NAPOSTELLA ja muita sanainhotuksia - keskusteluketju
Itse inhoan yli kaiken tuota napostella-sanaa. Reippaillaan sanojen kanssa ja kerätään tänne lisää näitä hirvityksiä.
Kommentit (198)
Meri-rakas
Tuo sana on liikaa käytetty
Raikas salaatti -arghhhh
ja ”pitkässä juoksussa”
Vierailija kirjoitti:
"päivälepo"
Eräs tuttu ei koskaan ota päiväunia, vaan menee päivälevolle. Taustalla on ehkä halu korostaa, että hän ei nuku, vaan lepäilee, mutta ketä kiinnostaa, mitä ihmiset tekevät päiväunillaan?
Sama! Lepäillä.
Äitini on suorittaja- pula-ajan sukupolvea ja hän kaihtaa viimeiseen saakka sanaa nukkua. Aina vaan lepäillään vähän. Olen yötyöläinen ja joskus sinne matkustaessa olen aivan poikki.
Mitäpä siitä, voin mennä vähän lepäilemään.
Ihanan karmeita sanoja!
Itse inhoan yli kaiken sana-sanasta anglismeja, joissa ei suomeksi ole järjen häivääkään, esim.
- pitkässä juoksussa
- aivomyrsky
- mennä pähkinöiksi, apinoiksi tai banaaneiksi
- ja kaikki omituiset business-slangi-ilmaukset tyyliin "ottaa koppia", "jumpata".
Sitten on suomalaisia sanoja, jotka vain jostain syystä koen hirveän ärsyttävinä. Sellaisia ovat esim.
- paituli
- rupsu, rupsutella
- pötköttää
- yhdyntä
- tursuta
- tisu, tisuli
- räväkkä
- taapero *
- muija, muikkeli, emäntä, vaimoke, tyttis (naisesta/vaimosta/tyttöystävästä)
- emput. toput tms.
- raskautuminen, eläköityminen...
* varmaan versio englannin toddler-sanasta, joka sekin on ärsyttävä
Vierailija kirjoitti:
Naposteluporkkana ja miehen sanomana, yäk
Apua, en kestä! Söpöä :D
Se kun jollakin "rusinat rasahtelee" tai kun näissä mamma ryhmissä kerrotaan esim. laittoivat sairaalasta kotiin että "paikat kypsyy"... Hyi helv... Muita mm. Seksipommi, tihkuu seksiä.. Ihan kauheita ilmauksia juorulehtien sivuilta :D
Pirtsakka. Annan turpiin, jos joku sanoo mulle: ”0npas sulla pirtsakka tukka.”
Näin ulkosuomalaisena täytyy todeta, etten tunne enkä ymmärrä varmaan 75% tämän ketjun sanoista... ja suuri osa kuulostaa niin kamalilta, etten välitäkään ymmärtää.
Jos joku sanoo kuinka "kellotti jonkin ajan". En voi edes kuvailla kuinka dorkana sitä henkilöä pidän.
Täällä on jo paljon sanoja, joita inhoan. Kiitos näistä!
Omaan korvaan nami on kamala sana aikuisen ihmisen suusta kuultuna. Alle 5-vuotias voi laittaa suuhunsa namia, mutta aikuiset ihmiset syövät karkkia.
Inhoan v -alkuista kirosanaa. Varsinkin sein jatkuvaa hokemista.
Napostelyn lisäksi monenlaiset ruokaan liittyvät. Mässy ja mättö, broisku. Perso.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan v -alkuista kirosanaa. Varsinkin sein jatkuvaa hokemista.
v-tun v-tun v-ttu
Taapero, dinneri, voimaantua, synnytystalkoot
Kartsa
Vaikka itse käytän sitä, on niin juurtunut teiniajoilta.
Linkki vs bussi/dösä. Johan täällä susirajalla ihmiset tukehtuis pullaansa, jos heille puhuisi bussista ta dösästä. Linkki, linjuri tai ihan vaan linja-auto se on.