Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?
Kommentit (661)
En kerro kenellekään mitä teen työkseni, se,ei kuulu kenellekään.
Hieroja. En todellakaan halua raskaan päivän jälkeen alkaa enää ilmaiseksi hieromaan kaikkia tutun tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja (palkkakuitissa lukee nimikkeenä näin).
Monet tutut ja etenkin puolitutut ruinaa avuksi kevät-, syys-, joulu- ja kaiken maailman muihin siivouksiin. Kesällä saan kutsuja monennäköisiin grillausiltoihin ja paikanpäällä on yleensä kaivettu ikkunanpesuvälineet esiin. Siinäpä sitä syytä, miksi en kerro ammattiani. Siivoan vain rahan vuoksi, en pidä siitä muuten.
Oikeesti? :,D joku kutsuu sinut grillijuhliin ja pyytää ilmaiseksi pesemään ikkunat?!? Mä varmaan repeäisin ihan spontaanisti nauruun.
Vartija. Olen siis suht pieni nainen ja aina alkaa miesten puolelta se ”no mitä sä nyt pystyisit tekemään jos kävisin sun päälle???” No öö soittaisin poliisit ja tekisin rikosilmoituksen.
Erään lakisääteisen vakuutuslajin korvauskäsittelyssä. Yleensä maallikot aina tietää paremmin miten asiat pitäisi hoitaa ja miten niiden pitäisi mennä vaikka itse tehnyt alan työtä 20 v. En jaksa kuunnella esimerkkejä ja vänkäystä, siispä vastaan vain summittaisesti jos työ tulee puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta voisi melkein päätellä että kukaan ei tykkää jutella työstään. Miksi sitä sitten aina ensimmäisenä kysytään? Miettikää itsekkin jokin muu keskustelunavaus valmiiksi, ettei tarvi tähän turvautua.
Harva kai täällä sanoo, ettei halua lainkaan kertoa työstään. Itsekin ihan mielellään kerron, jos joku on aidosti kiinnostunut. Kukaan ei vain jaksa mitään vähätteleviä ja piilo*ittuilevia kommentteja tai suoranaista hyväksikäyttöä.
Lennonjohtaja. Alkuvuodesta ei kannattanut kertoa, mutta nyt voi taas sanoa, kun lakko on unohtunut. Tosi harvoin kyllä kukaan kysyy minulta ammattiani, tutut tietävät, enkä ole paljon tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä ja kysyisivät sitä.
Poliisi ja juristi. Ajatellaan, että olen kyttäävä kersantti Karoliina (olen myös käynyt armeijan), joka valvoo lakien noudattamista 24/7 ja haluaa kuulla tarinat ylinopeussakoista ja päivittelyt Aarniosta. Kyseenalaistaen kerrotaan tilanteista, joissa poliisi on pysäyttänyt ja esitetään kysymyksiä liittyen tieliikennelakiin tms. Mieheltäni kysellään käsiraudoista ja pamppuleikeistä illanistujaisissa.
Toisen koulutuksen vuoksi kysellään esim. perhe- ja perintöoikeudellista asioista, kiinteistöön ja kuntalakiin liittyvistä asioista sekä kinkkisistä naapuri-yms. riitaisuuksista. Mihinkään kysymyksistä ei juuri voi vastata ilman perehtymistä aiheeseen ja jatkuvasti muuttuvaan lainsäädäntöön tarkemmin, mitä monen on hankala ymmärtää.
IT asiantuntija. En haluais alkaa selvittelemään erinäisiä puoiituttujen sekaisin olevia käyttöjärjestelmä, virus ja muita tietokone ja älypuhelinongelmia.
Olen metrologi. Ei jaksa selittää kun kuitenkaan kukaan ei ymmärtäisi. Sään kanssa ei mitään tekemistä.
Kirjailija,
en jaksa ammatinvalintani glorifiontia ja taiteilijamyyttiä. Ihan tavallinen duuni.
Kirjoitin olevani töissä vasta*nottok*skuksessa ja viestini bannattiin? No ei varmaan tosiaan kaipaa tämän enempää selittelyjä miksen huutele työpaikastani.
Vierailija kirjoitti:
DI, heti ollaan utelemassa palkkaa ja alkaa kadehdinta kun DIt hyvätuloisia
Se on DJ.
Eläinlääkäri. En tee kliinistä työtä, joten ärsyttää ihmisten ajatukset siitä että minun täytyy olla jotenkin epäonnistunut kun hakeuduin elintarvikehygienian puolelle töihin. Totuus on se, että elintarvikehygienia ym. tutkimushommat kiinnostivat jo ennen eläinlääkistä ja tein ainoastaan yhden kesän kliinistä työtä todetakseni vain että kiinnostukseni on aivan muualla. Jos joskus kerron olevani elintarvikehygieniaan erikoistunut eläinlääkäri niin 50% kysyy enkö pärjännyt kliinisessä työssä, 40% ei ymmärrä mitä teen ja kysyy silti naapurin hamsterin terveysvaivoihin apua ja loput 10% yleensä suhtautuu normaalisti.
IT-alalla tuotantopäällikkö. En jaksa alkaa selittää ”että mitä mä siellä niinku oikein sit teen”. Vaikea lyhyesti sanoa ja kun ei niitä kuitenkaan kiinnosta vtujakaan.
Headhunter. Tämän voi kertoa monissa tilanteissa, mutta virhe on mainita siitä tutun tuttujen kemuissa, jossa kaikilla pikkutärkeillä ihmisillä on se pari lasia viiniä pohjilla. Ihmisillä alkaa päättymätön jankkaus omasta urastaan, projekteistaan ja jokainen on vähän miettinyt vastuullisempia tehtäviä, että voitkos jeesata... Ei jaksa.
DI, heti ollaan utelemassa palkkaa ja alkaa kadehdinta kun DIt hyvätuloisia