Pelottava vaiva, kenelläkään tietoa mistä johtuu?
Olimme mieheni kanssa viikonloppuna viettämässä iltaa ystävien kanssa.
Jouduimme kuitenkin lähtemään ajoissa (23:00), koska mieheni alkoi valittaa outoa oloa ja sitä että horisontti heittelee puolelta toiselle.
Kotona hän sanoi että ei ole kertonutkaan minulle, että on huomannut monesti
ajaessaan autoa (työnsä puolesta ajaa päivän aikana montakymmentä/sataa kilometriä), että on saattanut ajella 30min eikä muista lainkaan missä on ajanut.
Hän kertoi myös, että maksaessaan kortilla hän joutuu miettimään kovin, että kumpaa painaa Debitille vaiko Creditille, kun ei muista kumpi on kumpi.
Ennen ollut kuulemma itsestään selvää, että valitsee sen Debitin.
Kerroin hänelle, että hänen pitäisi mennä lääkäriin, mutta ei kuulemma uskalla!
Olen äärimmäisen huolissani miehestäni. Onko kenelläkään edes veikkausta mistä moinen voisi johtua?
Kommentit (70)
Niinku heti eka vastaaja sano ni kasvi päässä se varmaan on.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:33"]
Syökö mies lyricaa? Mulla se aiheutti samankaltaisia oireita varsinkin illanvietossa. Jalat lähtivät alta kun olin juonut 3 lasia viiniä.
Jos ei niin mars lääkäriin!
[/quote]
Ei käytä lyricaa.
Edelleen kaikki omakohtaiset kokemukset ja veikkauksetkin siitä mistä voisi olla kyse on tervetulleita. Olisi kiva kartoittaa miten vakavasta tai lievästä voi olla kyse. Ja saada aikaan näinkin hurjan kuuloisia oireita.
-ap
[/quote]
kiva kun provoilet vakavasta aiheesta !!! häpeä !!!!!!!
etkö tajua, että tuo on monelle ihmiselle ihan oikeaa elämää ???? et ovat kokeneet ja taistelleet elämästään....
ai oikein olisi KIVAA kuulla.......
hyi sinua, mene HÄPEÄMÄÄN !!!!!!!!!!
[/quote]
Minä en provoile!!
Kivaa ei ole kuulla että omalla miehellä voi mahdollisesti olla aivokasvain!
Vaan haluan kuulla kaikki mahdolliset vaihtoehdot jotka voivat moisia oireita aiheuttaa.
Arvasin, että joku takertuu siihen sanaan, kun sen menin sinne kirjoittamaan.
Te joilla ei ole muuta virkaa kun yrittää pahentaa toisen oloa jo entisestään voitte samantien mennä muualle niitä viestejänne kirjoittamaan.
ap
Minulla oli tuon tapaista. Lisänä kova väsymys. Unohdin tavallisia sanoja en osannut millään sanoa esim laituri tai satama kun olisin niitä sanoja tarvinnut (ja sama tapahtui monesti). Lisäksi sain "kohtauksia" joissa menin kalpeaksi, voin todella huonosti, huimasi jne.
Kerran kävin tk lääkärillä mutta sanoi että ei tiedä mistä pitäisi alkaa tutkia joten passitti kotiin. Itse tajusin myöhemmin muutaman asian jotka taisivat tehdä tuon: Ensinnäkin hartiat oli todella jumissa ja kävin moneen kertaan hierottamassa niitä ja hieroja aukaisi myös rintarangan lukkeutumia. Lapset rupesivat nukkumaan paremmin niin univelat helpotti. Ja kaikista tärkeintä että tajusin sattumalta että minulle oli tullut voimakas PERUNA ALLERGIA + lievä maitoallergia.
Kun jätin maidon ja perunan pois loppui nuo ongelmat. Kun söin makkaraa jossa olikin perunajauhoa meinasin pyörtyä pyöräilyreissulla ja oli kiire saada antihistamiinia. Hetken tauon jälkeen perunan syönnin jälkeen oli anafylaktinen sokki lähellä. Kun vältän noita sopimattomia ruokia olo on tosi hyvä.
Suosittelen ehdottomasti lääkäriin menoa. Jos mistään ei löyfy selvää syytä niin sitten kannattaa seurata myös onko millään ruuilla vaikutusta oloon.
Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:51"]
Syökö mies lyricaa? Mulla se aiheutti samankaltaisia oireita varsinkin illanvietossa. Jalat lähtivät alta kun olin juonut 3 lasia viiniä.
[/quote]
Ei käytä lyricaa.
Edelleen kaikki omakohtaiset kokemukset ja veikkauksetkin siitä mistä voisi olla kyse on tervetulleita. Olisi kiva kartoittaa miten vakavasta tai lievästä voi olla kyse. Ja saada aikaan näinkin hurjan kuuloisia oireita.
-ap
[/quote]
etkö tajua, että tuo on monelle ihmiselle ihan oikeaa elämää ???? et ovat kokeneet ja taistelleet elämästään....
[/quote]
Minä en provoile!!
Vaan haluan kuulla kaikki mahdolliset vaihtoehdot jotka voivat moisia oireita aiheuttaa.
Te joilla ei ole muuta virkaa kun yrittää pahentaa toisen oloa jo entisestään voitte samantien mennä muualle niitä viestejänne kirjoittamaan.
ap
[/quote]
joopa joo , ei ole muuta tekemistä , itse olen aivokasvaimet leikkauksineen, myrkytyshoitoineen läpi käynnyt !!
ei ollut kivaa, ei todellakaan
toi sun voivottelusi ei ole kuin turhaa narinaa,
vie ukkos hoitoon ja sillä se selviää.
mitä täällä kivaaaa kuulla mistä voi johtua voivottelus ei auta ketään, vähiten ukkoasi.
Turha sitä on täällä arvuutella mikä miestä vaivaa, mutta normaaliahan tuo ei ole missään tapauksessa.
Lääkärille/neurologille vaan niin eiköhän se selviä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:51"]
[/quote]
Ei käytä lyricaa.
-ap
[/quote]
[/quote]
Minä en provoile!!
ap
[/quote]
joopa joo , ei ole muuta tekemistä , itse olen aivokasvaimet leikkauksineen, myrkytyshoitoineen läpi käynnyt !!
ei ollut kivaa, ei todellakaan
toi sun voivottelusi ei ole kuin turhaa narinaa,
vie ukkos hoitoon ja sillä se selviää.
mitä täällä kivaaaa kuulla mistä voi johtua voivottelus ei auta ketään, vähiten ukkoasi.
[/quote]
Eihän aloittaja mitään voivottele vaan haluaa kuulla mistä kaikesta mahdollisesta tuollainen oireilu voi johtua. Rauhoitu.
Mun isällä kävi myös noin, että ajoi autolla tyyliin sata kilsaa ja "heräs" ja ihmetteli missä on. Lääkärissä tutkittiin ja tulivat siihen tulokseen, että hyvin todennäköisesti on ollut aivoverenkierron häiriö (infarkti tms.) joka mennyt itsestään ohi. Isä kuitenkin nykyään sairaseläkkeellä. Tuon kohtauksen jälkeen alkanut olemaan myös muistihäiriöitä ja just sellaista, ettei ole ihan "skarppina". Hän iältään alle 60v ja tuntuu välillä että liikkeet hidastuneet ja on ns. Tullut vanhuudenhöperyyttä. En sitten tiedä onko kaikki tuostaaivojutusta johtuvaa.
#45 jatkaa vielä. Eräällä sukulaismiehellä oli kauhea yskä ja pattia kurkussa, ei suostnut menemään lääkäriin, pitkitti vain. Kun vaimonsa viimein sai lääkärille, paljastui kasvain ja syöpä. Hoidot aloitettiin pikaisesti, mutta eipä ollut enää siinä vaiheessa mitään tehtävissä. Menehtyi reilun puolen vuoden taistelu jälkeen.
En voi minäkään ymmärtää, miten joku ei voi mennä lääkäriin ajoissa??! Jos sieltä löytyy jotain vakavaa, ainahan on paremmat mahdollisuuden selvitä, jos hoidot päästään aloittamaan mahd. pian!
Korvasakka tuli mieleen, mutta muistamattomuus ei taida liittyä siihen. Tosin pelko voi aiheuttaa ehkä psyykkisiä oireita...anopilla oli korvasakan kanssa ongelmia ja ehti kuvitella ja pelätä vaikka mitä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 11:42"]
Mun isällä kävi myös noin, että ajoi autolla tyyliin sata kilsaa ja "heräs" ja ihmetteli missä on. Lääkärissä tutkittiin ja tulivat siihen tulokseen, että hyvin todennäköisesti on ollut aivoverenkierron häiriö (infarkti tms.) joka mennyt itsestään ohi. Isä kuitenkin nykyään sairaseläkkeellä. Tuon kohtauksen jälkeen alkanut olemaan myös muistihäiriöitä ja just sellaista, ettei ole ihan "skarppina". Hän iältään alle 60v ja tuntuu välillä että liikkeet hidastuneet ja on ns. Tullut vanhuudenhöperyyttä. En sitten tiedä onko kaikki tuostaaivojutusta johtuvaa.
[/quote]
Tällaisia tapauksia, että ihminen kadottaa ajan paikan tajun kesken ajon ja löytää itsensä pari tuntia myöhemmin ihan vieraalta tieltä, on sattunut UFO-sieppausten yhteydessä. UFO-sieppausten kanssa ei ole leikkimistä. Onko isäsi ihon alle asennettu jokin salaperäinen istute eli implantti? Jos sellainen löytyy, tapaus on selvä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 10:37"]
ajokielto meidän kohdalla tarkoittaa valitettavasti sitä, että mieheni joutuu työttömäksi. Hänen työssään ajaminen on välttämätöntä.
Toki se on murheista pienin, jos aivokasvain tulee kysymykseen :'(
ap
[/quote]
No ehkä kuitenkin ensin sairausloma eikä työttömyyttä...??? Eihän se nyt herranen aika lopullinen tila ole, vaan tutkimusten jälkeen tiedätte mistä on kyse ja se sitten hoidetaan pois.
Sano miehellesi että siinä voi käydä niin että nyt lääkäriin mentäessä sairaus esim kasvain on vielä täysin hoidettavissa eikä hoitoja tarvitse pelätä nykyään. mutta jopa viikon viivytys voi pahentaa sairautta ja hoitoennustetta.
Kerro että menet tuekseen ja kaikki järjestyy kyllä.
Voimia sulle ja tsemppiä
Kiitos teille jotka olette antaneet asiallisia vastauksia. Ja lähettäneet tsemppejä!
Miksikö kyselen asiasta täällä? Siksi, koska mieheni tuskin on ainoa jolla on ollut tällaisia oireita ja kuten viesteistä huomata saatta, monella on ollut samantyylisiä vaivoja.
Halusin / haluan edelleen varautua kaikkeen mitä lääkäri voi meille / hänelle kertoa.
Jos jonkin mielestä teen väärin, kun kysyn kokemuksista tai jonkun tiedoista asiaa kohtaan apua ja tietämystä, niin en voi heille todeta kuin että - tällainen mä olen! Yritän parhaani mukaan huolehtia minulle tärkeistä ihmisistä.
Ja tässäkin tapauksessa itselle mielen rauhaa. Tosin sitä en saanut sillä nuo kaikki oireet voi liittyä jumissa olevista hartioista - aivokasvaimeen.
Mutta meidän perhehän selvittää mikä miestäni reipottelee!
ap
Olipa vaiva mikä tahansa, ja olipa hoitona sitten lääkitys, leikkaus tai joku muu, niin sitä helpompi se on hoitaa mitä aiemmin asiaan ryhdytään.
Sain mieheni puhuttua ympäri. Huomenna hänelle on varattu aika yksityiselle lääkäriasemalle!
Nyt alkoi itseä pelottamaan, että mikä mahtaa olla huomenna lääkärin alustava tuomio :/
ap
Tsemppiä teille huomiseen. Tulethan kertomaan mikä oli diaknoosi?
Molemmat olette tietoisia tajunnan häiriöistä, mutta annatte miehen ajaa. Jos miehesi ajaa kolarin esim. lastenvaunujen tai bussillisen koululaisia kanssa, mahdatte olla ylpeitä itsestänne.
Tuo on myös laitonta ja verrattavissa tappoon, jos jotain käy.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 15:11"]
Molemmat olette tietoisia tajunnan häiriöistä, mutta annatte miehen ajaa. Jos miehesi ajaa kolarin esim. lastenvaunujen tai bussillisen koululaisia kanssa, mahdatte olla ylpeitä itsestänne.
Tuo on myös laitonta ja verrattavissa tappoon, jos jotain käy.
[/quote]
Miten se kolari nyt ap:n vika olisi ?!
[/quote]
Ei käytä lyricaa.
-ap
[/quote]