Selittäkää tämä yhtälö..eli sukulainen otti lesboparin vauvan kummiksi
mutta oma veli ei päässyt kummiksi eikä häntä pyydetty mukaan koska on hetero.Onko tämä juuri syrjimistä homo/lesbopiireissä?
Kommentit (11)
SIis tämäkö oli syy, että on hetero? Muuten olisi päässyt kummiksi? Siinä tapauksessa erittäin typerää käytöstä. Jos sukulainen taas muista syistä halusi ottaa tämän pariskunnan kummeiksi ja siihen ei liittynyt seksuaalisuus millään lailla, niin ihan normaalia toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:26"]
SIis tämäkö oli syy, että on hetero? Muuten olisi päässyt kummiksi? Siinä tapauksessa erittäin typerää käytöstä. Jos sukulainen taas muista syistä halusi ottaa tämän pariskunnan kummeiksi ja siihen ei liittynyt seksuaalisuus millään lailla, niin ihan normaalia toimintaa.
[/quote]
Miksi se olisi ollut syy?
Mun mielestä kummeiksi kannattaa pyytää henkilöitä, jotka eivät ole ihan perhepiiriä - silloin lapsi saa ympärilleen enemmän "korvamerkittyjä" lähiaikuisia. Vanhemman veljellähän on jo oma spesiaali tittelinsä lapsen elämässä: setä tai eno.
Niin, en tiedä miksi olisi ollut. Mutta näin ap antaa ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:26"]
[/quote]
Miksi se olisi ollut syy?
[/quote]
Mä tunnen ihmisiä, jotka haluaa ensisijaisesti kummeiksi ystäviä eikä sukulaisia, koska ajattelevat, että sukulaiset ovat läheisiä joka tapauksessa ja haluavat lapselle lisää läheisiä aikuisia. Ehkä tässäkin on kyse siitä?
Me taas pyydettiin esikoiselle mun sisko ja miehen veli, koska he ovat meille tosi läheisiä ja se tuntui oikealta. Kakkoselle pyydettiin sitten molempien parhaat ystävät.
No itse olen katkaissut nyt veljeeni välit koska ei ottanut mua kummiksi.Ei saa enää kutsuja lastemme juhliin eikä sukujuhliin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:34"]
No itse olen katkaissut nyt veljeeni välit koska ei ottanut mua kummiksi.Ei saa enää kutsuja lastemme juhliin eikä sukujuhliin.
[/quote]
Vähänpä lapsistasi välität... :(
Mä en ainakaan aio pyytää meidän lapsen kummiksi ketään sukulaista. Mitä järkeä, kun ovat jo erityisasemassa lapsen elämässä? Mutta kukin tyylillään. Toisaalta, on tullut mietittyä että mitä järkeä koko kummihommassa on kun emme kuulu kirkkoon (kummit huolehtivat kristillisestä kasvatuksesta) tai jos meille sattuu jotain niin sukulaisillehan se lapsi yleensä menee asumaan eikä kummeille. Tuntuu että nykyään kaikilla lapsilla pitää olla vähintään neljä kummia joiden pääasiallinen tehtävä on tuoda lahjoja juhlapäivänä.
Ehkäpä tässä ap:n tapauksessa halusivat lapselle itselleen tärkeät ihmiset kummiksi ja samalla ihmiset jotka opettavat lapselle suvaitsevaisuutta.
Kerro nyt, ap, mistä tiedät, että veljen seksuaalinen suuntautuminen oli syy jättää hänet ulkopuolelle? Sanoivatko ne vanhemmat suoraan näin?
Jos näin on, on syy ihan järjetön. Jotenkin nyt kuitenkaan en jaksa uskoa, että kukaan tekisi kummiuspäätöksiä sen mukaan, että kummien pitää edustaa vähemmistöseksuaalisuutta eivätkä he saa edustaa enemmistöseksuaalisuutta.
Kummien seksuaalisuus ei liity lapseen tai hänen vanhempiinsa mitenkään.