Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]

Vierailija
02.03.2013 |

Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja

Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse  ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!

Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.

Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D

Kommentit (686)

Vierailija
541/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:26"]

Heh täydellinen hylkääminen soitan sulle kerta vuoteen oletko ok. Onko eroa? No ei! Väärin tekevät, jos pitävät yhteyttä erotettuihin! Jossain oli linkki missä eräs nainen kertoi elämästään brooklynissä. Kannattaa lukea! 

[/quote]

olen tuosta hylkäämisestä samaa mieltä, sitä olen tässäkin ketjussa tuonut monen kertaa esille.

en siis pidä siitä.

eri asia on, jos todella kauhea teko.

mut nuorilla hormoonit hyrrää, ja kaverit painostaa, ei ole helppoa olla ns erilainen kaikessa, nuori rakastuu...tilaisuus tekee varkan...

onha noita kertomuksia

on täysin liioittelua hyljätä täysin oma nuori lapsensa tuollaisen takia 

tiedän oikeesti perheen, jossa nuori rakastui tulisesti ja ... harrasti esiaviollista seksiä. ei hänen perheensä hyljännyt, vaikka siis kyseessä täysikäinen ihminen.

perhe tukivat ja auttoivat nuorta, joka tietty jatkoi kapinointiaan ja seurusteluuáan.. mikäli perhe olisi tuossa vaiheessa täysin hyljänneet, karttaneet, niin tuo nuori nykyinen kokoaikainen saarnaaja olis jäänyt sille tielleen.

eli kuten tässäkin ketjussa näkyy käynneen useammallekin :(

tästä olen paholíllani.teistä hyljätyistä lapsista, olen erittäin surullinen teidän puolestanne.

Vierailija
542/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:26"]

Heh täydellinen hylkääminen soitan sulle kerta vuoteen oletko ok. Onko eroa? No ei! Väärin tekevät, jos pitävät yhteyttä erotettuihin! Jossain oli linkki missä eräs nainen kertoi elämästään brooklynissä. Kannattaa lukea! 

[/quote]

olen tuosta hylkäämisestä samaa mieltä, sitä olen tässäkin ketjussa tuonut monen kertaa esille.

en siis pidä siitä.

eri asia on, jos todella kauhea teko.

mut nuorilla hormoonit hyrrää, ja kaverit painostaa, ei ole helppoa olla ns erilainen kaikessa, nuori rakastuu...tilaisuus tekee varkan...

onha noita kertomuksia

on täysin liioittelua hyljätä täysin oma nuori lapsensa tuollaisen takia 

tiedän oikeesti perheen, jossa nuori rakastui tulisesti ja ... harrasti esiaviollista seksiä. ei hänen perheensä hyljännyt, vaikka siis kyseessä täysikäinen ihminen.

perhe tukivat ja auttoivat nuorta, joka tietty jatkoi kapinointiaan ja seurusteluuáan.. mikäli perhe olisi tuossa vaiheessa täysin hyljänneet, karttaneet, niin tuo nuori nykyinen kokoaikainen saarnaaja olis jäänyt sille tielleen.

eli kuten tässäkin ketjussa näkyy käynneen useammallekin :(

tästä olen paholíllani.teistä hyljätyistä lapsista, olen erittäin surullinen teidän puolestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:55"]

Pieni puuttuminen toisten keskusteluun jälleen: kukaan ei ole tilivelvollinen varsinkaan jossain nettipalstoilla tuntemattomille henkilöille omista kasteistaan missään muotoa

[/quote]tää palsta on sellainen, että kaikki saa ottaa kantaa kaikkeen ja ihan vapaasti.

eli saat tietenkin laittaa mielipiteitäsi ihan mihin kohtaan vaan.

tässäkin jutussa on ylltävänkin monta kannaottajaa.

mielestäni on ollut todella virkistävää keksutella asioista täällä

saa kerrankin sanoa mitä haluaa, ja kuulla mitallin toistakin puolta.

ei tartte ns hyssytellä ;)

ihan tässä virkistyy :)

kiitos vaan oikein paljon teille kaikille , jotka mielipiteitänne tänne kirjoittelette

Vapaata keskustelua todellakin tarvitaan, aiheesta kuin aiheesta.

[/quote] No siinä oot oikeessa. ja kehotan sua tutustumaan siihen "mitalin toiseenkin puoleen" ja tutkimaan asioita. Sittenhän voit itse päättää mitä mieltä olet. Hyvää jatkoa sinulle ja en enää kirjoittele tänne. Toivon, että mietit mitä sanoin.

[/quote]

mutta et kertonut niitä dramaattisia tietojasi ?

tuo vuosi -75 on yleisessä tiedossa, 

eikä mielstäni ole syy tuomita koko seuraa ja uskontoa vääräksi.

sama pätee karttamiseenkin, se on raamatussa. toki järjenkäyttö sallittu, kuten täällä todistajat ovat kertoneet, ei tarkoita omien lapsien täydellistä hylkäämistä,

eli mikä sitten on väärää ?vastaappas tähän vielä?

[/quote]

Mun mielestä kyllä tuo on erittäin hyvä syy tuomita järjestö. Oikeuskomiteakäytäntöä vastustan myös. Itse ollen ollut kuulustelemassa nuorta naista hänen seksitavoistaan ja nuorta miestä hänen masturboimisestaan JÄRJESTÖN ANTAMIEN OHJEIDEN MUKAAN. Nuorelta mieheltä kysyttiin: Saitko orgasmin? Laukesitko? Tuntuiko se sinusta hyvältä? Aivan niinkuin meitä oli vanhinten kursseilla neuvottu tekemään. Jos tämä on sinusta tervettä niin ok. Minusta ei ole. Mitä muuta haluat tietää? En jaksa vängätä näitä samoja asioita jotka on tässä keskustelussa käyty moneen kertaan. Ajattelin nyt alkaa viettämään perjantai-iltaa rakkaan puolisoni kanssa ja sulkea netin.

[/quote]

no joo, eipä tuo mukavalta kuulosta.

en ole komitean eteen joutunut, joten noistakaan ei ole omia kokemuksia.

kun toimii oikein, ei noihinkaan tilanteisiin joudu ;)

no, vanhimmat tietty joutuu kyseleen auttaakseen, toki ei kivaa hommaaole, mutta jos asiallisella puheella saa veljen/sisaren takaisin , niin eikö tuo ole silloin hyväksi ?

auttaahan siinä on tavoite, eikö ?

mukavaa perjantai iltaa teille :)

Vierailija
544/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:34"]

Tulee noista kuvauksista mieleen, että kun joku seurakuntalainen tekee syntiä vähän enemmänkin eikä oikein tiedetä, katuuko vai ei, tai seurakuntalainen haluaa muuten itse synneistään keskustella, niin sitten keskustellaan, kysellään ja kerrotaan avoimesti asioista.

Siinä mielessä hyvä, että jos joku asia on paljastunut, niin ei tarvitse salailla ja elää kaksoiselämää - käsitellään asiat pois alta ja sitten yritetään muuttaa tapoja tai erotaan/erotetaan, jos ei katumusta eikä muutoshalukkuutta toimia seurakunnan toiminnan mukaisesti

[/quote] Ja siis siinä tapauksessa on oikein kysyä: Saitko orgasmin? Nautitko siitä? Harrastitteko suuseksiä? Missä sitä teitte? (Näin järjestö neuvoo tekemään)

Ja se on sinun mielestäsi tapa saada selville onko katumuksen määrä aito. Vaikka kuulusteltavana olisi 14v tyttö ja häntä kuulustelemassa kolme 40-50v vanhinta. Näin tiedän tapahtuneen. Se voi olla sinusta ok, mutta minusta ei. Tätä käytäntöä et voi millään puolustella.

Vierailija
545/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee noista kuvauksista mieleen, että kun joku seurakuntalainen tekee syntiä vähän enemmänkin eikä oikein tiedetä, katuuko vai ei, tai seurakuntalainen haluaa muuten itse synneistään keskustella, niin sitten keskustellaan, kysellään ja kerrotaan avoimesti asioista.

Siinä mielessä hyvä, että jos joku asia on paljastunut, niin ei tarvitse salailla ja elää kaksoiselämää - käsitellään asiat pois alta ja sitten yritetään muuttaa tapoja tai erotaan/erotetaan, jos ei katumusta eikä muutoshalukkuutta toimia seurakunnan toiminnan mukaisesti

[/quote]

sanoit asian todella hyvin.

itse en ole koskaan ymmärtänyt valta uskonon tapaa hyväksyä ihan kaikki jäsenikseen, kunhan maksavat kirkollisveronsa ;)

joukossa on murhaajaa, varasta, ties mitä, kaikki vaan kirkkoon, kun on vauvana kastettu.

eli seurakunta pysyy yhtenäisenä ja uskollisena ja rakkaudellisena, kun kaikki tekevät raamatun oppien mukaisesti.

tämäkin raamatussa, poistakaa paha keskuudestanne.

eli katumattomat pahantekijät.

Vierailija
546/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:55"]

Pieni puuttuminen toisten keskusteluun jälleen: kukaan ei ole tilivelvollinen varsinkaan jossain nettipalstoilla tuntemattomille henkilöille omista kasteistaan missään muotoa

[/quote]tää palsta on sellainen, että kaikki saa ottaa kantaa kaikkeen ja ihan vapaasti.

eli saat tietenkin laittaa mielipiteitäsi ihan mihin kohtaan vaan.

tässäkin jutussa on ylltävänkin monta kannaottajaa.

mielestäni on ollut todella virkistävää keksutella asioista täällä

saa kerrankin sanoa mitä haluaa, ja kuulla mitallin toistakin puolta.

ei tartte ns hyssytellä ;)

ihan tässä virkistyy :)

kiitos vaan oikein paljon teille kaikille , jotka mielipiteitänne tänne kirjoittelette

Vapaata keskustelua todellakin tarvitaan, aiheesta kuin aiheesta.

[/quote] No siinä oot oikeessa. ja kehotan sua tutustumaan siihen "mitalin toiseenkin puoleen" ja tutkimaan asioita. Sittenhän voit itse päättää mitä mieltä olet. Hyvää jatkoa sinulle ja en enää kirjoittele tänne. Toivon, että mietit mitä sanoin.

[/quote]

mutta et kertonut niitä dramaattisia tietojasi ?

tuo vuosi -75 on yleisessä tiedossa, 

eikä mielstäni ole syy tuomita koko seuraa ja uskontoa vääräksi.

sama pätee karttamiseenkin, se on raamatussa. toki järjenkäyttö sallittu, kuten täällä todistajat ovat kertoneet, ei tarkoita omien lapsien täydellistä hylkäämistä,

eli mikä sitten on väärää ?vastaappas tähän vielä?

[/quote]

Mun mielestä kyllä tuo on erittäin hyvä syy tuomita järjestö. Oikeuskomiteakäytäntöä vastustan myös. Itse ollen ollut kuulustelemassa nuorta naista hänen seksitavoistaan ja nuorta miestä hänen masturboimisestaan JÄRJESTÖN ANTAMIEN OHJEIDEN MUKAAN. Nuorelta mieheltä kysyttiin: Saitko orgasmin? Laukesitko? Tuntuiko se sinusta hyvältä? Aivan niinkuin meitä oli vanhinten kursseilla neuvottu tekemään. Jos tämä on sinusta tervettä niin ok. Minusta ei ole. Mitä muuta haluat tietää? En jaksa vängätä näitä samoja asioita jotka on tässä keskustelussa käyty moneen kertaan. Ajattelin nyt alkaa viettämään perjantai-iltaa rakkaan puolisoni kanssa ja sulkea netin.

[/quote]

no joo, eipä tuo mukavalta kuulosta.

en ole komitean eteen joutunut, joten noistakaan ei ole omia kokemuksia.

kun toimii oikein, ei noihinkaan tilanteisiin joudu ;)

no, vanhimmat tietty joutuu kyseleen auttaakseen, toki ei kivaa hommaaole, mutta jos asiallisella puheella saa veljen/sisaren takaisin , niin eikö tuo ole silloin hyväksi ?

auttaahan siinä on tavoite, eikö ?

mukavaa perjantai iltaa teille :)

[/quote]

Voi vittu. Joo. Hei hei. 

Vierailija
547/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:45"]

[/quote] Ja siis siinä tapauksessa on oikein kysyä: Saitko orgasmin? Nautitko siitä? Harrastitteko suuseksiä? Missä sitä teitte? (Näin järjestö neuvoo tekemään)

Ja se on sinun mielestäsi tapa saada selville onko katumuksen määrä aito. Vaikka kuulusteltavana olisi 14v tyttö ja häntä kuulustelemassa kolme 40-50v vanhinta. Näin tiedän tapahtuneen. Se voi olla sinusta ok, mutta minusta ei. Tätä käytäntöä et voi millään puolustella.

[/quote]

Vierailija
548/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]minä en tuota kirjoittanut, muttta vastaan jälleen ;)

ei ole asiallista kysellä ja on täysin merkityksetöntä missä ja miten seksiä harrastettiin. se riittää, että harrastettiin, muulla ei ole olennaista merkitystä.

koska myös suutelemnine on kiellettyä jne eli yhtä ns paha on teki sitä tai tätä.

miksi noita kysytään ?mistä peruste noille kysymyksille, mikä niiden tarkoitus on ?

en ymmärrä .. 

Vierailija
549/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan myös alaikäiset lapset kuulustellaan jos he ovat toimineet "väärin" Sinä hyväksyt sen, minä en.

Vierailija
550/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:50"]

[/quote]minä en tuota kirjoittanut, muttta vastaan jälleen ;)

ei ole asiallista kysellä ja on täysin merkityksetöntä missä ja miten seksiä harrastettiin. se riittää, että harrastettiin, muulla ei ole olennaista merkitystä.

koska myös suutelemnine on kiellettyä jne eli yhtä ns paha on teki sitä tai tätä.

miksi noita kysytään ?mistä peruste noille kysymyksille, mikä niiden tarkoitus on ?

en ymmärrä .. 

[/quote] NO MUTTA NIIN VAAN KYSYTÄÄN. VOIT PUOLUSTAA SITÄ NIIN PALJON KUIN HALUAT. MINÄ EN. SE ON SAIRASTA. TODELLA PERVERSSIÄ JA RIKOLLISTA. KUINKA KAUAN AIOT OHITTAA SEN MITÄ TÄMÄ SINUN IHANNOIMA JÄRJESTÖ TEKEE IHMISILLE. ENTÄ JOS SINUN LAPSESI OLISI TUOLLAISESSA KUULUSTELUSSA?

Vierailija
551/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs kohtaa olen puolustanut kyseistä kyselyä ?

päinvastoin

lue yllä, minusta ei ole asiaan kuuluvaa tietää noin tarkasti kuka teki missä teki jne

tieto , että teki riittää.

sen jälkeen keskustellaan asiasta miten jatkossa tulee toimia, katumus selvitetään..

eikä mun lapsi tuollaiseen osallistuisi.

osaan ihan itsekin keskustella myöskin niistä asioista lapseni kanssa.

Vierailija
552/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei tuollaiseen kuulusteluun pakoteta, kaapata ja viedä väkisin. Eikä kenenkään ole pakko vastata yhtään mitään, jos ei siltä tunnu. Ainiin, mutta ex-todistajilla tuntuu palstan perusteella olevan se käsitys, että jos ehdotetaan niin se on käsky jne...

Jos jää kiinni synneistään ja pyydetään niistä keskustelemaan, niin sitä voi ihan hyvin kertoa, että kyllä harrastin esiaviollista seksiä ja kadun enkä halua tehdä uudelleen ja tämän tarkemmin en asiaa avaa tai en kadu ja haluan tehdä uudelleen joten moikka :D

Vierailija
553/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 22:58"]

missäs kohtaa olen puolustanut kyseistä kyselyä ?

päinvastoin

lue yllä, minusta ei ole asiaan kuuluvaa tietää noin tarkasti kuka teki missä teki jne

tieto , että teki riittää.

sen jälkeen keskustellaan asiasta miten jatkossa tulee toimia, katumus selvitetään..

eikä mun lapsi tuollaiseen osallistuisi.

osaan ihan itsekin keskustella myöskin niistä asioista lapseni kanssa.

[/quote]

Siinäkin tapauksessa sinusta ei tule koskaan jehovantodistajaa. Jehovan todistajien opetuksen mukaan KAIKKI asiat on vietävä seurakunnan vanhimmille. Mutta nyt. Eiköhän tämä asia tullut täysin selväksi. Käperryn kultani kainaloon. 

Vierailija
554/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:00"]

Ketään ei tuollaiseen kuulusteluun pakoteta, kaapata ja viedä väkisin. Eikä kenenkään ole pakko vastata yhtään mitään, jos ei siltä tunnu. Ainiin, mutta ex-todistajilla tuntuu palstan perusteella olevan se käsitys, että jos ehdotetaan niin se on käsky jne...

Jos jää kiinni synneistään ja pyydetään niistä keskustelemaan, niin sitä voi ihan hyvin kertoa, että kyllä harrastin esiaviollista seksiä ja kadun enkä halua tehdä uudelleen ja tämän tarkemmin en asiaa avaa tai en kadu ja haluan tehdä uudelleen joten moikka :D

[/quote] Ei se noin mene. Eikä kysymys ole ex-todistajista vaan nykyisistä. Kun vanhimmat kysyy ja olet vastaamatta sinut tuomitaan katumattomana. Tajuatko?? Eräs ystäväni sanoi ettei hän suostu vastaamaan tuollaisiin kysymyksiin, jotka koskivat hänen seksielämäänsä- ja hänet erotettiin. "Katumaton. Ei suostunut yhteistyöhön." Ei helvetti. Kukaan järkevä ihminen ei pidä tätä normaalina.

Vierailija
555/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ahdistelu on lailla kielletty, toivottavasti kaikki ko. inkvisitioon joutuneet ottavaat yhteyttä viranomaisiin niin saadaan tällainen sairaus loppumaan.

Vierailija
556/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:00"]

[/quote] Ei se noin mene. Eikä kysymys ole ex-todistajista vaan nykyisistä. Kun vanhimmat kysyy ja olet vastaamatta sinut tuomitaan katumattomana. Tajuatko?? Eräs ystäväni sanoi ettei hän suostu vastaamaan tuollaisiin kysymyksiin, jotka koskivat hänen seksielämäänsä- ja hänet erotettiin. "Katumaton. Ei suostunut yhteistyöhön." Ei helvetti. Kukaan järkevä ihminen ei pidä tätä normaalina.

[/quote]

kaverisi vastasi huonosti, sillä mikäli hän ei ollut naimisissa henkilön kanssa, joka toivottavasti oli myös vastakkaist sukupuolta, jonka kanssa kaverillasi oli tuota seksielämää, niin silloinhan hänellä ei olisi saanut edes olla seksielämää :)

eli olisi pitänyt tunnustaa esiaviollinen seksi ja sanoa katuvansa ja olevansa tekemättä sitä uudelleen.

tuolla vastauksellaan, ettei kerro kaverisi siis soitti olevansa katumaton.

mutta todellakin, nämä ovat niitä asioita joista ollan erimieltä

samaa mieltä ollaan, ettei tarvetta ole kysellä ihan yksityiskohtia.

ala ikäisiä ei tuollaisiin kuulusteluihin saa viedä, heidän ohjaaminen ja kasvatus kuuluu ihan omille vanhemmille, toki vanhemille voidaan antaa ohjeita miten asiaa käsitellä.

Vierailija
557/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tajua että noilla kyselyillä määritellään mitä on tapahtunut. Paljon tulee sanktiota eli menettää muka haluttuja seurakunnan etuja. On todella noloa kertoa vanhoille ukoille jotka ei ole ehkä naista saaneet aikoihin seksiasioita. 

Mieti nyt jos joku raiskataan ja se joutuu kertomaan asiat vanhojen äijien edessä. 

Vierailija
558/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ei olekkun huonoja kokemuksia itse uskontoon ja siihen ''sisäpiiriryhmään ja heidän lakeihin jotka ovat ristiriidassa suomenlakeja vastaa''

on ihan hyviä kavereita kouluajoilta jäänyt jotka ovat jehovan uskossa.

mutta sitä en hyväksy että jos joku on edes vahingossa kuulunut jehovantodistajien ryhmään uskontoon niin tulevat heidän kuolinpäivänä yrittää ottamaan osan tämän henkilön perinnöstä ..

piti perhana pitkän okeuden käydä tuollasen takia .kun yrittivät minun isän äidin perinnöstä saada puolet .

ei siinä ei se läpi menny heillä mutta on se kiusallista kun vieraat henkilöt tulee tivaan meidän suvun perinnöistä.

ja kaikki sen tähären että isoäitini oli vahingossa ollut viikon kaks kirjautuneena jehovantodistajaksi ennenkun eros

Vierailija
559/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:48"]

itselläni ei olekkun huonoja kokemuksia itse uskontoon ja siihen ''sisäpiiriryhmään ja heidän lakeihin jotka ovat ristiriidassa suomenlakeja vastaa''

on ihan hyviä kavereita kouluajoilta jäänyt jotka ovat jehovan uskossa.

mutta sitä en hyväksy että jos joku on edes vahingossa kuulunut jehovantodistajien ryhmään uskontoon niin tulevat heidän kuolinpäivänä yrittää ottamaan osan tämän henkilön perinnöstä ..

piti perhana pitkän okeuden käydä tuollasen takia .kun yrittivät minun isän äidin perinnöstä saada puolet .

ei siinä ei se läpi menny heillä mutta on se kiusallista kun vieraat henkilöt tulee tivaan meidän suvun perinnöistä.

ja kaikki sen tähären että isoäitini oli vahingossa ollut viikon kaks kirjautuneena jehovantodistajaksi ennenkun eros

[/quote]

ei kai kukaan tule kenenkään perintöä väkisin viemään ?

ellei kyseinen ihminen ole eläessään testamentilla testamentannut omaisuuttaan. tai ole sukua ?

höpöä puhut .

Vierailija
560/686 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahin on se että esim. minä ja aika moni muu ei ole koskaan saanut mahdollisuutta valita uskontoaan. Kuitenkin sitä uskoo siihen mitä on opetettu. Seksi ja seksuaalisuus ovat normaaleja asioita joista on tehty hirviö. Pakkohan minunkin oli aikoinaan tuo oikeuskomitea läpi ja pakko kertoa kaikki mitä oli tapahtunut. Sen verta karsea tilanne oli että en halunnut uudestaan kokea samaa ja läksin koko lahkosta.

Nyt olen onnellinen ja iloinen että pääsin tuosta lemuavasta läjästä eroon. Vaikka se oli tuhota minun henkisen ja fyysisen terveyden. 

Jos haluat katua niin sun on pakko kertoa kaikki! Mietinpä vain miksi suurin ongelma on juurikin sukupuoliasiat tuossa ja monessa muussakin uskonnossa?? Ehkä, kun normaalit asia tehdään vääräksi niin siinä on ihmiset pissassa normaaleihin ihmisyyteen kuuluvien tarpeiden kanssa!

Kirjallisuudesta taas: Tämän ymmärtäminen auttaa meitä nuoria ”pakenemaan – – nuoruudelle ominaisia haluja.....

Siis luinko oikein. Jos haluat ovat ominaisia niin miksi ne on sitten vääriä?? Kertokaa ;)

Ketju on lukittu.