Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI, heti ollaan utelemassa palkkaa ja alkaa kadehdinta kun DIt hyvätuloisia
Se on DJ.
Diplomi Jinsinööri?
Terveystarkastaja, ihmisillä liittyy tietyt ennakkoluulot kyseisen ammatin omaaviin henkilöihin niin en yleensä kerro.
Sh. Syyt ketjussa moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humanistisen alan tutkija. Heti ollaan vähättelemässä, vaikka hyvin nähdään yksisilmäisen teknokratian aiheuttamat ongelmat.
Lähdetkö joku päivä kahville?
T. M38.
Kyllä
T. M45
Laitoshuoltaja. En tiedä miksi, mutta jokin siinä nolottaa olla 'vaan' siivoja :(
Pukusuunnittelija ja mallimestari. Lempifarkkujen vetoketjujen korjauksia sais tutuille tehdä ihan pikkurahalla ja jonoksi asti. Sanon aina, että 60e tunti ja vetskariin menee ainakin 2 tuntia (mikä ei pidä paikkansa). Toinen reaktio on heti katsoa minua päästä varpaisiin, että pukeudunko luomuksiin vapaa-ajalla kaupan kassajonossa. No en todellakaan. Kolmas on missä tehtaassa. No ei kaikki mallimestarit tehtaissa ole töissä. Voi olla ihan missä vaan. Siksipä monesti sanon, että olen vaatemyyjä, mikä omalla tavalla pitää paikkansa.
Äitiysneuvolatäti. Sanon yleensä vaan, että ”hoitsu”. Pieni paikkakunta ja ette arvaa kuinka paljon toisten tietoja ihmiset yrittävät kalastella🙄 Varsinkin, jos kyse on jostain traagisemmasta, että tiedetään esimerkiksi että ”Siwan Irmelillä oli vauva kuollut kohtuun” tai ”Virtasista on varmaan tehty lasu”.
Kuvataiteilija ihankuin ammatissani ei olisi jo elättejä ja loisia niskahiessäni ilmankin että aletaan kerjäillä ilmaisia teoksia tai muita työsuorituksia.
Henkilökohtainen avustaja. Jotenkin noloa, kun ihmisten mielikuva on, että tätä voi tehdä kuka tahansa. Koulutus minulla on paljon vaativampaan työhön, mutta elämäntilanne on niin hirveän stressaava juuri nyt, etten vain pysty.
Vierailija kirjoitti:
Kokki.
Inhoan ja häpeän ammattiani.Iho ja hiukset haisevat aina ruoalle ja sipulille. Ja minä VIHAAN pahoja hajuja.
En usko, että kukaan asiakkaistani oikeasti edes arvostaa keitoksiani, vaikka muuta joskus väittävätkin.
Kotona syömme enimmäkseen eineksiä ja pizzaa.
:)
Kokkihan on mediaseksikkäin ammatti mitä voi olla.
Sairaanhoitaja. Liian monesti olen kuullut kuinka ”minun isäni/mummoni tapettiin sairaalassa” tai terveyskeskuksessa on liian pitkät odotusajat ja päivystyksessä vittumaiset hoitajat jne. Välttelen viimeseen asti kertomasta uusille tuttavuuksille ammattiani, jos ihan pakko on sanoa niin olen kertonut olevani tylsässä pienipalkkaisessa työssä kaupungilla.
Vaikka häpeänkin ammattiani, olen yrittänyt olla siinä niin hyvä kuin mahd. Äitiysloman jälkeen en kuitenkaan palaa hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri. Tarvitseeko edes perustella. Sanon vain lääkäri jos on tarve jotain sanoa.
Kirjoitteleeko muka psykiatriaan erikoistunut lääkäri TÄNNE????
ja toinenkin psykiatri! Joskus en sano edes lääkäri, vaan "terveydenhoitoalalla" tms. Joissain tilanteissa joissa ihmiset brassailevat ammateillaan, sanon virkanimikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettaja
Niin monella on huonoja muistoja omilta kouluajoilta.
Myös luokanopettaja. Jotkut olettavat heti, että palkkani olisi yli 4000 e/kk ja kuvittelevat minun maksavan kaiken, esim. kahvilassa. Joo, palkkani on 8 vuoden kokemuslisän kanssa bruttona 2800 euroa.
"Ai no sähän tienaat sitten hyvin, kun oot kerran opettaja"
Tuohan on aivan ylellinen palkka ottaen huomioon lomat ja päivien lyhyyden.
Samaa mieltä, lähes 3000 € on todella hyvin tuosta.
Eri mieltä. Ei ole todella hyvin, liian vähän.
Oon sairaalan vuodeosastolla laitoshuoltajana, eli huolehdin osaston siivouksesta ja ruokahuollosta. Usein ihmiset reagoivat säälinsekaisin kommentein ja ilmein, kun kerron mitä teen. "Heh, jonkunhan sekin pitää tehdä." Itse tykkään työstäni, vaikka työn raskauteen nähden palkka tuntuu pieneltä. Kuitenkin koen, että tulen tällä palkalla yksinelävänä lapsettomana erittäin hyvin toimeen ja saan joka kuukausi säästöönkin ihan hyvin rahaa. Työ on itseään toistavaa ja fyysisesti raskasta, mutta potilaiden kanssa juttelu ja mukava työyhteisö auttavat jaksamaan, vaikka olisi ihan kauhea hööki päällä. Lisäksi pääsee tosi konkreettisesti auttamaan ihmisiä, ja oman työn jäljen näkeminen on aika jees.
En ymmärrä miksi ja milloin siitä on tullut ok udella mitä joku tekee rahan eteen...
En käy töissä vaan elän miehen rahoilla. Kerron työkseni harrastukseeni liittyvän työn koska en kehtaa kertoa totuutta. Toki tästä harrastuksesta saan n. 10 000e/vuosi lisäansiota.
Strippari.