Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raju käänne - Saara Aallosta oudon artikkelin Forbesiin kirjoittanut sai kenkää

Kommentit (2395)

Vierailija
801/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se suomalainen ”tasokas journalismi” on. Kateellisia, itkupilli toimittelijoita.

Ansiokasta toimintaa oli tämä. Esimerkillistä journalismia. Bravo.

Lol. Käänsivät sanan net worth väärin ja eivät viitsi korjata juttujansa.

Koska Pudas korjaa Google käännöksessä?

Selvittivät valhevyyhdin ja pitivät alan etiikan ja moraalin korkealla tasolla.

Vierailija
802/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon ikänen oikeesti muka tiiä mihin ne joulukuun alun lööpit viittaa? Siis hän luulee et ilkeät iltapäivälehdet keksii pelkkää ilkeyttään väittää että just Saaran tulot on romahtaneet ja toinen elää köyhyysrajan alapuolella, jotta näyttäis et Saaralla menee huonosti. Onko se ihan tosissaan?

Et voi olla tosissasi että itse kuvittelet että tuollainen kirkuva otsikko kuin ”Saara Aallon tulot romahtivat, puoliso Meri elää köyhyysrajan alapuolella” olisi luotu hyväntahtoisesti.

Selvää on, että sillä halutaan antaa vaikutelma, että jutun henkilöllä menee nyt huonosti.

Lukijan päätettäväksi jää, onko otsikko totuudenmukainen vai vähintäänkin vahvasti liioiteltu tai valheellinen.

Useat kuitenkin selaavat vain otsikot ja heille jää mielikuva henkilöstä sen perusteella.

Tiedot ovat verottajalta. Täysin totta. Jos tulot romahtaa, ne romahtaa ja jos tienaa alle köyhyysrajan, elää alle köyhyysrajan.

Ja tää kaikesta kiukuttelu ja jatkuva valehtelu ei luo mielikuvaa?

Totta, tiedot ovat verottajalta, mutta verottajalta et saa koko kirjanpitoa tai veroilmoitusta, joista ilmenisi tarkempia tietoja kenenkään tuloista.

Verottajalta nimenomaan saa tiedot tuloista, yrityksen tilinpäätöstiedot saa kaupparekisteristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen käytös ei ole nuorille hyvä esikuva. Pitää osata ottaa neuvoja, ohjeita ja ehdottomasti myös kritiikkiä vastaan. Muuten ei kasva ihmisenä eikä työurallaan.

Ihmettelen Saaran vanhempien käytöstä tässä. Tottakai lastaan pitää rakastaa sellaisena kuin hän on, mutta ei se tarkoita, että saa hyväksyä valehtelun, arroganssin kiukuttelun jne.

Totuushan tietenkin on se, että vanhemmat eivät voi tuntea omaa lastaan paremmin kuin palstan ja pelkässä totuudessa pysyvät ei-arrogantit kaiken tietävät keskustelijat...

Saara Aalto on kasvatettu ihmelapseksi. Se on yksi iso syy näihin ongelmiin. Mikään tunnu riittävän ja valitettavasti muut ovat lähtökohtaisesti alempiarvoisia. Sekin haastattelu jossa pohti voiko hän edes olla Merin kanssa, kun tämä on niin paljon alempana ja ei-akateeminen. Seriously, kuka sanoo tuollaisia ääneen...

Pisteet Saaralle, jos on sanonut noin. On siis itsekin alkanut huomata, että toljottava möykky "manageri" ei ole Saaran arvoinen.

Kielenkäyttösi kertoo omaa karua kieltään kotikasvatuksestasi.

Mutta se on ok että puolisoaan mollaa julkisesti? Ja käyttää tätä ilmaisena työvoimana?

Vierailija
804/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se suomalainen ”tasokas journalismi” on. Kateellisia, itkupilli toimittelijoita.

Jos etiikka ja moraali on noin korkealla. Miksi ei korjata käännösvirhettä?

Vierailija
805/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon ikänen oikeesti muka tiiä mihin ne joulukuun alun lööpit viittaa? Siis hän luulee et ilkeät iltapäivälehdet keksii pelkkää ilkeyttään väittää että just Saaran tulot on romahtaneet ja toinen elää köyhyysrajan alapuolella, jotta näyttäis et Saaralla menee huonosti. Onko se ihan tosissaan?

Et voi olla tosissasi että itse kuvittelet että tuollainen kirkuva otsikko kuin ”Saara Aallon tulot romahtivat, puoliso Meri elää köyhyysrajan alapuolella” olisi luotu hyväntahtoisesti.

Selvää on, että sillä halutaan antaa vaikutelma, että jutun henkilöllä menee nyt huonosti.

Lukijan päätettäväksi jää, onko otsikko totuudenmukainen vai vähintäänkin vahvasti liioiteltu tai valheellinen.

Useat kuitenkin selaavat vain otsikot ja heille jää mielikuva henkilöstä sen perusteella.

Tiedot ovat verottajalta. Täysin totta. Jos tulot romahtaa, ne romahtaa ja jos tienaa alle köyhyysrajan, elää alle köyhyysrajan.

Totta, tiedot ovat verottajalta, mutta verottajalta et saa koko kirjanpitoa tai veroilmoitusta, joista ilmenisi tarkempia tietoja kenenkään tuloista.

Verottajalta nimenomaan saa tiedot tuloista, yrityksen tilinpäätöstiedot saa kaupparekisteristä.

Verottajalta saa tiedot "tuloista", ei koko rahavirrasta. Verotettava tulo ei ole koko totuus tuloista.

Vierailija
806/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mättää teissä elämäntapa- Saara-vihaajissa? Nainen tekee sitä, mitä rakastaa. Laulaa ja esiintyy. Pienillä homoklubeilla tai isommillakin areenoilla.

Onko hän joskus ilmoittanut tavoitteekseen maailmantähteyden ja olevansa onneton ilman sitä?

Vai onko se vain suomalaisten ja suomalaisen median luonnevikaa, ettei saa yrittää olla esillä, jos ei ole rahkeita toiseksi Madonnaksi?

Vaikuttaa siltä, että monilla on joku ihmeellinen kuvitelma, että artisti on täysin flopannut urallaan ellei hänestä ole tullut vähintään Madonnan kaltaista maailmantähteä. Euroviisut on täydellinen esimerkki siitä, miten jostain kumman syystä joka vuosi odotetaan Suomen edustajalta voittokappaletta, vaikka aikojen saatossa ainoastaan yksi maamme edustaja on voittoon asti yltänyt ja merkittävä saavutus on, jos Suomi pääsee karsinnasta finaaliin. Siitä sitten jaksetaan vuosikausia vahingoniloisesti toitottaa, millaisia floppeja suomalaiset artistit on.

Vierailija
807/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mättää teissä elämäntapa- Saara-vihaajissa? Nainen tekee sitä, mitä rakastaa. Laulaa ja esiintyy. Pienillä homoklubeilla tai isommillakin areenoilla.

Onko hän joskus ilmoittanut tavoitteekseen maailmantähteyden ja olevansa onneton ilman sitä?

Vai onko se vain suomalaisten ja suomalaisen median luonnevikaa, ettei saa yrittää olla esillä, jos ei ole rahkeita toiseksi Madonnaksi?

Vaikuttaa siltä, että monilla on joku ihmeellinen kuvitelma, että artisti on täysin flopannut urallaan ellei hänestä ole tullut vähintään Madonnan kaltaista maailmantähteä. Euroviisut on täydellinen esimerkki siitä, miten jostain kumman syystä joka vuosi odotetaan Suomen edustajalta voittokappaletta, vaikka aikojen saatossa ainoastaan yksi maamme edustaja on voittoon asti yltänyt ja merkittävä saavutus on, jos Suomi pääsee karsinnasta finaaliin. Siitä sitten jaksetaan vuosikausia vahingoniloisesti toitottaa, millaisia floppeja suomalaiset artistit on.

Voittoa ja voittokappaletta ei odoteta vaan sitä vaaditaan.

Vierailija
808/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä nyt liittyy ketjun aiheeseen tai yhtikäs mihinkään?

Miksi mennä viisuihin jos kerran ei systeemi miellytä? Ei kai tuo yllätys ole kun se oli tuollaista jo vuonna 1987.

Vierailija
809/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta. Saara osaa vielä taitoluistella oli mulle yllätys.

Joo, kyllä hän taitava on tuossakin. Eipä voi kieltää. Itse en kyllä noihin noistoihin uskaltaisi lähteä.

Vierailija
810/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka itse asiassa Saara Aallolta odottaa jotain? Hän itse ja ihmelapseksi hänet kasvattaneet vanhemmat.

Hänhän se sepusti tuon käsittämättömän supertähtivalheen ja teeskentelee asuvansa Lontoossa, työllistävänsä sadan hengen tiimin ja väittää, että fanit vainoaa.

Hän itse. Ihan hän itse.

Vierailija
811/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten? Mitä ihmeen keuhkosmista ja valehtelua se vaatii?

Onko Saaralla tai Merillä maksuhäiriöitä? Ei taida olla.

Tilin saldo on kiinnostavampi kuin joku verotieto.

Verotiedot tulevat julki kerran vuodessa. Silloin lehdistö listaa niitä ja kirjoittaa niistä.

Miksi joku pillastuu tästä niin että lähtee täysin laukalle?

Kuka on pillastunut ja lähtenyt laukalle?

Kyseessä on ainoastaan yksi esimerkki siitä, miten suomalaiset toimittajat laativat juttunsa aivan samoin kuin nämä heidän kritisoimassa ulkomaiset toimittajatkin tekevät. Jostain on otettu tiedot, kuvat tai luvut ja sen kummemmin asioita pohtimatta tai selvittämättä tässäkin tapauksessa pelkkien lukujen perusteella on kirjoitettu halutun tyylinen juttu.

Vierailija
812/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darude elelee ihan tavallista taviselämää pikkupaikkakunnalla. Puolisonsa ei ole koskaan ollut julkisuudessa.

Miksei tämä kelpaa Saara Aallolle?

Vierailija
813/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka itse asiassa Saara Aallolta odottaa jotain? Hän itse ja ihmelapseksi hänet kasvattaneet vanhemmat.

Hänhän se sepusti tuon käsittämättömän supertähtivalheen ja teeskentelee asuvansa Lontoossa, työllistävänsä sadan hengen tiimin ja väittää, että fanit vainoaa.

Hän itse. Ihan hän itse.

Älä valehtele.

Vierailija
814/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla kyllä yhtään negatiivista tai edes kyseenalaistavaa kommenttia ollut facebookissa. Yksi jossa puhuttiin, että parilla sanan muunnoksella juttu olisi ollut täydellinen. Siihenkin joku kommentoinut että ei mitään vikaa jutussa.

Pelkkää yhyy Suomi on p*ska, Suomen media nönnönnöö, halutaan vain lytätä, vahingonkorvaussyytteet.. (täh? :D)

Mua kyllä harmittaa, kun olen itse lapsena ja aikuisenakin valehdellut, mut on siitä vaadittu vastuuseen ja joutunut pyytämään anteeksi. Hitsit, miksen ole voinut syyttää muita kateudesta tai kiusaamisesta.

Ainoa jolle pitäisi maksaa vahingonkorvauksia on se homoparka, jonka Saara huijasi kirjoittamaan tuon valevyyhdin.

Seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa olevan ainakin jollekulle perimmäinen syy Saaran dissaamiseen, sen verran usein toimittajaa ja Saaran ystäväpiiriä homotellaan ja haukutaan "puppeleiksi".

Artikkeli poistettiin ja toimittajan sopimus purettiin vain ja ainoastaan, koska suomalaiset toimittajat ovat sitä joukolla kritisoineet. Mahtavat olla toimistaan voimaantuneita ja ylpeitä.

Taas on yhden suomalaisen menestymistä ulkomailla saatu jarrutettua samaan aikaan kun kaikki ulkomaisia julkkiksia koskeva kopioidaan sellaisenaan täysin ilman kritiikkiä.

Ei, artikkeli poistettin ja bloggarin, huom. ei Forbesin oma toimittaja, sopimus purettiin siksi, että blogin jutussa olleet asiat eivät olleet totta. Jos bloggari olisi kirjoittanut tosiasioista, se olisi saanut varmaankin jäädä, miksi ei olisi.

Kai ymmärrät sen, että kyse ei ollut mistään sellaisesta, että jonkun uraa haluttaisiin jarruttaa, noin ajattelee pääasiassa vain Saara Aalto itse, kaikkihan ovat muka aina häntä vastaan, vaan kyse on siitä, että mikään ns. arvostettu julkaisu ei julkaise sivuillaan valheita. Medialla on toimituksellinen vastuu pysyä totuudessa.

On suorastaan vainoharhaista kuvitella, että jonkun artistin uraa haluttaisiin jarruttaa noin. Sille ei ole mitään perusteita. Ja on suorastaan harhaista kuvitella, että kaikki epätodet jutut menisivät aina läpi, niin kuin Saara näyttää kuvittelevan. Mitään näitä kohuja ei syntyisi, jos Saara vain malttaisi pysyä totuudessa. Hän on nyt taas jo tuossa vastineessakin päästänyt suustaan monta valhetta. Sopii vain kysyä, että miksi?

IS mukaan:

"Aalto kertoo, että Forbes oli kuitenkin saanut Suomesta jutusta paljon valituksia ja päätti siksi poistaa sen.

– He päättivät myös lopettaa sopimuksen Christianin kanssa. Mä oon tosi surullinen tästä, sillä hän halusi vaan kirjoittaa tarinan suomalaisesta tytöstä ja juhlistaa hänen uraansa."

Ei ole ensimmäinen kerta, kun suomalaiset toimittajat vaikuttavat toiminnallaan suomalaisten työkuvioihin ulkomailla, mieleen tulee välittömästi kaksikin tapausta juuri Briteissä.

Kyse oli siitä, että jutussa oli virheellistä tietoa, joka koski koko Suomea. Jos virheet oiotaan ei se ole Saaran kiusaamista. Jos jutun kirjoittaja on rikkonut sääntöjä, ei sekään ole Saaran kiusaamista.

Vierailija
815/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten? Mitä ihmeen keuhkosmista ja valehtelua se vaatii?

Onko Saaralla tai Merillä maksuhäiriöitä? Ei taida olla.

Tilin saldo on kiinnostavampi kuin joku verotieto.

Verotiedot tulevat julki kerran vuodessa. Silloin lehdistö listaa niitä ja kirjoittaa niistä.

Miksi joku pillastuu tästä niin että lähtee täysin laukalle?

Kuka on pillastunut ja lähtenyt laukalle?

Kyseessä on ainoastaan yksi esimerkki siitä, miten suomalaiset toimittajat laativat juttunsa aivan samoin kuin nämä heidän kritisoimassa ulkomaiset toimittajatkin tekevät. Jostain on otettu tiedot, kuvat tai luvut ja sen kummemmin asioita pohtimatta tai selvittämättä tässäkin tapauksessa pelkkien lukujen perusteella on kirjoitettu halutun tyylinen juttu.

Suomalaiset toimittajat eivät kritisoineet ulkomaisia toimittajia.

Tuota ns Forbes-juttua ei laatinut toimittaja, vaan Saara Aallon pr-henkilö.

Verotiedot ovat totta. Tuo ei ollut totta.

Vierailija
816/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen media kirjoittaa paikkansapitävisyä verotiedoista, joten Saaralla on mielestään oikeus valehdella 150 miljoonasta?

Tosi loogista.

Nettoarvo ja nettotulot on kaksi eri asiaa.

Vierailija
817/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Darude elelee ihan tavallista taviselämää pikkupaikkakunnalla. Puolisonsa ei ole koskaan ollut julkisuudessa.

Miksei tämä kelpaa Saara Aallolle?

Daruden kanssa asuminenko?

Vierailija
818/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän itse. Ihan hän itse.

Älä valehtele.

Kaikki on juurikin noin. Hän itse keuhkoaa, ettei Suomi riitä, että hän on supertähti joka jo pikkutyttönä päätti olla yhtä suuri kuin Madonna jne.

Edes se kotielämä ei voi olla kuten muilla, vaan he parantaa maailman ja koko Suomen nuorison.

Vierailija
819/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanat journalismi sekä korkea etiikka ja moraali eivät ikävä kyllä kuulu samaan lauseeseen, erityisesti viihdejournalismista puhuttaessa.

Vierailija
820/2395 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottaja ei julkaise ulkomailla olevia tuloja. Miksi esimerkisi miesnäyttelijästä joka verottajan mukanaan tienasi alle 5000€. Ei tehty juttua että elää alle köyhyysrajan?

Klikkiotsikointi on huonoa journalismia..