Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?
Kommentit (661)
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmistokehittäjä ja kohtuullisen tunnetussa projektissa. Vähäsen vaivaannuttaa kuunnella miten tutut haukkuvat juurikin tätä tuotetta kun tietää itse taustat siitä mitä pinnan alla tapahtuu ja haluaisit latoa faktoja pöytään, mutta salassapitosopimus velvoittaa olemaan hiljaa.
Apotti? :D
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele sillä ateistina vieroksun satuihin uskovaa ihmistä. Siis ihminenhän on kirjoittanut ne satukirjat vain selviytyäkseen kovasta elämästä. Ihmisen elämä on ollut niin kovaa että ei voi selviytyä muuta kuin satuja kertomalla. Näihin iänikuisiin satuihin uskomalla nykyään on typeryyttä ja suoranaista tyhmyyttä.
Heikko ihminen tarvitsee satuja ja yhteisöä, samanlaista satujen höynäyttämää yhteisöä jolla on jäänyt lapsuuden aikaisten satujen kuunteleminen vajavaiseksi. Tähän yhteisöön kuuluu rahastus sillä mikään uskonlahko ei ole ilmaista huvia. Siellä yhdistyy kaikki heikot ihmiset joidenka kuuluu uskoa johonkin samaan paskaan.
7 x sana "satu" ja lopuksi synonyymina "p*ska". Vaivaako asia...? ;))
Parturi-kampaaja. Tutun tutut ym sukulaiset aina kokeilemassa jos voisin ”ihan nopee” vaan leikkaa liisa-petterin hiukset tai laittaa hääkampaukset, vähän raitoja jne. Ilmaseksi tietenkin kun ollaan sukua tai kavereita. Oikeat kaverit on valmiita maksamaan, mutta heille voinkin laittaa ilmaiseksi välillä, kun sitten tiedän saavani vastapalveluksen tai joku vaikka tarjoaa ruoat ravintolassa. Oon sanonut näille pummeille ettei ole välineitä kotona, että voi varaa ajan mulle kampaamoon kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää moni olevan työajalla palstalla😉. Vai saikutatteko noin terveinä? Tuskin kaikki lomalla olette Kanarialla.
Joillakin alueilla on kyllä nyt talvilomaviikko, että moni voi olla lomalla kotonakin. Minä en koskaan palstaile töistä käsin, mutta parin viikon päästä olen lomalla ja sitten voin sen tehdä. Aika usein kirjoittelen aamulla, kun menen kahdeksaan töihin. 7.30 olen vielä kotona, kun on lyhyt työmatka. Ohiksena.
En dissaa koskaan ketään jops tulee ilmi mitä ihminen tekee työkseen. Sehän on tosi moukkamaista.
Jollain sosiaalisella medialla tienaava on ihan luuseri. Joku kroppa ja ulkonäkö eikä tee yhtään mitään muuta kuin kuvaa itseään niin on yököttävä.
Matti Nykäselläkin tienataan sen kuolemankin jälkeen kun nyt seiska julkaisee sen lesken jonkun itku vuodatuksen. Lyhyt oli se avioliitto ja nyt siitä tehdään jotain muuta.
Ihme hoitaja se nainen kun ei Mattia laittanut terveyskeskukseen vaikka matti laski alleen ja oksensi. Kuka voi vaan katsella kuinka toinen ei ole kunnossa hälyttämättä apua. Matti olisi voitu pelastaa jos se olisi ajoissa saanut apua.
Uskonnon opettaja = konservatiivinen kiihkoilija, jonka seurassa ei saa lipsauttaa kirosanaa tai saa Raamatusta iskun päähän.
Suomessa eletään sosialismin tittelintuuritautia ja instituutioymmyyden aikaista aikaa yhä. Eli ihmiselle tuo muka yhtään lisäarvoa se että missä on istunut. Eli jos on istunut lukemassa samat kirjat jossain instituutiossa joka on virallisesti valtion niin on muka enemmän kuin se joka luki ihan kotonaan samat kirjat ja omaksui jopa enemmän.
Ihmiset eivät ymmärrä ettei luola-aikoina ollut yhtään instituutiota vaan joku oli se joka veti kuninkaanpystin päähän ja jokin suku oli se joka alkoi ajatella olevansa enemmän ja joku tai jotkut jotka rakentelivat jotain alkoivat salailla tietojaan ja myydä niitä kalleimpaan hintaan. Tässä kaikessa harhassa että se tekisi ihmisestä enemmän jotain ei ole itseasiassa pohjaa. Se on mielikuva. Ei ole mitään taetta että rakennat paremmin valmistuttuasi instituutiosta kuin että opettelet koko homman ihan itse.
Kyllä ihmiset ostavat kuitenkin tuolin siltä joka osaa sen rakentaa eikä siltä jolla on tuolintekijän paperit ja ylpeys ja virka mutta teköö hataria tuoleja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa eletään sosialismin tittelintuuritautia ja instituutioymmyyden aikaista aikaa yhä. Eli ihmiselle tuo muka yhtään lisäarvoa se että missä on istunut. Eli jos on istunut lukemassa samat kirjat jossain instituutiossa joka on virallisesti valtion niin on muka enemmän kuin se joka luki ihan kotonaan samat kirjat ja omaksui jopa enemmän.
Ihmiset eivät ymmärrä ettei luola-aikoina ollut yhtään instituutiota vaan joku oli se joka veti kuninkaanpystin päähän ja jokin suku oli se joka alkoi ajatella olevansa enemmän ja joku tai jotkut jotka rakentelivat jotain alkoivat salailla tietojaan ja myydä niitä kalleimpaan hintaan. Tässä kaikessa harhassa että se tekisi ihmisestä enemmän jotain ei ole itseasiassa pohjaa. Se on mielikuva. Ei ole mitään taetta että rakennat paremmin valmistuttuasi instituutiosta kuin että opettelet koko homman ihan itse.
Kyllä ihmiset ostavat kuitenkin tuolin siltä joka osaa sen rakentaa eikä siltä jolla on tuolintekijän paperit ja ylpeys ja virka mutta teköö hataria tuoleja.
korjaus : instituutioylemmyyden
Instituutioylemmyyden harha näkyy esim ns taideteollisissta tuotteissa, niitten perässä juostaan koska niihin on ymppäytyneenä yhteiskunnan tårkeyshitusia joitten ajatellaan siirtyvän itselleen statuksena kun omistaa näitä esineitä. Tehdas joskus lapsityönä tekee ja kopioi samaa sapluunaa....eli yksityinen ja arvokas muuttuu hengettömäksi kivettyneeksi ideaksi jonka mukana ei liiku mitään muuta taiteeseen viittaavaa kuin muoto. Muodon vuoksi, kirjaimella.
Suomalaisen laitostuminen alkaa jo lastentarhassa, jatkuu koulutuksessa pahimmillaan näivettyy sen idean ympärille koko identiteetti ja luutuu aikuisuudessa ns ammattiin.
Laitostamisen ehdollistaminen aloitetaan mahdollisimman varhain yhteiskunnan toimesta, ettei tule aidosti jotain hiffaavaa kansalaista joka kyseenalaistaisi oravanpyörää. Anteeksi mutta elämme suuressa kuplassa me useimmat. Ja meille kerrotaan ettei meillä "ole varaa" kyseenalaistaa ja annetaan sanktioita jos kehtaamme niin tehdä. Saktioita ovat instituutioitten antaman määritykset ja luokitukset ja kurituksetkin, nykyään jo ajatuksista. Sanon että pelottavaa ollut katsella tätä kehitystä. Mutta vain vapaudessa kasvaa hyvä kansa. Henkisessä väkivallassa kasvaa vielä hirveämpiä ihmisiä kuin fyysisessäkään sillä väkivalta hienostuu ja piiloutuu syvälle rakenteisiin ja muodostaa totalitärismin.
Miksi kirjoitan tänne? Koska ketju on oivallinen tähän nyt.
Olen vaihtanut alaa mutta ollessani meikkaaja minua hävetti kertoa se koska minusta tuntui ihmiset mieltavat tämän ammatin harjoittajat tyhmiksi bimboiksi.
Ainut asia mitä ihmettelen on se, että kuinka täällä voi olla näitä korkeasti koulutettuja palstailemassa? Olen luullut tätä tämmöisten tavan duunarien ja työttömien ajankuluksi vai onko nämä kaikki lääkärit, lakimiehet ja kunnanjohtajat valeprofiileja? Kuka tietää.
Meidät halutaan orjina ei vapaina tahtoina joka annettiin ihmisyyteemme lahjaksi kun synnyimme, tai mahdollisuus kehittyä itseohjautuvaksi vapaaksi tahdoksi.
Olkaa vapaat! Sillä vapauteen meidät ollaan luotu. aina missä ihminen käyttää toista hyödykseen siellä evätään vapaa tahto, siellä näivetytään ja aletaan riidellä.
Suomelle on tapahtumassa nyt näin.
Ranskassa ihmiset alkoivat kysellä itseltään : miksi minusta tuntuu että olen koko ajan jotenkin väärin olemassa? Samoin kyselevät alkoivat tapailla toisiaan ja huomasivat toisilla saman merkillisen fiiliksen. he heräsivät, keinoista en tiedä mutta jotain tapahtui.
Suomi nukkuu yhä. Enkä tarkoita että pitäisi lähteä heilumaan ja aseisiin vaan meidän pitäisi herätä, mitä oikeasti haluamme maahamme ja lapsillemme. Kuka meille sanelee ehdot? Saammeko mitään arvokasta sittenkään rahoilla? Olemmeko arvokkaista kun myymme itsemme ja lapsemme näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettaja
Niin monella on huonoja muistoja omilta kouluajoilta.
Myös luokanopettaja. Jotkut olettavat heti, että palkkani olisi yli 4000 e/kk ja kuvittelevat minun maksavan kaiken, esim. kahvilassa. Joo, palkkani on 8 vuoden kokemuslisän kanssa bruttona 2800 euroa.
"Ai no sähän tienaat sitten hyvin, kun oot kerran opettaja"
Hemmetin hyvä palkka on kun vertaa omaani 2350 e/kk. Yli 20 vuotta työkokemusta ja kokopäivätyö. t. insinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettaja
Niin monella on huonoja muistoja omilta kouluajoilta.
Myös luokanopettaja. Jotkut olettavat heti, että palkkani olisi yli 4000 e/kk ja kuvittelevat minun maksavan kaiken, esim. kahvilassa. Joo, palkkani on 8 vuoden kokemuslisän kanssa bruttona 2800 euroa.
"Ai no sähän tienaat sitten hyvin, kun oot kerran opettaja"
Hemmetin hyvä palkka on kun vertaa omaani 2350 e/kk. Yli 20 vuotta työkokemusta ja kokopäivätyö. t. insinööri
Oho... Tunnen rekkakuskin joka tienaa 3500e/kk, parinkymmenen vuoden työkokemuksella.
Ei kysytty koulutusta vaan ammattia.
Toinen DI