Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (661)

Vierailija
201/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun alueella on rikospoliisi niin sehän pitää kertoa kaikille sillä se antaa turvallisuutta ja rikolliset muuttaa muualle silla kukaan rikollinen ei halua asua rikospoliisin naapurissa. 

Mulla asui joskus rikospoliisi naapurissa ja tunsin oloni turvalliseksi. Oli se erikoinen tapaus ja kun se tuli kylään niin halusi vetää henkoset tupakistani vaikka ei itse tupakoinut mutta varmisti ettei se ollut mikään huume sätkä, jälkeenpäin ihmettelin sitä mutta rikoskonstaapeli epäilee ihan kaikkea.

Oli ne poliisien bileet sillä melkoisia kun kortsuja löytyi rappukäytävästä ja ilotyttöjä oli tilattu niihin bileisiin niin ettei raiskaussyytteitä tule. Mitä rankempi työ niin sitä rankemmat harrastukset ja jos tulee alkoholi ongelma niin hyllytetään pois. Siellä piireissä ei kauaa harrasteta mitä sattuu tietääkseni ja loppuu aika lyhyeen kun näin sen rikoskonstan elämää. Kaksi vaihtoehtoa joko lopettaa tai ulos. 

Kyllä poliisi (ja tällainen maallikkokin) haistaa kymmenen metrin päähän jos sätkässä palaa muu kuin tavallinen tupakka.

Vierailija
202/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistoapulainen käräjäoikeudessa. Minulta ovat puolitutut ja tutummatkin kyselleet lainopillisia neuvoja (en ole päivääkään opiskellut oikeustiedettä) tai jonkun paikkakuntaa kohauttaneen rikostapauksen yksityiskohtia (en saa kertoa). Viimeeksi naapurin papparainen kysyi neuvoja ajokortin uusimiseen ja kauhisteli iän mukana tuomia terveyshaittoja ja pelkäsi korttinsa hyllyttämistä. Näitä on ollut useampia esim. vanhempien sukulaisten kohdalla. Olen neuvonut yleisluontoisesti ja kertonut ne samat asiat, mitä kuka tahansa googlesta voi lukea. Joku on pitänyt toimenkuvaani jopa jännittävänä vaikka oikeasti päiväni on pelkkää papereiden räpeltämistä ja koneella istumista. Mielelläni en kerro asiasta puolitutuille. En halua huomiota tai turhia uteluita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi, jostain syystä saan halveksuntaa osakseni "helppoa se sinun on" " Veronmaksajien piikkiin olet tuonkin Mersun ostanut" "Häpeäisit ahne porvari, tuon pitäisi olla kutsumusammatti"

Vierailija
204/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjä. Ihan rehellisessä yrityksessä töissä mutta en erityisen ylpeä ammattistani silti..Kommenttia tulee "Ai myytsä lehtiä? Älä soita mulle ehehheeh". jne. Pahin on kun kysytään kauanko olen tehnyt tätä -  yli 3 vuotta

Vierailija
205/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron olevani kaupungilla toimistohommissa. Olen sosiaalityöntekijä. En halua kertoa, kun saa sitten kuulla lastensuojelusta tai ikäihmisten kohtelusta jne...

Minäkin sanoin olevani "kaupungilla toimistohommissa", kun olin lastensuojelussa sosiaalityöntekijänä :) Nykyään sanon työpaikkani nimen, sitä ei heti yhdistetä "sossun ämmäksi".

Vierailija
206/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ymmärtää kiusaamisketjuja ja kaikenlaista muka alemmantason kirjoittajien dissaamista ja sitä Ip tten vuotamista  ja painostamista monia kohtaan milloin mistäkin syystä tämän ketjun jälkeen....

Hirvittävin ketju on ollut lasuketju täällä hiljattain, siellä osa kirjoittajista kohtelee perheitä ja lapsia kuin esineitä joitten paikkaa voi siirrellä. Ahdistaa vieläkin.

Vierailija
207/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asianajajayrittäjä. Tarvinneeko kertoa, miksi en.... 1. Kaikilla heti ongelma. Selvitä se heti ilman asiakirjoja. 2. Saatte niin älyttömiä palkkoja. Tarjoa mulle olut/ruoka/jotain muuta. Ei tajuta, että se oikeudesta saatava palkkio on yleensä pitkältä aikaväliltä ja siitä maksetaan verot (alv, pidätykset) eläkkeet + muut kulut (vuokrat, mainokset, kirjanpitäjä, jne). 3. Miten voit puolustaa niitä rikollisia? Öö. Se on mun ammatti. Sieltä se palkka tulee monesti. 4. Baarissa. Huudetaan kerrotaan kaikille, että tuo on tosi viisas. Se on asianajaja. Sen jälkeen palataan kohtaan 1...…

Höpöhöpö.

Samalta alalta

Oikeasti kiva, jos sulla eri kokemus. Tuossa vaan kerroin, mitä itse kohdannut eli ei ole minulle höpöhöpöä.

Vierailija
208/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä rikosteknisessä laboratoriossa.

Mediassa olleista tapauksista kysellään häikäilemättä ja annetaan vinkkejä kuinka tekijän saisi nopeasti selville siitä ja tästä.

Toinen joukko on sitten nämä jotka tosissaan kyselevät voinko tulla katsomaan löytyykö heidän pyöräkellaristaan sormenjälkiä, jotka voisi paljastaa polkupyörävarkaan tai voinko töissä tutkia x-tavaran sormenjäljet ja selvittää kenelle ne kuuluu, jep jep.

Isoin joukko on kuitenkin ihmettelijät ja kyselijät. En kaipaa turhaa huomiota työstäni.

No nyt voinkin kysy miksi brittipoliisilla oli se Ulvilan kengänjälki ennen murhia jo arkistossaan? Nimittäin se oli.

Sama kuva esiteltiin meille lehdistössä kuin jonka olin bongannut brittipoliisin kengänjälkiarkistoista ennen murhaa. Siis SAMA kuva. Pixelilleen sama. Ohis.

Vierailija
209/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattia. Ei työpaikkaa. Helpompi vain valehdella.

Vierailija
210/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en häpeä ammattiani, lastenhoitaja, mutta usein jos joku kysyy mitä teen sanon olevani päiväkodissa töissä :D

Vierailija
211/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan ymmärtää kiusaamisketjuja ja kaikenlaista muka alemmantason kirjoittajien dissaamista ja sitä Ip tten vuotamista  ja painostamista monia kohtaan milloin mistäkin syystä tämän ketjun jälkeen....

Hirvittävin ketju on ollut lasuketju täällä hiljattain, siellä osa kirjoittajista kohtelee perheitä ja lapsia kuin esineitä joitten paikkaa voi siirrellä. Ahdistaa vieläkin.

Huomaa miten ihmiskuva on jäänyt ohueksi nykyään ainakin sossuopetuksessa, ei käsitetä että kun lapselta katkaistaan suhde arjesta jompaankumpaan vanhempaan katkaistaan myös se kaikki henkinen kehitysja dynaminen tapahtuminen hänen tärkeimmissä suhteissaan joka takaa hänelle edes jonkinlaisen identiteetin jatkuvuuden mahdollisuuden ja seksuaalisen terveytensä jne.

On valtavan raskasta katsella näitä lasulaisia jotka korjaavat perheitä kuin moottoreita.

En voi käsittää miksi Suomelle tehdään nyt näin, että hajotetaan perheen ydin joka on koko vahvinta koheesiota ja ymmärrystä tuottava asia yhteiskunnassa, ihan perussolu.

Vierailija
212/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asianajajayrittäjä. Tarvinneeko kertoa, miksi en.... 1. Kaikilla heti ongelma. Selvitä se heti ilman asiakirjoja. 2. Saatte niin älyttömiä palkkoja. Tarjoa mulle olut/ruoka/jotain muuta. Ei tajuta, että se oikeudesta saatava palkkio on yleensä pitkältä aikaväliltä ja siitä maksetaan verot (alv, pidätykset) eläkkeet + muut kulut (vuokrat, mainokset, kirjanpitäjä, jne). 3. Miten voit puolustaa niitä rikollisia? Öö. Se on mun ammatti. Sieltä se palkka tulee monesti. 4. Baarissa. Huudetaan kerrotaan kaikille, että tuo on tosi viisas. Se on asianajaja. Sen jälkeen palataan kohtaan 1...…

Höpöhöpö.

Samalta alalta

Oikeasti kiva, jos sulla eri kokemus. Tuossa vaan kerroin, mitä itse kohdannut eli ei ole minulle höpöhöpöä.

Unohdin sanoa, että suurin osa ihmisistä tajuaa sitä, että työ on vähemmän mielenkiintoista. Nytkin sivussa kopioin papereita asiakkaalle liittyen hänen ajo-oikeusasiaansa. Ei niin hohtoista.

Vierailija
213/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pappi. Tämän kuultuaan ihmset alkavat joka kerta ihmetellä miten voin olla kun olen niin maanläheinen ja rento. Monien käytös myös muuttuu silmissä ja alkavat vältellä ihan tavallisten asioiden puhumisesta, kun eihän nyt papin aikana sovi.

Tämä sama. Lisäksi ihmisten käyttäytyminen ja asenne minua kohtaan muuttuvat, kun saavat kuulla, että olen pappi. Normaali ihmissuhde puolitutun kanssa tuntuu olevan papille mahdottomuus.

Vierailija
214/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi.

Monet avautuvat minulle ammattini kuultuaan kaikesta mahdollisesta, parisuhdehuolista mielenterveysongelmiin ja muihin henkilökohtaisiin asioihin. Sitten vältellään ja ollaan vaikeana jatkossa.

Sitten ne utelut asioista, joista en voi kertoa ja mahdolliset vääriksikokemansa poliisikohtaamiset.

"Et sinä voi olla poliisi kun näytät tuolta ja olet tuollainen." Siis hyvännäköinen, hoikka ja normaali nainen ei voi olla poliisi.

"Sulla varmasti riittää vientiä töissä." Ihan töitä tehdään töissä, minä ja työkaverit, jotka osa perheellisiä ja parisuhteissa tahoillaan.

"Miten saat tehtyä töitä kaikkien niiden poliisien keskellä? Onko sulla jotain vapaata työkaveria?"

Huoh.

Ensimmäinen ihminen jonka tapasin uudessa kotikaupungissani taannoin oli poliisisetä, Hän halusi saattaa mut kotiportille. Roikkuin mukana ja kutsui itsensä siis. Portilla ilmoitin että tämä oli tässä. Menen kotiin ja nukkumaan. Se ei poliisisedälle käynyt vaan hän otti paperinsa ja näytti olevansa poliisi. "Ja jos ei pääse kotiini NYT niin aikoo tehdä elämästäni täällä vaikeaa kuules tyttö".

Sanoin että meneppä jo kuule tekemään siitä ja jätin äijän siihen.

Ilmeisesti hän toteutti uhkauksiaan, en tarkempaa tiedä mutta näin luulisin.

Vierailija
215/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeavammaisten avustaja. En yleensä kerro, koska ihmiset kyselevät sitten Höhhöö,höhöö, pitääkö vaihtaa paskavaippaa, ja pestä kusivehkeitä höhöö. En voi vastata tällaisiin kysymyksiin, koska avustettavillani on oikeus yksityisyyteen, ja minulla vaitiolovelvollisuus. Kuljen kuitenkin avustettavien kanssa julisissa paikoissa, joten en halua että kukaan tällainen kyselijä vetää yksyhteen että ai TUON vammasen kusivehkeitä se kuuraa.  Ihminen=idi-ot

Vierailija
216/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. En jaksa kuunnella ihmisten koulu/opettaja traumoja. Heittoja kevyestä puolipäivä duunista, kesälomasta yms.

Tai surkuttelua ongelmalapsista/nuorista ja kamalista vanhemmista.

Suosittelen kokeilemaan opettajan työtä, jutellaan sitten.

Hirvittävää! Nimittäin se, ettet opettajana osaa yhdyssanoja!

😳

Hei oon keskustelupalstalla, pipoa löysemmälle😅 voin taata, että osaan oikeinkirjoitussäännöt. Happy now?

Keskustelupalstat ovat oikeasti paikkoja, jossa pipoa ei löysätä, vaan useimmiten löytyy joku innokas kielipoliisi ilmoittamaan kielioppivirheestä. Yksi pahimmista virheistä, mitä keskustelupalstalla voi tehdä on yhdys sana virhe.

Vierailija
217/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeavammaisten avustaja. En yleensä kerro, koska ihmiset kyselevät sitten Höhhöö,höhöö, pitääkö vaihtaa paskavaippaa, ja pestä kusivehkeitä höhöö. En voi vastata tällaisiin kysymyksiin, koska avustettavillani on oikeus yksityisyyteen, ja minulla vaitiolovelvollisuus. Kuljen kuitenkin avustettavien kanssa julisissa paikoissa, joten en halua että kukaan tällainen kyselijä vetää yksyhteen että ai TUON vammasen kusivehkeitä se kuuraa.  Ihminen=idi-ot

Hieno ihminen olet sinä, niitä maan hiljaisia puurtajia viisaita. Siunattu sielu. Kerätkää aarteita taivaisiin...

Vierailija
218/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanginvartija. Kysyttäessä sanon vain olevani valtion leivissä ja vaihdan puheenaihetta.

Vierailija
219/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ammattini, kun en mielelläni kerro sitä edes täällä?

Arvaukseni: bloggaaja.

Vierailija
220/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele sillä ateistina vieroksun satuihin uskovaa ihmistä. Siis ihminenhän on kirjoittanut ne satukirjat vain selviytyäkseen kovasta elämästä. Ihmisen elämä on ollut niin kovaa että ei voi selviytyä muuta kuin satuja kertomalla. Näihin iänikuisiin satuihin uskomalla nykyään on typeryyttä ja suoranaista tyhmyyttä. 

Heikko ihminen tarvitsee satuja ja yhteisöä, samanlaista satujen höynäyttämää yhteisöä jolla on jäänyt lapsuuden aikaisten satujen kuunteleminen vajavaiseksi. Tähän yhteisöön kuuluu rahastus sillä mikään uskonlahko ei ole ilmaista huvia. Siellä yhdistyy kaikki heikot ihmiset joidenka kuuluu uskoa johonkin samaan paskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän