Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

04.03.2013 |

En löytänyt joulukuun vauvasta haaveileville omaa pinoa, joten päätin sen nyt sitten aloittaa itse. Kaikki omasta pikkutontusta haaveilevat mukaan kuumeilemaan!!!

Ensin hieman itsestäni ja perheestäni, jos kaikki eivät vielä minua tunne... Eli perheeseeni kuuluu minun ja mieheni lisäksi neljä poikaa ikähaarukalla 12-1 v. Viidennestä ja viimeisestä olen kuumeillut tässä jo jonkin aikaa "hieman" miestäni enemmän;) 

Edellinen kiertoni oli ensimmäinen ns. normaalimittainen ja muutenkin normaali synnytyksen jälkeen. Toivottavasti näitä olisi enemmän tiedossa! Kiertoni oli ennen synnytystä 28-29 päivää, mutta nyt viimeaikoina se on tupannut venymään vähintään 33 päivän mittaiseksi.

Tellu kp 4/28-33

Kommentit (448)

141/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä.. Taidan puhua niin että minulla on 5keskenmenoa ja 3 raskautta. Todellisuudessahan niitä 8 raskautta..... ja 3 synnytystä....

Vierailija
142/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roxymamma: Piinaa nimenomaan:) Ihan kamalaa odotella nyt pari viikkoa, että miten on käynyt. Kyllä tämä on ehdottomasti vaikeinta aikaa koko kierrossa, kun pitää vaan odotella ilman, että voi enää mitenkään asiaan vaikuttaa.

Siis itseasiassa en tässä kierrossa ole ollenkaan sillä mielellä, että tärppäisi, koska vasta tosiaan eka yrityskierto menossa. Lähinnä siis odottelen seuraavan kierron alkamista, että pääsen sitten kunnolla bongailemaan ovista ja muutenkin kun sitten on edes jonkinlaista käsitystä omasta kierrosta...toivon mukaan! Mutta kyllähän silti kamalasti jännittää! Enkä tosiaankaan ole kovinkaan pitkäpinnainen ihminen, joten odottaminen on aina ihan tuskaa...liittyi se sitten mihin asiaan tahansa.

Ja taas lisää surullisia keskenmeno-tarinoita:( Kamalaa lukea sellaisia:( Hienoa, että olette kaikki pystyneet jatkamaan noin hyvin eteenpäin ja jaksatte pitää toivoa yllä. En kyllä tiedä, miten itse selviäisin tuollaisesta. Todennäköisesti en kovinkaan hyvin.

Tellu: Älä heitä vielä toivoa tämän kierron suhteen....voipi olla, että juurikin tämä kierto, jonka vähiten odotat onnistuvan, on se paras kierto:) Niin minulla ekassa raskaudessa oli, kun en tosiaankaan sen kierron onnistumiseen uskonut ja toisin kävi. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrasukka: onneksi on mieli tämmöinen mysteeri ettei tarvitse kaikkea ymmärtää ;) Pahoittelut sinulle vielä keskenmenosta. Nuo keskenmenon jälkeiset vuodot on varmaan kaikilla tosi erilaiset, minulla oli kaavinnan jälkeiset kuukautiset jonkin verran runsaammat ja kivuliaammat kuin yleensä ja ne tulivat noin neljä viikkoa kaavinnasta. Vuodon runsaus riippuu varmaan esim siitä, miten kauan menee keskenmenosta siihen, kun kuukautiset alkavat eli miten pitkään limakalvo ehtii kasvaa siinä välissä. Mutta jos on ihan kirkasta vuotoa niin todennäköisesti ovat kyllä kuukautiset… Toivottavasti greippimehu maistuu ;)

Tellu80: aika kova kipu sinulla oli, onneksi meni noinkin nopeasti ohi. Toivottavasti oli ovis kuitenkin ja saitte sen hyödynnettyä ;)

Marjana: kiva kuulla sinusta, kirjoituksiasi on mukava lukea kun kirjoitat niin selkeästi ja fiksusti, olet semmoinen järjen ääni selvästi :) Sinäkin varmasti tiedät miten kaikesta huolimatta mieli jaksaa toivoa ja olla vaipumatta epätoivoon, on teitäkin koeteltu ihan liikaa. Ymmärrän hyvin tunteesi raskausuutisen edessä, ei sille vain voi mitään jos tuntuu pahalta ja epäoikeudenmukaiselta, koska eihän se olekaan oikein ettei teille ole vielä sitä vauvaa suotu! Mutta mahtavaa, että pääsette nyt jo hoitoja aloittamaan. Paljon voimia koitokseen, pidän peukkuja että kaikki sujuu hyvin! Onhan se hyvä olla miehen kanssa yhteisiä ”harrastuksia” kuten verikokeissa käynti. Mekin laskettiin leikkiä miehen kanssa kun sairaalassa oltiin että saatinhan oikein laatu-parisuhdeaikaa ja oma huone ja kaikkea… (meidän oli siis tarkoitus olla se yö kaksistaan hotellissa mutta toisin meni…)

RM: meillä siis tutkittiin myös sikiö ja istukka, koska viikkoja oli jo yli 17+ kun keskenmeno todettiin. Tietoja odotellessa siis… Kuulostaa hienolta, että pystytte miehesi kanssa jakamaan hoitojen tuomat oireet sun muut noin hyvin. Munkin mies on sellainen että halutessaan saa sille selostaa pienintä yksityiskohtaa myöden kaikki oireet ja vuodot, se ei hevillä pelästy :)

Lapinnoita: onpa sinuakin koeteltu! Onneksi sait sitten lääkityksen kohdilleen ja lapsia syliin saakka :) Toivottavasti saitte oviksen hyödynnettyä ;)

Meltsu12: hyvä jos saitte mahdollisen ovulaation hyödynnettyä! Eikun piinailemaan :)

Omanapa tällä hetkellä hiljainen, eipä tässä kummempia :) Odottelua vaan, eipä tässä muuta voikaan. Ensi viikon lääkärikäyntiä lähinnä odottelen, muuten ei ole odotukset korkella tämän kierron suhteen, mutta ainakin saa tietää joko kierto asettunut normaaliin...

Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

Sabriina

144/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ehtinyt tapahtua kaikenlaista. Kovasti tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja uutta yritystä kohti!

Täällä on hankittu punaiset posket 2 tunnin kävelylenkillä. Tulipa hyvä olo, vaikka flunssa vielä kiusaa. Oon ehtinyt tässä myös hermoilla ja itkeskellä (stressailla turhaan siis) kaikkea. Kävi miten kävi, päällimmäisenä ajatuksena nyt että kurkku terveeksi ja takaisin juoksutossuja kuluttamaan, stressiä laukaisemaan ja (hedelmällisyys)kuntoa kohottamaan. Ehtiipähän tulla parempaan juoksukuntoon kevään mittaan jos ei nyt heti nappaakaan ;)

Aurinkoisia päiviä sinne!

Mussuttaja kp 21/24 yk1

145/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana ihan samat fiilikset. En yhtään tykkää kuulla kenenkään kaverin vauvauutisia tai lukea facebookista kenenkään tutun vauvahehkutusta. Itselle tulee jotenkin hirveen kypsymätön olo, mut mä olen jopa poistanut jotain puolituttuja "liian" innokkaita vauvahehkuttajia pois mun kavereista. Ei vaan jaksa. En jaa sitä iloa. Tyhmää, mut minkäs tunteilleen voi.

Vierailija
146/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hassua miten alkoi vähän taas mietityttää, että kuinka paljon nyt sitten taas haluankaan sitä toista lasta:) Muistui nimittäin yhtäkkiä mieleen ne kamalat pahoinvoinnit, jotka alkoivat ehkä joskusrv8-9. Tarkkaan en kyllä muista viikkoja, mutta alussa meni kyllä aika pitkään ennenkuin tuli yhtään mitään oireita. Tuo siis muistui mieleeni äsken siksi, että tuli aivan yllättäen ihan hirveen huono olo...siis ihan oksetti. Olen tänään syönyt huonosti ja juuri siltä tuo pahoinvointi tuntuikin, että nälästä johtuisi. No, juoksin äkkiä syömään pari keksiä ja helpotti kyllä sitten aika nopeasti. Mutta siis aivan samanlaiselta tuntui, kuin viime raskaudessa. Oli niin lähellä, ettei oksu tullut, mutta vaikean oksennus-fobian takia olen oppinut pidättämään oksennusta. Siksi en kovin montaa kertaa viime raskaudessakaan voimakkaasta pahoinvoinnista huolimatta oksentanut. Mutta kaipa sitä on ihminen vähän hullu, kun tuostakin huolimatta odotan kovasti sitä, että tulen taas raskaaksi:) Hassua kyllä, että tuli noinkin voimakas reaktio siitä, että olen tänään syönyt todella kevyesti. Ei varsinaisesti ollut nälkää ennen tuota kohtausta. Yleensä se nälkä jossain vaiheessa vaan lakkaa tuntumasta, jos sitä riittävän kauan kestää:) Olen aina ollut huono syömään, mutta tänään olen syönyt siis erityisen huonosti.

Sabriina: On joo ton oviksen suhteen aika hyvä tunne ja uskon,että sen eteen tuli nyt tehtyä kaikki mahdollinen ja melkein mahdotonkin:) No, katotaan miten käy, mutta samalla pitää yrittää jaksaa pysyä positiivisena ja ajatella realistisesti, että kun nyt vasta ekaa kiertoa yritetään ja aika harvalla se ekasta tärppää.

147/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrasukka: Itselläni ainakin oli oudon lyhyet eikä ollu menkkakipuja ollenkaan, eli juuri päinvastoin kuin kaikissa ohjeistuksissa tms.

Marjana: Nuo toisten vauva-uutiset on kyllä riipasevia. Lähiperheeseeni syntyi vauva tässä pari viikkoa sitten, en ole vielä pystynyt käymään siellä, tällä viikolla ajattelin että josko jo rohkeutuisi, on vaan nää viime viikot ollu jotenkin niin raskaita. Ja jotenkin ahdistaa se että miksi heille vauva suodaan, kun aikaisemmatkin lapset on jääny vähä heitteille.. Mutta ei enempiä siitä.. Jaksuja sulle asian kanssa. Gyne aika oli viime viikolla, kun sitä viimeks kyselit ja tulehdushan siellä velloi. Nyt on melkein parantunut, joten tonttuvauvaa mulle ei varmaan tuu, mutta nokka vain kohti uusia tuulia, ehkä me Marjana saatais ne vuoden ekat vauvat sitten sun kans? Kun sähän tärppäät nyt tästä hoitokerrasta ;) Oikein kovasti sulle voimia tähän hoidon aloitukseen!! Mahtavaa että oot ottanu talvilomasta kaiken irti :)

Kiitos teille jotka tsemppasitte.. Reissusta selvittiin jotenkuten, tuon tulehduksen takia vielä olin vähä kipee.. Tänään on onneksi ollut kovin aurinkoinen päivä, jospa sitä mieltäkin saisi aurinkoisemmaksi ajan kanssa. Tuhlehduksen takia toivon ettei nyt olis tärpännyt, jos se nyt jotenkin vaikuttais näin alussa.. Kovin ahkeraan en kyllä oo täs joulukuisten pinossa kuumeillut, jotenkin kaikki muu ahistaa nyt niin paljon että vauvakuumeilu on jääny taka-alalle.. Yritän olla vähän miettimättäkin sitä, koska se menetyskin alkaa ahistaa sit vielä lisää kaiken päälle. Onneksi kesä on tulossa kovaa vauhtia! :)

Vierailija
148/448 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä mukaan liittyy yks kuumeilija lisää. :) Haaveissa siis vauva joulukuulle 2013 tai sitten ensi vuodelle, jos nyt ei tärppää. Yk 1 ja pikkukakkosta toivotaan. Ennestään meillä on 2-vuotias poika. Poika sai alkunsa aikoinaan 5. kierrosta ja hänen syntymänsä jälkeen meillä ei ole ollut käytössä mitään hormonaalista ehkäisyä, vaan ns. luonnolliset menetelmät, varmat päivät jne... Ollaan ajateltu, että vauva saa tulla jos on tullakseen, mutta ei olla varsinaisesti yritetty. Olen tarkkaillut kuukautiskiertoani kohta 1,5 vuotta tosi tarkasti ja tunnen ovulaation tosi hyvin... nyt se on justiinsa ollut eli jännittäviä aikoja eletään. Kuukautiskierto on ollut tosi säännöllinen koko ajan. Pohdin kovasti, onko nyt helpompi tulla raskaaksi, kun en ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä.

Lupasin miehelle, etten stressaa nyt tätä asiaa, kun esikoista kun yritettiin, se meni sitten oikein yrittämällä yrittämiseksi koko juttu ja oikeastaan vasta kun lopetin stressaamisen, tärppäs... Pitäis koittaa nyt ottaa ihan rauhassa vaan. ;) No, se että tulin tänne palstalle kertoo jo paljon eli mielessähän tämä asia jatkuvasti on! Kiitos vertaistuestanne jo etukäteen...

-Sude yk 1 ja kp 16/28-29

149/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM: Olihan se mies itsekin "surullinen" siitä toisten vauvauutisesta, vaikka minun reaktio olikin voimakkaampi. Ehkä minulle tuottaa ne raskausuutiset sen pahemman olon, kun taas mies selvästi reagoi herkemmin, jos joku mies on lapsensa kanssa jossain. Eli minä haaveilen siitä vauvamahasta tässä vaiheessa, mutta mies haaveilee jo pikkutenavasta, jonka kanssa leikkiä. :D

Tuollainen kotipäiväkin kuulostaa välillä oikein mukavalta. :)

Meltsu: Tsemppiä piinaviikkoihin! Keksit vaan paljon tekemistä itsellesi. :)

Sabriina: Heh, kieltämättä olotila ei eilen olisi vastannut millään muotoa "järjen ääntä". :D Mutta kai se siellä taustalla silti oli sitten.

Hyvä, että tekin pystytte laskemaan leikkiä noinkin raskaista asioista kuin tuo laastu-aika. Meillä ainakin jaksetaan sillä tavalla paljon paremmin, kun yritetään pitää hauskaa vaikeidenkin asioiden keskellä ja niiden kustannuksellakin.

PikkuinenMyy: Joo ne vuoden ekat vauvat kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! :D Tosin pikaisella laskulla miun laskettu aika olisi vasta tammikuun puolessa välissä, jos tästä hoidosta tärppäisi, mutta eihän sitä tiedä jos se vaavi pari viikkoa aiemmin putkahtaisi maailmaan.

Hyvä, että tulehdut on ruvennut helpottamaan. Pääsette ihan tosissaan yrittämään sitten. Ja tosiaan sitä ei koskaan tiedä, vaikka tärppi tulisi nytkin.

Sude: Tervetuloa!

150/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuiset

(19.3.2013)

Tarrasukka kp 3/ 28-30

mago kp 10/28 yk11

Metsätähti88 kp 15/30-35 yk 4

Maizaana kp 16/28, yk 1 keskenmenon jälkeen

Pimelipom kp17/31-33 yk 1=km + yk 14

Jonsei kp 17/25

Sude yk 1 ja kp 16/28-29

Lapinnoita 18/28 yk 2

sabriina kp 18/28 yk 1 keskenmenon jälkeen

Tellu kp 19/28-33 yk saattais olla vaikka 4

Marjana kp 20/30-35 yk 3v.

Mussuttaja kp 20/24 yk1

serputin kp 22/29-31

Pikkuinenmyy kp 24/~30

Meltsu12 kp 28/30-36 yk 1

Mukana myös:

Roxymamma

Nopeat huomenet koko porukalle!

Enhän minä kirvestä kaivoon heitä, mutta uskon tuntevani tämän kroppani aika hyvin ja olen nyt vain yksinkertaisesti sitä mieltä, että jännättävää ei tässä loppukierrossa ole. Ja siksipä tämä tuntuukin matelevan tämä aika tässä loppukierrossa. Muistan edellisestäkin odotuksesta tai siitä kierrosta, josta raskauduin, että kuulostelin kroppaani ja jokapäivä löytyi joku pieni merkki siitä, että olisi voinut tärpätä. Nyt kun ei ole tuommoista, niin laskee vain päiviä, että se ei-toivottu vieras saapuisi... BORING!

Meltsu, paha olo voi olla hyvä! Jee, odottelen täällä ekoja plussauutisia!!!

Sude, tervetuloa!

).( Aivan ihanasta ilmasta huolimatta minua vaivaa inhottava päänsärky=( Onneksi ei ole kova, mutta ärsyttävä silti. Toivottavasti johtuu vain huonoista yöunista. Pyörin illalla melko pitkään sängyssä ennen unen tuloa... se ei ole yhtään minun tapaistani.

Nyt en näköjään ehdikään enempää, joten heippa. Muuten ei mitään uutta navan alla. Palaan vielä lukemaan muiden kuulumiset tarkemmin=)

151/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan nyt vielä kommentoimaan. Täällä on näköjään keskusteltu siitä, miten itse suhtaudutaan kun joku tuttu kertoo odottavansa vauvaa...

Minulle nuo uutiset eivät yleensä ole tuottaneet mitään muuta kuin iloisia fiiliksiä. Mutta poikkeuksiakin löytyy. Itse jouduin tämmöisen ei-toivotun vauvauutisen eteen viimekesän loppupuoliskolla kun paras ja pitkäaikaisin ystäväni kertoi olevansa raskaana. Tuolloin uutinen ei aiheuttanut minussa negatiivisia fiiliksiä sen takia, että olisin itse halunnut vauvaa vaan lähinnä sen takia, että perheellä, johon vauva on tulossa, ei ole perusasiat kunnossa. Kaverillani oli silloin ja on edelleen avioliitossaan ongelmia. Lisäksi hänen miehellään on kolme lasta aiemmista liitoistaan (eri äideille) ja nuo kaikki miehen lapset ovat sijoitettuina. Myös ystävälläni on edellisen miehensä kanssa lapsi, joka asuu siis ystäväni luona. Myöskään taloudellinen tilanne ei ole perheessä hyvä. Koitin tuon vauvauutisen kuulutuani olla se ainainen järjen ääni ja toisaalta tukea kaveriani. Mieheni oli suorastaan pöyristynyt kuullessaan ystäväperheemme tilanteesta ja hän ei todellakaan yleensä sano juuta eikä jaata muiden vauvauutisiin. Noh, nyt vauvan on määrä syntyä ensiviikolla... katsotaan, kuinka asiat lutviutuvat. Itse en usko, että mikään muuttuisi yht´äkkiä paremmaksi perheessä=(

Muuten en ole juurikaan kokenut raskaasti muiden raskausuutisia, mutta huomaan niitä olevan enemmän aina silloin kun itse kuumeilen! Nytkin lähipiirissäni on kolme raskaana olevaa!!!

Vierailija
152/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: kiitos tsempistä! Sitä tarvitaan;) Ja ymmärrän myös hyvin tuon, että muiden vauvauutiset satuttaa. Ja varmasti sinun kohdallasi vielä enemmän. Vaikutat kuitenkin aika vahvalta ihmiseltä, joten uskon, että selviät tästäkin hyvin. Mieti, kuinka mahtavalta tuntuu saada vihdoin kaiken kokemasi jälkeen vihdoin se oma nyytti syliin. Luulen, että se on sinulle vielä tuhat kertaa upeampi kokemus.

Tellu: Paha olo voisi olla hyvä merkki silloin, jos tuo ovulaatio ei todennäköisesti olisi ollut nyt viikonlopun aikana vaan selvästi aikaisemmin. Olisin todennäköisesti siinä vaiheessa tehnyt raskaustestin heti, kun oli kyllä niin samanlainen tunne kuin raskausaikana pahoinvointi:) Mutta siis ihan selvästi kyse oli siitä, etten ollut syönyt kuin aamulla karkkia;) Heh...no kun ne karkit sattui olemaan siinä käden ulottuvilla eikä huvittanut tehdä kunnon aamupalaa:) Ja sen jälkeen en syönyt ennen sitä pahoinvointikohtausta mitään:) Ei kyllä yleensä tule tuollaisia, mutta kyllähän se nyt on ihan selvää, ettei sitä oikein pelkällä karkilla kovin kauaa jaksa, kun niiden suuri energiapitoisuus myös kuluu todella nopeasti. No, tänään en ole itselleni varsinaisesti aamupalaa tehnyt, mutta tytölle leipää tehdessä tuli laitettua vähän myös omaan suuhun jotain:) Aamupala ei vaan oikein ole koskaan ollut minun juttuni, muuten kyllä ruoka maistuu:)

No, piinailen nyt kuitenkin tämän pari viikkoa tässä, että miten käy, kun tulihan tuo ovis nyt sitten hyödynnettyä. Onneksi tekemistä riittää, kun nyt tulevana viikonloppuna olisi kaverin tuparit ja yhdet ristiäiset ja seuraavana viikonloppuna meidän neidin synttärit. Niiden jälkeen selviääkin sitten jo varmaankin, miten tämän kierron kanssa kävi. Vieläkään ei kyllä ole odotukset kovinkaan korkealla. Ensi kierrossa sitten....

153/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu pääkipu on kyllä tosi inhottavaa.

Itse kävin sitten viime viikolla hakemassa ison paketin Buranaa (!) kun vasta kotona tajusin että näitä ei ehkä enää kannatakaan syödä. Oli pakko ottaa pari kun oli niin kuumeinen ja paha olo. Noh, uutta pakettia sitten hakemaan vaan. Mitäs näitä saikaan syödä, parasetamoli sanoi google. Harmi vaan kun vaan burana auttaa mun migreeniin.

Mä tässä laskin, että nyt mennään kp 23/24...

Oon koittanut kuulostella mun vatsaa ja mun olotiloja, noh tossa kuumeisena se ei oikein ollut mahdollista ja nyt tuntuu että mä en MUISTA mitä ne mun menkkaolot nyt olikaan. Voi jee. Mun vatsa ei nyt oikein puhu mulle.

154/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja korjaan sun kp:t huomiseen listaan, ellei sua sitten vois laittaa jo vaikka plussanneisiin?!? ;)

Vierailija
155/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja: Nyt kyllä  taidetaan saada se eka plussa sieltä sinulta:) Eikös sinullakin ollut yk 1? Ei varmaan samaan pinoon mahdu kuin yksi ekalla yrittämällä plussanneita, joten nyt laski minun mahdollisuuteni entisestään:) Onnea, koska meinaat testata?

156/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs nyt onnitella siellä! :) Joo yk1 on täällä menossa.

Peruspessimisti sanoo, että to alkaa menkat. Mä tässä olin laskenut (siis kuinka monta kertaa ihminen voi laskea päin honkia kun on kattonut kalenteria aamusta iltaan päivät pitkät), että jos tässä kuussa tärppää niin LA osuu marraskuulle... Sitä seuraavat kaksi kiertoa osuu edelleen joulukuulle.. Mulla on niin lyhyt toi kierto. Tässä pinossa pysytellään vielä hyvän tovin siis. Mä oon jo henkisesti valmistautunut sinne joulukuulle, niin voit Meltsu ottaa tän plussan ;))

Mä kattelen siis sinne torstaihin asti. Ja mietin sitä sitten uudestaan. ;)

Tellu nou hätä! Joo ei laiteta ihan vielä.

Vierailija
157/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussuttaja: En vielä onnittele, mutta toivotan onnea:D Sitten heti kertomaan, miten käy! Kyllä tänne niitä plussia tarvitaan pian ja ei haittaa vaikka niiden plussien kanssa mentäis sitten sinne marraskuisiin:) siksi siis itsekin täällä joulukuisissa, etten ihan tähän ekaan kiertoon usko...

158/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou!

Täällä vietellään vapaapäivää koneen ja kahvikupin ääressä :) Kiitos Marjana että jaksat aina tsempata muita vaikka itsellä olisi vaikeaa :) Olen samaa mieltä Meltsun kanssa, että kun vauva teille tulee niin se on varmasti upeampi kokemus!

ON: Ovista bongaillaan ja nyt on meneillään kp 14 eikä 15, olin jotenkin katsonut kieroon kalenteria, vaikka eipä tuo ole suuri heitto. Nyt ollaan peittoja heiluteltu urakalla vaikka vielä ei ovista ole testien mukaan ihan vielä. Limoja alkaa kyllä olla tavallista enemmän :) Oikein mukavaa päivää kaikille ja malttia piinaileville! :P

Metsätähti88 kp 14/30-35 yk 4

Vierailija
159/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut hassu tunne, että olisi kuukautiset alkamassa. Vai voisiko olla sittenkin oviskipuja? Kun en muista, miten olen ennen kaikkia ehkäisyjä ja raskautta tuntenut ovulaationi. Limaa ei kyllä tänään ole tullut ja tikuttanut en perjantain jälkeen ole, jolloin siis melkein yhtä tumma testiviiva kuin kontrolliviiva, jonka takia oletin, että ovulaatio viikonlopun aikana....myös limat antoivat näin ymmärtää ja tänään on kyllä ollut hyvinkin kuivat housut:) alavatsassa ja selässä siis sellaista kuukautismaista jomotusta, mutta toisaalta ei kyllä ihan sellainen olo ole, että ihan heti alkaisi vuotamaankaan. Kylläpäs meni nyt hankalaksi tämän kierron seuraaminen. Olisi kyllä ollut helpomaa aloittaa ihan kokonaan vasta seuraavasta kierrosta yrittäminen ja kierron seuraaminen, kun oletettavasti koko kierto nyt ihan sekaisin minipillereiden ja kierukan jäljiltä. Höh. No jos nyt sitten kuukautiset alkaa niin pääseepähän sitten taas aloittamaan pian sen yrityksen:) Ja silloinhan tämä kierto olisi ihan optimipituinenkin...

Jos nyt ovulaatiota ei viikonloppuna tapahtunut, niin voisiko ne limat olla ihan kuukautisia edeltävää limaa? Tuleeko muilla sellaista vuotoa joitain päiviä ennen menkkoja vai onko ihan kuivaa ovulaatiosta kuukautisiin?

160/448 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meltsu Mä oon ymmärtänyt että noi limat on niin tapauskohtaisia.. siis toisilla on ja toisilla ei ollenkaan. Mulla taas niin runsaat valkovuodot ympäri kuukauden niin en osaa niistä erottaa mitään poikkeavaa rakennetta tai väriä. Paitsi heti menkkojen jälkeen on vähän kuivaa.

Meinaaksä että sulla olis ovulaatio juuri ennen menkkoja? Eikös siinä ole yleensä pitempi aika välissä? Esim. 1-3 vkoa.. Oon ymmärtänyt että toi ovulaation ajankohta vaihtelee todella paljon, vaikka useimmat terveysnettisaitit ja ovulaatiolaskurit syöttävätkin virheellistä tietoa, että se olisi kierron puolivälissä (14.pvä), aikas harvoin se vissiin on. Mä bongasin sen ehkä tässä kierrossa olevan kp 17-18/24. En tiedä oliko tikku oikeassa. Who knows. Noiden tikkujen tulkinta on vähän triviaalia.

Mä kävin hakemassa virkkauskirjan niin saa ajatukset vähän muualle näinä piinavina lomapäivinä ;)