Hän ei tule mun luokseni :(
Mä olen sairaana enkä ole nähnyt rakastani vähään aikaan, mutta hän ei nyt halua tulla mun luokseni. Mulla on niin kova ikävä.
Kommentit (464)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:37"]
Ei kai vauva yksin ole koko elämä, vaikka tärkein asia onkin?
En minä tiedä! Mä vasta mietin, koko ajan tässä juuri.
ap
[/quote]
Kyllä se aikalailla ekana vuonna sitä on, muru pieni.
Vauva menee kaiken edelle.
Olisihan sillä ap:n vauvalla isäkin. Miksei kukaan muista sitä? Vanhemmat voi vuorotella.
Sitä vauvaa mitä silloin hoidit, kysy sen äidiltä millaista se vauva-aika on. Pyydä ettei romanttisoi sitä yhtään, vaan kertoo ihan rehellisesti. Miten perseestä on kun on itse niin väsynyt ja haluaa vain nukkua, ja vauva ei vaan suostu nukkumaan yöllä, ei vaikka mitä yrittäisit. Annat rintaa, ei huoli, koitat pulloa, ei huoli, tutista ei iloa, ja vauva itkee ja itkee. Vaihdat vaipan, ei iloa. Pidät sylissä, hyssytät, keinutat, ei mitään...
Tai ei niin itkevä vauva, joka nukkuu ehkä jopa 3-4h/yö, mutta itse olet niin ylikierroksilla ettet saa unta kuitenkaan, ja juuri kun olet nukahtanut vauva herää ja vaatii sinulta taas täyden huomion.. Tuntuu kidutukselta.
Päivisin voi toki käydä muuallakin, jos vain jaksaa. Huomaat hyvin äkkiä ettet ole sama ihminen kuin ennen vauvaa, väsymyksen takia hauskat ja kepeät jutustelut kavereiden kanssa eivät okein luonnistu. Äitisi ja miehen vanhemmat eivät kai ole vielä eläkkeellä? Kai käyvät päivisin töissä?
Toki, jos sinuakaan ei haita se että pienenä vietit enemmän aikaa hoitajan kuin äidin kanssa, niin palkatkaa joku, vaikkapa kaksi hoitajaa, yksi yökkö joka syöttää vuavaa pullosta öisin niin että sinä saat nukkua että jaksat päivisin olla pirteä, kun päivähoitaja hoitaa muksua niin että sinä voit rauhassa shoppailla ja tapailla ystäviäsi.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:43"]
Olisihan sillä ap:n vauvalla isäkin. Miksei kukaan muista sitä? Vanhemmat voi vuorotella.
[/quote]
Siksi että muru on toistanut miten mies ei halua olla mikään koti-isä, se nyt vaan kuuluu asiaan että menee naimisiin ja hankkii lapsen/lapsia.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:37"]
Ei kai vauva yksin ole koko elämä, vaikka tärkein asia onkin?
En minä tiedä! Mä vasta mietin, koko ajan tässä juuri.
ap
[/quote]
Kyllä se vauva jonkin aikaa saattaa olla koko elämä, ainakin nyt muutaman kuukauden jos ei pidempään. Ja miten jaksat päivystää vaikka sairaan lapsen kanssa pahimmillaan viikkokausia kotona, kun yksikin ilta tuottaa vaikeuksia? (Eikä nyt puhuta siitä hoitajasta. Minä en ainakaan pystyisi lähtemään mihinkään viihteelle jos lapsi on sairas, vaikka hoitajia kyllä löytyy.)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:43"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:44"]
Sitä vauvaa mitä silloin hoidit, kysy sen äidiltä millaista se vauva-aika on. Pyydä ettei romanttisoi sitä yhtään, vaan kertoo ihan rehellisesti. Miten perseestä on kun on itse niin väsynyt ja haluaa vain nukkua, ja vauva ei vaan suostu nukkumaan yöllä, ei vaikka mitä yrittäisit. Annat rintaa, ei huoli, koitat pulloa, ei huoli, tutista ei iloa, ja vauva itkee ja itkee. Vaihdat vaipan, ei iloa. Pidät sylissä, hyssytät, keinutat, ei mitään...
Tai ei niin itkevä vauva, joka nukkuu ehkä jopa 3-4h/yö, mutta itse olet niin ylikierroksilla ettet saa unta kuitenkaan, ja juuri kun olet nukahtanut vauva herää ja vaatii sinulta taas täyden huomion.. Tuntuu kidutukselta.
Päivisin voi toki käydä muuallakin, jos vain jaksaa. Huomaat hyvin äkkiä ettet ole sama ihminen kuin ennen vauvaa, väsymyksen takia hauskat ja kepeät jutustelut kavereiden kanssa eivät okein luonnistu. Äitisi ja miehen vanhemmat eivät kai ole vielä eläkkeellä? Kai käyvät päivisin töissä?
Toki, jos sinuakaan ei haita se että pienenä vietit enemmän aikaa hoitajan kuin äidin kanssa, niin palkatkaa joku, vaikkapa kaksi hoitajaa, yksi yökkö joka syöttää vuavaa pullosta öisin niin että sinä saat nukkua että jaksat päivisin olla pirteä, kun päivähoitaja hoitaa muksua niin että sinä voit rauhassa shoppailla ja tapailla ystäviäsi.
[/quote]
En mä halua olla sellainen äiti. En haluaisi, että lapsellani on mua ikävä. Enkä halua viettää sen kanssa aikaa ottamalla sitä mukaan työpaikalle söpöilemään vieraille aikuisille.
Mun äitini on kotirouva, muut ovat työelämässä, mutta joustavasti.
ap
Mitä mä sitten teen? Mitä sanon miehelle? Miten mä korjaan ja hoidan tämän tilanteen?
ap
Kirjotitko ketjuun "millaista on rakastella miehen kanssa jolla on iso"?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:00"]
Mitä mä sitten teen? Mitä sanon miehelle? Miten mä korjaan ja hoidan tämän tilanteen?
ap
[/quote]
Jaa että ihanko tekisit niin kuin joku AV:lla sinulle sanoisi?
Mitä jos ET VAAN VOI korjata tätä? Jos tilanne ei ole hoidettavissa?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:08"]
ap
[/quote]
[/quote]
No en tietenkään suoraan tekisi, mutta fiksujen ihmisten fiksuja ajatuksia luen mielelläni. Kuten monia edellä olevia.
Kaikki tilanteet ovat hoidettavissa, loppujen lopuksi. Mun mieheni on sanonut, miten tilanteen voi hoitaa, mutta mä en ole vielä ihan siinä asti kuin hän.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:03"]
Kirjotitko ketjuun "millaista on rakastella miehen kanssa jolla on iso"?
[/quote]
Joo.
ap
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:13"]
ap
[/quote]
[/quote]
No en tietenkään suoraan tekisi, mutta fiksujen ihmisten fiksuja ajatuksia luen mielelläni. Kuten monia edellä olevia.
Kaikki tilanteet ovat hoidettavissa, loppujen lopuksi. Mun mieheni on sanonut, miten tilanteen voi hoitaa, mutta mä en ole vielä ihan siinä asti kuin hän.
ap
[/quote]
Niin, onko se asian hoitamista että toinen sanelee ehtoja ja toisella on niin syyllinen olo että tottelee?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:13"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Niin, onko se asian hoitamista että toinen sanelee ehtoja ja toisella on niin syyllinen olo että tottelee?
[/quote]
Ei kai. Mutta mun pitäisi myös hyvittää tekoni jotenkin. Mä en tiedä, miten muuten voin sen tehdä kuin toteuttamalla toiveita. Olisiko se sitten ihan tuhoon tuomittua, jos mä tekisin kuten mies haluaa, nyt, tässä tilanteessa. Loppuelämä on sitten eri asia, kun kaikki on taas tasaista ja kohdillaan.
ap
Oma vauva on ihan eri asia kuin toisten vauva. Mulla ei ollut sitä vertaa kokemusta vauvoista kuin aapeellä kun sain omani. Sen kanssa haluaa olla ja sitä jaksaa kaikesta huolimatta hoitaa, koska se on oma eikä muiden. Olennaista on myös se, että joko halusi vauvan tosi paljon tai sitten rakastaa sen isää mielettömäst ja yövalvomistenkin läpi jaksaa rakastaa. Silloin vauva-ajasta selviää hyvin.
Ei todellakaan kaikki vanhemmat jaksa omien lastensa kanssa! Lastensuojelu ylityöllistettynä Suomessa. Idioottimainen ajatus kuvitella, että vauvan tekeminen korjaisi karilla olevan suhteen. Kuvittele mitä haluat, mutta lapsi tulee aina vanhempien väliin. Murun mies kuulostaa sen verran omistuksenhaluiselle kakaralle, että taatusti heittäytyisi lapsestakin mustasukkaiseksi. Eikä Murun psyyke kestäisi kropan ja oman ajan menetystä. Doooomed.
Muru ei olisi sen huonompi äiti kuin perusmamma, joka ei näköjäön edes tajua eroa oman ja muiden lasten välillä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 18:54"]
Piti kirjoittaa, mutta en tuon yhden viestin jälkeen.
ap
[/quote]
No älä nyt viitti, joku avohoitopotilas horisee.
[/quote]
Eipä ole mulle pahempaa kukaan ikinä sanonut. En ymmärrä, miksi hän kiduttaa itseään ja lukee vastentahtoisesti.
ap
Ei lasta pidä hankkia, jos haluaa elää ihan samanlaista elämää kuin ennenkin. Se on minusta lasta kohtaan väärin. Lapsi pitää aina laitta etusijalle, eikä se todellakaan ole vauvan parhaaksi, että äiti riekkuu yökaudet jossain baarissa. Vaikka kuinka olisi muita hoitajia, vauvalle omaa äitiä ei korvaa mikään. Isomman kanssa on jo vähän eri juttu, mutta siihen menee monta vuotta.