaan aletaan etsiä syytä naisista, kun ei pääse juttusille. Ja viha kytee ja kasvaa sisällä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:31"]
Miehen pitää ensin vetää hurmaamisshow, jossa täytyy varoa kehumasta itseään ja osoittamasta inhimillisiä tunteita (nainen voi sanoa "aih mulla on kynsi kippee ja vitsi käyn huomenna tiimarista ostaa nallen!") ja tukahduttaa oma seksuaalisuutensa. Tärkeää on myös tuottaa naurua tuottavaa komiikkaa, joka lujittaa tunnesidettä. Sitten kun mies on ollut platoninen hupieunukki tarpeeksi pitkään ja tuottanut kuvan itsestään turvallisena viihdekoneena, mies voi pikkuhiljaa ruveta hivuttamaan seksuaalisuutta ja fyysisyyttä takaoven kautta.
[/quote]
Et vaan osaa, kuulostaa siltä :D Yrität lähteä sellaisesta kaverihenkisestä nuoleskelusta ja hännänheiluttamisesta liikkeelle kun luulet, että sitä naiset kaipaa. Oikeasti luulen ison osan naisista syttyvän miehen terveestä itseluottamuksesta; siitä että mies on mitä on (eli mies), eikä matele.
Nettideittailu nyt muutenkin on aika toivotonta hommaa, antaa aina vähän surullisen kuvan jos joku sellaista kauheasti harrastaa. Ennemmin kannattaisi astua ihan oikeaan elämään eikä surkutella kuinka netissä on sitä ja tätä.
Mitä ap ehdottaa että me naiset konkreettisesti ottaen tekisimme, jotta tämä vääryys poistuisi? Alkaisimme jotenkin maagisesti haluta ja ihailla häntä? Vai myöntää synnynnäinen pahuutemme ja tappaa itsemme?
Ne ovat eri maailmoissa.