Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykynuorten asenne työntekoa kohtaan pistää miettimään

Vierailija
11.03.2013 |

että onko heistä tekemään töitä ja maksamaan mun ikäpolven eläkkeet.Työelämästä ollaan pois vuosia ja keksitään vain keinoja miten voisi olla kauemmin, lasten tehtailu on joillekin hyvä tekosyy. Tai se, että käteen jää vain muutama satanen enemmän töissä ollessa, kuin kotona tukien varassa. Nuoret eivät miellä itseään syrjäytyneiksi jos on kavereita, joiden kanssa hengata ja pelata pleikkaria.  Ja ne, jotka onnistuu saamaan työpaikan, eivät arvosta sitä yhtään. Kaverini työllistää nuoria ja hyvin yleistä on sellainen, että kun työtehtävän on antanut, hommia tehdään niin kauan kuin joku on näkemässä. tai jos pyydetty tehtävä tuli tehtyä, niin sitten pelailevat kännykällä, kunnes joku tulee antamaan uuden tehtävän, ei puhettakaan, että omatoimisesti menisi kysymäään seuraavaa hommaa. Tai kun sairastuu, niin hyvä kun tekstarin laittavat, ei aina sitäkään. Pienikin nuhan tunne on jo syy jäädä kotiin.

Työ ei ole enää nuorille tärkeää, vaan ihan jotkut muut asiat. Mutta millä tämä yhteiskunta sitten kustannetaan?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:08"]

Mun mielestä tukien eteen pitäisi tehdä jotain eikä vain saada ilmaiseksi. Esim yhdyskuntapalvelua tietyin väliajoin tai opiskelua että työttömyyskorvaus ja sossutuet jatkuu! Erityisesti nro 26 jonka kirjoitus OKSETTAA!!

[/quote]

Mun mielestä työstä kuuluu maksaa palkkaa. Miksi osa joutuu tekemään vaikka jotain puistojen siivousta "tukia" vastaan, kun taas osa saa vastaavasta työstä oikeaa palkkaa? Irtisanotaan sitten kaikki kuntien työntekijät ja otetaan tilalle työttömiä tekemään samoja töitä työttymyystuella. Säästyy pitkä penni. Ja OKSETTAA.

[/quote]

Sanoinko ettei siitä yhdyskuntapalvelusta voisi saada palkkaa?? Ajatus oli se että tuo sossutuki ansaitaan jotenkin eikä vain revitä meidän työtätekevien persnahasta. Kyllä tästä maasta tekemätöntä työtä löytyy muttei tekijöitä!! Kun ei näille kermaperseille kelpaa mikään. Tosiaan pitäisi heti saada johtajan paikka ja palkka, muuten ei työnteko kannata....

[/quote]

Eihän sille sossuntuelle ole enää tarvetta, jos palkkaa saa? :D Hauskaa, miten kaltaisesi ihmiset eivät tajua että siinä tosiaankin jäävät työttömiksi ne puistosiivoojat ym., jos työttömien armeija (satoja tuhansia ihmisiä) marssii puistoon kera jätesäkkien...onhan se katsos halvempaa eikä tässä maassa muuta katsota kuin hintalappua; siitähän suomalainen kuluttajakin on kuuluisa.

Äläkä länkytä siinä muille paskaduuneista ja johtajan palkoista, kun et aiheesta mitään tiedä. Mieheni tekee fyysistä työtä tuntityöläisenä, ottaa vastaan kaikki työvuorot mitkä saa, ylitöitä jne. jatkuvasti ja käteen jää verojen jälkeen 1400€/kk. Pk-seudulla. Tuolla summallako pitäisi myös muiden nuorten ihmisten elää ja kasvattaa perhe?? Miehelläni on amiskoulutus duunariammattiin, jossa piti olla "hyvät tai erinomaiset" työllisyysnäkymät. Kappas vaan kun valmistumisesta on vajaa kaksi vuotta ja nyt jo mies joutuu vääntämään hanttihommaa ihan toisella alalla, mikäköhän meni pieleen ja kenen osalta?? Kiitettävät työtodistukset tai TES:n mukaiset palkkapyynnöt eivät auta, kun vastassa on kasa ilmaisia harjottelijoita tai vaille pätevyyttä olevia sukulaisia. Viimeksi työsuhde omalla alalla oli määräaikainen eikä sitä jatkettu, koska tilalle otettiin työkkärin harjoittelija sekä kaksi osa-aikaista opiskelijaa. Lisäksi henkilökunnan määrää supistettiin tuntuvasti ja viimeisetkin mitättömät edut, kuten ilmainen kahvi, vietiin. Ja näin teki ihan sinivalkoinen firma, joka nauttii kuluttajienkin keskuudessa suurta luottamusta!

Vierailija
62/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalitukea tarvitse ansaita. Se vaan saadaan kuin manulle illallinen jos ei yhteiskunnalla ole tarjota oikeaa työpaikkaa. Jokaiselle kuuluisi taata työpaikka, se on lähtökohta mutta jos työtä ei ole niin sitten annetaan ilmaiseksi sen verran rahaa, että pärjää.

Toisekseen, ei tekemätöntä työtä enää juurikaan ole ja jos on niin ensisijaisesti niitä tekemään pitäisi PALKATA ihmisiä, jotta saataisiin ilman työtä oleville työpaikkoja.

Itse olen ollut pätkätöissä koko ajan, joten on ihan selvä, että perheemme tilanne on vaikuttanut lapsiinkin. En voi näyttää heille sellaista jatkuvasti töissä olevan äidin mallia kun en ole töitä saanut kuin ajoittain. On ihan selvää, että nuorille muodustuu erilainen kuva maailmasta ja työstä jos vanhemmat joutuvat koko ajan kamppailemaan työpaikkojensa kanssa. Työelämä ei näytä yhtään houkuttelevalta kun äiti vähän väliä itkee kotona, että taas loppui työ eikä pätkää jatkettu vaikka kuinka yritti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorilla on aivan oikea asenne työhön.

Itse olen vanhemman polven työntekijä, joka valmistui työelämään keskelle syvintä 90-luvun lamaa. Tein kiltisti työllistämistöitä, joista sain palkaksi työttömyyspäivärahan + nimellisen kulukorvauksen. Olen ahkera ja omatoiminen, sain hyviä arviointeja mutta en oikeaa työpaikkaa.

Lopulta tilanne oli se, että opinnoista oli ehtinyt kulua liian pitkä aika. Työnantajat palkkasivat mieluummin vastavalmistuneita kuin jonkun vuosikaudet työllistämistöitä tehneen.

Oikean työpaikan sain lopulta kouluttautumalla kokonaan uudelle alalle.

Näin jälkeenpäin ajatellen, minun olisi ollut järkevämpää keskittyä omiin harrastuksiin ja kehittää henkilökohtaista osaamistani niillä alueilla. Tekemistäni hanttihommista en saanut taloudellista hyötyä, eikä niistä ollut apua työpaikan löytämisenkään suhteen. Kyllähän sen ymmärtää ettei työnantajat hyvällä katso jos hakijalla on hirveät määrät työtodistuksia harjoittelija-nimikkeellä.

Tasan samaa sontaa joutuvat sietämään ne nykynuoret, jotka yrittävät olla aktiivisia ja omatoimisia ja tekevät kaikkensa työllistyäkseen.

Vierailija
64/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:08"]

Mun mielestä tukien eteen pitäisi tehdä jotain eikä vain saada ilmaiseksi. Esim yhdyskuntapalvelua tietyin väliajoin tai opiskelua että työttömyyskorvaus ja sossutuet jatkuu! Erityisesti nro 26 jonka kirjoitus OKSETTAA!!

[/quote]

Mun mielestä työstä kuuluu maksaa palkkaa. Miksi osa joutuu tekemään vaikka jotain puistojen siivousta "tukia" vastaan, kun taas osa saa vastaavasta työstä oikeaa palkkaa? Irtisanotaan sitten kaikki kuntien työntekijät ja otetaan tilalle työttömiä tekemään samoja töitä työttymyystuella. Säästyy pitkä penni. Ja OKSETTAA.

[/quote]

Sanoinko ettei siitä yhdyskuntapalvelusta voisi saada palkkaa?? Ajatus oli se että tuo sossutuki ansaitaan jotenkin eikä vain revitä meidän työtätekevien persnahasta. Kyllä tästä maasta tekemätöntä työtä löytyy muttei tekijöitä!! Kun ei näille kermaperseille kelpaa mikään. Tosiaan pitäisi heti saada johtajan paikka ja palkka, muuten ei työnteko kannata....

[/quote]

Eihän sille sossuntuelle ole enää tarvetta, jos palkkaa saa? :D Hauskaa, miten kaltaisesi ihmiset eivät tajua että siinä tosiaankin jäävät työttömiksi ne puistosiivoojat ym., jos työttömien armeija (satoja tuhansia ihmisiä) marssii puistoon kera jätesäkkien...onhan se katsos halvempaa eikä tässä maassa muuta katsota kuin hintalappua; siitähän suomalainen kuluttajakin on kuuluisa.

Äläkä länkytä siinä muille paskaduuneista ja johtajan palkoista, kun et aiheesta mitään tiedä. Mieheni tekee fyysistä työtä tuntityöläisenä, ottaa vastaan kaikki työvuorot mitkä saa, ylitöitä jne. jatkuvasti ja käteen jää verojen jälkeen 1400€/kk. Pk-seudulla. Tuolla summallako pitäisi myös muiden nuorten ihmisten elää ja kasvattaa perhe?? Miehelläni on amiskoulutus duunariammattiin, jossa piti olla "hyvät tai erinomaiset" työllisyysnäkymät. Kappas vaan kun valmistumisesta on vajaa kaksi vuotta ja nyt jo mies joutuu vääntämään hanttihommaa ihan toisella alalla, mikäköhän meni pieleen ja kenen osalta?? Kiitettävät työtodistukset tai TES:n mukaiset palkkapyynnöt eivät auta, kun vastassa on kasa ilmaisia harjottelijoita tai vaille pätevyyttä olevia sukulaisia. Viimeksi työsuhde omalla alalla oli määräaikainen eikä sitä jatkettu, koska tilalle otettiin työkkärin harjoittelija sekä kaksi osa-aikaista opiskelijaa. Lisäksi henkilökunnan määrää supistettiin tuntuvasti ja viimeisetkin mitättömät edut, kuten ilmainen kahvi, vietiin. Ja näin teki ihan sinivalkoinen firma, joka nauttii kuluttajienkin keskuudessa suurta luottamusta!

[/quote]

Sen sijaan että sinä länkytät täällä olisit ylpeä miehestäsi joka tekee palkkatyötä sen 1400 euron eteen!! Mun tyttärellä jää vakityöstä käteen 1250€, sillä  joutuu yksin selviämään koska ei ole (vielä) miestä maksamassa osuutta elämästä. Maksatko sinä työlläsi osuutesi vai makaatko kotona tuilla??

Eipä tuonne puistojen siivoukseen ole ruuhkaa ollut, tai tienpiennarten siivoukseen. Miksei siis sellaisia töitä voisi teettää sossupummeilla??

Vierailija
65/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 09:10"]Ei sosiaalitukea tarvitse ansaita. Se vaan saadaan kuin manulle illallinen jos ei yhteiskunnalla ole tarjota oikeaa työpaikkaa. Jokaiselle kuuluisi taata työpaikka, se on lähtökohta mutta jos työtä ei ole niin sitten annetaan ilmaiseksi sen verran rahaa, että pärjää. Toisekseen, ei tekemätöntä työtä enää juurikaan ole ja jos on niin ensisijaisesti niitä tekemään pitäisi PALKATA ihmisiä, jotta saataisiin ilman työtä oleville työpaikkoja.   Itse olen ollut pätkätöissä koko ajan, joten on ihan selvä, että perheemme tilanne on vaikuttanut lapsiinkin. En voi näyttää heille sellaista jatkuvasti töissä olevan äidin mallia kun en ole töitä saanut kuin ajoittain. On ihan selvää, että nuorille muodustuu erilainen kuva maailmasta ja työstä jos vanhemmat joutuvat koko ajan kamppailemaan työpaikkojensa kanssa. Työelämä ei näytä yhtään houkuttelevalta kun äiti vähän väliä itkee kotona, että taas loppui työ eikä pätkää jatkettu vaikka kuinka yritti.[/quote]

Jännä että mollin sivut on pullollaan töitä... Ei mulle ole kukaan tullut koskaan tarjoamaan töitä:D Ihan itse olen joutunut työpaikkani hankkimaan! Kumma asenne - tulkaa hakemaan mut kotoa siihen johtajan paikalle:D

Meillä tilanne on ollut päinvastoin; kun lapset on nähneet miten vaikeaa joskus on ollut työn saannin tai lomautusten kanssa he osaavat arvostaa sitä työtä mitä ovat saaneet (vakituista koulutustaan vastaavaa) ja pysyvät siinä. Tuossa on se työmoraalin opetus - työtä pitää arvostaa ja itse voi olla ylpeä siitä että pystyy elättämään itsensä ja perheensä.

Ihan sama onko määräaikaista vai vakituista (itsekin määräaikaisessa työssä 33 vuoden vakituisten töiden jälkeen). Pätkän jälkeen haetaan uusi pätkä eikä itketä. Rekryfirmojen kautta saa hyvin paikkoja parissa päivässä ja nykyään äitiysloma, loma yms oikeudet on samat kuin vakkareilla.  

Vierailija
66/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äläkä länkytä siinä muille paskaduuneista ja johtajan palkoista, kun et aiheesta mitään tiedä. Mieheni tekee fyysistä työtä tuntityöläisenä, ottaa vastaan kaikki työvuorot mitkä saa, ylitöitä jne. jatkuvasti ja käteen jää verojen jälkeen 1400€/kk. Pk-seudulla. Tuolla summallako pitäisi myös muiden nuorten ihmisten elää ja kasvattaa perhe??"

Kyllä, juuri tuolla palkalla. Ja sinun omalla palkallasi. Jos tienaat saman verran töistäsi, saatte yhteensä 2800€ + lapsilisät. Yhteensä lähes kolmen tonnin paikkeille käteen kuussa. Pitäisi riittää omiin ja 1-2 lapsen menoihin. Yhteiskunta tulee vielä vastaan, jos rahat eivät riitä, saatte myös lapset hoitoon halvemmalla pienituloisuuttanne. Lisäksi työtä tekevällä miehelläsi on aikaa myöten mahdollisuus myös ikälisiin ja paremmin palkattuihin työtehtäviin. Juuri tämä on ongelma tämän hetken nuorissa ihmisissä: pitäisi heti saada se 2500€ käteen jostakin huonosti tuottavasta työstä, ilman vuosien työkokemusta. Koettakaa ymmärtää, että fyysinen ns. duunarityö on useimmiten heikosti tuottavaa, ja työnantaja ei yksinkertaisesti pysty maksamaan parempaa palkkaa, tai joutuu konkurssiin ja työt loppuvat kaikilta. Tuo 1400€ käteen olisi melkein kenelle tahansa espanjalaiselle nuorelle kuin lottovoitto.

Vierailija
67/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikapuoleni on loistava esimerkki siitä, kuinka mitään ei tartte tehdä. Lukio oli liian vaativaa ja ahdistavaa kun olisi ekan kerran elämässä pitänyt oikeasti tehdä jotain opintojen eteen. Amiksessa on mahtavaa kun tunteja on vain pari per päivä. Masennuksen keksi syyksi ettei tarvitse mennä inttiin, kumma kyllä jaksaa pelailla yötä myöten koneella ja hillua tyttökavereiden ja kavereiden kanssa. Kesätöitä ei hae kun " ei niitä kuitenkaan saa" ja oman kaupungin ulkopuolelta ei "kannata" hakea. työharjoitteluun kun amiksessa pitää ensi vuonna mennä, niin sekin on jo ongelma jos ei harjoittelupaikka ole naapurissa. Silti pitäisi ostaa autoa ja ties mitä, vaikka ei ole varaa maksaa vakuutuksia jne.

Vanhemmat ovat aina olleet työelämässä, akateemisesti koulutettuja ja perheillekin on ollut aina aikaa. Mutta kas kun ei nuorta nappaa. Mä odotan kädet kyynärpäitä myöten ristissä että poika muuttaa mahd pian omaan asuntoon, niin hirveältä kuin se kuulostaakin.

Vierailija
68/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 9 euroa tunnissa ole nuorelle mikään paskapalkka jos vaan työtunteja on riittäväst. Minulla on koulutus ja pitkä työkokemus, palkka on 12,70 e. Sillä pärjää hyvin (ilman miestäkin). Olisi outoa jos joku nuori tulisi vaatimaan yli 10 euron tuntipalkkaa. Minusta sen sijaan riittävä määrä työtunteja ja/tai vakituinen työ on kaiken a ja o.

Vierailija
69/81 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 19:56"]

että onko heistä tekemään töitä ja maksamaan mun ikäpolven eläkkeet.Työelämästä ollaan pois vuosia ja keksitään vain keinoja miten voisi olla kauemmin, lasten tehtailu on joillekin hyvä tekosyy. Tai se, että käteen jää vain muutama satanen enemmän töissä ollessa, kuin kotona tukien varassa. Nuoret eivät miellä itseään syrjäytyneiksi jos on kavereita, joiden kanssa hengata ja pelata pleikkaria.  Ja ne, jotka onnistuu saamaan työpaikan, eivät arvosta sitä yhtään. Kaverini työllistää nuoria ja hyvin yleistä on sellainen, että kun työtehtävän on antanut, hommia tehdään niin kauan kuin joku on näkemässä. tai jos pyydetty tehtävä tuli tehtyä, niin sitten pelailevat kännykällä, kunnes joku tulee antamaan uuden tehtävän, ei puhettakaan, että omatoimisesti menisi kysymäään seuraavaa hommaa. Tai kun sairastuu, niin hyvä kun tekstarin laittavat, ei aina sitäkään. Pienikin nuhan tunne on jo syy jäädä kotiin.

Työ ei ole enää nuorille tärkeää, vaan ihan jotkut muut asiat. Mutta millä tämä yhteiskunta sitten kustannetaan?

[/quote]

jaahas. Kannattaiskohan tässä vaiheessa osoittaa sormella niitä nuorten vanhempia. Minä, samoin kuin ystäväni olemme kasvattaneet lapsemme siihen että raha ei puissa kasva. Ja meillä kaikilla on nuoret jotka hoitavat paitsi koulunsa, osallistuvat myös kotitöihin, ovat valmiita tekemään palkkatöitä (vaikka sitten sitä lehdenjakoa) ja hakevat töitä loma-ajaksi/illoiksi/viikonlopuksi enkä tiedä kenenkään ajattelevan että esim. sossusta saa ja mitään ei tarvi tehdä.

Vierailija
70/81 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
71/81 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 19:56"]

Nykynuoret ovat eläneet koko elämänsä kulttuurissa, jossa työnantajat eivät sitoudu työntekijöihinsä, vaan potkivat näitä pellolle pienen osakkeennousun vuoksi. Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.täähän se on

Vierailija
72/81 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä palkkaa voida maksaa enempää kuin muutama satanen enemmän kuin tukia?! Minä käyn töissä, saan asumistukea ja silti joudun silloin tällöin hakemaan toimeentulotukea päälle! Näinkö sen maailman kuuluu pyöriä?!

Kysymys on väärin aseteltu. Kysymyksen kuuluisi olla miksi pitää maksaa niin paljon tulonsiirtoja?

Asumistuet ainakin pois. Toimeeentulotuet sinne 20e/kk ja saa luvan maksaa itse kaikki lääkkeet, sähköt jne.

Sillä voi edelleen asua risumajassa metsässä ja keittää nuotiolla riisiä. Vaatteita saa uff-laatikoista ja vettä puroista. Riut voi kaivaa ihan itse.

Terveydenhuoltoon luonnollisesti joku 3000e/v omavastuu, etteivät siellä ravaisi kuluttamassa lattioita vaan osaisivat kuolla pois turhina.

Loppuisi turvapaikkaturismikin samalla.

Vierailija
73/81 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niiden pitäisi alistua porvarin orjiksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
74/81 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas samaa tekopyhää valitusta. Itse ovat ottaaneet järjettömän velkaa ja sen lisäksi joskus 50 vuotta sitten päättäneet, että teidän pitää maksaa velkojen lisäksi vielä eläkkeet meille. Sitten alkaa valitus kun nuoret eivät suostukaan maksumiehiksi.

Vierailija
75/81 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on rakenteissa. Turha vinkua jos joku ei tee täyttä työviikkoa jos käteen jää vain 200e enemmän kuin työttömänä.

Kaikkia kiinnostaa se oma perse. Tuota harrastaa kaikki tavalla tai toisella. Mittakaava on eri. "Miten saan mahdollisimman paljon hyötyä mahdollisimman vähällä vaivalla".

Vierailija
76/81 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuoret edes kelpaa työelämään. Moni vastavalmistunut ei saa töitä kun ei ole kokemusta ja kun ei saa töitä niin jää se kokemuskin saamatta. Lopulta jos on valmistumisesta ollut vuoden työttömänä turha enää edes haaveilla töihin pääsystä kun pitkäaikaityötön on alinta kastia työnantajan silmissä.. sitten tarjotaan niitä 9€/päivä hommia

Vierailija
77/81 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että heti pitäisi olla alkupalkka 5000e/kk että työt kiinnostaa...Kyllä minäkin olen aloittanut 15 vuotiaana 20 markan tuntipalkalla.

Vierailija
78/81 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut yrittäjänä 20 vuotta ja sanoisin, että nykyiset nuoret naiset ja miehet ovat paljon tehokkaampia kuin noin 10 vuotta sitten. Vaativat toki perusteluja enemmän, mutta kun selittää homman niin sen jälkeen ei ole outoa lorvimista kuten ennen

Vierailija
79/81 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri 40 täyttänyt eli ihan täti, mutta olen alkanut vähin erin omaksumaan nuoremman polven asennetta tavaraan ja kuluttamiseen.

Viimeisimpänä huomasin juuri hiljattain, että en minä tarvitse hiustenvärjäyksiä - ja nätin pitkän tukan kasvattamalla tarvitsee hiustenleikkauksen korkeintaan kolmesti vuodessa. Minun nuoruudessani värjäämätön tukka oli nolo lestatukka, ja niin sitä on tunnollisesti oltu kampaaja- ja värjäyskierteessä.

Tarvitsen vain vähän klassisia vaatteita. Olen onneksi jo nuorena tiedostanut, että en tarvitse tai halua omaa autoa, mökkiä tai omakotitaloa. Kirjat ovat kivempia e-kirjoina, paperit kannattaa skannata. Kun on vähän tavaraa, en tarvitse enää siivoojaakaan. Vähempi materian kuluttaminen tuntuu hyvältä.

Olen kyllä maailman kunnollisin ja tunnollisin työihminen, aina omien töitteni lisäksi paikkaamassa lusmuja työkavereitani. Ehkä minun pitäisi ajatella tätäkin puolta uusiksi.

Vierailija
80/81 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan keski-ikäisillä tuntuu olevan erikoinen käsitys nuorten työelämästä. Ensinnäkin, nuorille ei aina makseta palkkaa heidän tekemästään työstä (!!!) vaan joissain "töissä" he saavat vain työttömyyskorvauksen ja 9€/päivä. Silläkö ne eläkkeet pitäisi maksaa? Palkallista työtä on hyvin vaikea saada koska yritykset ottavat mieluummin palkattomia harjoittelijoita jotka tekevät hommat ilmaiseksi.

Te 60 -ja 70-luvulla ja oikestaan 80-luvullakin syntyneet pidätte itsestäänselvänä sitä että työnteosta maksetaan palkkaa mutta meille 90-luvulla syntyneille se alkaa olla jo luksusta.