Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynuorten asenne työntekoa kohtaan pistää miettimään

Vierailija
11.03.2013 |

että onko heistä tekemään töitä ja maksamaan mun ikäpolven eläkkeet.Työelämästä ollaan pois vuosia ja keksitään vain keinoja miten voisi olla kauemmin, lasten tehtailu on joillekin hyvä tekosyy. Tai se, että käteen jää vain muutama satanen enemmän töissä ollessa, kuin kotona tukien varassa. Nuoret eivät miellä itseään syrjäytyneiksi jos on kavereita, joiden kanssa hengata ja pelata pleikkaria.  Ja ne, jotka onnistuu saamaan työpaikan, eivät arvosta sitä yhtään. Kaverini työllistää nuoria ja hyvin yleistä on sellainen, että kun työtehtävän on antanut, hommia tehdään niin kauan kuin joku on näkemässä. tai jos pyydetty tehtävä tuli tehtyä, niin sitten pelailevat kännykällä, kunnes joku tulee antamaan uuden tehtävän, ei puhettakaan, että omatoimisesti menisi kysymäään seuraavaa hommaa. Tai kun sairastuu, niin hyvä kun tekstarin laittavat, ei aina sitäkään. Pienikin nuhan tunne on jo syy jäädä kotiin.

Työ ei ole enää nuorille tärkeää, vaan ihan jotkut muut asiat. Mutta millä tämä yhteiskunta sitten kustannetaan?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tuota samaa voisi itse asiassa eläkeikää lähestyvien kohdallakin. Tuttavissani on useita alle 60 vuotiaita, jotka vaan ovat kyllästyneen työntekoon ja päättäneet "jäädä työttömiksi" ansiosidonnaiselle ja eläkeputkeen, kun kerran se ansiosidonnainen ja eläke on kuitenkin heillä niin iso ja lasten lennettyä jo pesästä ei ole muita elätettäviäkään niin mukava vaan jäädä kotiin, harrastella ja matkustella kun fyysinen kuntokin on hyvä.  Nämä työttömät ja elämäntapaeläkeläiset saa kk käteen sen 1000 euroa enemmän kuin minä, myöskin pitkän korkeakoulutuksen läpikäynyt. Tietysti se ero vielä, että minulla on lapsetkin elätetettävänä ja turha edes haaveilla meidän perheen tuloilla omistusasunossa (joka tietysti näillä vanhemmilla on ...) asumisesta vaikka vuokratkin pääkaupunkiseudulla nielee lähes kokonaan sen toisen puolison palkan.

Tämä sallittakoon noille koska mitä suotta kitumaan paria viimeistä vuotta töissä kun voi jäädä ansiosidonnaiselle ja lopulta eläkkeelle. Noin vapautuu nopeammin työpaikkoja ja tosiaan ei tuo ikäryhmä  tarvitse paljoa rahaa niin mikäs siinä nauttia viimeisistä hyvistä vuosista ennen kuin sairaudet alkaa vaivata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla