Pelottava vaiva, kenelläkään tietoa mistä johtuu?
Olimme mieheni kanssa viikonloppuna viettämässä iltaa ystävien kanssa.
Jouduimme kuitenkin lähtemään ajoissa (23:00), koska mieheni alkoi valittaa outoa oloa ja sitä että horisontti heittelee puolelta toiselle.
Kotona hän sanoi että ei ole kertonutkaan minulle, että on huomannut monesti
ajaessaan autoa (työnsä puolesta ajaa päivän aikana montakymmentä/sataa kilometriä), että on saattanut ajella 30min eikä muista lainkaan missä on ajanut.
Hän kertoi myös, että maksaessaan kortilla hän joutuu miettimään kovin, että kumpaa painaa Debitille vaiko Creditille, kun ei muista kumpi on kumpi.
Ennen ollut kuulemma itsestään selvää, että valitsee sen Debitin.
Kerroin hänelle, että hänen pitäisi mennä lääkäriin, mutta ei kuulemma uskalla!
Olen äärimmäisen huolissani miehestäni. Onko kenelläkään edes veikkausta mistä moinen voisi johtua?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:25"]
ap omasta kokemuksestani voin kertoa :HETI LÄÄKÄRIIN !
mulla oli tuollaista oiretta, ajoin autoa ja en ns tajunnut ajamistani, vaikeeta kertoa tuota tunnetta, mutta sama kuinkuvailit miehelläsi, samoin tollaisia älyttömiä tunteita , et en tajunnut jotain yksinkertaista, kuten itse kerroit miehesi kortinkäytösät.
mulla todettin aivokasvain :(
eli pakota mies lääkäriin välittömästi !
Hänhän on vaaraksi muille ihmisille likneteessä, voi ajaa toiselle kaistalle, tai jalankulkijoiden päälle, kuolee vielä moni miehesi matkassa.
eli mars lääkäriin.
epilepsia on mysö mahdollinen ja sekin voi johtua aivokasvaimesta,
itse sain epileptisenkohtauksen, ja sitten tuo aivokasvain löytyi.
[/quote]
Mieheni on kyllä loppupeleissä helppo ympäri puhua. Mutta, kun hän selkeästi itsekkin pelkää, että on jotain vakavaa. Niin enhän mä voi mennä sille sanomaan, että mene rakas lääkäriin, kun sulla voi olla aivokasvain :(
Kaikkeni kuitenkin teen, jotta saan hänet lääkärin ovesta sisään. Tahdosta riippuen voin itsekkin olla mukana.
-ap
[/quote]
sanot vaan, ttä nyt lääkäriin tutkimuksiin mene mukaan, jos hän haluaa,
mitäänhän ei heti selviä, lääkri haastattelee ja sen periústeella määrää tutkimuksia, julkisella puolella sekin kestää ties kuin kauan :(
itse pääsin päivystyksenä, kun tuli se akuutti eka epilepsiakohtaus.
[/quote]
Hänellä on yksityisellä puolella työlääkäri. Onhan sekin jo alku jos hänet sinne saan.
Tiedä sitten, josko pitäisi samaisesti lääkärikeskuksesta varata aika lääkärille ettei työlääkärille menisi. Luotan itse enemmän meidän kunnalla yksityiseen lääkärikeskukseen kuin kunnalliseen. Hinta ero on suuri, mutta kunnallinen ei hoida potilaitaan edes nimeksi asti.
Joten tässä tilanteessa ainoa oikea vaihtoehto on se ykstyinen.
Pelottaa itseänikin suuresti, että jotain pahaa olisi. Toivon mukaan ei kuitenkaan.
ap
Tuota en ole muuten ikinä ymmärtänyt, että jos jokin vaiva saattaa olla vakava, potilas ei uskalla mennä lääkäriin. Että jää nyt sitten siinä hitto vie kotiin makaamaan, jos aivokasvaimesta saattaa olla kyse! Kova kovaa vastaan nyt, ap: se mies leikkii koko perheen tulevaisuudella ja saattaa perhana vie ajaa jonkun kuoliaaksi, jollei tutkituta itseään ja hommaa hoitoa! Hänellä EI NYT OLE SITÄ YLELLISYYTTÄ, ETTÄ SAA VALITA!
Hyvin todennäköistä on, ettei kyseessä ole aivosyöpä. Sattuneesta syystä tuli aiheeseen perehdyttyä muutama vuosi sitten ja yleisin ensioire aivosyövästä on epilepsiakohtaus, toisena joku puhe-, näkö-, kuulo-, liike- tai muu vastaava häiriö, kolmantena oireena on aamuöinen kova päänsärky.
Minulla outo olo ja horisontin heittely johtui sepelvaltimotaudista :(
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:58"]
Tuota en ole muuten ikinä ymmärtänyt, että jos jokin vaiva saattaa olla vakava, potilas ei uskalla mennä lääkäriin. Että jää nyt sitten siinä hitto vie kotiin makaamaan, jos aivokasvaimesta saattaa olla kyse! Kova kovaa vastaan nyt, ap: se mies leikkii koko perheen tulevaisuudella ja saattaa perhana vie ajaa jonkun kuoliaaksi, jollei tutkituta itseään ja hommaa hoitoa! Hänellä EI NYT OLE SITÄ YLELLISYYTTÄ, ETTÄ SAA VALITA!
[/quote]
Totta puhuakseni en minäkään. Itse kun pelkään jostain vakavasta olevan kyse, tottakai pelottaa mutta menen silti miltein pää kolmantana jalkana lääkäriin.
Mutta monella miehellä on jo pelkästään se asenna, että ennen kun ei ole pääkainalossa ei lääkäriin mennä.
Mieheni lääkäriin saanti ei vaan ole yksi niistä helpoimmista tehtävistä. Vaikka kaikkeni teenkin, että hän sinne menee.
ap
MÄ olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka riskeeraavat elämänsä. Monet naiset eivät käy koskaan missään kohdunkaulantarkastuksissa jne. Eihän heille mitään voi tulla ja jos tulee eivät halua tietää.
Ovatko ihmiset tosiaan niin tyhmiä, että eivät tajua, että jos on jotain vakavaa, niin mitä nopeammin sitä aletaan hoitamaan, sen paremmat mahdollisuudet ovat parantua? Jos viivyttelee kuukausikaupalla, niin se voi olla myöhäistä mennä enää lääkäriin. Mä en ap:na yhtään odottaisi, vaan soitaisin miehelle ajan lääkäriin ja sanoisin, että menet sinne.
Missä päin asutte? Kamalaa ajatella että joku tuossa kunnossa on auton ratissa. Voi luoja kunhan ei kenenkään lapsen päälle ajaisi! Ja karmaisevaa on lukea näitä vastauksia että tuossa kunnossa olevia ihmisiä liikkuu ja ajaa autoilla vaikka itse tajuavat että eivät ole kunnossa. Täysin vastuutonta ja samat rangaistukset kuin rattijuopoille.
Sori, sympatiaa ei tipu, vihaksi pistää tuollainen.
Voi se olla stressiäkin tai jotakin syvää psyykkistä väsymystä. Voi se olla myös korkean verenpaineenkin oire. Mutta lääkärille joka tapauksessa mahdollisimman pian.
Tuolle yhdelle edelliselle vastaisin, että miksi en käy tutkimuksissa. En tosiaan halua tietää ja mieluummin kuolen sitten nopeasti kuin venyn ja vanun vuosikausia epätietoisuudessa, että olenko terve vai tulenko terveeksi vai kuolenko kuitenkin huomenna.
Mulla on tollasia ollut migreenissä. siis mulle ei tule pääkipua, vaan vain aurat. migreenin estolääkityksiä on olemassa.
Mutta miehes pitää mennä neurologille ehdottomasti!!!
Oikeastiko sinä yksi vastaaja luulet, että sairauksiin kuolee nopeasti ja kivuttomasti?
Että et halua tietää jos olet sairas vaan haluat kuolla nopeasti. Tiedätköhän miltä tuntuu esimerkiksi syöpäpotilaan tuskat? Ja se kuolema voi olla pitkä. Ja aikaisella hoidolla olisit voinut parantua.
Nooh, mutta evoluutio karsii hölmöimmät.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:07"]
Voi se olla stressiäkin tai jotakin syvää psyykkistä väsymystä. Voi se olla myös korkean verenpaineenkin oire. Mutta lääkärille joka tapauksessa mahdollisimman pian.
Tuolle yhdelle edelliselle vastaisin, että miksi en käy tutkimuksissa. En tosiaan halua tietää ja mieluummin kuolen sitten nopeasti kuin venyn ja vanun vuosikausia epätietoisuudessa, että olenko terve vai tulenko terveeksi vai kuolenko kuitenkin huomenna.
[/quote]jos tarkoitit ton tekstis nro 7 niin tiedoks vaan että lääkärissä ollaan ravattu ja sairaalassa erinäisten oireiden takia= ei apua:( ei edes uskota ja lääkäriaika on mutta vasta 2 viikon päästä(nyt vasta sain lääkärin ymmärtämään että jotain saattaa olla). Olen huolesta niin sekasin että oksettaa ja pyöryttää melkein kokajan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:09"]
Mulla on tollasia ollut migreenissä. siis mulle ei tule pääkipua, vaan vain aurat. migreenin estolääkityksiä on olemassa.
[/quote]
Itseäni mietityttää ja huoletuttaa tuo muistinpätkintä & menetys.
Se että hän ei muista missä on ajanut 30min.
Lääkäri aika on ehdoton ja jollei hän sinne itse varaa aikaa minä kyllä varaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:07"]
[/quote]jos tarkoitit ton tekstis nro 7 niin tiedoks vaan että lääkärissä ollaan ravattu ja sairaalassa erinäisten oireiden takia= ei apua:( ei edes uskota ja lääkäriaika on mutta vasta 2 viikon päästä(nyt vasta sain lääkärin ymmärtämään että jotain saattaa olla). Olen huolesta niin sekasin että oksettaa ja pyöryttää melkein kokajan.
[/quote]meni teksti väärään osoitteeseen sori.
Syökö mies lyricaa? Mulla se aiheutti samankaltaisia oireita varsinkin illanvietossa. Jalat lähtivät alta kun olin juonut 3 lasia viiniä.
Jos ei niin mars lääkäriin!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:18"]
[/quote]
-ap
[/quote]
ihan sam vaivaa muakin tossa sun miehesi oirelistassa, pahin on tuo ettei muista 30min ajalta ajamisiaan,
eli kyllä todella vakava, ajo kielto tulee varmasti !
ja tiedän kyllä toisenkin , jolla oli juuri tuota ja aivoaksvain löytyi :(
en halua pelotella, mutta varoittaa vaan, että vakavaakin voipi olla.hoitoon on hakuéuduttava ja välittömästi !
VAARASSA EI OLE VAIN MIEHESI , VAAN MUUT IHMISRT MYÖS.
aivokasvain ei todellakaan ole aina välitön kuolemantuomio, on paljon hoitoja , joilla voi parantua , jopa kokonaan, tai saada useita lisvuosia, hoito on syytä aloittaa mahdollisimman nopeasti !
ja muutkin hoidota esim epilepsia on kehittyneet, lääkehoito kun löytyy, voi elää ihan kuin ennekin, toki ensin ajokielto on kyllä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:33"]
Syökö mies lyricaa? Mulla se aiheutti samankaltaisia oireita varsinkin illanvietossa. Jalat lähtivät alta kun olin juonut 3 lasia viiniä.
Jos ei niin mars lääkäriin!
[/quote]
Ei käytä lyricaa.
Edelleen kaikki omakohtaiset kokemukset ja veikkauksetkin siitä mistä voisi olla kyse on tervetulleita. Olisi kiva kartoittaa miten vakavasta tai lievästä voi olla kyse. Ja saada aikaan näinkin hurjan kuuloisia oireita.
-ap
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:18"]
[/quote]
-ap
[/quote]
ihan sam vaivaa muakin tossa sun miehesi oirelistassa, pahin on tuo ettei muista 30min ajalta ajamisiaan,
eli kyllä todella vakava, ajo kielto tulee varmasti !
ja tiedän kyllä toisenkin , jolla oli juuri tuota ja aivoaksvain löytyi :(
en halua pelotella, mutta varoittaa vaan, että vakavaakin voipi olla.hoitoon on hakuéuduttava ja välittömästi !
VAARASSA EI OLE VAIN MIEHESI , VAAN MUUT IHMISRT MYÖS.
aivokasvain ei todellakaan ole aina välitön kuolemantuomio, on paljon hoitoja , joilla voi parantua , jopa kokonaan, tai saada useita lisvuosia, hoito on syytä aloittaa mahdollisimman nopeasti !
ja muutkin hoidota esim epilepsia on kehittyneet, lääkehoito kun löytyy, voi elää ihan kuin ennekin, toki ensin ajokielto on kyllä.
[/quote]
ajokielto meidän kohdalla tarkoittaa valitettavasti sitä, että mieheni joutuu työttömäksi. Hänen työssään ajaminen on välttämätöntä.
Toki se on murheista pienin, jos aivokasvain tulee kysymykseen :'(
ap
Ohis, mutta huomasin, etta ap:n vastaukset lainattuun tekstiin ovat pienemmalla tekstityypilla kun muitten. Siis kun huomaan pienenpaa tekstityyppia yleensakin kirjoituksissa, niin onko se aina aloittajan?
Ohis, mutta huomasin, etta ap:n vastaukset lainattuun tekstiin ovat pienemmalla tekstityypilla kun muitten. Siis kun huomaan pienenpaa tekstityyppia yleensakin kirjoituksissa, niin onko se aina aloittajan?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:25"]
ap omasta kokemuksestani voin kertoa :HETI LÄÄKÄRIIN !
mulla oli tuollaista oiretta, ajoin autoa ja en ns tajunnut ajamistani, vaikeeta kertoa tuota tunnetta, mutta sama kuinkuvailit miehelläsi, samoin tollaisia älyttömiä tunteita , et en tajunnut jotain yksinkertaista, kuten itse kerroit miehesi kortinkäytösät.
mulla todettin aivokasvain :(
eli pakota mies lääkäriin välittömästi !
Hänhän on vaaraksi muille ihmisille likneteessä, voi ajaa toiselle kaistalle, tai jalankulkijoiden päälle, kuolee vielä moni miehesi matkassa.
eli mars lääkäriin.
epilepsia on mysö mahdollinen ja sekin voi johtua aivokasvaimesta,
itse sain epileptisenkohtauksen, ja sitten tuo aivokasvain löytyi.
[/quote]
Mieheni on kyllä loppupeleissä helppo ympäri puhua. Mutta, kun hän selkeästi itsekkin pelkää, että on jotain vakavaa. Niin enhän mä voi mennä sille sanomaan, että mene rakas lääkäriin, kun sulla voi olla aivokasvain :(
Kaikkeni kuitenkin teen, jotta saan hänet lääkärin ovesta sisään. Tahdosta riippuen voin itsekkin olla mukana.
-ap
[/quote]
sanot vaan, ttä nyt lääkäriin tutkimuksiin mene mukaan, jos hän haluaa,
mitäänhän ei heti selviä, lääkri haastattelee ja sen periústeella määrää tutkimuksia, julkisella puolella sekin kestää ties kuin kauan :(
itse pääsin päivystyksenä, kun tuli se akuutti eka epilepsiakohtaus.