NAPOSTELLA ja muita sanainhotuksia - keskusteluketju
Itse inhoan yli kaiken tuota napostella-sanaa. Reippaillaan sanojen kanssa ja kerätään tänne lisää näitä hirvityksiä.
Kommentit (198)
"Syöpäse leipä loppuun. Syöpäse." Sanoi isä pienelle pojalleen. Niinku joku kevytversio syömisestä.
voimaantua
voimaannuttaminen
voimaantunut
Vierailija kirjoitti:
Toimistossa:
Jalkauttaa
Ottaa koppi
Työkaluja omaan arkeen
Itsensä johtaminen ja ajankäytön hallinta
Finalisoida
Reflektointi
Toimittajat ylikäyttävät tuota "ottaa koppi". Osoittaa heidän kielellistä lahjattomuuttaan, kun ei osata ilmaista asiaa muuten. Oli varmaa tuore ilmaisu aikoinaan, mutta nykyisin se on raivostuttava.
"päivälepo"
Eräs tuttu ei koskaan ota päiväunia, vaan menee päivälevolle. Taustalla on ehkä halu korostaa, että hän ei nuku, vaan lepäilee, mutta ketä kiinnostaa, mitä ihmiset tekevät päiväunillaan?
Iloita, kun jonkun julkkiksen asioista kerrotaan juorupalstalla. "Ylle-Päivyli iloitsee uusista liiketiloistaan." "Touko-Uolevi iloitsi kirjansa saamasta vastaanotosta." Kaikki ovat aina niin iloitsevia noissa jutuissa.
Makoisa, muheva, muhia, syödä namuja, mensut
juurikin
Tuon kanssa menee hermot.
Inhoan näitä nykyajan somekommentteja kuvaavia sanontoja, joissa vasta-argumenttia kuvataan sanonnoilla:
Sara Sieppi NAPAUTTAA
Sara Sieppi TÄRÄYTTÄÄ
Sara Sieppi TYRMÄÄ
Sekä laajan internet-levikin saaneista jutuista:
Internet räjähti
Internet jumiutui
Internet kaatui
Internet meni rikki
Vierailija kirjoitti:
Taapero
Mun mielestä tää on söpö. Tuo päähäni kuvan söpöstä pikkuisesta, joka taapertaa.
Eppuluokkalainen
Miksi? Pitääkö eka vääntää vielä epuksi jonkin ihmeen takia???
Someraivo - todella kyrsivä ilmaisu, jota käyttää juttunsa keskustelupalstoilta keksivä toimittaja ja yleensä liioitellen.
Piukka. En pysty katsomaan edes elokuvaa Piukat paikat tuon sanan takia.
Nykyisin käytettävä "kuitenkin" sanan "sentään" tilalla. "Hän on kuitenkin ministeri." "Oltiin kuitenkin säästytty pahemmalta."
Puistattavin minkä olen kuullut on "haluatko mutustella mun kasseja?"
Koiruli, koiruus,
kun puhutaan koirasta.
Metukka kun puhutaan metvurstista ja ranut kun puhutaan ranskalaisista. Inhoan yli kaiken noita sanoja😝😝😝