Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (661)

Vierailija
501/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin, kun olin it-alalla tietokonehommissa ja helpdeskissä, vastailin tutuille aina jotain ympäripyöreää "konsultti" tms., koska huomasin, että muuten jouduin aina korjaamaan kaikkien tietokoneet, modeemit, faksit, kopiokoneet ja mikroaaltouunit.

Vierailija
502/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassa yli nelikymppisenä. Keskustelu tyrehtyy siihen, koska tässä iässä pitäisi jo olla myymäläpäälikkö tai jossain ihan muualla paremmissa töissä.

Säälivät katseet ja oletus siitä että olen tyhmä ja jämähtänyt ärsyttävät ja olenkin hiljaa työstäni.

Minä se vaan alisuoritan, kun muut tekevät uraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja, sitä vähättelyn määrää on kurjaa kuunnella, kun tämän mainitsee.

Vierailija
504/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hyväpalkkainen virkamies. 

Joo toi on paha. Parempi olla yksityisellä puolella herättämässä ihmisille tyhjästä tarpeita ja teetättää lisää esineitä Kiinassa.

Vierailija
505/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigilo. Heti ruvetaan kinumaan ilmaisnäytteitä.

Vierailija
506/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen avustavia töitä perheen yrityksessä fiiliksen ja tarpeen mukaan. Minulla ei ole virallista koulutusta noihin töihin, enkä jaksa selittää miten kuitenkin pystyn niitä tekemään. Työtä on myös todella epäsäännöllisesti. Inhoan puhua työstä, koska itselläni ei ole mitään varsinaista työidentiteettiä. Teen vain sitä mitä milloinkin tarvitsee tehdä.

Vierailija
507/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrahoitaja. Yleensä kommentoidaan verinäytteenottoa ja pidetään salaa tai vähemmän salaa jotenkin vähän yksinkertaisena tyyppinä, kun jaksaa tehdä tällaista sadistista työtä. Varsinkin iäkkäämpien suusta kuulee näitä "Hyi, kamala työ sullakin" - kommentteja, joita näköjään suuhygienistikin kuulee.

En jaksa enää oikaista, että labrahoitajat tekee lisäksi ne kaikki kemian labratutkimukset, voivat esitarkastaa esim. syöpäsolujen muutoksia tai kromosomipoikkeamia ja olla myös suorittamassa mm. Ekg-, eeg-, keuhkofunktio- tai isotooppitutkimuksia. Se näytteenottokin on haastavampaa kuin se hyväsuoninen ihminen osaa arvata ja jokainen ihminen varmaan toivoo kohdalleen ammattitaitoista henkilöä, kun neula lähestyy.

Vierailija
508/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki.

Inhoan ja häpeän ammattiani.

Iho ja hiukset haisevat aina ruoalle ja sipulille. Ja minä VIHAAN pahoja hajuja.

En usko, että kukaan asiakkaistani oikeasti edes arvostaa keitoksiani, vaikka muuta joskus väittävätkin.

Kotona syömme enimmäkseen eineksiä ja pizzaa.

:)

Vierailija
509/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Saa heti kuulla lyhyistä,työpäivistä, pitkästä lomista ja kurittamista kakaroista ja siitä, että kuka vaan pystyy hoitamaan homman paremmin kuin koulutettu opettaja. Joku serkun tuttukin on ollut pari tuntia sijaisena ja homma hoitui loistavasti.

Vierailija
510/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen ruoan tuottaja. Nykyään pahinta mitä ihminen voi olla, mahtavien tukien varassa oleva elätti joka ei tee muuta kuin tappaa karjaa.

Vierailija
511/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietotekniikan DI ja nainen 40v. Johdan IT- organisaation ala-organisaatiota suuressa globaalissa konsernissa.

En kerro ammattiani tai työnkuvaani vapaaehtoisesti työajan ulkopuolella. En jaksa kuunnella sitä päivittelyä, että miten voin olla tällaisessa työssä. Jotenkin tuntuu monille niin uskomattomalta alavalinnalta.

Yleensä minulta kysytään, että kauppatieteen maisteriko olet? Vastaan, että en, olen IT DI. Kerran siihen lisättiin vastakommenttina, että näytät kyllä ihan ihan KTM:lle. Kysyin  tältä henkilöltä, että millaiselta näyttää nais-DI?

Kerran töissä multa kysyttiin, että ymmärrätkö tietoturvan merkityksen näissä teidän ratkaisuissa ja jouduin rautalangasta vääntämään että kyllähän mä ymmärrän, vaikea olisi muuten johtaa konsernin pilviteknologiaratkaisujen organisaatiota.

Ilmeisesti nainen tällä alalla on edelleen kummajainen.

Vierailija
512/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi. Heti alkavat kärkkyä ilmaisia neuvoja.

Mulla on tapana aina kysyä rahaa. Että voitko vipata parisataa, kun teikäläisethän tienaa veronmaksajien rahaa tunnissakin helposti yli satasen.

Eli tavallaan kysyn että oisko heittää duunarille rahaa, kun meikäläinen ei sitä työtä tekemällä saa, mutta eräät saa kun istuu vaan perseet homeessa papereita haistellen.

Rahaa saa kyllä joulun alla lahjoittaa meille köyhille duunareille. Ollaan rahat ansaittu mutta ei vaan näy tilillä se saantipuoli.

Vierailija
513/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokki.

Inhoan ja häpeän ammattiani.

Iho ja hiukset haisevat aina ruoalle ja sipulille. Ja minä VIHAAN pahoja hajuja.

En usko, että kukaan asiakkaistani oikeasti edes arvostaa keitoksiani, vaikka muuta joskus väittävätkin.

Kotona syömme enimmäkseen eineksiä ja pizzaa.

:)

Tuossahan on todella matalat palkatkin ja työ on raskasta. Kesäisin lämpötilat ovat aina yli 3o astetta lämmintä. Ja ihmiset eivät suostu maksamaan ruuastakaan mitään vaikka näkee että on hienot vaatteet. Rahaa ei silti työntekijöille anneta.

Ei olla valmiita pulittamaan lihamuhennoksesta sitä 80e euroa. Pitää saada lounas 9e hintaan.

Eli ei käytännössä haluta tarjota parempaa elintasoa työläisille. Halutaan pitää heidät köyhinä ja väsyneinä.

Vierailija
514/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta voisi melkein päätellä että kukaan ei tykkää jutella työstään. Miksi sitä sitten aina ensimmäisenä kysytään? Miettikää itsekkin jokin muu keskustelunavaus valmiiksi, ettei tarvi tähän turvautua.

Vierailija
515/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tosi työkeskeinen kulttuuri, kun joku muun maalainen kysyy how are you doing ja suomalainen alkaa selittää työasioita, esim. jenkin pitää kysyä no, how are you doing??

Vierailija
516/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksenvalvoja. Aina pitäisi olla ilmaiseksi tekemässä töitä lasten harrastuksissa, sinne kun laki vaatii sen seisoskelijan ja ei kiinnosta.

Vierailija
517/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta voisi melkein päätellä että kukaan ei tykkää jutella työstään. Miksi sitä sitten aina ensimmäisenä kysytään? Miettikää itsekkin jokin muu keskustelunavaus valmiiksi, ettei tarvi tähän turvautua.

Kyllä osa ihmisistä oikein brassailee työllään. Etenkin jos on ilman kunnollista koulutusta onnistunut saamaan jonkin kelpopaikan. Ehkä jopa halutaan antaa ymmärtää, että akateemisia tässä ollaan. Halutaan nostaa itseään ylemmäksi.

Vierailija
518/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkanauha ja muiden kumituotteiden hihnatyöntekijä.

Vierailija
519/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyksenvalvoja. Aina pitäisi olla ilmaiseksi tekemässä töitä lasten harrastuksissa, sinne kun laki vaatii sen seisoskelijan ja ei kiinnosta.

Vierailija
520/661 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Ihmiset alkaa heti kertomaan sairaus historiansa ja vaivansa, meidän pitäisi vapaa-ajalla jaksaa kuunnella ja toinen asia mistä aletaan puhumaan, on jos on saanut itse tai joku läheinen omasta mielestään huonoa kohtelua sairaalassa tai terveyskeskuksessa. Mehän vastataan kaikkien Suomen terveydenhuollon yksiköiden asiakaspalvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi