Mikä on ammattisi, jos et mielellään kerro sitä ns puolitutuille?
Kommentit (661)
Kela mainittiin jo.
Helpompi sanoa että on vakuutusalalla. (Kelassahan käsitellään ihmisten sosiaalivakuutusasioita).
Täällä yritetään oikeasti tehdä parhaamme ja jakaa ihmiselle se raha mikä heille kuuluu. Ei täällä naureskella jos jollekin ei voida tukea myöntää. Olen itsekin ollut vihainen työkkärille ja Kelan toiminnalle, kun perheenjäsen on saanut siitä kärsiä. Olen samalla myös se Kelan asiakas joka närkästyy ihan samalla tavoin kurjista päätöksistä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitaja. "Mullakin on sitätätä tuolla ja täällä, mitähän se voi olla?" Ei voi sanoa ilman välineitä, suuhun katsomatta ja mahdollisesti röntgenkuvia. Arvata voi kaikkea maan ja taivaan välillä.
Miksi sulta tämmösiä kysellään? Eihän hammashoitaja tee muuta kuin ojentele hammaslääkärille tavaroita. Ei hammashoitajalla ole _mitään_ koulutusta suusairauksista tai rtg-kuvien katseluun
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri. Tarvitseeko edes perustella. Sanon vain lääkäri jos on tarve jotain sanoa.
Hittolainen, luulin tämän perusteella lukevani sitä "paras palkka vähimmällä vastuulla" -ketjua.
Työkkäri on muuttunut kun sinne jättää soittopyynnön niin ei soiteta. Joku vaan lupaa sieltä soittaa ja olen kaksi kuukautta jo odottanut.
Mitä virkaa sillä niiden soittopyyntö toiminnolla oikein on kun kukaan ei soita asioitani hoitaakseen vaan joku soittaa hätäisesti että ohjataan sille ja sille henkilölle ja odota soittoa. Sitten ei soita kukaan. Tämähän on ihan naurettavaa.
Kuinka monta soittopyyntöä pitää jättää että saisi asiansa eteenpäin ja voisiko joku neuvoa.
Vartija
Ai et päässyt poliisikouluun? Mitä tekisit jos joku asiakas tekisi sitä, tätä ja tuota? Miten sä naisena oikein pärjäät tuollaisella alalla? Voitko laittaa mut rautoihin ja vähän pamputtaa ;);););)?
Vierailija kirjoitti:
Kunnanjohtaja. Ei varmaan tarvitse perustella. Helpompi kertoa, että työskentelen x kunnan/kaupungin palveluksessa.
Taidan tuntea sinut kyllä. En paljasta.
Minä olen mielenterveyskuntoutuja. Ennen en kehdannut sanoa sitä ääneen, nykyään sanon. Jos siis kysytään "mitä teet?"
Se vasta saa ihmiset hiljaiseksi.
Asianajajayrittäjä. Tarvinneeko kertoa, miksi en.... 1. Kaikilla heti ongelma. Selvitä se heti ilman asiakirjoja. 2. Saatte niin älyttömiä palkkoja. Tarjoa mulle olut/ruoka/jotain muuta. Ei tajuta, että se oikeudesta saatava palkkio on yleensä pitkältä aikaväliltä ja siitä maksetaan verot (alv, pidätykset) eläkkeet + muut kulut (vuokrat, mainokset, kirjanpitäjä, jne). 3. Miten voit puolustaa niitä rikollisia? Öö. Se on mun ammatti. Sieltä se palkka tulee monesti. 4. Baarissa. Huudetaan kerrotaan kaikille, että tuo on tosi viisas. Se on asianajaja. Sen jälkeen palataan kohtaan 1...…
Professori. Sanon yleensä epämääräisesti olevani yliopistolla töissä, ja koska olen nainen, monet olettavat minun olevan taloussihteeri tms. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Asianajajayrittäjä. Tarvinneeko kertoa, miksi en.... 1. Kaikilla heti ongelma. Selvitä se heti ilman asiakirjoja. 2. Saatte niin älyttömiä palkkoja. Tarjoa mulle olut/ruoka/jotain muuta. Ei tajuta, että se oikeudesta saatava palkkio on yleensä pitkältä aikaväliltä ja siitä maksetaan verot (alv, pidätykset) eläkkeet + muut kulut (vuokrat, mainokset, kirjanpitäjä, jne). 3. Miten voit puolustaa niitä rikollisia? Öö. Se on mun ammatti. Sieltä se palkka tulee monesti. 4. Baarissa. Huudetaan kerrotaan kaikille, että tuo on tosi viisas. Se on asianajaja. Sen jälkeen palataan kohtaan 1...…
Höpöhöpö.
Samalta alalta
Tämä ketju saa kaikki ihmiset ammatista riippumatta vaikuttamaan täysiltä ääliöiltä. 😂 Jotainhan ne lokeroijat, tyhmien kyselijät ja lokkeilijatkin tekevät, hmm...
Vierailija kirjoitti:
Hammashoitaja. "Mullakin on sitätätä tuolla ja täällä, mitähän se voi olla?" Ei voi sanoa ilman välineitä, suuhun katsomatta ja mahdollisesti röntgenkuvia. Arvata voi kaikkea maan ja taivaan välillä.
Sama! Kysytään jostain hampaasta enkä todellakaan voi ottaa kantaa jossain illanistujaisissa hämärässä valaistuksessa tai lasten oikomishoidon tarpeista ilman että edes olen lasta nähnyt (teen töitä oikojalääkärin parina). Kerron sitten yleensä sen toisen ammattini joka on laboratorioanalyytikko 😁. Siitä on yleensä vähemmän kysyttävää...
Psykiatrinen sairaanhoitaja. Jotenkin kummasti aletaan katsella oudosti ja vältellään. Kerron olevani vain "sairaalassa töissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulta tämmösiä kysellään? Eihän hammashoitaja tee muuta kuin ojentele hammaslääkärille tavaroita. Ei hammashoitajalla ole _mitään_ koulutusta suusairauksista tai rtg-kuvien katseluun
Tekevät nykyään paljon muutakin kuin vain ojentelevat tavaroita, jotkut toimivat jopa yksin oikojahoitajina yms. Ovat lisäkoulutusta saaneet ja tekevät töitä itsenäisesti. Itsekin olen vuosien varrella nähnyt kaikenlaista joten tiedän jo itsekin kenelle lääkärille en menisi potilaaksi ja kuka tekee huolellisesti paikat ja kenen vastaanotolle menisin itse esim. poistattamaan hampaan. Aika aitiopaikalla siinä on. Ja kyllä koulussa perehdyttiin aika hyvin suun sairauksiin, paljon tarkemmin kuin edes tarve olisi.
No mutta kun alueella on rikospoliisi niin sehän pitää kertoa kaikille sillä se antaa turvallisuutta ja rikolliset muuttaa muualle silla kukaan rikollinen ei halua asua rikospoliisin naapurissa.
Mulla asui joskus rikospoliisi naapurissa ja tunsin oloni turvalliseksi. Oli se erikoinen tapaus ja kun se tuli kylään niin halusi vetää henkoset tupakistani vaikka ei itse tupakoinut mutta varmisti ettei se ollut mikään huume sätkä, jälkeenpäin ihmettelin sitä mutta rikoskonstaapeli epäilee ihan kaikkea.
Oli ne poliisien bileet sillä melkoisia kun kortsuja löytyi rappukäytävästä ja ilotyttöjä oli tilattu niihin bileisiin niin ettei raiskaussyytteitä tule. Mitä rankempi työ niin sitä rankemmat harrastukset ja jos tulee alkoholi ongelma niin hyllytetään pois. Siellä piireissä ei kauaa harrasteta mitä sattuu tietääkseni ja loppuu aika lyhyeen kun näin sen rikoskonstan elämää. Kaksi vaihtoehtoa joko lopettaa tai ulos.
Valtion virkamies. Sanon olevani mikrobiologi - yleensä kukaan ei kysele enempää ja jos kyselee niin juttelen aiheesta mielelläni.
Itse olen tohtoriksi väitellyt ja nykyään aulapalvelussa töissä uupumuksen takia. Saatan hyvinkin vielä palata omalle alalleni. Kummastakaan en puhu, en valmistumisestani enkä siitä että olen aulapalvelussa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä rikosteknisessä laboratoriossa.
Mediassa olleista tapauksista kysellään häikäilemättä ja annetaan vinkkejä kuinka tekijän saisi nopeasti selville siitä ja tästä.
Toinen joukko on sitten nämä jotka tosissaan kyselevät voinko tulla katsomaan löytyykö heidän pyöräkellaristaan sormenjälkiä, jotka voisi paljastaa polkupyörävarkaan tai voinko töissä tutkia x-tavaran sormenjäljet ja selvittää kenelle ne kuuluu, jep jep.
Isoin joukko on kuitenkin ihmettelijät ja kyselijät. En kaipaa turhaa huomiota työstäni.
No nyt voinkin kysy miksi brittipoliisilla oli se Ulvilan kengänjälki ennen murhia jo arkistossaan? Nimittäin se oli.
Vierailija kirjoitti:
Tutkija tekniikan alalta. Miehet alkavat mielellään tenttaamaan/epäilemään osaamistani.
Sama mulla. Huoh :( Kun olin sinkkuna, osa treffikumpaaneista sanoi suoraan, että taidat olla liian viisas mulle ja osalla sitten juuri tuollaista väittelyn ja pätemisen halua.
Elokuva-alalla. Ihmiset alkavat kysellä ”ketäs tunnet”, ”mitäs olet tehnyt”... Ei jaksa.
Usein sanon olevani (epämääräisesti) media-alalla ja kyselyt jäävät siihen :D