Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?
Kommentit (661)
Duunarille! Ihmisen huonous tai hyvyys ovat täysin kulutuksesta ja toimenkuvasta riippumattomia asioita. Älä turhaan vähättele itseäsi. Leukapystyyn vain.
Vierailija kirjoitti:
Humanistisen alan tutkija. Heti ollaan vähättelemässä, vaikka hyvin nähdään yksisilmäisen teknokratian aiheuttamat ongelmat.
Aika erikoinen "tutkija" sitten olet, kun et tunne edes sanojen merkitystä. Humanistille ei näköjään opetettu mitä teknokratia tarkoittaa. Sillä kun ei ole mitään tekemistä teknologian kanssa, vaikka paistaa läpi, että tunnut niin kuvittelevan. Teknokratiassa asiantuntijat tekevät päätökset. Kukaan ja mikään ei sano, että näihin asiantuntijoihin ei kuuluisi myös humanististen ja yhteiskuntatieteellisten alojen asiantuntijat.
Th vokissa.
Heti saa suvakkihuo ran maineen. 🙁
254 lisää et sanon olevani th aikuispuolella.
Psykiatri. En halua kysymyksiä tai avautumisia vapaa-ajallani.
Restentti oun.
Vuan pilikkoovat!
Hammasteknikko. En halua kuunnella sinun hammashistoriaasi ja pohdiskella erilaisia parannusvaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri. En halua kysymyksiä tai avautumisia vapaa-ajallani.
:)
En ole työelämässä vaan työkyvyttömyyseläkkeellä. En luonnollisestikaan halua leimautua lusmuksi, joksi tekin minut nyt leimaatte.
En ole juonut terveyttäni pilalle, vaan raadoin itseni toistuvasti niin loppuun, että hyvä kun yleensä rippeet jäi aivoista jäljelle. Se ei ole sankarillista, mutta niin minut kasvatettiin. Ei saanut miettiä omia tunteitaan tai jaksamistaan vaan tehdä velvollisuutensa. Saatana. En juo vieläkään, vaikka välillä tuntuu, että se voisi helpottaa. Saisi hetkeksi latvan sammuksiin.
Olen työtön alkoholisti. Näyttelen pukumiestä ja vielä melko onnistuneesti.
Ruumisautonkuljettaja. Ystävät tietää ammattini ja ns. puolitutuille kerron vain olevani autonkuljettaja. Joskus kyselty mitä oikein kuljettelen, kerron että ruumiita niin tulee aika kiusallisen hiljaista. Yleensä ensimmäinen kysymys on että miten pystyn tekemään ko. työtä niin vastaan vaan että jonkunhan se on tehtävä. Ja pakkohan niitä jonkun on siirreltävä kun eivät oikein enään itse pääse liikkumaan. Tässä työssä on se hyvä puoli että asiakkaita riittää eikä kyytiläiset valita.
Kunnioitan todella paljon opettajia ja muita nuorten kanssa työskenteleviä, koska itsestäni ei siihen työhön olisi. Miten sitten voisin ilmaista tämän asian, jos joku sanoo olevansa opettaja? Ilmeisesti olen aina sanonut jotain väärää, kun tässä keskustelussa opettajat saavat mielestään huonoa palautetta eivätkä uskalla ilmaista ammattiaan.
En kerro kenellekään ammattiani, ellei ole virallisesti pakko. Mitä se kenellekään kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Ruumisautonkuljettaja. Ystävät tietää ammattini ja ns. puolitutuille kerron vain olevani autonkuljettaja. Joskus kyselty mitä oikein kuljettelen, kerron että ruumiita niin tulee aika kiusallisen hiljaista. Yleensä ensimmäinen kysymys on että miten pystyn tekemään ko. työtä niin vastaan vaan että jonkunhan se on tehtävä. Ja pakkohan niitä jonkun on siirreltävä kun eivät oikein enään itse pääse liikkumaan. Tässä työssä on se hyvä puoli että asiakkaita riittää eikä kyytiläiset valita.
Tämä on varmaankin maailman vaativin työ. Ainakin henkisesti.
Äidinkielen opettaja. En jaksa sitä, että heti alkavat koulumuistelot, kysyjän mielestä vitsikkäät kommentit siitä, että kaikkihan suomea osaavat ja - mikä pahinta - pitkien kesälomien päivittely.
Miehen kanssa ei kummatkaan tykätä kertoa. Molempien duunit tosin sellaiset, että saa selville googlaamalla nimellä.
Mä olen juristi ja vielä perheasioissa, eli eiköhän jokaisella ole se yksi epäselvä perinnönjako/ero/lapsen huoltotapaus just mua varten, ja koska asiat on hoidettu siihen saakka päin prinkkalaa ja rahaa palaa jo valmiiksi, niin maksunahan pitää käydä pyhä henki ja lämmin kiitos. Joskus saatan hyvästä tahdosta tuttuja neuvoa, että älkää sitten menkö naimisiin ilman avioehtoja ja kattavia sopimuksia, mutta kenenkään sotkuja en setvi.
Mies taas on myyntityössä esimiesasemassa, tuntee Suomen suurimpien ketjujen pomot ja on melkoiset "työsuhde-edut" duunin ulkopuolella, saa esimerkiksi ilmaisia tai pilkkahintaisia matkoja, lahjakortteja ym itselle ja puolisolle. En tiedä, osaavatko ihmiset olettaa tuollaisia etuja vaikka nimikkeen tietäisivätkin, mutta jos noista mainitsee niin pianpa ihmiset oppivat vinkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lastentarhan täti. En voi kertoa tätä kenellekään, ihan tosi salassa on pidettävä. Jonkun lapsi tai vanhempi tai mikä tahansa ihminen voi _tietää_ minut ja _ajatella_ jotakin - jopa _sanoa_ tai _kysyä_! Se ei semmoinen peli käy!
Outo, passiivis-aggressiivinen kommentti lastentarhan tädiltä. Sääli, että tuollaiset hoitavat lapsia.
Sanon että ole kaupungilla töissä. Olen lastensuojelussa enkä halua sitä kovin yleisesti huudella.