Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (661)

Vierailija
81/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postinlajittelija. Aivottomat apinat suojatyöpaikassa eivät toimita kirjeitä perille, vaikka saavat siitä palkankin - lakkoilulla liian hyväksi neuvotellun palkan.

Vierailija
82/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa inssille kateellisia:D siis niistähän on omat vitsikirjatkin🙈 harmaat hiukset ja rumat vaatteet, ai kauhee😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Niin monella on huonoja muistoja omilta kouluajoilta.

Näin ja siihen vielä lisäksi lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja hyvä palkka, jota maksetaan loma-ajaltakin .

Vierailija
84/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Myös luokanopettaja. Jotkut olettavat heti, että palkkani olisi yli 4000 e/kk ja kuvittelevat minun maksavan kaiken, esim. kahvilassa. Joo, palkkani on 8 vuoden kokemuslisän kanssa bruttona 2800 euroa.

"Ai no sähän tienaat sitten hyvin, kun oot kerran opettaja"

Vierailija
85/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Myös luokanopettaja. Jotkut olettavat heti, että palkkani olisi yli 4000 e/kk ja kuvittelevat minun maksavan kaiken, esim. kahvilassa. Joo, palkkani on 8 vuoden kokemuslisän kanssa bruttona 2800 euroa.

Tuohan on aivan ylellinen palkka ottaen huomioon lomat ja päivien lyhyyden.

Vierailija
86/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Näin ja siihen vielä lisäksi lyhyet työpäivät, pitkät lomat ja hyvä palkka, jota maksetaan loma-ajaltakin .

Nii'in. Ainoa työ, jossa saa lomapalkkaa... Eikun...

Vierailija
87/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Samaa mieltä, lähes 3000 € on todella hyvin tuosta.

Vierailija
88/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Keskimäärin 10 tuntiset työpäivät eivät ole lyhyitä.

Vierailija
89/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja miesvaltaisella, toisaalta teknisellä ja mielikuvissa fyysisesti vaativalla alalla, vaikka ei sitä enää nykyään olekaan. 70+ miljoonan liikevaihto. Minä siis juuri nelikymppinen nainen aivan erilaisella koulutustaustalla, mutta työssä kannukseni hankkinut ja haluan kehittyä paremmaksi koko ajan.

Kamujen kanssa ei juuri töistä tai titteleistä jutella, mutta puolitutuille vastaan ehkä vaan alasta jotain ympäripyöreää, asemasta en juuri koskaan mainitse. Yksi lapsuudenajan kamuista johtaja-asemassa myös ja tosi ärsyttävästi hän yrittää ”mitäs me johtajat” ja ” johtajilla on aina yksinäistä” läppää heittää.

No – mun mielestä ei oo yksinäistä. :-D Yhdessä henkilökunnan kanssa asiat mietitään jokaisen parasta osaamista hyödyntäen. Toki useissa asioissa minun sana on se, jolla päätökset klousataan, mutta tuollaista pönöttävää tai ihmisistä eristynyttä toimaria musta ei saa, vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
90/661 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja

Syy miksi moni ei mainitse olevan opettaja: "nokun sulla on niiiiiin helppo työ ja ne 3 tuntiset oäivät"

Vierailija
91/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenhoitaja. Aika usein oletetaan että työtäni on vain koirien silittely ja ulkoiluttaminen, ja ihmetellään miksi ihan koulussa opiskelin moista. On se hemmetin paljon muutakin, ja vaatii paljon tietämystä eri eläimistä, niiden käyttäytymisestä, ravitsemuksesta, sairauksista jne.

Vierailija
92/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin työskentelin vuosikausia siivoojana, insinöörin tutkinnolla. Koulutusta vastaavaa työtä ei vaan tuossa vaiheessa löytynyt. Niiden vuosien aikana sain kyllä kuulla vaikka mitä kommentteja työstäni ja suoranaista vähättelyä, osa selvästi pitää siivoojia vaajaälyisinä. Kovasti myös hämmästeltiin, miten on mahdollista, että insinöörille ei muka löydy töitä. Asenne ja suhtautuminen muuttui kummasti, kun jatkoin opiskeluja töiden ohella. Edelleenkin vituttaa siivoojien vähättely.

Vierailija
93/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se, kun ammattia ei ole. Jouduin aikoinaan muutama vuosi sitten jättämään opinnot kesken koska sairastuin vakavasti. Sen jälkeen en ole vielä pystynyt palaamaan kouluun, toivottavasti pian, niin että voin opiskella itselleni ammatin ja pääsisin siten töihinkin. Kyllä tuon myöntäminen etenkin uusille tuttavuuksille jännittää, sillä ongelmani alkoivat mt-ongelmista ja moni ei edelleenkään tunnu ymmärtävän että ne todella voivat viedä työ- ja opiskelukyvyn kokonaan. :/ Pelkään kai tuomitsemista vaikka toisaalta, mitä väliä sillä on mitä puolitutut minusta ajattelevat. 

Mulla olisi kauhea halu opiskella mutta pää ei kestä. Lapsena oli vaikka mitä haaveita, halusin biologiksi, arkeologiksi tai vaikka eläinlääkäriksi, en olisi ikinä uskonut että vielä 28-vuotiaana olisin käynyt pelkän peruskoulun (tajuttoman huonolla todistuksella vieläpä). Tunnen tilanteestani aivan hirveää häpeää, varsinkin jos seurassa tulee puheeksi työ- tai opiskeluasiat. Välttelenkin ihmisiin tutustumista niin ei tarvitse kertoa kenellekään tilanteestani.

Kuule on vaikka kuinka paljon ihmisiä joilla kutosen keskari kuten pressallamme. Hänellä vaan se aika pelasti kun silloin oli erilaista. Vaikka kuinka moni on päässyt vaikka minne kutosen tai 6,7 papereilla, esim yksi pinkaisi lääkikseen eli pääsykoeeseen vaan opiskeli. Älä ikinä anna kouluarvosanojesi määrittää sinua. Ne nyt oli ihan tuuristakin kiinni kuinka elämän muut kuviot meni kullakin.

Vierailija
94/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko. Kellekään ei kuulu, onko paljon keikkaa ja millaista ja missäpäin. Sekään ei kuulu muille, että onko paljon oppilaita ja minkäikäistä yms. Ne on työsalaisuuksia, ja en halua, että kukaan arvioi suosiotani ja palkkani määrää. Ja kuten aikaisempi kommentoija sanoi, niin ei, en rupea soittamaan ilmaiseksi missäkään kissanristiäisissä.

Vierailija
95/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami Hedberg.

Vierailija
96/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan kerro olevani johtaja. En halua vapaa-ajan juttuihin hierarkiaa.

No varmaan sinun vapaa-aikasi ihmiset ajattelisivatkin sinut ”johtajana” jos sen kertoisit 😂😂😂

Oletko vaajaa? Hierarkia loppuu työpaikkasi ovelle. Holokaustikin meni jo. Debiili.

Juuri näin. Jeesus että ihmiset ovat sairaita ja narsistisia.

Miksi te kiusaatte täällä? Tuo on kiusaamista! Ylläpito hoi taas.

Vierailija
97/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humanistisen alan tutkija. Heti ollaan vähättelemässä, vaikka hyvin nähdään yksisilmäisen teknokratian aiheuttamat ongelmat.

Uskon että persut valtaan päästyään lopettavat kaiken humanistisen tutkimuksen. Ja moni kannattajansa ihailee.

Ikävä kyllä.

Vierailija
98/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille kerron, toisille en. Isoin syy kertomattomuudelle on, että olen hyvin yksityinen ihminen ja ahdistaa, kun ihmiset alkavat tenttaamaan tarkemmin työnkuvastani. Humanistisen alan virkamies.

Vierailija
99/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. En jaksa kuunnella siviilissä

a) avautumista tuttavien/sukulaisten sairaushistoriasta, saadusta huonosta hoidosta, ei tutkittu kunnolla jne.

b) yleistä avautumista siitä, että olen kermaperse eikä mulla ole oikeutta palkkaani vaan ilmaiseksi pitäisi mennä jonnekin periferiaan ja yleisesti sietäisin hävetä

c) reseptipyyntöjä (”nopeasti vaan antibiootit laitat puhelinreseptillä”); yleensä ihmiset loukkaantuvat kun en suostu vaan liputan adekvaatin tutkimisen puolesta, mikä on mielestäni ristiriidassa kohdan a kanssa...

Voi siis vastata tekevänsä terveysalan töitä. Saa yleensä olla rauhassa.

Vierailija
100/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sami Hedberg.

Huh, tuo on kyllä paha. Onneksi itse olen sentään puhelinmyyjä.