kuukautiskivut ja runsas vuoto
Mikä lääke on paras semi koviin menkkakipuihin. Paracetamol ei ainakaan auta kuin puoleksi tunniksi. Ja mikä side merkki on paras? (huom. En ala käyttää tampooneja tai kuppeja, en halua mitään ylimääräistä sisälleni.)
Kommentit (4)
Sidemerkki selviää vaan testaamalla. Eiks Vuokkosilla tullut just markkinoille joku tosi iso side? 🤔 Mutta nuorempana mulle tuli paha anemia runsaista vuodoista. Jälkiviisaana sanon et olisi pitänyt kehdata puhua jollekin ja hakea apua. Siis vuosina kuin seula. Kuka tahansa olisi viety päivystykseen kiireen vilkkaa jos olis vastaavanlainen vuoto esim jonkun haavan takia.
Tuhosin aikanaan terveyttäni mättämällä buranaa. Sitä tyrkytettiin vaivaan kuin vaivaan, menkkoihin, migreeniin, alkavaan poskiontelotulehdukseen... Lopulta tulin lääkkeestä kipeäksi. Nykyisin voin käyttää sitä satunnaisesti.
Vuotoa vähentää Caprilon-lääke, tarvii reseptin. E-pillerit auttavat vaihtelevasti, itselläni ratkaisevasti auttoivat Qlaira-ja Zoely-pillerit. Suosittelen gynellä käyntiä.
Siteet selviää kokeilemalla. Jos vuoto on ihan holtitonta niin mene lääkäriin. Saat ainakin Caprilonia joka hillitsee vuotoa. Runsaassa vuodessa riskinä anemia. Kuukautisista ei muutenkaan kuulu kenenkään kärsiä, apua niihin saa lääkäristä. Buranaa itse söin maksimiannokset pahimpina päivinä.
Minulla auttoi vaan Burana 400mg 4 X pvä ensimmäiset 3 päivää. Harmittaa että kärsin 20 vuotta ennen kuin tätä yksinkertaista kikkaa kehotettiin vielä kokeilemaan. Vuoto väheni varmaan 60%.