Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?

Vierailija
06.03.2019 |

Ja miksi?

Kommentit (661)

Vierailija
161/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja (tavallisessa maakuntasanomalehdessä). Koska ihmiset on kamalan epäluuloisia/ennakkoluuloisia, kun kerron ammattini enkä jaksa sellaista. Vaikuttaa siltä, että muutun työni takia jotenkin epäluotettavaksi puolituttujen silmissä. 🙄

Vierailija
162/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri. Tarvitseeko edes perustella. Sanon vain lääkäri jos on tarve jotain sanoa.

Tarvitsee perustella. Luuletko oikeasti että vieraat ihmiset alkavat kärttää sinulta keskushermostoon vaikuttavien aineiden reseptejä? Vai psykoterapiaa ilmaiseksi?

Luulee. Tosi tosi moni kuvittelee itsestään ammattinsa kautta ties mitä. Nämä ovat todellisuudessa projisointeja omasta narsismista ja juurikin vallankäyttöä verhottuna tällaiseen ammatilliseen hattaraan. Toki joskus sattuu pösilöitäkin paikalle, mutta suurin osa näistä kuvitelmista on silkkaa illuusiota omasta statuksesta myös vapaa-aikan. Juuri ketään ei kiinnosta, ellei _itse_ sitä numeroa tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin pitopalvelun tarjoilija. Aina olisi pitänyt olla isotädin ja pikkuserkun milloin milläkin päivillä ilmaiseksi töissä.

Vierailija
164/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmistokehittäjä ja kohtuullisen tunnetussa projektissa. Vähäsen vaivaannuttaa kuunnella miten tutut haukkuvat juurikin tätä tuotetta kun tietää itse taustat siitä mitä pinnan alla tapahtuu ja haluaisit latoa faktoja pöytään, mutta salassapitosopimus velvoittaa olemaan hiljaa. 

Vierailija
165/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan virkailija. Ei tee hirveästi mieli sanoa kenellekään kun tuntuu että on koko kansan vihaama huolimatta siitä millainen ihmisenä olen ja saa jatkuvasti kuulla miten Kela on paska ja mikään ei toimi ja aina sama vitsi "saanko enemmän rahaa sun kautta". Parempi sanoa vaan työskentelevänsä toimistossa. 

Samat sanat

T työkkärin täti

Vierailija
166/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Joskus erehdyin leikkipuistossa mainitsemaan ja eipä mennyt pitkään, kun juttukaveri pyysi katsomaan kersansa perään sillä välin kun käväisee läheisessä kaupassa hakemassa jotain.

Vierailija
167/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää moni olevan työajalla palstalla😉. Vai saikutatteko noin terveinä? Tuskin kaikki lomalla olette Kanarialla.

Vierailija
168/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpidän ”käsityösivustoja”

Vierailija
169/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itseopiskellut puutarhuri ja kasvattanut siemenestä omenapuita. Kaksikymmentä vuotta sitten laitoin itämään ja viime kesänä niihin tuli mahtava sato. Leikkaamisesta ne tykkäävät ja vähän laiskanlaisesti leikellyt ja on niillä voinut leikkaamista harjoitella eikä haittaa jos vähän pieleen menee. On harjoittelu materiaalia nyt ja aina se tuntuu vaikeelta alkaa silputa niitä. 

Marjapensaatkin olen leikellyt eikä se ole aina ihan onnistunut, siis kantapäänkautta. Ruohikosta en ole alkanut rikkaruohoja ikinä kitkemään vaan ajan ruohonleikkurilla silppuavalla kasvukautena neljän päivän välein ja muuten riittää kerran viikossa. Ihan sama mitä siellä kasvaa.

On tässä tekemisen ilo vaikka kaikessa ei ihan onnistuisikkaan niin en haluaisi että kukaan ammattilainen tulisi tekemään sen minulle helpoksi sillä mitä iloa siitä sitten olisi. Joku ammattilaisen tekemä piha missä ei tarvitse omia älynnystyröitä käyttää eikä opetella mitään niin se ei ole minun juttuni. Jos tulee takkiin ja tuleekin pettymyksiä niin niitä pitää sietää ja taas aloitettava alusta tai kokeiltava jotain muuta. Voisi sitä rahansa turhempaankin ja saastuttavampaankin tuhlata kuin puutarhaharrastukseen. 

En voi tajuta miksi joku haluaa ilmaisen puutarhurin kun se harrastus on parhainta terapiaa ihmiselle. 

Vierailija
170/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvin koulutettua jotka ei muka sano olevansa se ja se.

Vierailija
171/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysikko ja väitellyt.

Jo toinenkin riittää muuttamaan ihmiset hiljaisiksi. Sanonkin olevani tutkimushommissa, no en kyllä sano sitäkään.

Teollisuudessa olen tehnyt hommia, vähän kaikenlaista.

Kuulee ammatin niin tulee olo osaanko puhua tuon kanssa mitään. Älykkäitähän ne on.

Vierailija
172/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. En jaksa kuunnella ihmisten koulu/opettaja traumoja. Heittoja kevyestä puolipäivä duunista, kesälomasta yms.

Tai surkuttelua ongelmalapsista/nuorista ja kamalista vanhemmista.

Suosittelen kokeilemaan opettajan työtä, jutellaan sitten.

Vierailija
173/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin jätehuoltoyrityksessä roskakuskina ja loka-auton kuljettajana jonkun aikaa joskus amiksesta valmistumisen jälkeen. Yliopisto-opintojen ohella tein tuota hommaa myös kesätyönä koska siitä maksettiin melko hyvin ja oli varma kesätyö kun oli kokemusta siitä aiemmasta elämästä.

Nykyään täysin eri akateemisella alalla ja kun tulee puhetta työhistoriasta niin yleensä mainitsen vain ajaneeni joskus kuorma-autoja ennen nykyiselle alalle tuloa ja kesätöinä koulun aikana. Siivoojan ohella jätehuollon työntekijät on yksi aliarvostetuimmista ammateista ja aika harva tuntee ketään roskakuskia, ei siitä paljon huudella. Itse arvostan heitä yli kaiken, olen siitä asti kun lopetin ne hommat, päivittäin ajatellut että tsemppiä niille jotka 30 asteen pakkasessa käynnistävät jäteauton ja keräävät ihmisten jätteitä silläkin kelillä.

Rehellistä työtä.

Vierailija
174/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuropsykologi.

Vierailija
175/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja. En jaksa kuunnella ihmisten koulu/opettaja traumoja. Heittoja kevyestä puolipäivä duunista, kesälomasta yms.

Hirvittävää! Nimittäin se, ettet opettajana osaa yhdyssanoja!

😳

Vierailija
176/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuropsykologi.

Onko joku halunnut Asperger-testeihin vapaa-ajallasi?

Vierailija
177/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri olen. Ei kiinnosta toimia kenenkään mikrotukena.

Vierailija
178/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittävää! Nimittäin se, ettet opettajana osaa yhdyssanoja!

😳

Hei oon keskustelupalstalla, pipoa löysemmälle😅 voin taata, että osaan oikeinkirjoitussäännöt. Happy now?

Vierailija
179/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelun perhetyöntekijä. Ai kauhee, *se viimeisin lööppi* tai sitten ai, te käytte siivoomassa ihmisten koteja? Tai ai, te käytte jauhamassa pa*kaa ku ihmisillä ois oikeitakin ongelmia.. Olen siis kaupungilla siistissä sisätyössä (muahahhahhaa).

Vierailija
180/661 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ammattini kerron kysyttäessä mutta miehen ammattin kertomista yritän kierrellä kuin myös yritämme molemmat vältellä puolison nimen ja asuinpaikan kertomista. Mieheni on rikospoliisi.