Pelottava vaiva, kenelläkään tietoa mistä johtuu?
Olimme mieheni kanssa viikonloppuna viettämässä iltaa ystävien kanssa.
Jouduimme kuitenkin lähtemään ajoissa (23:00), koska mieheni alkoi valittaa outoa oloa ja sitä että horisontti heittelee puolelta toiselle.
Kotona hän sanoi että ei ole kertonutkaan minulle, että on huomannut monesti
ajaessaan autoa (työnsä puolesta ajaa päivän aikana montakymmentä/sataa kilometriä), että on saattanut ajella 30min eikä muista lainkaan missä on ajanut.
Hän kertoi myös, että maksaessaan kortilla hän joutuu miettimään kovin, että kumpaa painaa Debitille vaiko Creditille, kun ei muista kumpi on kumpi.
Ennen ollut kuulemma itsestään selvää, että valitsee sen Debitin.
Kerroin hänelle, että hänen pitäisi mennä lääkäriin, mutta ei kuulemma uskalla!
Olen äärimmäisen huolissani miehestäni. Onko kenelläkään edes veikkausta mistä moinen voisi johtua?
Kommentit (70)
Lääkäriin vaan. Onko miehelläsi joka päivä näitä oireita?
Tsemppiä!
Voi olla toki aivokasvainkin, mutta burnout voi antaa myös ko oireita. Kun puhuit kiireisestä ajasta töissä ja teillä olevasta remontista.
Lääkäriin joka tapauksessa.
Samaa mieltä kuin muutkin, lääkäriin. Keinona seuraava: kylmästi kiristät miestä menemään. Sanot hänelle että onko miettinyt että joskus saakin jonkun kohtauksen juuri kotipihalle kaartaessa ja ajaa lapsenne päälle joka kuolee. Tai jos teillä ei ole lapsia, niin ajaakin sinun tai jonkun naapurin päälle. Siihen päälle vielä sanot ettet tule IKINÄ antamaan anteeksi jos jotain tapahtuu sen takia ettei mies mennyt tutkimuksiin.
Ikävä keino noin julmasti kiristää, mutta sulla ja miehellä ei vaan ole vaihtoehtoa. Oireet kuulostaa todella huolestuttavilta. Täytyy myös muistaa että ystäväpiirinne kyllä tietää tai ainakin ihmettelee illanvieton kohtausta ja sana kyllä kiirii jos jotain tapahtuu. Että ei kannata luottaa pystyvänsä pimittämään jos tapahtuu auto-onnettomuus tms miehen saadessa kohtauksen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 09:34"]
Samaa mieltä kuin muutkin, lääkäriin. Keinona seuraava: kylmästi kiristät miestä menemään. Sanot hänelle että onko miettinyt että joskus saakin jonkun kohtauksen juuri kotipihalle kaartaessa ja ajaa lapsenne päälle joka kuolee. Tai jos teillä ei ole lapsia, niin ajaakin sinun tai jonkun naapurin päälle. Siihen päälle vielä sanot ettet tule IKINÄ antamaan anteeksi jos jotain tapahtuu sen takia ettei mies mennyt tutkimuksiin.
Ikävä keino noin julmasti kiristää, mutta sulla ja miehellä ei vaan ole vaihtoehtoa. Oireet kuulostaa todella huolestuttavilta. Täytyy myös muistaa että ystäväpiirinne kyllä tietää tai ainakin ihmettelee illanvieton kohtausta ja sana kyllä kiirii jos jotain tapahtuu. Että ei kannata luottaa pystyvänsä pimittämään jos tapahtuu auto-onnettomuus tms miehen saadessa kohtauksen.
[/quote]
Mieheni ei ole puhunut minulle viikonlopun jälkeen, joten en tiedä onko nyt esim. eilen saanut taas muistamattomuus kohtauksen tai edes sitä kuinka usein hän niistä kärsii..
Käsittääkseni, mieheni ajaessaa kuitenkin tietää mitä tekee, mutta kaikki pyyhkiytyy sitä mukaa pois, kunnes jossain vaiheessa havahtuu että ei ole mitään muistikuvaa siitä missä on juuri ½h ajanut.
Kaikkeni teen edelleen, että hänet lääkäriin saisin. Ja kuten aiemmin sanoin, jos se minusta on kiinni niin todella tulee sinne menemään.
ap
korjaan.. mieheni on siis puhunut minulle, mutta ei tästä aiheesta :)
Lääkäriin on nyt mentävä vaikka pelottaisi! Nuo näköhäiriöt, joita ap kuvaili miehellään olevan, kyllä mielestäni sulkevat pois muistisairaudet. Tuttavapiiriini kuuluu 40-vuotias mies, jolla todettiin aivokasvain. Ensioireena oli hänelläkin horisontin "häilyminen" esim. autolla ajaessa. Luuli, että tarvitsee silmälasit, mutta kyse olikin muusta. Sai kotonaan tajuttomuuskohtauksen ja sairaalassa sitten selvisi vaivan syy. Mies leikattiin ja hän on toipunut täysin.
Menierin tautia? Mä kävelen kohtauksen aikana kuin oisin myrskyävällä Ruotsin laivalla ja näen kaiken kolmena, en erota kasvoja yms.
Miks te nostatte näitä vanhoja ketjuja ja sit mä menen vastaamaan näihin, prkl!!!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 15:11"]
Molemmat olette tietoisia tajunnan häiriöistä, mutta annatte miehen ajaa. Jos miehesi ajaa kolarin esim. lastenvaunujen tai bussillisen koululaisia kanssa, mahdatte olla ylpeitä itsestänne.
Tuo on myös laitonta ja verrattavissa tappoon, jos jotain käy.
[/quote]
Hän on huomenna menossa lääkäriin.
ap